Economie

Magistrații și militarii vor ieși la pensie la 65 de ani

Legea pensiilor speciale a ajuns la forma finală. Textul care va ajunge pe masa deputatilor prevede cresterea varstei de pensionare, de la 60 la 65 de ani pentru magistrati, militari si alte categorii. În plus, si calculul veniturilor se schimbă: se dublează impozitul pentru sumele care nu se bazează pe contributii. Liderii coalitiei au negociat cu Banca Mondială si Comisia Europeană principiile care stau la baza calculării pensiilor speciale. Noua lege prevede că aceste venituri nu se vor mai putea cumula, cum se intamplă deseori in cazul magistratilor, si că valoarea acestor ...

Un celebru meteorolog a murit. În 1986, a prezentat, la TVR, primul buletin meteo după accidentul nuclear de la Cernobîl
26/05/2023 14:25

S-a stins din viată celebrul meteorolog Dumitru Baltă! Totul a survenit după probleme medicale pe care le-a avut in luna aprilie, atunci cand s-a infectat cu coronavirus si a suferit un AVC. În urmă cu o lună de zile, Dumitru Baltă a fost găsit inconstient in propria locuintă de către o prietenă apropiată care s-a ingrijorat că acesta nu-i mai răspundea. Meteorologul a fost transportat de urgentă la Spitalul Militar din Bucuresti. Acolo medicii au constatat că meteorologul era infectat cu noul coronavirus, informează RTV. Ulterior, el a fost transferat la Spitalul ...

Fostul ministru al Finanţelor, Sebastian Vlădescu, va ajunge la pușcărie. El a primit o pedeapsă de 7 ani și 4 luni pentru dosarul de cale ferată  Bucureşti - Constanţa
26/05/2023 14:22

Fostul ministru al Finanţelor Sebastian Vlădescu, condamnat definitiv la 7 ani şi 4 luni de inchisoare, in dosarul legat de plata lucrărilor la tronsonul de cale ferată Bucureşti - Constanţa Fostul ministru al Finanţelor Sebastian Vlădescu a fost condamnat definitiv vineri la 7 ani şi 4 luni de inchisoare in dosarul de corupţie legat de plata lucrărilor la tronsonul de cale ferată Bucureşti - Constanţa, in care este acuzat că ar fi primit o mită de peste 2 milioane de euro. Iniţial, Vlădescu fusese condamnat la opt ani şi şase luni de inchisoare. ”Admite apelur ...

UAT Municipiul Iași – proiectului de investiții – „Reabilitare energetică corp clădire şcoală  Școala Gimnazială Nr. 4 Ionel Teodoreanu”
26/05/2023 11:30

 ”PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” COMUNICAT DE PRESĂ privind lansarea proiectului de investitii cu titlul: „Reabilitare energetică corp clădire şcoală  Scoala Gimnazială Nr. 4 Ionel Teodoreanu”   

Grupul PPC preia activele Enel din România
26/05/2023 11:04

Tranzacţia prin care Grupul PPC preia activele Enel din Romania rămane in grafic pentru a se finaliza in al treilea trimestru al anului, potrivit unui comunicat al companiei. Conform sursei citate, achiziţia se aliniază strategiei grupului PPC privind tranziţia energetică, dar şi planului acestuia de expansiune in Europa de Sud-Est. Romania este o piaţă importantă din punct de vedere strategic pentru PPC, din prisma accesului la finanţare UE prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) şi Fondul pentru Modernizare, ceea ce vine in completarea planurilor de dezvoltar ...

