Moldova

Un bărbat din Iași a obținut în instanță daune morale de 10.000 de euro, după ce un restaurant a refuzat să-l servească

Tribunalul Iasi a obligat decis ca firma care administrează restaurantul „Moara de Foc”, din municipiul Iasi să ii plătească unui profesor universitar despăgubiri de 10.000 de euro, după ce in 2016 acesta a fost dat afară din local din cauza orientării sale sexuale, scrie portalul Clujust.ro. „Reclamantul arată că fapta a fost săvarsită la data de 5.09.2016 si a constat in refuzul reprezentantilor paratilor de a-i acorda acces la serviciile de restaurant din restaurantul «Moara de Foc» Iasi. Reclamantul arată că a mers in restaurant la orele 19 unde ...

Mihai Chirica la omagierea a 180 de ani de la nașterea compozitorului Eduard Caudella
14/04/2021 14:14

 Am participat la o serie de evenimente organizate de Ateneul National din Iasi cu ocazia impliniri a 180 de ani de la nasterea compozitorului Eduard Caudella. Astfel, Ateneul National din Iasi a reabilitat mormantul compozitorului, monument istoric, aflat in Cimitirul Eternitatea, unde am participat la ceremonia de resfintire, precum si la slujba de pomenire. Istoria Iasului este plină de personalităti care au marcat profund epoca in care au trăit si creat. Compozitorul Eduard Caudella, născut in Capitala Moldovei in iunie 1841, a studiat la Berlin si Paris, dar s-a intors de ...

Viitoarea sală de sport va deveni una dintre atracțiile UAIC
14/04/2021 07:48

  * proiectul noii săli de sport a UAIC avansează cu rapiditate, fiind semnat deja contractul de proiectare * lucrările vor putea incepe chiar din acest an * investitia se va ridica la 13.653.369 lei, sursa de finantare fiind Compania Natională de Investitii, dar si UAIC va contribui, din veniturile proprii, cu sume considerabile Conducerea Universitătii „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi duce o politică de atragere a unui număr tot mai mare de studenti, iar pentru asta luptă continuu in vederea modernizării si extinderii capacitătilor existente, dar si pentru mări ...

Un ieşean şi-a snopit nevasta în bătaie dintr-un motiv bizar. Prea multe erecţii
13/04/2021 14:25

Nici venirea pe lume a celor doi băieţi, Ionel (10 ani) şi Adrian (3 ani), nu a avut darul de a domoli perpetua harjoană dintre soţi. Făceau sex fără nicio jenă, de faţă cu micuţii şi, după fiecare episod de acest gen, bărbatul se „recupera” cu vodkă, bere ori vin. Băutură pusă mereu la dispoziţie de consoartă, din fondurile proprii. Din păcate, totul s-a risipit in urmă cu două săptămani, legendara armonie dintre ei fiind inlocuită de un război in toată regula. Seara de sambătă spre duminică, 27/28 martie incepuse normal, conform tradiţiei. Un sin ...

 Proiectul care schimbă complet zona Poitiers, și de ce nu, a Iașului!
12/04/2021 16:27

Avand deja experientă in construirea blocurilor turn din Cartierul Visoianu, unde am construit si vandut pană in momentul de fată aproape 1500 apartamente, proiectul Poitiers Towers s-a născut dintr-o idee indrăzneată de a construi cele mai inalte clădiri rezidentiale din Iasi. 8 blocuri turn a cate 15 etaje fiecare, dotate cu cate 2 lifturi de ultimă generatie. Dorim să construim un complex cu totul deosebit! Cel mai inovator proiect imobiliar rezidential din Iasi! Proiectul este gandit conform ultimelor standarde europene si ne-am propus să oferim Iasului un complex specia ...

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Raportul Rectorului - Universitatea „Al.I.Cuza” a sfidat pandemia, realizând venituri incredibile!
04/04/2021 20:07

  * imediat după introducerea stării de urgenţă, UAIC a mizat totul pe cresterea veniturilor realizate prin activităţile de cercetare, din donaţii şi din proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile”, iar rezultatul a fost peste aşteptări * cel mai spectaculos salt s-a consemnat la capitolul „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile”: 19.787.732 lei, de aproape patru ori mai mult decat estimarea de la inceputul anului 2020 Vineri, 2 aprilie, a fost dat publicităţii „Raportul Rectorului” prof.univ.dr. Tudorel Toader ...

Astăzi are loc înmormântarea lui Constantin Simirad
03/04/2021 09:42

 Situatie fara precedent in familia fostului mare politician Constantin Simirad. Sotia acestuia a fost si ea testata pozitiv la COVID-19, in cazul ei fiind vorba de o forma mai putin severa a virusului, starea ei de sănătate fiind suficient de bună astfel incat să poată să rămană in izolare la domiciliu sub monitorizarea medicului de familie. Desi infectata cu coronavirus, aceasta a solicitat o derogare din partea autoritatilor pentru a putea participa la funeraliile sotului sau, derogare ce nu i-a fost acceptata. Ca urmare, familia lui Constantin Simirad a hotarat ca inmormant ...

Proiect pentru cei mai vulnerabili în fața pandemiei
01/04/2021 09:48

20 de familii din judetele Iasi si Neamt primesc sprijin, ȋn perioada aceasta, de la Habitat for Humanity Romania si Fundatia BricoDépôt, pentru ȋmbunătăţirea condiţiilor in care locuiesc. Actiunea face parte din proiectul „Reclădim vieti. Un proiect pentru cei mai vulnerabili in fata pandemiei”, lansat la finalul anului 2020, si are ca scop imbunătătirea conditiilor de locuit pentru 30 de familii vulnerabile din 3 judete ale tării. Lucrările de reabilitare sunt realizate de echipa de constructori Habitat for Humanity Romania, iar finantarea este asigurat ...

Mihai Chirica Iasi TV Life/ VIDEO
31/03/2021 17:19
CJ  IASI alocă peste un miliard de lei pentru sănătate și drumuri județene
27/03/2021 12:17

* Consiliul Judetean va investi peste 300 de milioane de euro in dezvoltarea Iasului * după ce a obtinut 8 milioane lei fonduri guvernamentale pentru Miroslava Industrial Park, CJ analizează alte 20 de amplasamente pentru dezvoltarea de noi parcuri industriale in judet Administratia Consiliului Judetean Iasi a prezentat astăzi in conferintă de presă proiectul bugetului general al Consiliului Judetean Iasi pe anul 2021. Anul acesta, veniturile la bugetul judetului sunt estimate la 1.190,20 milioane lei, iar cheltuielile la 1.470,74 milioane lei. Un procent de peste 30% din ...

Dreptul tinerilor de a se înșela
25/03/2021 13:37

Nu am nici cea mai mică indoială: marele drept al tinerilor de astăzi este acela de a se insela. Nu-i de mirare că, angajati adesea in dispute pe care optimismul mai mult le incurcă decat le descalceste, tinerii evită să fie loiali realitătii. Am citit cu uimire, zilele trecute, misiva prin care „liderii” studentilor infierau rectorul unei prestigioase universităti iesene pentru păcatul de a extinde teritoriile cunoasterii pe pămantul arid din dreapta Prutului. Cuprinsi parcă de panica stinsă a pericolului pro-rus, care ni se tot iteste, după sute de ani de disperare ...

Mihai Chirica Iasi TV Life VIDEO
24/03/2021 17:34

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei