Jucăria venită din China pe care o dorește toată planeta. Nici cu Pokemon nu a fost așa frenezie. Vânzările au explodat: creștere cu 5.000% în SUA
Dimensiune font:
Pop Mart, firma chineză de jucării care produce păpușile Labubu, extrem de populare, a declarat că profiturile sale vor crește semnificativ în primele șase luni ale acestui an, relatează BBC.
Compania cu sediul în Beijing se așteaptă ca profiturile pentru această perioadă să se majoreze cu cel puțin 350%, întrucât și veniturile sale au crescut de peste trei ori.
Păpuși Labubu / FOTO: Pop Mart
Pop Mart, care are o valoare bursieră de peste 40 de miliarde de dolari, spune că profitabilitatea a fost stimulată de recunoașterea crescută a mărcii la nivel global și de controlul costurilor.
Colecționarii sunt obsedați de păpușile Labubu – creaturi fictive asemănătoare cu elfii, cu o serie de dinți zimțați – care au devenit virale și care s-au vândut ca pâinea caldă, oamenii stând la cozi lungi în magazinele din întreaga lume.
Pop Mart este o firmă cunoscută mai ales pentru vânzarea de jucării în „cutii surpriză” – un tip de ambalaj care ascunde conținutul până la deschidere. Tactica de marketing a fost criticată pentru că încurajează comportamentul similar jocurilor de noroc și cumpărăturile compulsive.
Lansate în 2019, păpușile Labubu au ajutat compania să devină un important retailer, cu peste 2.000 de automate și magazine în întreaga lume.
Pop Mart a început să-și tranzacționeze acțiunile pe Bursa de Valori din Hong Kong în 2020. Valoarea companiei pe bursă a crescut cu aproape 600% în ultimul an. Vânzările în afara Chinei continentale au contribuit cu aproape 40% la veniturile totale ale companiei în 2024. Multe magazine din întreaga lume au fost nevoite să întrerupă vânzarea păpușilor Labubu din cauza cererii copleșitoare.
Labubu, Unsplash.com
Labubu, jucăria chineză care face senzație în SUA
Labubu a cunoscut un succes fulminant, în special în SUA, datorită promovării de către vedete precum Kim Kardashian și Lisa de la grupul K-pop Blackpink.
De asemenea, parteneriatele Pop Mart cu nume mari precum Coca-Cola și franciza manga One Piece au contribuit la creșterea popularității Labubu în întreaga lume.
În iunie, vânzările Labubu în SUA au crescut cu 5.000% față de anul precedent, potrivit estimărilor firmei de cercetare M Science.
„Nu am văzut nimic similar la alte companii de jucării”, a declarat pentru BBC Vinci Zhang, analist senior la M Science. Compania are un potențial enorm în SUA, unde operează aproximativ 40 de magazine, comparativ cu aproximativ 400 în China, a adăugat el. Frenezia cumpărăturilor a creat o piață de revânzare în plină expansiune, unde păpușile, vândute inițial la aproximativ 10 dolari, pot ajunge la sute de dolari. În iunie, o păpușă Labubu de dimensiuni umane s-a vândut cu 150.000 de dolari la o licitație din Beijing.
Popularitatea păpușii Labubu a alimentat însă și o explozie a produselor contrafăcute, adesea denumite păpuși Lafufu. Autoritățile chineze au confiscat peste 46.000 de jucării Labubu contrafăcute în iunie, în cadrul unei acțiuni de combatere a pieței negre a păpușilor, care este în creștere.
Adauga comentariul tau