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie publica cu strigare in data de 18.09.2025. Five Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu S.A. -in reorganizare cu sediul in Sat Falciu, Comuna Falciu, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/229/2002, avand CUI: RO14812105, organizeaza o singura licitatie publica cu strigare in data de 18.09.2025 de la ora 13.00, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei: Proprietate imobiliara -„Ferma Valea lui Marcu” -Pachet bunuri imobile si mobile, compusa din teren extravilan in suprafata de 28.413 mp, impreuna cu cladiri si bunuri mobile, situate in Extravilan Falciu, judetul Vaslui -Pret pornire: 200.000 Lei. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.000 Lei +TVA si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta/ videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu in data de 17.09.2025, ora 16.00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele pot fi obtinute la nr. 0762.978.187 sau e-mail: vanzari@ r-agro.ro.
Iașul are cele mai frumoase parcuri din Moldova
25/05/2023 19:59

Chiar dacă Moldova are parcuri foarte frumoase, putine au intrat intr-un clasament national. Topul, realizat de către platforma clubulcopiilor.ro, este deschis de către Grădina Palas Iasi, care a reunit cele mai mult recenzii, in număr de 10.229. „Este o bijuterie situată in inima orasului Iasi, oferind o oază de verdeată si frumusete intr-un mediu urban. Cu numeroase locuri cu umbră, vizitatorii se pot bucura de momente de liniste si răcoare in timp ce admiră vegetatia bogată si frumoasă. O fantană arteziană si esplanada cu scări de urcare spre Palatul Culturii adaugă ...

Opt bănci, amendate cu 400.000 lei pentru înșelăciune
25/05/2023 15:00

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a incheiat verificările la alţi opt operatori economici financiari bancari care activează pe teritoriul Romaniei, cărora le-a aplicat amenzi in valoare de 400.000 lei, informează instituţia printr-un comunicat. "În cadrul activităţii sale de supraveghere a pieţei, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a continuat seria de verificări a modului in care băncile pun in practică contractele de creditare pe termen mediu şi lung, cu termen de rambursare de peste 10 ani, către consumator ...

Vin ploile!
25/05/2023 14:22

Meteorologii Administratie Nationale de Meteorologie (ANM) au emis, joi, o avertizare de instabilitate atmosferică accentuată sub forma unui Cod galben, care este valabilă in 28 de judete din tară. Codul galben a intrat in vigoare la ora 12.00, 25 mai, si va fi valabil pe tot parcursul zilei, pană la ora 23.00. În intervalul mentionat, local vor fi perioade cu instabilitate atmosferică accentuată, ce se va manifesta prin frecvente descărcări electrice si averse torentiale. Cele mai afectate regiuni vor fi Oltenia, dealurile Banatului, Crisanei, in Transilvania, Muntenia, Moldo ...

Ce pensie vor avea românii care nu au tot salariul pe cartea de muncă
25/05/2023 14:12

Romanii care aleg să lucreze in acte pe un sau un salariu minim pe economie, de 3.000 de lei, dar care primesc mai multi bani „la negru”, riscă pensii mai mici. Calculele făcute arată că sunt diferenţe mari intre pensia pe care un roman o primeşte după ce a avut salariul minim pe cartea de muncă şi un altul care a caştigat in acte 8.000 de lei. Potrivit calculelor făcute de economişti, dintr-un salariu minim, 595 de lei lună pe lună se duc la sistemul public de pensii, iar romanii se aleg cu o pensie de de aproximativ 1.260 lei. La un salariu brut de 8.000 de lei, ...

ELBOMIR SRL – Comunicat de presa finalizare proiect: „Dotarea firmei ELBOMIR SRL cu echipamente performante”
25/05/2023 11:40

COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT Data: MAI 2023 „Dotarea firmei ELBOMIR SRL cu echipamente performante”  

ENERGY TRANS – comunicat de presa finalizare proiect: DOTAREA FIRMEI ENERGY TRANS CU UTILAJE SI ECHIPAMENTE PERFORMANTE
25/05/2023 11:40

COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT Mai 2023 DOTAREA FIRMEI ENERGY TRANS CU UTILAJE SI ECHIPAMENTE PERFORMANTE  

CECCAR solicită prorogarea termenului de depunere a declarațiilor fiscale
25/05/2023 10:11

Avand in vedere disfunctionalitătile sistemului informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscală (ANAF) din ultima perioadă, ce conduc la imposibilitatea respectării termenelor de depunere a declaratiilor fiscale si a situatiilor financiare anuale, Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR) a solicitat autoritătii fiscale prorogarea termenelor de 25, respectiv 30 mai 2023 pentru depunerea acestora, a transmis miercuri, CECCAR , cu cateva ore inainte de expirarea termenului de depunere a declaratiilor unice. De asemenea, CECCAR, ca reprezentant al ...

