Faptul că din 30 iunie 2025 șoferii pot merge doar pe autostradă de la Constanța până la Curtea de Argeș, ocolind Capitala, după terminarea A0 Sud, poate fi considerat una din cele mai mari realizări de infrastructură rutieră din ultimul deceniu. Dacă 2024 a fost an - record în ceea ce privește evoluția autostrăzilor din România, cu 195 km inaugurați, în primele luni ale anului 2025 nu s-a deschis niciun traseu nou de autostradă sau drum expres. Dar, începând din iunie, situația se schimbă.
HARTĂ De la Constanța la Curtea de Argeș, pe autostradă. Ce autostrăzi se mai deschid în 2025?
Dacă se aliniază toate planetele, până la sfârșitul anului, ar putea fi finalizați peste 300 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, potrivit specialiștilor de la 130km.ro, care monitorizează investițiile în infrastructura rutieră din România.
AUTOSTRADA A0 (CENTURA BUCURESTI)
Pe secțiunea Sud a autostrăzii A0 situația este urmatoarea: lotul 1 A2 – Jilava (16,9km) este deschis; lotul 2 Jilava - DN6 este deschis (16,3km); lucrarile pentru lotul 3 (DN6 - A1, 18,0km) au fost încheiat și s-a dat drumul traficului pe 30 iunie 2025..
Pe secțiunea de A0 Nord: lotul 1 DJ601 – DN1 (17,5km) este în lucru după semnarea întârziata a contractului de execuție (termen de finalizare în 2026); lotul 2 DN1/Corbeanca - DN2/Afumati (19,0km) este deschis; lotul 3 DN2/Afumati – DN3/Cernica (8,6km) este deschis parțial pe o sectiune 2,3km (diferența programată pentru deschidere in 2025); lotul 4 DN3 – A2 (4,47km) este în construcție cu termen de deschidere în 2025.
AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI - NADLAC)
Tronsonul București - Pitesti este deschis integral circulatiei (109,6km).
Pe urmatorul tronson, Pitesti - Sibiu, secțiunea 1 Sibiu - Boița (13,2km) este deschisă.
Pentru celelalte patru secțiuni exista contracte semnate și lucrări în derulare: secțiunea 2 Boita - Cornetu (31,3km, termen de deschidere 2027), secțiunea 3 Cornetu - Tigveni (37,9km, termen deschidere în 2027), secțiunea 4 (Tigveni - Curtea de Argeș, 9,9km, termen deschidere în 2026) și sectiunea 5 Curtea de Arges - Pitești (30,4km) a fost complet deschisă în iunie, după inaugurarea segmentului 15,8km lipsă din secțiunea 5, intre Pitesti si Baiculesti,
Centura orașului Sibiu (17,6km) este deschisa circulatiei. Tronsoanele urmatoare, Sibiu - Oraștie (82,2km) și Oraștie - Deva (32,5km) sunt deschise la rândul lor.
Tronsonul urmator, Lugoj - Deva, este deschis, cu excepția a 13,5km pe lotul 2, între Margina și Holdea, pentru care lucrările sunt în derulare, cu termen de deschidere în 2026 (lungime secțiune deschisa pe Lugoj - Deva: 86,3km).
Celelalte tronsoane ale autostrăzii A1, respectiv Lugoj - Timișoara (35,1km), Timișoara - Arad și Centura Arad (41,0km) și Arad - Nadlac (38,9km) sunt deschise integral circulației.
AUTOSTRADA SOARELUI - A2 (BUCUREȘTI - CONSTANȚA)
Autostrada este deschisa integral circulatiei (202,8km).
AUTOSTRADA TRANSILVANIA - A3 (BUCURESTI - BORȘ)
Primul tronson, București - Ploiești (65,2km), este deschis integral circulației.
Pe urmatorul tronson, Ploiești - Brasov, singura secțiune deschisă este traseul Râșnov - Cristian (6,3km).
Adauga comentariul tau