09-02-2012 O cantitate mare de cafea nu provoaca tensiune arteriala Un grup de oameni de stiinta americani a incercat sa darame conceptia adanc inradacinata ca un consum regulat de cantitati mari de cafea ar favoriza cresterea tensiunii arteriale, relateaza portalul MedDaily. Potrivit unuia dintre autorii studiului, Liwei Chen, de la Universitatea de Sanatate Publica din New Orleans (University School of Public Health), mai mult de trei cesti de cafea pe zi nu cresc semnificativ probabilitatea de a dezvolta hipertonie. Efectul este acelasi ca si dupa 1-2 cesti de cafea. Cercetatorii americani au ajuns la aceasta concluzie dupa analiza catorva sute de lucrari stiintifice care contineau informatii despre obiceiul de a bea cafea cu regularitate in cazul a 170.000 de americani si cu privire la starea lor de sanatate in decurs de 33 de ani. Obiectul curiozitatii lor a fost in primul rand cantitate de cafea consumata pe zi de catre acesti voluntari. Cu toate acestea, Chen nu neaga faptul ca asupra relatiei dintre cafea si tensiunea arteriala actioneaza un numar de factori, dintre care o parte isi au originea in particularitatile organismului, fondul genetic si ereditate. Prin urmare, unele persoane s-ar putea simti rau chiar si dupa o singura ceasca de cafea. Cu acest punct vedere si-au exprimat deja acordul o serie intreaga de experti, intre care si Lawrence Krakoff, specializat in probleme legate de hipertensiune. Acesta spune ca nu vede in cafea un risc pentru tensiunea arteriala, cu amendamentul de a nu pierde din vedere unele aspecte din viata persoanelor dependente de cafea. „Daca un om bea 12 cesti de cafea pe zi este normal ca el sa nu doarma noaptea, iar acest din urma factor este tocmai cel responsabil de hipertensiune”, explica Krakoff.

VREMEA
CURS VALUTAR
HOROSCOP
ARHIVA
PUBLICITATE
DESPRE NOI
HOME
Evenimentul Regional al Moldovei
editia online de marti, 22 Mai 2012
 
ZIARE ŞI REVISTE ROMÂNEŞTI
Prima pagina
Prima Pagina Evenimentul
Fata zilei
Fata Zilei
Newsletter



căutare personalizată

09-02-2012

O cantitate mare de cafea nu provoacă tensiune arterială


O cantitate mare de cafea nu provoacă tensiune arterială

Un grup de oameni de știință americani a încercat să dărâme concepția adânc înrădăcinată că un consum regulat de cantități mari de cafea ar favoriza creșterea tensiunii arteriale, relatează portalul MedDaily.

Potrivit unuia dintre autorii studiului, Liwei Chen, de la Universitatea de Sănătate Publică din New Orleans (University School of Public Health), mai mult de trei cești de cafea pe zi nu cresc semnificativ probabilitatea de a dezvolta hipertonie. Efectul este același ca și după 1-2 cești de cafea.

Cercetătorii americani au ajuns la această concluzie după analiza câtorva sute de lucrări științifice care conțineau informații despre obiceiul de a bea cafea cu regularitate în cazul a 170.000 de americani și cu privire la starea lor de sănătate în decurs de 33 de ani. Obiectul curiozității lor a fost în primul rând cantitate de cafea consumată pe zi de către acești voluntari.

Cu toate acestea, Chen nu neagă faptul că asupra relației dintre cafea și tensiunea arterială acționează un număr de factori, dintre care o parte își au originea în particularitățile organismului, fondul genetic și ereditate. Prin urmare, unele persoane s-ar putea simți rău chiar și după o singură ceașcă de cafea.

Cu acest punct vedere și-au exprimat deja acordul o serie întreagă de experți, între care și Lawrence Krakoff, specializat în probleme legate de hipertensiune. Acesta spune că nu vede în cafea un risc pentru tensiunea arterială, cu amendamentul de a nu pierde din vedere unele aspecte din viața persoanelor dependente de cafea. „Dacă un om bea 12 cești de cafea pe zi este normal ca el să nu doarmă noaptea, iar acest din urmă factor este tocmai cel responsabil de hipertensiune”, explică Krakoff.



Adauga comentariul tau







 

impact
Tel. 0232246000 | Fax 0232246002 | Orange 0752266266 | contact@evenimentul.ro
Copyright © SC Ziarul Evenimentul SRL Iasi. In varianta tiparita, cotidianul Evenimentul are o arie de distributie care cuprinde 6 judete:
Iasi, Bacau, Botosani, Neamt, Suceava si Vaslui