Cârciuma vedetei Dani Oțil și a lui Cătălin Lăscuț, zis regele duty-free-urilor, și-a cerut insolvența

29_11zon

Dimensiune font:

| 06-05-2024 21:50

Datoriile au năpădit compania Impresso Lounge deținută de Dani Oțil și Cătălin Lăscuț, iar capitalurile proprii sunt negative.

Compania Impresso Lounge SRL, unde acționari sunt, printre alții vedeta TV Daniel Zeno Oțil și Cătălin Lăscuț, zis și ”regele duty-free-urilor”, și-a cerut în data de 29 aprilie insolvența, conform datelor consultate de puterea. Firma operează o cafenea în Herăstrău, în zona restaurantului Pescăruș. Motivul acestui demers pare să fie datoriile foarte mari acumulate și capitalurile proprii negative.

Impresso Lounge a raportat profit net de 180,9 mii de lei în 2023, la o cifră de afaceri de 2,7 milioane de lei, însă datoriile acumulate au ajuns la 1,59 milioane de lei, ar capitalurile proprii negative sunt de -308,8 mii de lei. Compania unde Oțil și Lăscuț sunt acționari are 13 angajați.

Conform informațiilor de pe Termene.ro, Oțil deține 20,8% din afacer, Lăscuț 16,6%, iar ceilalți acționari sunt: Cătălin Ionuț Damian, cu 33,3%, Cornel Aurel Radu, cu 12,5%, Ana-Maria Necșulescu, cu 8,33%, și Cristina Iuliana Vărzaru, cu 8,33%.

Cârciuma a primit autorizație într-o zonă protejată

Proiectul cafenelei lui Danil Oțil, Cătălin Lăscuț și a celorlalți acționari a fost demarat în 2020 și a primit aprobarea autorităților, deși zona este înscrisă pe lista monumentelor protejate de Ministerul Culturii. În ciuda controversei, Oțil and co. au continuat demersurile pentru obținerea autorizației de construcție, reușind să-și concretizeze planurile.

Această decizie a stârnit însă un val de nemulțumire printre activiștii de mediu și grupurile de inițiativă civică, care au demarat o acțiune în instanță pentru anularea autorizației. Ei au argumenta, conform EVZ.ro că deschiderea unei cafenele într-o zonă protejată nu este numai o încălcare a regulilor, dar și o amenințare la adresa integrității și frumuseții naturale a parcului.

Reprezentanții Ministerului Culturii nu au oferit clarificări cu privire la procesul de aprobare a proiectului într-o zonă protejată, însă până în prezent nu s-au exprimat în acest sens.

Ce înseamnă să ai capitaluri proprii negative

Capitalurile proprii negative pentru o firmă indică o situație financiară precară, cunoscută și sub denumirea de activ net negativ. Practic, înseamnă că datoriile companiei depășesc valoarea activelor sale.

Există mai multe motive pentru care o firmă poate ajunge la capitaluri proprii negative:

- Pierderi acumulate: Compania a înregistrat pierderi consecutive, consumând capitalul propriu și acumulând datorii.

- Finanțare prin datorii excesivă: Firma s-a bazat pe împrumuturi pentru a-și finanța operațiunile, dar nu a generat suficiente venituri pentru a le acoperi.

- Dificultăți economice: Compania se confruntă cu o scădere a cererii pentru produsele sau serviciile sale, ducând la o scădere a veniturilor și la o creștere a pierderilor.

Consecințele capitalurilor proprii negative pot fi semnificative:

- Risc crescut de insolvență: Compania se află sub o presiune mare pentru a-și onora datoriile, ceea ce poate duce la insolvență și faliment.

- Dificultăți de obținere a finanțării: Băncile și alți investitori sunt reticenți să acorde credite companiilor cu capitaluri proprii negative.

- Deteriorarea reputației: O firmă cu capitaluri proprii negative poate fi văzută ca fiind un risc de către parteneri și clienți, ceea ce poate duce la pierderea afacerilor.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
Primul zbor direct România-SUA, după 20 de ani, a avut întârziere. Un bilet ajunge până la 2.000 de euro
07/06/2024 21:45

Primul zbor direct din Bucuresti către Statele Unite ale Americii este operat vineri de către compania HiSky, de pe aeroportul Internaţional Henri Coandă, după mai mult de 20 de ani, potrivit Agerpres. Pr ...

COMUNICAT DE PRESĂ  Așteptările mediului de afaceri de la câștigătorii alegerilor
07/06/2024 18:59

 În urma unor consultări in randul mediului de afaceri, Camera de Comert si Industrie Iasi solicită politicienilor care isi vor prelua mandatul ca rezultat al diferitelor categorii de scrutin o ser ...

INTDESIGNE CL SRL – Lansarea proiectului: Investiții pentru dezvoltarea capacității de producție a INTDESIGNE CL SRL
07/06/2024 13:50

 COMUNICAT DE PRESĂ   28.05.2024  Investitii pentru dezvoltarea capacitătii de productie a INTDESIGNE CL SRL - Lansarea proiectului -

Prețul carburanților va creștte după alegeri
07/06/2024 13:07

Taxele pe care le plătesc romanii s-ar putea majora după alegeri! Asta pentru că tara noastră si-a asumat mai multe reforme pentru a nu pierde banii europeni, care presupun majorări de taxe si impozite. M ...

Grevă la Samsung! Este primul protest din istoria companiei
07/06/2024 11:38

​Samsung Electronics are parte de prima grevă din istoria companiei, după ce sindicalistii au decis să organizeze o astfel de miscare de protest legată de neacordarea unor bonusuri, dar si de conditiile d ...

ANAF îi execută silit pe Elena Udrea şi Dorin Cocoş - vinde cu aproape 17 milioane de lei jumătate din Euro Hotels Griviţa
06/06/2024 13:02

ANAF a scos la vanzare jumătate din Euro Hotels Griviţa, hotel aflat in apropierea Gării de Nord, preţul fiind de 16,85 milioane de lei (inclusiv TVA). Astfel, Fiscul vinde o cotă de un sfert din hotel a ...

LANSARE PROIECT Titlul proiectului: DEZVOLTAREA ACTIVITATII SC BONELLO PROIECT SRL PRIN CONSTRUIRE PUNCT DE LUCRU
06/06/2024 10:51

 LANSARE PROIECT. Titlul proiectului: DEZVOLTAREA ACTIVITATII SC BONELLO PROIECT SRL PRIN CONSTRUIRE PUNCT DE LUCRU

Guvernul va aproba în şedinţa de joi, printr-o hotărâre, majorarea salariului de bază minim
06/06/2024 06:58

Guvernul va aproba in şedinţa de joi, printr-o hotărare, majorarea salariului de bază minim brut pe ţară garantat in plată. "Prin prezentul act normativ se propune ca salariul de bază minim brut p ...

5 iunie, Ziua mondială a mediului înconjurător
05/06/2024 11:37

La 5 iunie este marcată Ziua mondială a mediului inconjurător, zi care are la bază in fiecare an o temă recomandată de Programul Naţiunilor Unite pentru Mediu (UNEP). Prin marcarea Zilei mondiale a medi ...

,,PNRR: Fonduri pentru Romania moderna si reformata!” Comuna COSTEȘTI, județul IAȘI,
05/06/2024 09:08

,,PNRR: Fonduri pentru Romania moderna si reformata!” Comuna COSTESTI, judetul IASI, 

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei