08-02-2012 Sucurile fara zahar nu sunt cu mult mai bune pentru sanatate Doua studii au identificat o serie de legaturi intre asa-numitele bauturi racoritoare dietetice, fara zahar, si o stare a sanatatii mai precara, conform site-ului LiveScience.com. Persoanele care sustin ca beau doua sau mai multe astfel de sucuri fara zahar pe zi au inregistrat o crestere a circumferintei taliei de pana la 6 ori mai mare decat la persoanele care nu consuma astfel de sucuri, conform cercetatorilor de la Centrul pentru Medicina al Universitatii Texas, din San Antonnio. Un al doilea studiu a ajuns la concluzia ca indulcitorul aspartam, deseori folosit in compozitia bauturilor racoritoare fara zahar, duce la cresterea nivelului de zahar in sangele soarecilor bolnavi de diabet. „Concluziile acestor studii indica faptul ca promovarea bauturilor racoritoare dietetice ca alternative sanatoase la bauturile racoritoare cu zahar este o greseala. Bauturile racoritoare dietetice pot avea 0 calorii, dar nu si 0 efecte negative”, a explicat unul dintre coordonatorii acestor studii, Helen P. Hazuda, profesor la Scoala de medicina a Universitatii Texas. Studiul privind cresterea circumferintei taliei a fost realizat pe un grup de 474 voluntari ce au fost urmariti medical timp de 10 ani. Grupul consumatorilor de bauturi racoritoare dietetice au inregistrat cresteri ale circumferintei taliei cu 70% mai mari comparativ cu cei care nu consumau astfel de bauturi racoritoare. Grasimea abdominala reprezinta un risc major pentru declansarea anumitor tipuri de diabet, boli cardiovasculare, cancer si alte conditii cronice. In studiul realizat pe cobai, oamenii de stiinta au oferit aspartam, un indulcitor fara calorii, unor soareci bolnavi de diabet. Un grup de cobai a fost pastrat drept martor, fara sa primeasca aspartam. Dupa trei luni, cobaii care au primit aspartam aveau deja un nivel ridicat al zaharului in sange, comparativ cu cei care nu au primit acest indulcitor in alimentatie.

VREMEA
CURS VALUTAR
HOROSCOP
ARHIVA
PUBLICITATE
DESPRE NOI
HOME
Evenimentul Regional al Moldovei
editia online de miercuri, 23 Mai 2012
 
ZIARE ŞI REVISTE ROMÂNEŞTI
Prima pagina
Prima Pagina Evenimentul
Fata zilei
Fata Zilei
Newsletter



căutare personalizată

08-02-2012



Sucurile fără zahăr nu sunt cu mult mai bune pentru sănătate

Două studii au identificat o serie de legături între așa-numitele băuturi răcoritoare dietetice, fără zahăr, și o stare a sănătății mai precară, conform site-ului LiveScience.com.

Persoanele care susțin că beau două sau mai multe astfel de sucuri fără zahăr pe zi au înregistrat o creștere a circumferinței taliei de până la 6 ori mai mare decât la persoanele care nu consumă astfel de sucuri, conform cercetătorilor de la Centrul pentru Medicină al Universității Texas, din San Antonnio.

Un al doilea studiu a ajuns la concluzia că îndulcitorul aspartam, deseori folosit în compoziția băuturilor răcoritoare fără zahăr, duce la creșterea nivelului de zahăr în sângele șoarecilor bolnavi de diabet.

„Concluziile acestor studii indică faptul că promovarea băuturilor răcoritoare dietetice ca alternative sănătoase la băuturile răcoritoare cu zahăr este o greșeală. Băuturile răcoritoare dietetice pot avea 0 calorii, dar nu și 0 efecte negative”, a explicat unul dintre coordonatorii acestor studii, Helen P. Hazuda, profesor la Școala de medicină a Universității Texas.

Studiul privind creșterea circumferinței taliei a fost realizat pe un grup de 474 voluntari ce au fost urmăriți medical timp de 10 ani. Grupul consumatorilor de băuturi răcoritoare dietetice au înregistrat creșteri ale circumferinței taliei cu 70% mai mari comparativ cu cei care nu consumau astfel de băuturi răcoritoare.

Grăsimea abdominală reprezintă un risc major pentru declanșarea anumitor tipuri de diabet, boli cardiovasculare, cancer și alte condiții cronice.

În studiul realizat pe cobai, oamenii de știință au oferit aspartam, un îndulcitor fără calorii, unor șoareci bolnavi de diabet. Un grup de cobai a fost păstrat drept martor, fără să primească aspartam. După trei luni, cobaii care au primit aspartam aveau deja un nivel ridicat al zahărului în sânge, comparativ cu cei care nu au primit acest îndulcitor în alimentație.

Alte tiluri din
Medicale


Adauga comentariul tau







 

impact
Tel. 0232246000 | Fax 0232246002 | Orange 0752266266 | contact@evenimentul.ro
Copyright © SC Ziarul Evenimentul SRL Iasi. In varianta tiparita, cotidianul Evenimentul are o arie de distributie care cuprinde 6 judete:
Iasi, Bacau, Botosani, Neamt, Suceava si Vaslui