Economie

 Guvernul a crescut taxele. IT-iștii vor plăti impozite

Ministerul Finantelor a publicat proiectul de lege privind noile măsuri fiscal-bugetare, pentru care Guvernul ar urma să işi asume răspunderea in Parlament. Acesta prevede impozit de 1% pe cifra de afaceri a IMM-urilor pană la venituri de pană la 60.000 euro pe an si de 3% dacă veniturile depăsesc această sumă. Guvernul a renuntat la impozitarea cu 16% pe profit dacă rata de rentabilitate trece de 30%. Companiile cu afaceri de peste 50 de milioane de euro vor plăti un impozit minim de 1% pe cifra de afaceri. Si băncile vor plăti un impozit de 1% pe cifra de afaceri. Scutirea de i ...

 Se schimbă Legea pensiilor de serviciu
18/09/2023 16:00

Comisia Europeană are trei cerinte legate de noua lege a pensiilor de serviciu. Potrivit premierului Marcel Ciolacu, solicitările sunt de „bun simt” si vizează mai multe elemente, precum modalitatea de calcul a pensiei.  „A fost foarte clar, mai sunt trei elemente de inchis. A fost tot tehnicul, si de la Ministerul Justitiei si de la MIPE, au fost două zile la Bruxelles pe această negociere. Sunt trei solicitări, din punctul meu de vedere de foarte mare bun simt, ale Comisiei si cred că lucrurile sunt cam finalizate. E cu calculul, cum se calculează pen ...

 Sporurile bugetarilor vor fi plafonate
18/09/2023 15:30

Sporul pentru conditii periculoase sau vătămătoare va fi plafonat la 1.500 de lei brut, adică 937 de lei net pentru bugetari, după cum reiese din ultima formă, aflată tot la nivel de proiect, a legislatiei care urmează să fie adopată pentru a se reduce deficitul bugetar. „Pentru conditii periculoase sau vătămătoare, un spor de pană la 15% din salariul de bază, dar nu mai mult de 1.500 lei brut lunar”,  este prevederea care apare in ultimul draft al legii „privind unele măsuri financiar-fiscale precum si pentru utilizarea eficientă a fondurilor ...

Bani de la stat pentru cultivatorii de  porumb, orz, floarea-soarelui și rapiţă
18/09/2023 12:26

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) primeşte cereri de acordare a sprijinului de urgenţă pentru sectorul cerealelor şi al seminţelor oleaginoase pană la data de 26 octombrie 2023, inclusiv. Potenţialii beneficiari sunt aşteptaţi la Centrele APIA pe a cărui rază teritorială a fost depusă cererea unică aferentă anului 2022, in vederea depunerii cererii de acordare a sprijinului de urgenţă pentru sectorul cerealelor şi al seminţelor oleaginoase. Sprijinul de urgenţă se acordă pentru suprafeţele determinate in urma controalelor administrative ş ...

Fondul Monetar Internaţional vine la București
18/09/2023 12:14

O echipă a Fondului Monetar Internaţional, condusă de Jan Kees Martijn, şeful misiunii pentru Romania, se va afla la Bucureşti in perioada 25 septembrie - 4 octombrie 2023, pentru analiza anuală a economiei romaneşti in baza Articolului IV, a anunţat, intr-un comunicat, instituţia financiară internaţională. Potrivit sursei citate, astfel de consultări au loc periodic cu toate statele membre FMI. Echipa FMI va discuta cu autorităţile romane despre politicile economice in cadrul unor intalniri cu reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, ai Băncii Naţionale a Romaniei şi ai ...

Importurile de gaze naturale, în creștere cu 25 la sută
17/09/2023 15:06

Romania a importat, in primele şapte luni din 2023, o cantitate de gaze naturale utilizabile de 956.900 tone echivalent petrol (tep), cu 26,4% (-342.700 tep) mai mică faţă de cea din perioada similară a anului trecut, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Producţia internă de gaze naturale a fost, in perioada ianuarie-iulie 2023, de peste 4,367 milioane tep, cu 4,6% (193.000 tep) peste cea din primele şapte luni ale anului trecut. Conform estimărilor Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, producţia de gaze naturale este estimată să ur ...

