28-07-2010 Printeaza Trimite pe email Trimite pe YM Redimensioneaza {_include:radio.html} Carnea ingrasa Consumul zilnic de carne duce, cu timpul, la cresterea greutatii, arata un studiu ce va aparea in „American Journal of Clinical Nutrition”. „Cresterea consumului de carne cu 250 g pe zi duce la o crestere a greutatii cu doua kg in cinci ani”, precizeaza autorul articolului. Declansat in 1992 in cadrul programului Epic (European Prospective Investigation into cancer), care analizeaza legatura intre alimentatie si cancer, studiul s-a desfasurat pe 400.000 de europeni din zece tari (Franta, Danemarca, Suedia, Spania, Olanda, Germania, Marea Britanie, Italia, Norvegia, Grecia). Cercetarea demonstreaza ca ingrasarea este independenta de „aporturile calorice sau de activitatea fizica”, ca afecteaza atat femeile, cat si barbatii. „In termeni de sanatate publica, este clar ca trebuie redus consumul de carne”, spune autorul studiului, care nu face diferente intre tipurile de carne. Toate felurile de carne sunt implicate: pasare, vaca, miel, porc si mezeluri. „Cea mai mare crestere in greutate s-a constatat la persoanele care erau la inceput cele mai slabe. Problema este ca studiul s-a bazat pe greutatea declarata de fiecare, si nu pe masurarea facuta de autori. Se stie ca persoanele supraponderale au tendinta sa spuna ca au mai putin, lucru care poate afecta rezultatele”, arata un medic nutritionist.
spacer
Moartea transplantuluiO singură prelevare de organe în opt luni!
Moartea transplantului
Centrul Regional de Transplant din cadrul Spitalului „Sf. Spiridon” din Iași a intrat în… moarte clinică. De la începutul anului, la Iași s-a efectuat o singură intervenție de prelevare de organe, în condițiile în care finanțarea instituției s-a făcut doar pe hârtie. Medicii care îi susțineau activitatea au plecat astfel în străinătate sau și-au văzut de alte treburi, iar alții dispuși să facă muncă voluntară încă nu-și anunță intenția de a le lua locul.

Ca o ironie a sorții, chiar și un medic ieșean a așteptat o mână de ajutor din partea colegilor săi, dar aceștia nu au reușit să-l ajute deși îl puseseră în capul listei de așteptare pentru un transplant hepatic. Viața lui a fost salvată însă de un grefon găsit într-un alt centru din țară. Nu toți bolnavii au însă un asemenea noroc, zeci de suferinzi din Moldova figurând de ani buni doar pe lista celor care așteaptă un ficat nou.
» Citeste articol

spacer
28-07-2010

Carnea îngrașă

Printeaza articolul Carnea îngrașăPrinteaza Recomanda articolul Carnea îngrașă Trimite pe email
Trimite prin Yahoo Messenger articolul Carnea îngrașăTrimite pe YM Redimensioneaza

Untitled Document


Carnea îngrașă

Consumul zilnic de carne duce, cu timpul, la creșterea greutății, arată un studiu ce va apărea în „American Journal of Clinical Nutrition”.

„Creșterea consumului de carne cu 250 g pe zi duce la o creștere a greutății cu două kg în cinci ani”, precizează autorul articolului. Declanșat în 1992 în cadrul programului Epic (European Prospective Investigation into cancer), care analizează legătura între alimentație și cancer, studiul s-a desfășurat pe 400.000 de europeni din zece țări (Franța, Danemarca, Suedia, Spania, Olanda, Germania, Marea Britanie, Italia, Norvegia, Grecia). Cercetarea demonstrează că îngrășarea este independentă de „aporturile calorice sau de activitatea fizică”, că afectează atât femeile, cât și bărbații. „În termeni de sănătate publică, este clar că trebuie redus consumul de carne”, spune autorul studiului, care nu face diferențe între tipurile de carne. Toate felurile de carne sunt implicate: pasăre, vacă, miel, porc și mezeluri.

„Cea mai mare creștere în greutate s-a constatat la persoanele care erau la început cele mai slabe. Problema este că studiul s-a bazat pe greutatea declarată de fiecare, și nu pe măsurarea făcută de autori. Se știe că persoanele supraponderale au tendința să spună că au mai puțin, lucru care poate afecta rezultatele”, arată un medic nutriționist.



Adauga comentariul tau