Formula 1 - 7 modificări importante ale regulilor pentru sezonul 2025
Dimensiune font:
Sursa foto: www.fia.com
Odată cu noua revizuire majoră a reglementărilor tehnice care urmează să intre în 2026, nu mulți oameni se așteptau să se schimbe multe înaintea anului 2025. Cu toate acestea, FIA a implementat mai multe modificări ale regulilor pentru sezonul 2025.
Să aruncăm o privire la cele 7 modificări ale regulilor pe care trebuie să le cunoști înainte de începerea sezonului.
1. Niciun punct de tur rapid
Piloții erau eligibili pentru puncte suplimentare, pur și simplu stabilind tururi rapide în jurul pistei. Acest lucru a fost implementat pentru a adăuga un alt nivel de competitivitate pe pistă. Acest lucru ar împinge echipele să se concentreze pe cele mai rapide puncte din tur ca ultimă soluție pentru a aduna puncte într-un GP.
Subiect controversat
A devenit un subiect controversat pentru FIA, deoarece echipele s-au detașat complet de cursă în încercarea de a câștiga un punct în plus disperat. FIA a luat decizia de a-l elimina din sistemul de notare în 2025.
2. Sisteme de răcire a șoferului
Un nou sistem de răcire va fi instalat pentru a ajuta piloții de F1 să nu mai experimenteze căldură extremă în timpul curselor. În GP din Singapore, „Temperaturile ambientale sunt de obicei peste 30 ℃, cu un nivel ridicat de umiditate, făcând răcirea în interiorul mașinii foarte grea și temperaturile în cockpit ajungând la 50-60 de grade”, raportează Haas F1.
Noi limite de greutate
Acesta a fost un punct important de abordat de către FIA, care nu va ezita să semnaleze un pericol de căldură dacă temperaturile cresc cu peste 31 ℃ înainte de o cursă. În schimb, limitele de greutate pentru mașini au fost mărite cu „2 kg în plus pentru sesiunile de antrenament, calificări și calificări la sprint, dar un total de +5 kg pentru un Sprint sau Grand Prix”, relatează site-ul oficial de F1.
3. Limite ale testării mașinilor vechi
Mai multe modificări ale regulilor TPC (Testarea mașinilor anterioare) prevăd că echipele vor trebui să-și reducă testele la maximum 20 de zile.
O mașină TPC
FIA le permite acum piloților de curse să participe doar la patru zile de teste, în care nu pot conduce mai mult de 1000 km în total. Potrivit Motorsport, toate echipele de pe grilă au voie să testeze o mașină TPC în orice moment.
4. Mai mult timp pentru începători
Există, de asemenea, câteva schimbări majore pentru începători, care se vor bucura acum de dublul timpului pe pistă în weekend-urile curselor.
Patru sesiuni de antrenament
FIA cere acum ca echipele să aducă un începător cel puțin o dată în fiecare dintre mașinile lor. Fiecare echipă va primi patru sesiuni de antrenament pentru șoferul neexperimentat, expunând începătorilor mai mult timp pe pistă.
5. Restricții privind DRS
O altă mare schimbare, înaintea sezonului 2025, sunt modificările tehnice din jurul sistemului DRS (Drag Reduction System).
Nu mai sunt trenuri DRS?
Astfel, stewardii caută să reducă buzunarele „mini-DRS” din jurul pistelor și să simplifice utilizarea acestuia la două funcții de bază (deschis și închis). FIA speră să reducă trenurile DRS în timpul curselor strânse.
6. Calificare
Comisarii au adăugat și o nouă regulă de calificare pentru a evita scenele de la GP din São Paulo în 2024. Dacă o sesiune de calificare nu poate avea loc, grila pentru cursă va fi definită în clasamentul Campionatului Piloților.
De la zero
Comisarii FIA vor aplica aceleași criterii la sesiunile de calificare la Sprint. Totuși, dacă clasamentul din Campionatul Piloților nu poate fi folosit, FIA își va trasa propria grilă.
7. O mașină de test cu "catâr"
FIA va implementa o mașină de testare cu catâr în timpul testelor de conducere obișnuite de la sfârșitul sezonului din Abu Dhabi. O a doua mașină va fi folosită pentru a testa anvelopele din 2026.
Spațiu pentru a modifica și ajusta mașinile
Anvelopele din 2026 au dimensiuni și specificații diferite față de anvelopele din cauciuc Pirelli din 2025, relatează Motorsport. Caracteristicile de performanță vor fi diferite în 2026, permițând echipelor să modifice și să ajusteze mașinile înaintea reformei majore.
Campionatul de Formula 1 va începe in data de 16 Martie, cu Marele premiul al Australiei de pe Albert Park
Adauga comentariul tau