CNSU: Toate școlile dintr-un județ trec în online, dacă se ocupă 75% din paturile de spital destinate COVID-19 din județul respectiv, potrivit noilor scenarii care intră în vigoare de luni / Rata de vaccinare a profesorilor a fost eliminată

scoala  22231255_n

Dimensiune font:

| 14-01-2022 08:54

 

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a decis în acestă seară să schimbe criteriile de la care școlile trec în sistem online. Acest lucru va depinde de rata de ocupare a paturilor ocupate cu bolnavi Covid-19, într-un județ. Elevii vor învăța de acasă dacă, în județ, rata de ocupare a paturilor din spitale este de mai mare de 75%. (Hotărârea CNSU, la finalul articolului)

Măsura a fost propusă recent de ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, și a fost aprobată în ședința CNSU de joi seară. Sunt cel puțin 2 scenarii prevăzute în noua decizie:

Scenariul 1: Prezență fizică – rata de ocupare la nivel județean a paturilor COVID e cel mult 75%

  • Școală online timp de 10 zile la apariția a 3 cazuri confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o grupă de învățământ antepreșcolar/preșcolar sau clasă de învățământ primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal.

Scenariul 2: Școală online – rata de ocupare la nivel județean a paturilor de spital COVID-19 e peste 75%;

  • Revenirea la școală cu prezență fizică numai după ce rata de ocupare scade sub 70% la nivel județean.

Până în prezent, deschiderea școlilor cu prezență fizică era condiționată de rata de vaccinare a profesorilor, dacă era peste 60% într-o unitate de învățământ și de incidența cazurilor Covid-19 în oraș (școlile treceau la educație online la o rată de 3 cazuri la mia de locuitori). Aceste criterii nu mai apar în noile scenarii aprobate de CNSU. Așteptăm precizările autorităților dacă aceste scenarii sunt o completare la cele vechi sau le înlocuiesc. 

HOTĂRÂREA nr. 3 din 13.01.2022:

Comitetul Național pentru Situații de Urgenţă adoptă prezenta

a) desfășurarea cursurilor cu prezență fizică la nivelul tuturor unităților de învățământ preuniversitar/conexe situate în județele în care rata de ocupare la nivel județean a paturilor de spital destinate îngrijirii pacienților COVID-19 este de cel mult 75%;

b) desfășurarea cursurilor în regim online la nivelul tuturor unităților de învățământ preuniversitar/conexe situate în județele în care rata de ocupare la nivel județean a paturilor de spital destinate îngrijirii pacienților COVID-19 este mai mare de 75%;

c) reluarea cursurilor cu prezență fizică, la nivelul tuturor unităților de învățământ preuniversitar/conexe situate în județele în care rata de ocupare la nivel județean a paturilor de spital destinate îngrijirii pacienților COVID-19 a fost mai mare de 75%, numai după ce aceasta scade sub 70% la nivel județean;

d) instituirea, în sarcina direcțiilor județene de sănătate publică și a municipiului București, a obligației de publicare pe site-ul propriu a ratei de ocupare a paturilor în fiecare săptămână, având ca zi de referință ziua de joi, pe baza datelor existente în platforma „Alerte MS”. La nivelul municipiului București și județului Ilfov, se va publica rata cumulată de ocupare a paturilor pentru cele două unități administrativ-teritoriale.

e) suspendarea cursurilor cu prezență fizică pentru o perioadă de 10 zile la nivelul unităților de învățământ preuniversitar/conexe, la apariția a 3 cazuri confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o grupă de învățământ antepreșcolar/preșcolar sau clasă de învățământ primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal.

 