Peste 14 la sută din firme au fost dizolvate în acest an
17/09/2023 15:00

Numărul firmelor dizolvate a crescut cu 14,14%, in primele şapte luni din 2023, pană la 22.193, faţă de 19.443 in aceeaşi perioadă din 2022, conform datelor centralizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC). Cele mai multe dizolvări au fost inregistrate in Bucureşti, respectiv 4.657 de firme (număr in creştere cu 28,47% faţă de primele şapte luni din 2022), şi in judeţele Cluj (1.165, +26,36%), Timiş (1.155, +33,84%), Constanţa (1.030; +4,25%) şi Ilfov 990, plus 22,52%). La polul opus, cele mai puţine dizolvări de firme au fost consemnate in judeţele C ...

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Cum poți să dovedeşti, de fapt, vechimea dacă nu mai ai cartea de muncă și angajatorul nu mai există. Milioane de români trebuie să știe. O să te ajute enorm la pensie
17/09/2023 12:23

Cum poti dovedi vechimea dacă nu mai ai cartea de muncă, iar angajatorul la care ai lucrat nu mai există. Metoda vine in sprijinul tuturor romanilor si este foarte utilă pentru cei care vor sau urmează să iasă la pensie. Cum iti dovedesti vechimea dacă nu mai ai cartea de muncă si nici angajatorul nu mai există De ani buni, cărtile de muncă pentru angajati nu se mai intocmesc, iar oameilor le este greu să-si demonstreze vechimea. Principalul mod prin care se poate face este adeverinta de vechime.   Din 28 noiembrie 2016, angajatorii, institutiile si autoritătile publice ...

Mall abandonat la Arad, scos la vânzare pentru 9 milioane de euro
16/09/2023 09:38

Un mall din municipiul Arad, inaugurat in 2011, după o investiţie de aproximativ 70 milioane de euro, care nu a mai funcţionat in ultimii ani pentru că a fost părăsit de chiriaşi, este scos la vanzare pentru un preţ de 9.200.000 de euro. Potrivit anunţului de vanzare a Galleria Mall Arad, preţul este de 100 de euro pe metru pătrat construit pentru suprafaţa de 92.000 de metri pătraţi construiţi. Imobilul are un teren de 35.000 de metri pătraţi şi 1.000 de locuri de parcare acoperite. Reprezentanţi ai Casa Suprema, care deţine in acest moment imobilul, au confirmat, pentr ...

Se anunță o criză a cărnii de porc
15/09/2023 13:45

Romanii consumă anual undeva la 9 milioane de porci, din care 7 milioane vin din import, 6 milioane sub formă de carcasă iar 1 milion sunt adusi pentru ingrăsat. Estimativ, consumăm an de an 720.000 de tone de carne. Potrivit Institutului National de Statistică, purceii de import ne costă anula 60 de milioane de euro. Principalul motiv pentru care nu reusim să crestem productia proprie constă in lipsa maternitatilor de pe plan local si lipsa investitiilor. „ E nevoie să direcţionăm bani, granturi, garanţii şi fonduri europene in maternităţile de animale, in special de p ...

Greva CFR a afectat circulația a peste 300 de trenuri de călători
15/09/2023 13:04

Greva de avertisment de două ore (7:00 – 9:00), organizată vineri de sindicatele feroviare, a incetat. A fost perturbată circulaţia a peste 300 de trenuri de călători. Toate trenurile CFR Călători si ale operatorilor privati, programate in circulatie in cele două ore ale grevei de avertisment, au inregistrat intarzieri la sosire si la precare, in medie, de 120 de minute in Gara de Nord din Bucuresti. Blocul National Sindical a anuntat că 17.000 de angajati ai CFR au sustin greva de avertisment. Potrivit conducerii CFR SA, această actiune a avut implicatii asupra circulatiei ...

 Afacerile lăptarilor sunt în creștere
15/09/2023 09:10

Cantitatea de lapte de vacă pe care unităţile procesatoare au colectat-o de la exploataţiile agricole şi centrele de colectare a crescut cu 11,4%, in primele şapte luni ale anului, comparativ cu datele consemnate in aceeaşi perioadă din 2022, conform Institutului Naţional de Statistică (INS). La finele lunii iulie din 2023, creşterea cea mai mare de producţie a fost inregistrată la smantana de consum (+1,4%), in timp ce producţia de lapte acidulat (iaurt, iaurt de băut, lapte bătut şi alte produse lactate similare) a avut cea mai mare scădere (-8%). Din ianuarie pană i ...

Ceferiștii au intrat în grevă
15/09/2023 08:32

Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane organizează, vineri, o grevă de avertisment, sindicaliştii atragand atenţia asupra problemelor sistemice cu care se confruntă. Protestul are loc intre orele 07.00 şi 09.00, interval in care trenurile nu vor circula. CFR a anunţat, joi, că angajaţii CFR Călători nu vor lua parte la greva de avertisment, iar dacă protestul anunţat de una dintre organizaţiile sindicale va afecta parte din garniturile de tren, călătorii pot solicita rambursarea cotravalorii biletului. ”Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Co ...

 Terra devine nesigură pentru omenire
14/09/2023 14:04

Pămantul devine tot mai nesigur pentru omenire, arată prima „verificare stiintifică completă a stării de sănătate” a planetei de  Adrian Cochino. Sase din cei nouă indicatori-cheie ai sănătătii planetei au depăsit limitele de sigurantă, iar doi din cei trei rămasi se indreaptă si ei in directia gresită, arată un nou studiu, care concluzionează că Pămantul devine tot mai nesigur pentru omenire. Pragurile de sigurantă, depăsite cu mult timp in urmă Indicatorii privind clima, biodiversitatea, solul, apa dulce, poluarea cu nutrienti si substantele chimice &b ...

Taxa pe cifra de afaceri va afecta grav economia României
14/09/2023 13:34

Camera ce Comert Americană din Romania (AmCham) a atras atentia că taxa pe cifra de afaceri va avea un impact negativ asupra economiei romanesti, fiind, de fapt, o taxă de investitii. Totodată, a avertizat că noua taxă va reduce potenţialul Romaniei de a atrage noi investiţii de amploare. Potrivit AmCham, preluarea unor măsuri fiscale aplicate in alte jurisdicţii trebuie să ţină cont şi de nivelul de digitalizare şi de capacitatea de colectare a administraţiei. Pentru companii, o astfel de taxă este o taxă pe investiţii, nu pe cifra de afaceri, care va fi acoperită prin t ...

  Tinerii ca primesc pensie de urmaș riscă să o piardă
14/09/2023 13:32

Casa Natională de Pensii Publice (CNPP) a transmis un mesaj in atentia elevilor si studentilor care beneficiază de pensie de urmas. Potrivit anuntului, acestia trebuie să facă următoarele lucruri. „Elevii beneficiari ai unei pensii de urmaş, care au implinit varsta de 16 ani, au obligatia să prezinte, pană la data de 25 septembrie 2023 adeverinta din care să rezulte că in anul scolar 2023–2024, urmează o formă de invătămant organizată potrivit legii”, a scris CNPP intr-o postare realizată pe Facebook. Banii din pensie se retin de la plată in ...

Chiriile au explodat în toate orașele Europei
13/09/2023 14:56

În toate marile oraşe din Europa chiriaşii se confruntă cu o diminuarea semnificativă a ofertei, ceea ce duce preţurile la valori record, scrie Bloomberg. Creşterea ratelor la creditele ipotecare i-a făcut pe oameni să renunţe la cumpărarea de proprietăţi, tocmai cand inflaţia a crescut costurile cu materialele de construcţii, ceea ce afectat oferta de spaţii de locuit. Politicile guvernamentale şi tendinţele de pe piaţa muncii post pandemie i-au impins pe muncitorii străini calificaţi, care deseori pot plăti mai mult decat localnicii, spre oraşe precum Paris, Dubli ...

Studenții își vor putea cumpăra bilete de tren cu reduceri de 90 la sută
13/09/2023 14:54

CFR Călători si Softrans au anuntat că vor incepe de maine să emită legitimatii de călătorie cu reducere de 90% pentru studenti. Sunt două din cele 4 companii care refuzaseră să facă acest lucru, de teamă că nu vor primi banii inapoi de la stat. „CFR Călători informează că facilităţile aferente studenţilor la transportul pe calea ferată conform noilor acte legislative vor fi acordate incepand cu data de 5 septembrie 2023. Astfel, incepand cu data de 5 septembrie 2023, se vor elibera legitimaţii de călătorie pentru elevi şi studenţi cu gratuitate/reducere la tran ...

 România, pe locul 2 în UE la numărul de bugetari
12/09/2023 15:07

Ponderea dintre cheltuielile de personal şi veniturile curente ale statului sunt de aproximativ 35%, poziţionandu-ne pe locul 2 in Europa privind supradimensionarea aparatului bugetar. Ponderea dintre cheltuielile de personal şi veniturile curente ale statului de aproximativ 35%. „Nu trebuie să dau eu foarte multe intepretări. Să nu fiu criticat. Dar asta spune multe despre cheltuieile de personal. 120 de miliarde de lei sunt aceste cheltuieli anual. Mai adăugaţi 180 de miliarde la asistenţa social, sau cele 110 miliarde la pensii”, a spus ministrul Finantelor, Marcel ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei