10-02-2012 Pentru mentinerea sanatatiiBauturile indulcite ar trebui sa fie interzise celor sub 17 ani Se pare ca zaharul este tot atat de periculos pentru sanatate ca fumatul sau alcoolul. Potrivit unui studiu aparut in revista Nature, citat de 7sur7.be, consumul excesiv de zahar ar favoriza aparitia unor boli netransmisibile ca hipertensiunea, diabetul sau cancerul. In ultimii 50 de ani, consumul de zahar s-a triplat. Cei trei autori ai studiului apreciaza ca situatia este atat de grava incat ar fi bine sa se ia in considerare o restrangere legala a zaharului, asa ca in cazul alcoolului si al tigarilor. Robert Lustig, Laura Schmidt si Claire Brindis incrimineaza indeosebi alimentele prelucrate si preparate, precum si bauturile gazoase si indulcite. Pentru a reduce consumul de zahar al populatiei, oamenii de stiinta propun taxarea bauturilor si alimentelor care contin zahar adaugat, micsorarea numarului de fast-food-uri sau restrangerea vanzarii de produse prea dulci in afara orelor de curs. Ei preconizeaza o masura inca si mai drastica: interzicerea vanzarii de bauturi indulcite celor sub 17 ani.

VREMEA
CURS VALUTAR
HOROSCOP
ARHIVA
PUBLICITATE
DESPRE NOI
HOME
Evenimentul Regional al Moldovei
editia online de joi, 17 Mai 2012
 
ZIARE ŞI REVISTE ROMÂNEŞTI
Prima pagina
Prima Pagina Evenimentul
Fata zilei
Fata Zilei
Newsletter


căutare personalizată

10-02-2012

Băuturile îndulcite ar trebui să fie interzise celor sub 17 ani


Pentru menținerea sănătății
Băuturile îndulcite ar trebui să fie interzise celor sub 17 ani

Se pare că zahărul este tot atât de periculos pentru sănătate ca fumatul sau alcoolul. Potrivit unui studiu apărut în revista Nature, citat de 7sur7.be, consumul excesiv de zahăr ar favoriza apariția unor boli netransmisibile ca hipertensiunea, diabetul sau cancerul.

În ultimii 50 de ani, consumul de zahăr s-a triplat. Cei trei autori ai studiului apreciază că situația este atât de gravă încât ar fi bine să se ia în considerare o restrângere legală a zahărului, așa ca în cazul alcoolului și al țigărilor.

Robert Lustig, Laura Schmidt și Claire Brindis incriminează îndeosebi alimentele prelucrate și preparate, precum și băuturile gazoase și îndulcite. Pentru a reduce consumul de zahăr al populației, oamenii de știință propun taxarea băuturilor și alimentelor care conțin zahăr adăugat, micșorarea numărului de fast-food-uri sau restrângerea vânzării de produse prea dulci în afara orelor de curs. Ei preconizează o măsură încă și mai drastică: interzicerea vânzării de băuturi îndulcite celor sub 17 ani.

Alte tiluri din
Medicale


Adauga comentariul tau







 

impact
Tel. 0232246000 | Fax 0232246002 | Orange 0752266266 | contact@evenimentul.ro
Copyright © SC Ziarul Evenimentul SRL Iasi. In varianta tiparita, cotidianul Evenimentul are o arie de distributie care cuprinde 6 judete:
Iasi, Bacau, Botosani, Neamt, Suceava si Vaslui