Comenzi online și colete deteriorate de la curieri! Cum pot recupera clienții prejudiciul!

000000  ultima-ora-480x330

Dimensiune font:

| 03-09-2025 18:39

Comenzi online și colete deteriorate de la curieri! Uneori pachetul ajunge lovit, cutia e zdrobită sau produsul e vizibil avariat, iar românii nu știu ce drepturi au, conform legii, și cui ar trebui să se adreseze în astfel de situații. Iată cum pot recupera clienții prejudiciul!


Comenzi online și colete deteriorate de la curieri!
Mulți români fac comenzi online zilnic pentru că este mai simplu, rapid și eficient, dar uneori coletul ajunge la destinație cu probleme. Fie cutia este zdrobită, fie produsul nu este în condiții bune. În astfel de situații, clienții pot face mai multe demersuri. Dacă ambalajul prezintă urme evidente de deteriorare, clientul poate cere deschiderea coletului în prezența curierului. Se întocmește un proces-verbal de constatare și se precizează care este problema.

 

Dacă dauna este serioasă ori produsul e compromis, se poate refuza refuza primirea. Dacă pachetul arată bine, însă produsul este avariat, clientul trebuie să pozeze ambalajul (exterior și interior), etichetele, AWB-ul și produsul avariat. Toate acestea reprezintă probe la returnare și la recuperarea banilor. Totodată se păstrează factura, confirmarea de plată și orice conversație cu vânzătorul. La achizițiile de la magazine online, răspunderea pentru livrarea în stare conformă revine vânzătorului până în momentul în care bunul este predat cumpărătorului. De aceea, reclamația principală se adresează comerciantului, nu doar firmei de curierat. Soluțiile sunt înlocuirea produsului cu unul identic, repararea pe garanție dacă e posibil sau restituirea banilor, precizează capital.ro.


Românii, în top când vine vorba de cumpărăturile online
România se află pe primul loc în Uniunea Europeană când vine vorba de comenzile online. Conform unui raport recent, cele mai multe bunuri achiziţionate online în 2024 au fost articolele de îmbrăcăminte, încălţămintea şi accesoriile, 45% dintre utilizatorii de Internet făcând astfel de achiziţii în ultimele trei luni ale anului trecut. Acestea au fost urmate de livrare de alimente de la restaurante, lanţuri fast-food şi servicii de catering (21%), cosmetice şi produse de wellness (20%), mobilă şi accesorii pentru casă sau articole pentru grădină (19%). Următoarea categorie au fost echipamentele sportive, reviste, ziare şi suplimente pentru sănătate precum vitamine, fiecare cu un procent de 16%. Anul trecut, 77% dintre utilizatorii de Internet au cumpărat sau comandat bunuri sau servicii de uz personal online. Românii se află în top când vine vorba de comenzile online, iar situația este la fel și în 2025. Încă din primele 6 luni ale lui 2025, românii au făcut un număr impresionant de cumpărături online.

O regulă importantă care a intrat în vigoare anul acesta îi vizează pe românii care vând produse pe Internet. ANAF va demara verificări pentru a identifica persoanele care vând produse online, dar nu își declară veniturile. Sunt în vizor cei care încasează plăți cash de la curieri în momentul livrării coletelor. Românii trebuie să știe legislația în vigoare, și anume, dacă o persoană vinde produse în mod ocazional, fără a obține un venit constant, nu este necesară înregistrarea în Registrul Comerțului sau la ANAF. În schimb, dacă o persoană devine un comerciant constant (cumpără produse en-gros și le vinde cu profit), aceasta trebuie să se autorizeze ca întreprinzător și să își plătească impozitele și contribuțiile sociale obligatorii. Nici persoanele care vând produse de înfrumusețare prin intermediul unor cataloage de promovare nu scapă de atenția autorităților. Vânzătorii trebuie să fie atenți la obligațiile lor fiscale și să își declare veniturile, dar să achite și toate taxele și dările la stat. În caz contrar, riscă să fie sancționați cu amenzi uriașe sau cu închiderea afacerii.


Când vine vorba de comenzile online și comenzile livrate acasă, cei care primesc colete deteriorate sau produse defecte au dreptul de a returna produsul și de a recupera prejudiciul. Clienții trebuie să țină cont de câțiva pași legali și să facă niște demersuri simple. 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Cum functioneaza turneele de bingo si unde le gasesti
15/09/2025 09:07

 In trecut, jocurile de bingo erau disponibile doar in sali fizice de joc. De exemplu, in Bucuresti, era o sala extrem de cunoscuta pe langa AFI Cotroceni. Insa in prezent, majoritatea salilor de bingo au ...

Șase lucruri pe care orice femeie ar trebui să le cunoască despre corpul ei! Informații utile care îți pot salva viața
14/09/2025 13:31

Cele sase lucruri pe care orice femeie ar trebui să le cunoască despre corpul ei nu tin doar de biologie, ci si de sănătate, preventie si incredere personală. De la pubertate pană la menopauză, corpul tr ...

TOP 6 sfaturi esențiale pentru a înțelege mai bine jocurile de cazinou online
11/09/2025 16:11

Poză de Joakim Honkasalo pe Unsplash.com  Astăzi, jocurile de cazinou online au devenit o formă populară de divertisment si o oportunitate de a castiga potential bani. Cu toate acestea, pentru a te bu ...

Ce trebuie să știi despre impozitul pe câștigurile din jocuri de noroc
11/09/2025 09:52

Ce trebuie să stii despre impozitul pe castigurile din jocuri de noroc  A doua jumătate a anului 2025 aduce multe schimbări, atat scumpiri de alimente, servicii si bunuri cat si taxări mai mari in une ...

Cumpărăturile acestor români vor fi verificate de ANAF! Ce cheltuieli nu sunt permise!
10/09/2025 19:57

Cumpărăturile acestor romani vor fi verificate de ANAF! Este vorba despre achizitiile pe firmă, care vor fi strict monitorizate de Agentia Natională de Administrare Fiscală. Concret, bunurile si serviciile ...

Cum sa alegi un casino de top
10/09/2025 14:13

 Numarul de persoane atrase de jocurile de noroc este intr-o continua crestere, iar asta din mai multe motive. In primul rand, se investesc sume imense de bani in campaniile de marketing pentru jocurile de ...

O nouă metodă de a scoate bani de la bancomat! Nu este nevoie de cardul bancar!
10/09/2025 12:58

O nouă metodă de a scoate bani de la bancomat! Romanii care si-au uitat cardul acasă pot retrage bani cash de la ATM foarte simplu si rapid, in conditii de sigurantă. Retragerea de numerar fără card este ...

De ce nu și Vlad Dragomir? Motivul pentru care fotbalistul lui Pafos nu a fost convocat la echipa națională
09/09/2025 20:29

  Vlad Dragomir, 26 de ani, e unul dintre cei mai constanti jucători romani din străinătate in acest debut de sezon. Mijlocasul crescut la academia celor de la Arsenal nu a fost convocat la ...

Statul oferă tichete pentru energie! Cum depui cererea de plată
09/09/2025 18:40

Ministrul Muncii, Florin Manole, a apărut recent intr-un clip pe retelele sociale explicand, cu un ton calm si tehnic, cum pot romanii să aplice pentru „tichetele de energie”. Aparent, statul a g ...

Interzis la examenul auto! Candidații nu vor mai obține permisul de conducere!
08/09/2025 18:16

Interzis la examenul auto! Legislatia stabileste clar ce manevre sunt interzise, cum trebuie pregătit vehiculul si cum trebuie să se comporte soferul in trafic, in timp ce sustine proba practică. Dacă fac a ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei