Dezinfecție la fermele de curcani unde a fost depistată gripa aviară

MCZ6Yz0xJmhhc2g9ZmFlZmU5NzQ3YmM3YWRjMGNjN2MxNDUwODI0MmIyZDE=.thumb

Dimensiune font:

| 03-02-2023 13:45

Autoritatea Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) a anunţat vineri că a fost finalizată prima acţiune de dezinfecţie (dezinfecţia preliminară) la toate cele trei ferme de curcani unde a fost diagnosticată gripa aviară.

Conform procedurilor, după depopularea fermelor, spaţiile utilizate pentru adăpostirea animalelor, echipamentul susceptibil de a fi contaminat, precum şi vehiculele utilizate pentru transportul păsărilor, al cadavrelor, al hranei pentru păsările domestice, al gunoiului de grajd, al aşternutului pentru păsări şi al oricărei alte materii sau substanţe susceptibile de a fi contaminate, sunt supuse procedurilor de curăţare şi dezinfecţie.

Instituţia menţionează că a fost realizată prima dezinfecţie a adăposturilor (care vor fi urmate de cea de a doua, la 14 zile, şi cea de-a treia, la 21 de zile). Curăţarea şi dezinfecţia în exploataţiile comerciale au drept scop reducerea presiunii virale prin eliminarea germenilor specifici.

Aceste măsuri sunt susţinute de punerea în aplicare a metodelor adecvate de dezinfecţie la intrările şi ieşirile din clădirile unde sunt adăpostite păsările, precum şi la cele din exploataţie. De asemenea, au fost plasate postere de avertizare cu textul: "intrarea interzisă, suspiciune gripă aviară".

Conform ANSVSA, accesul în exploataţiile afectate este permis numai persoanelor implicate în gestionarea focarelor de boală.

Tot efectivul de curcani afectat, de 223.510 de capete, după eutanasiere a fost ecarisat prin îngropare, pe un teren care aparţine Primăriei Codlea, stabilit prin decizia Centrului Local pentru Combaterea Bolilor (CLCB).

În zonele de protecţie şi supraveghere, stabilite în urma declarării focarelor, sunt menţinute măsurile de restricţie severe privind circulaţia persoanelor, animalelor şi a mijloacelor de transport pentru toate fermele.

De asemenea, ANSVA precizează că nicio pasăre de curte şi niciun mamifer domestic nu trebuie să intre sau să iasă din exploataţiile din zonele de restricţie, fără autorizarea autorităţii competente. Pentru exploataţiile din afara zonelor de restricţie, continuă aplicarea măsurilor de supraveghere şi control, astfel încât să se poată interveni rapid, în eventualitatea depistării unor simptome care pot fi atribuite gripei aviare. Toate exploataţiile cu păsări sunt inspectate de un medic veterinar, care procedează la inspecţia sau examenul clinic al păsărilor domestice şi, după caz, la prelevări de probe în vederea testelor de laborator. Cu ocazia inspectării, medicul veterinar verifică respectarea condiţiilor de biosecuritate.

Potrivit comunicatului, orice creştere a morbidităţii sau a mortalităţii, precum şi orice scădere importantă înregistrată în datele de producţie în exploataţii trebui semnalată de îndată autorităţii competente sau medicului veterinar de liberă practică.

Inspectorii sanitari veterinari au prelevat probe de la toate exploataţiile din zonele de restricţie, pe o rază de 10 km în jurul focarelor confirmate. Rezultatele testării PCR pentru toate probele prelevate au fost negative, astfel că în momentul de faţă nu mai sunt înregistrate suspiciuni de boală.

Măsurile prevăzute în decizia CLCB se vor menţine cel puţin treizeci de zile de la data încheierii operaţiunilor preliminare de curăţare şi dezinfecţie a exploataţiilor infectate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă. Reprezentanţii Uniunii Crescătorilor de Păsări din România au fost informaţi asupra măsurilor suplimentare de biosecuritate care trebuie instituite în fermele comerciale de păsări, pentru a preveni răspândirea bolii.

ANSVSA supraveghează permanent situaţia, identifică şi implementează toate soluţiile legale pentru a nu fi perturbată activitatea celorlalţi agenţi economici care-şi desfăşoară activitatea pe platformă zootehnică Codlea.

