Tinerele mai educate au tendința să bea mai mult în tinerețe față de cele cu calificări mai slabe, care încep să bea mult cînd ajung la 40 de ani, relatează Daily News, citînd un studiu publicat recent. Cercetărorii cred că diferența ar putea proveni din faptul că tinerele cu educație hotărăsc să facă un copil mai tîrziu, față de cele cu o pregătire profesională mai slabă, care au, astfel, șanse mai mari să se apuce de băut pe la vîrsta de 40 de ani, cînd le‑au crescut copiii.
Potrivit studiului, slujbele pe care acestea pe au, legate direct de pregătirea profesională, modelează și ele obiceiurile alcoolice ale acestora.
Cercetătorii au analizat obiceiurile a 11.500 de bărbați și femei din Marea Britanie, născuți într‑o săptămînă din luna martie 1958. Ei au fost monitorizați și intervievați în legătură cu cît de des beau la vîrsta de 23, 33 și 42 de ani.
Studiul arată că bărbații mai puțin educați erau de trei ori mai predispuși la beții la orice vîrstă, decît cei educați.
Femeile educate, totuși, erau cu o treime mai predispuse să bea la 23 de ani decît cele cu educație mai slabă.
La vîrsta de 42 de ani, femeile fără educație sau cu o educație slabă sînt cel puțin de două ori mai predispuse decît cele cu educație să se apuce de băut.
Consumul excesiv înseamnă peste 10 unități de alcool la o singură ocazie, în cazul bărbaților, și peste 7 unități în cazul femeilor. O cantitate de 175 de mililitri de vin este echivalentă cu două unități de alcool.
Barbara Jefferis, de la Institutul de Sănătate a Copilului, care a scris raportul privind studiul - publicat miercuri în Jurnalul de Epidemiologie și Sănătate Comunitară - spune că trebuie făcute mai multe cercetări pentru a explica diferențele dintre cele de categorii de femei. "Studiul nostru a demonstrat că abuzul de alcool nu este doar o caracteristică a adolescenților și tinerilor, ci se menține pe tot parcursul vieții", a mai declarat Jefferis.