Elevii cereau și ei alte criterii pentru ca școala să treacă online: ei propuneau ca școlile să decidă singure, prin Consiliile de Administrație, când să țină copiii acasă.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Primaria Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani, telefon 0231/561.946, fax 0231/561.936, e-mail: primariacotusca@ yahoo.com, cod fiscal 3372157. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: a) teren in suprafata de 7.900 mp, din Parcela Cadastrala 677, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; b) teren in suprafata de 680 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; c) teren in suprafata de 7.210 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 1, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; conform H.C.L. nr. 22/08.04.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Primariei Comunei Cotusca. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei, se achita numerar la Casieria institutiei sau in contul concedentului: RO60 TREZ 1195 006X XX00 0330, deschis la Trezoreria Saveni, cod fiscal al concedentului 3372157. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20.05.2022, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2022, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2022, ora 12.00, la sediul Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Botosani, oras Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, e-mail: tr-botosani-reg@ just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.05.2022.
Administratorul judiciar desemnat prin Sentinţa civilă nr. 76/F/12 aprilie 2022, pronunţată de Tribunalul Vaslui în dosarul nr. 454/89/2022, privind debitoarea S.C. SOPHPANIS S.R.L. Vaslui, având C.U.I. 28957084, sediul social în mun. Vaslui, str. Ştefan cel Mare, nr. 275, corp clădire C3, spaţiul 1, jud. Vaslui, înscrisă la O.R.C. Vaslui sub numărul J37/313/2011, notifică deschiderea procedurii generale a insolvenţei, conform Legii privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă. Termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor este 20.05.2022. În temeiul art. 114 din Legea privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, nedepunerea cererii de admitere a creanţei până la termenul menţionat atrage decăderea din drepturi privind creanţa/creanţele deţinute împotriva debitorului. Termenul limită pentru verificarea creanţelor, întocmirea, afişarea şi comunicarea tabelului preliminar al creanţelor este 03.06.2022. Termenul pentru soluţionarea eventualelor contestaţii şi pentru afişarea tabelului definitiv al creanţelor este 28.06.2022. Adunarea creditorilor va avea loc în data de 09.06.2022, ora 1200 la sediul administratorului judiciar din mun. Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, jud. Vaslui, având următoarea ordine de zi: 1. desemnarea comitetului creditorilor şi a preşedintelui acestuia; 2. confirmarea administratorului judiciar şi a onorariului, 3. probleme diverse. Relaţii la administratorul judiciar ESTCONSULT I.P.U.R.L. Huşi, tel. 0335/566.035, 0727/850.575.
1.Informatii generale privind locatorul: Primaria Comunei Voinesti, cu sediul in satul Voinesti, str.Principala, nr.153, comuna Voinesti, judetul Iasi , telefon/fax: 0232/294755 2.Informatii generale privind obiectul inchirierii : inchiriere pe o perioada de 7 ani a unor suprafete de pasuni aflate in domeniul privat al UAT Comuna Voinesti, conform caietului de sarcini. Pretul de inchiriere stabilit conform HCL nr.74 /23.04.2021 , HCL nr.80/28.05.2021 si HCL nr.14/24.03.2022 este de 120 lei/ha/an. 2.1. Procedura aplicata : atribuire directa conform HCL nr.74 /23.04.2021 3. Informatii privind documentatia de inchiriere: 3.1.Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de inchiriere. Documentatia de atribuire se poate obtine de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iasi. 3.2. Denumirea si adresa Compartimentului din cadrul locatorului de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de inchiriere. Documentatia de inchiriere se poate obtine de la Compartimentul Registru agricol din cadrul Primariei Comunei Voinesti, persoana de contact: inspector Marcoci Irina – membru comisie 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar. Documentatia de atribuire se poate obtine contra sumei de 100 lei de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iaşi. Suma se achita la casieria institutiei. 4. Informatii privind cererile de inscriere 4.1. Data limita de depunere a cererilor de inscriere la sedinta publica de atribuire directa Dosarele de inscriere se depun la registratura Primariei Comunei Voinesti, pana la data de 16.05.2022 ora 1500. Documntele necesare in vederea intocmirii dosarului de inscriere sunt mentionate in caietul de sarcini. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de atribuire directa Sedinta publica de atribuire directa va avea loc in data de 19.05.2022 ora 0900 la sediul Primariei Comunei Voinesti. 6. Denumirea instantei competente in solutionarea litigiilor Judecatoria Iasi, str.Anastasie Panu, nr.25
Încep înscrierile la grădiniță
16/05/2022 12:20

Părinţii işi pot inscrie incepand de astăzi copiii cu varste intre trei şi cinci ani, la grădiniţă, in anul şcolar 2022 2023, in cazul celor care se reinscriu. Astfel, pot fi depuse actele pentru re ...

Universitatea de Ştiinţele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi – Finalizarea proiectului 2SOFT/1.2/47 – TeamUp HealthyFish
13/05/2022 16:09

 Universitatea de Ştiinţele Vietii „Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi, partener in cadrul proiectului transfrontalier 2SOFT/1.2/47 „Team Up for Healthy fish in aquaculture systems of th ...

Se modifică vacanțele elevilor. Fiecare școală va decide când va da liber elevilor
13/05/2022 14:30

Se modifică vacantele elevilor. Fiecare scoală va decide cand va da liber elevilor Fiecare scoală va trebui să decidă in ce perioadă din lună se va lua săptămana de vacantă, a anuntat ministrul Educa ...

Șase medalii a obținut lotul olimpic de matematică al României și locul I pe echipe la Olimpiada Balcanică pentru seniori, desfășurată în Cipru
09/05/2022 15:46

În clasamentul tărilor participante, performantele individuale cumulate au plasat Romania pe locul I (cu un total de 168 de puncte din 240 posibile), la prima editie a Olimpiadei Balcanice pentru seniori ...

 Încep testările pentru admiterea în clasa a V-a
09/05/2022 00:03

Primele preselecţii pentru clasa a V-a se vor desfăşura pe 14 mai, la Liceul de Informatică „Gr.Moisil” Iaşi, cand va fi organizat concursul „Urmaşii lui Moisil” la limba şi liter ...

Schimbări radicale în universități. Măsura care privește pe toți studenții începând din toamna lui 2022
08/05/2022 10:39

Predarea online in universităti va fi legalizată din toamnă, cel putin asta prevede un proiect de ordonantă de urgentă publicat in consultare de ministerul Educatiei. Legea Educatiei va fi modificată pri ...

 Reînscrierea copiilor la grădiniţă începe pe 16 mai
05/05/2022 11:52

 Reinscrierea copiilor la grădiniţă incepe pe 16 mai, iar inscrierea celor "nou-veniţi" se va face incepand din 30 mai, a informat, miercuri, Ministerul Educaţiei. Părinţii pot comunica u ...

Părinţii primesc zile libere în cazul suspendării cursurilor cu prezenţă fizică
04/05/2022 14:05

Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat, miercuri, proiectul de lege prin care se acordă zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor atunci cand se suspendă activităţile didactice cu prezenţă f ...

O singură medie și fără teze obligatorii, din anul școlar 2022-2023
04/05/2022 08:30

  Elevilor le va fi incheiată o singură medie pe tot parcursul anului scolar, iar tezele nu vor mai fi obligatorii, urmand să rămană la latitudinea fiecărui profesor cum si cate evaluări va face, a ...

Tezele obligatorii vor fi eliminate de anul viitor școlar, iar elevii vor avea o singură medie la final de an. Numărul de note nu va mai fi normat în regulamente, ci fiecare profesor va decide câte note acordă
03/05/2022 16:23

Obligativitatea tezelor va fi eliminată de anul viitor scolar, iar elevii vor avea o singură medie la final de an, potrivit surselor Edupedu.ro. Decizia s-ar fi luat in urma consultării specialistilor la niv ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei