29-07-2010 Alcoolul limiteaza riscul de declansare a poliartritei reumatoide Consumul regulat de alcool ar putea reduce atat riscul de aparitie, cat si gradul de severitate al poliartritei reumatoide, o maladie care se manifesta prin inflamatii ale articulatiilor, potrivit unui studiu publicat ieri in revista britanica Rheumatology. Poliartrita reumatoida este cea mai frecventa dintre maladiile inflamatorii ale articulatiilor, cu o prevalenta estimata la 0,25 - 0,5 % in Franta. Studiul britanic a constatat efectele benefice ale consumului moderat de alcool asupra acestei boli, fara sa conteste, insa, efectele daunatoare ale abuzului de alcool asupra starii de sanatate. Studiul a fost realizat de cercetatorii de la Universitatea Sheffield din Marea Britanie, pe un esantion de 873 de pacienti suferind de poliartrita reumatoida. Dosarele lor medicale au fost comparate cu cele ale voluntarilor sanatosi din grupul de control, care a inclus 1.004 persoane. Pacientii au fost rugati sa precizeze frecventa cu care au consumat alcool in luna precedenta si au fost supusi unor examinari radiologice si unor teste sangvine. Articulatiile lor au fost si ele examinate. Acesta a fost primul studiu care a relevat faptul ca alcoolul, consumat cu moderatie, poate sa reduca gradul de severitate al acestei maladii, in cazul pacientilor umani. Date similare au fost obtinute pe soareci. Cercetatorii britanici au constatat ca persoanele care nu beau deloc alcool prezinta un risc de patru ori mai mare de a se imbolnavi de poliartrita reumatoida, comparativ cu persoanele care consuma alcool de cel putin 10 ori intr-o luna. Dupa aceasta valoare, riscul scade odata cu cresterea frecventei consumului de alcool. Cercetatorii britanici au analizat frecventa consumului de alcool si nu cantitatea ingerata, insa rezultatele lor le confirma pe cele ale unui studiu anterior realizat in tarile scandinave asupra riscului de declansare a poliartritei reumatoide in functie de cantitatile absorbite.
spacer
Tâlharii au invadat IașulTâlharii au invadat Iașul
Infractorii își fac de cap în Iași. În ultima vreme au fost sesizate din ce în ce mai multe infracțiuni, iar hoții, tâlharii și scandalagiii au căpătat curaj. Ieșenii au fost atacați pe stradă, în propriile case, în magazine sau chiar în tren, ba chiar și locașurile sfinte au devenit țintă pentru cei certați cu legea. Statisticile IJP arată că, în medie, un polițist trebuie să apere 601 cetățeni, o cifră mai mare decât în alte state UE, iar procurorii se plâng la rândul lor de penuria de personal. Iar asta le va da apă la moară infractorilor.

Citiți despre lupta necontenită, dar din păcate fără rezultate a polițiștilor, procurorilor și judecătorilor cu infractorii
» Citeste articol

spacer
29-07-2010

Alcoolul limitează riscul de declanșare a poliartritei reumatoide


Alcoolul limitează riscul de declanșare a poliartritei reumatoide

Consumul regulat de alcool ar putea reduce atât riscul de apariție, cât și gradul de severitate al poliartritei reumatoide, o maladie care se manifestă prin inflamații ale articulațiilor, potrivit unui studiu publicat ieri în revista britanică Rheumatology.

Poliartrita reumatoidă este cea mai frecventă dintre maladiile inflamatorii ale articulațiilor, cu o prevalență estimată la 0,25 - 0,5 % în Franța. Studiul britanic a constatat efectele benefice ale consumului moderat de alcool asupra acestei boli, fără să conteste, însă, efectele dăunătoare ale abuzului de alcool asupra stării de sănătate.

Studiul a fost realizat de cercetătorii de la Universitatea Sheffield din Marea Britanie, pe un eșantion de 873 de pacienți suferind de poliartrită reumatoidă. Dosarele lor medicale au fost comparate cu cele ale voluntarilor sănătoși din grupul de control, care a inclus 1.004 persoane.

Pacienții au fost rugați să precizeze frecvența cu care au consumat alcool în luna precedentă și au fost supuși unor examinări radiologice și unor teste sangvine. Articulațiile lor au fost și ele examinate.

Acesta a fost primul studiu care a relevat faptul că alcoolul, consumat cu moderație, poate să reducă gradul de severitate al acestei maladii, în cazul pacienților umani. Date similare au fost obținute pe șoareci.

Cercetătorii britanici au constatat că persoanele care nu beau deloc alcool prezintă un risc de patru ori mai mare de a se îmbolnăvi de poliartrită reumatoidă, comparativ cu persoanele care consumă alcool de cel puțin 10 ori într-o lună. După această valoare, riscul scade odată cu creșterea frecvenței consumului de alcool.

Cercetătorii britanici au analizat frecvența consumului de alcool și nu cantitatea ingerată, însă rezultatele lor le confirmă pe cele ale unui studiu anterior realizat în țările scandinave asupra riscului de declanșare a poliartritei reumatoide în funcție de cantitățile absorbite.

Alte tiluri din
Nimic in plus


Adauga comentariul tau