Toate măsurile şi acţiunile întreprinse de ANSVSA au scopul de a împiedica răspândirea virusului şi astfel, de a proteja industria avicolă din ţara noastră. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, cod postal 707485, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote@yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Iazu Nou, Str. Tineretului, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 1 -suprafata de 2.020 mp, numar cadastral 61658, Cartea Funciara 61658; Lotul 2 -suprafata de 1.797 mp, numar cadastral 61655, Cartea Funciara 61655; Lotul 3 -suprafata de 1.364 mp, numar cadastral 61659, Cartea Funciara 61659; Lotul 4 -suprafata de 1.496 mp, numar cadastral 61714, Cartea Funciara 61714; 1 lot de teren, amplasat in intravilanul satului Mitoc, Str. Arhimandrit Nectarie, F.N., ce apartine domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 5 -suprafata de 1.236 mp, numar cadastral 61754, Cartea Funciara 61754; 2 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Mitoc, Str. Scolii, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 6 -suprafata de 1.342 mp, numar cadastral 61765, Cartea Funciara 61765; Lotul 7 -suprafata de 1.072 mp, numar cadastral 61747, Cartea Funciara 61747; conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 93/30.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Serviciul Administrare Patrimoniu, sau se poate consulta pe site-ul: www.primaria sipote.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Administrare Patrimoniu, din cadrul Comunei Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la Casieria institutiei sau cu ordin de plata in contul Comunei Sipote, RO95TREZ24A70 5000200130X, deschis la Trezoreria Municipiului Iasi, cod fiscal 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 16.10.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 12.00, Camin Cultural Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Luca Arbore nr. 151, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, cu sediul in oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau- reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata de 222 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, Str.Decebal, F.N., T 30, P 97, Punct Tarina, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin C.F. nr. 73740 Negresti, nr.cadastral 73740, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 84/23.09.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 100 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, F.N., ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara nr. 73583 Negresti, nr. cadastral 73583, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 72/30.08.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, Sala Mare, parter, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
Lansarea proiectului:     SC SAM IDEAS S.R.L., in calitate de Beneficiar, implementeaza proiectul “Digitalizarea societatii SAM IDEAS S.R.L.”, cod Smis 313150
08/10/2024 14:05

 Lansarea proiectului: SC SAM IDEAS S.R.L., in calitate de Beneficiar, implementeaza proiectul “Digitalizarea societatii SAM IDEAS S.R.L.”, cod Smis 313150

VIDEO Se construiește cea mai importantă autostradă din istoria României: Încep lucrările pe cel mai greu tronson
08/10/2024 13:01

  Documentatia pentru primul lot al sectiunii montane Sărăteni-Pipirig de pe traseul Autostrăzii ,,Unirii”-A8, transmisă la ANAP Compania Natională de Investitii Rutiere a transmis, as ...

INDECO, Beneficiar, în parteneriat cu ASOCIAȚIA ASCEND, anunță lansarea proiectului “LIDER – Lideri Implicați în Dezvoltarea Economiei sociale în mediul Rural
08/10/2024 08:59

Comunicat de lansare a proiectului  LIDER – Lideri Implicati in Dezvoltarea Economiei sociale in mediul Rural  ASOCIATIA PENTRU INTEGRARE SI DEZVOLTARE COMUNITARĂ - INDECO, in calitate de Ben ...

PNRR, SC MAJUTEX SRL: „Accelerarea sustenabilitatii SC MAJUTEX SRL: Investitii pentru eficienta energetica in productie”
08/10/2024 08:59

 Iasi - 16 SEPTEMBRIE 2024 Comunicat de presă “PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Titlu proiect: „ACCELERAREA SUSTENABILITATII SC MAJUTEX SRL: INVESTITII PENTRU EFI ...

Euro s-a apropiat la 0,13 bani de maximul istoric
07/10/2024 21:11

Leul a avut un inceput de săptămană usor negativ fată de euro, dolar si francul elvetian, in conditiile in care nivelul ridicat al aversiunii fată de risc stimulează plasamentele in moneda americană, con ...

Ghidul amnistiei fiscale, publicat de ANAF. Condițiile și termenul limită pentru „ștergerea” datoriilor la stat
07/10/2024 18:56

 Agentia Natională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat, luni, 7 octombrie, un ghid privind amnistia fiscală de care pot beneficia, in anumite conditii, firmele si alti contribuabili. Materialul in ...

„Mai există prosperitate fără educație financiară? Economia, influențată masiv de binomul educație-incluziune financiară”
07/10/2024 13:26

* consideră Valentin Ionescu, presedintele Institutului de Studii Financiare Educatia financiară si incluziunea financiară sunt două concepte interconectate care influentează dezvoltarea economică s ...

SC REFCONSTEEL SRL anunta inceperea activitatilor proiectului DIGITALIZAREA SC REFCONSTEEL SRL ÎN VEDEREA CREȘTERII COMPETITIVITĂȚII PE PIAȚĂ
07/10/2024 09:05

 SC REFCONSTEEL SRL anunta inceperea activitatilor proiectului DIGITALIZAREA SC REFCONSTEEL SRL ÎN VEDEREA CRESTERII COMPETITIVIT ...

ANUNT de incepere implementare proiect Prioritatea PRNE_P1, Apel: Investiții pentru modernizarea icroîntreprinderilor , PR/NE/2023/P1/RSO1.3.1/1 – Microîntreprinderi SC GRANDE PUBLICITE S.R.L
07/10/2024 09:00

ANUNT de incepere implementare proiect Prioritatea PRNE_P1, Apel: Investitii pentru modernizarea microintreprinderilor , PR/NE/2023/P1/RSO1.3.1/1 – Microintreprinderi SC GRANDE PUBLICITE S.R.L

Premierul Marcel Ciolacu a luat foc după cererea Comisiei Europene privind subvențiile la energie: România nu e obligată cu nimic
05/10/2024 12:44

Premierul Marcel Ciolacu spune că Romania nu este obligată de Comisia Europeană să reducă subventiile la energie electrică si că singurul lucru pe care l-a cerut comisia este ca Romania să joace corect ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei