28-07-2010 Laptele consumat in exces ar putea dauna sanatatii Laptele este considerat unul dintre cele mai complexe alimente naturale, intrucat nu contine aditivi, coloranti artificiali sau conservanti si, in plus, este foarte bogat in vitamine si minerale. Laptele ofera organismului uman un amestec unic de proteine, magneziu, potasiu si vitamine, ca sa nu mai vorbim de calciu, care este atat de necesar pentru sanatatea sistemului osos. Si totusi, oamenii de stiinta sustin ca un consum ridicat de lapte poate provoca aparitia anumitor boli. Un studiu canadian recent a asociat consumul de lapte cu un risc crescut de declansare a cancerului de prostata. Potrivit rezultatelor studiului, barbatii care beau zilnic patru pahare de cate 200 ml de lapte sunt supusi unui risc de imbolnavire de doua ori mai mare decat cei care nu consuma atat de mult lapte. Expertii sustin ca acest aliment contine mai multi hormoni, printre care si pe cel numit IGF-1 (factor de crestere asemanator insulinei), care incurajeaza dezvoltarea. S-a constatat ca acest hormon poate „alimenta“ cancerul de prostata si, intr-o mai mica masura, cancerul ovarian. Oamenii de stiinta canadieni spun ca descoperirile lor sunt sustinute de alte studii anterioare, care au aratat ca sistemul digestiv uman nu era capabil sa metabolizeze laptele. De exemplu, un studiu realizat de o echipa de cercetatori londonezi a sugerat faptul ca, in urma cu cateva mii de ani, populatia evita sa consume lapte, pentru ca acesta provoca dureri de stomac si tulburari digestive. Explicatia pentru aceste fenomene ar fi aceea ca europenilor le lipsea gena responsabila pentru producerea lactazei, o enzima care transforma lactoza in glucoza si galactoza. Gratie evolutiei, 90 la suta dintre europeni au dezvoltat aceasta gena, in timp ce restul de 10 la suta au si in prezent intoleranta la lactoza. In lumina studiilor cu privire la lapte, nutritionistii au recomandat adultilor sa bea trei pahare de lapte in fiecare zi, insa presedintele catedrei de nutritie de la Facultatea de Medicina Harvard sustine ca aceste recomandari nu au o baza stiintifica solida si chiar ar putea dauna sanatatii oamenilor.
spacer
Tâlharii au invadat IașulTâlharii au invadat Iașul
Infractorii își fac de cap în Iași. În ultima vreme au fost sesizate din ce în ce mai multe infracțiuni, iar hoții, tâlharii și scandalagiii au căpătat curaj. Ieșenii au fost atacați pe stradă, în propriile case, în magazine sau chiar în tren, ba chiar și locașurile sfinte au devenit țintă pentru cei certați cu legea. Statisticile IJP arată că, în medie, un polițist trebuie să apere 601 cetățeni, o cifră mai mare decât în alte state UE, iar procurorii se plâng la rândul lor de penuria de personal. Iar asta le va da apă la moară infractorilor.

Citiți despre lupta necontenită, dar din păcate fără rezultate a polițiștilor, procurorilor și judecătorilor cu infractorii
» Citeste articol

spacer
28-07-2010

Laptele consumat în exces ar putea dăuna sănătății


Laptele consumat în exces ar putea dăuna sănătății

Laptele este considerat unul dintre cele mai complexe alimente naturale, întrucât nu conține aditivi, coloranți artificiali sau conservanți și, în plus, este foarte bogat în vitamine și minerale.

Laptele oferă organismului uman un amestec unic de proteine, magneziu, potasiu și vitamine, ca să nu mai vorbim de calciu, care este atât de necesar pentru sănătatea sistemului osos.

Și totuși, oamenii de știință susțin că un consum ridicat de lapte poate provoca apariția anumitor boli. Un studiu canadian recent a asociat consumul de lapte cu un risc crescut de declanșare a cancerului de prostată.

Potrivit rezultatelor studiului, bărbații care beau zilnic patru pahare de câte 200 ml de lapte sunt supuși unui risc de îmbolnăvire de două ori mai mare decât cei care nu consumă atât de mult lapte. Experții susțin că acest aliment conține mai mulți hormoni, printre care și pe cel numit IGF-1 (factor de creștere asemănător insulinei), care încurajează dezvoltarea. S-a constatat că acest hormon poate „alimenta“ cancerul de prostată și, într-o mai mică măsură, cancerul ovarian. Oamenii de știință canadieni spun că descoperirile lor sunt susținute de alte studii anterioare, care au arătat că sistemul digestiv uman nu era capabil să metabolizeze laptele. De exemplu, un studiu realizat de o echipă de cercetători londonezi a sugerat faptul că, în urmă cu câteva mii de ani, populația evita să consume lapte, pentru că acesta provoca dureri de stomac și tulburări digestive. Explicația pentru aceste fenomene ar fi aceea că europenilor le lipsea gena responsabilă pentru producerea lactazei, o enzimă care transformă lactoza în glucoză și galactoză. Grație evoluției, 90 la sută dintre europeni au dezvoltat această genă, în timp ce restul de 10 la sută au și în prezent intoleranță la lactoză.

În lumina studiilor cu privire la lapte, nutriționiștii au recomandat adulților să bea trei pahare de lapte în fiecare zi, însă președintele catedrei de nutriție de la Facultatea de Medicină Harvard susține că aceste recomandări nu au o bază științifică solidă și chiar ar putea dăuna sănătății oamenilor.

Alte tiluri din
Nimic in plus


Adauga comentariul tau