Cu cât a cotizat un judecător de la CCR la bugetul de stat: „„În ultimii 15-20 de ani, eu am contribuit la pensii cu cel puțin 2.000-2.500 euro lunar
24/05/2023 13:48

Petre Lăzăroiu a spus că problema cu pensiile este extrem de serioasă si dură: „Realitatea este că sistemul nostru de pensii este pe butuci”. El a zis, de asemenea, si cu cat a contribuit, lunar, la bugetul de pensii. „Problema cu pensiile este extrem de serioasă si dură. Realitatea este că sistemul nostru de pensii este pe butuci. De ce? Pentru că s-au cheltuit foarte multi bani in loc să se bage banii in sistem. În anul 1989, sistemul de pensii era excedentar. În al doilea rand, legea este croită prost. (...) Este o problemă si cu stagiul de cotiz ...

Legea prin care angajații ANI primeau un spor de 25 la sută la salariu este neconstituțională
24/05/2023 13:45

Curtea Constituţională a Romaniei a admis, miercuri, sesizarea privind legea prin care personalul Agenţiei Naţionale de Integritate primea un spor la salariu de 25% suprasolicitare neuropsihică Informatia a fost transmisă pe surse din CCR, de Agerpres. Este vorba despre obiecţia de neconstituţionalitate a Legii pentru modificarea anexei nr. I a Legii-cadru 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, obiecţie formulată de deputaţi aparţinand Grupului parlamentar al Uniunii Salvaţi Romania şi neafiliaţi. USR transmite intr-un comunicat remis, miercu ...

500.000 de euro, premiul pentru start-up-ul câştigător al competiţiei Spotlight
24/05/2023 11:49

Peste jumătate de milion de euro este premiul-investiţie pentru start-up-ul caştigător al competiţiei Spotlight, organizată de How to Web in acest an, se arată intr-un comunicat de presă al organizatorilor, transmis miercuri AGERPRES. În acest context, start-up-urile din Europa de Est sunt aşteptate să se inscrie la Spotlight 2023, pană la finalul lunii iulie. Printre beneficiile participării la un astfel de program pentru un startup la inceput de drum se află: sesiuni de mentorat cu experţi globali, intalniri cu investitorii, reprezentanţi ai fondurilor europene şi expu ...

Vârsta de pensionare va crește la 65 de ani
22/05/2023 17:00

Ministrul Muncii, Marius Budăi, a anuntat, luni, după discutiile pe care le-a avut la Bruxelles cu reprezentantii Comisiei Europene, varsta de pensionare va creste treptat pentru toti romanii pană la 65 de ani. „Cresterea treptată a varstei de pensionare, in conformitate cu sistemul public de pensii, pană la varsta de 65 de ani. Astfel, fiecare om care lucrează in Romania, va trebui să fie echivalent, să nu fie deosebiri intre cei care lucrează in anumite sisteme si cei care lucrează in sistemul public de pensii si vor avea o varstă de pensionare pană la varsta de 65 de an ...

Cine poate primi vouchere de vacanță
22/05/2023 14:15

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, Legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 131/2021 privind modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, potrivit căreia instituţiile publice acordă angajaţilor, anual, vouchere de vacanţă in valoare de 1.450 de lei. "Instituţiile publice astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea 500/2002 privind finanţele publice şi la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea 273/2006 privind finanţele publice locale, indiferent de sistemul de finanţare şi de su ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei