HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada Moldova (A7) sau Drumul Expres (DX5)? Traseul OFICIAL pentru Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani

00000  ULTIMA-ORA-pe

Dimensiune font:

| 02-05-2020 08:41

 Circa 340 de kilometri ar urma să aibă viitorul drum de mare viteză care va lega Moldova de sudul țării și de București, împărțit pe loturi între Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani. Proiectanții au definitivat între timp traseul oficial, cu excepția unor variante încă de analizat pe lotul Bacău - Pașcani, iar în următoarea fază vor decide dacă drumul va fi unul expres sau direct autostradă (autostrada A7, 16 km în prezent în execuție lângă Bacău).

 
HotNews.ro a consultat planurile oficiale și a realizat o hartă interactivă cu traseul în detaliu, inclusiv nodurile rutiere și variantele luate în calcul.
 

A7 sau DX5 ar urma să poarte ca indicativ viitorul drum de mare viteză care va lega Moldova de sudul țării și București. A7 dacă va fi autostradă, iar DX5 dacă va fi drum expres.

În prezent, pe circa 338 de kilometri, de la Ploiești la Pașcani (minus centura Bacău), sunt în elaborare studiile de fezabilitate și proiectele tehnice - patru contracte distincte.
 

Recent, firmele contractate au terminat prima analiza multicriterială (AMC1) și, pentru trei tronsoane, au definitivat care va fi traseul oficial al drumului de mare viteză. Pentru tronsonul Bacău - Pașcani (circa 80 km) au mai rămas în picioare și câteva variante alternative.

Aceste trasee merg mai departe la analiza multicriterială 2 (AMC2), etapă în care consultanții vor și decide și dacă viitorul drum de mare viteză va fi construit ca drum expres sau va fi direct autostradă.

Ce spune CNAIR despre modul cum au fost alese traseele:

  • Variantele de traseu propuse au fost proiectate în corelare cu obiectivele implementate de către autoritățile locale (P.U.G-uri, P.U.Z-uri, Autorizații de construire emise, Certificate de urbanism emise), de marii deținători de rețele (rețele electrice, rețele de apă/canal etc.) sau de către alte instituții ale statului român (M.A.I, M.A.P.N, S.R.I etc.).
  • Pentru fiecare sector în parte au fost analizate variante de traseu având la bază informații precum hărți topografice, hărți geotehnice, limitele și localizarea ariilor naturale protejate, anchete de trafic, studiu arheologic preliminar și studiu geotehnic preliminar. Viteza de proiectare folosită la proiectarea elementelor geometrice ale traseului este de 140km/h.
  • Pentru sectoarele Ploiești – Buzău și Bacău – Pașcani au fost analizate câte 6 alternative de traseu, iar pentru sectoarele Buzău – Focșani și Focșani – Bacău, câte 3 alternative.
  • Departajarea alternativelor de traseu s-a realizat printr-o analiză cantitativă cu aplicarea următoarelor criterii: criteriul tehnic, criteriul financiar, criteriul de mediu și criteriul social.

---

Traseul Autostrăzii A7 / Drumului expres DX5 - „Moldova”


HotNews.ro a consultat planurile oficiale și traseele stabilite, inclusiv nodurile rutiere, forma lor și amplasamentul, și le-a transpus pe toate într-o hartă interactivă care ilustrează în detaliu pe unde va trece viitoarea Autostradă „Moldova” (sau viitorul Drum Expres „Moldova”).

>> Click pe traseul (sau noduri rutiere) pentru detalii
 
>> Zoom-in pentru a analiza în detaliu pe unde trece traseul (scroll pe desktop sau „pinch-to-zoom” pe mobile) sau pentru a vedea nodurile și forma lor pe tronsoanele Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău.
 
>> Vezi Legenda hărții pe butonul „>> ” din colțul stânga-sus.
 

>> Poți schimba harta de fundal (harta din satelit, spre exemplu) cu butonul „Basemap” din colțul stânga sus, sub butoanele de zoom.
 

 

 


----

„Coloana vertebrală a Moldovei” - drumul de mare viteză pe relația Nord-Sud care să preia traficul de mult prea încărcatul DN2


Proiectul despre carte vorbim este diferit de Autostrada „Unirii” A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni, proiect care se află în paralel în diferite stadii de realizare - pe sectorul A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț, cel mai dificil, care străbate Carpații Orientali, e în plină fază de elaborare SF.

Proiectul A7/DX5 reprezintă practic „coloana vertebrală” a Moldovei - va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație - unul din drumurile naționale cele mai periculoase după numărul de accidente.

  • Pe cei aproape 320 de kilometri de la Ploiești la Pașcani (minus VO Bacău), actualele contracte prevăd realizarea Studiului de Fezabilitate (care nu a mai fost realizat niciodată până acum), dar și a proiectului tehnic. Astfel, odată finalizată această documentație, viitorii constructori vor trebuie doar să execute lucrările, fără a mai realiza și proiectul. Contractele pentru A7/DX5, însă, sunt într-o oarecare întârziere.
 
Imaginea de ansamblu: o schiță rudimentară pentru întreg traseul A7/DX5 de la Ploiești până la Siret:
---

Drum expres vs. Autostradă - care sunt diferențele, care sunt asemănările


E bine de știut că, în momentul actual, în România NU EXISTĂ NICIUN DRUM EXPRES conform normativului de drum expres aflat în vigoare (DX-AND_589-2013).

Există totuși în execuție Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești, conform normativului din 2007.

În orice caz, dincolo de toate miturile urbane perpetuate care clasifică unele drumuri de patru benzi cu separatoare de sens, drept drum expres, în România la ora actuală nu există drumuri expres. Scriptic, ele sunt doar trecute în Codul Rutier și sunt asimilate ca limită de viteză drumurilor naționale europene (100km/h).

În realitate, conform normativului actual, un drum expres este destul de asemănător cu o autostradă: e un drum de mare viteză (100km/h+), are cel puțin două benzi pe sens, are sensurile separate, nu trece prin localități, iar intersecțiile sunt denivelate (fără conflict de trafic).
 
Față de o autostradă, însă, există mai multe diferențe, printre care: benzile sunt mai înguste, lipsesc benzile de urgență, tipul de parapet separator e diferit și spațiul median e mai mic, benzile de încadrare accelerare/decelerare diferă, iar curbele și razele șoselei sunt diferite.


Mai jos, conform informațiilor oficiale, sunt diferențele esențiale între un Drum Expres și o Autostradă:

 







Vezi și:

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Informații importante pentru șoferi- Parlamentarii propun o nouă schimbare în legislația rutieră
28/11/2023 13:30

Informatii importante pentru soferi.Parlamentarii propun o schimbare in legislatia rutieră pentru a face exceptie in cazul ambulantelor. În prezent, ambulantele care au in funcţiune mijloacele speciale ...

Aproape 10.000 de șoferi, amendați pe nedrept din cauza unor erori ale radarelor de viteză
27/11/2023 19:33

Aproape 10.000 de soferi au fost amendati din greseală deoarece radarele de viteză nu au fost calibrate corect. Aproape 10.000 de soferi din Elvetia au fost amendati din greseală. Poliţia elveţiană a fos ...

Sezonul de Formula 1 s-a încheiat. Câştigătorul ultimei curse este campionul mondial Max Verstappen
26/11/2023 17:21

Sezonul de Formula 1 s-a incheiat. Caştigătorul ultimei curse este campionul mondial Max Verstappen Max Verstappen (Red Bull Racing) a caştigat, duminică, Abu Dhabi Grand Prix, ultima etapă a Campionatulu ...

VIDEO Autostrada Bucureștiului prinde formă: Primul tronson care va fi deschis, terminat de UMB înainte de termen. Cum arată
25/11/2023 19:04

 Primul tronson al autostrăzii de centură a Capitalei A0 care va fi deschis traficului va fi inaugurat in următoarele zile. Constructorul roman UMB practic va finaliza lucrările la Lotul 2 din A0 Nord ...

Se schimbă valabilitatea permisului de conducere. Persoanele în vârstă primesc o adevărată lovitură
20/11/2023 20:13

Parlamentarii vor să majoreze perioada de valabilitate a permiselor de conducere de la 10 ani, cat e in prezent, la 15 ani. Pentru bătrani, insă, vestile nu sunt bune. Ei ar trebui să-si reinnoiască permi ...

Vom spune adio utilizării telefonului la volan. Sistemul care devine obligatoriu din 2024 pentru toți producătorii auto
18/11/2023 19:18

 Instalarea obligatorie a unui sistem de detectare a distragerii atentiei soferului pune capăt privirilor fugitive pe care le aruncăm telefoanelor noastre mobile in timp ce conducem. Folosirea telefonul ...

Amendă uriașă pentru pietoni! Ce să nu faci niciodată atunci când traversezi strada. În caz contrar, riști o amendă usturătoare
18/11/2023 18:56

Demnitarii au propus un proiect legislativ care va aduce sanctiuni pentru pietonii care traversează strada – pe trecerea de pietoni – purtand căsti si / sau cu ochii in telefon. Mai mult decat at ...

Mașinile abandonate ar putea fi ridicate mai ușor de pe domeniul public. Doar două condiții vor fi necesare
16/11/2023 12:01

La Senat a fost depus un proiect de lege a cărui eventuală adoptare ar simplifica apreciabil procedura de confiscare si ridicare de pe domeniul public a vehiculelor abandonate de proprietarii lor pe trotuare ...

GALERIE FOTO Cum arată noua stație de metrou Tudor Arghezi, cât faci de la Universitate până la Șoseaua de Centură și cui folosește
15/11/2023 20:50

 Statia de metrou Tudor Arghezi de pe Magistrala M 2 Pipera-Berceni s-a deschis miercuri. Deocamdatată se circulă in sistem pendulă, adică, dacă vii de la Universitate cobori la statia Berceni si ...

Răspunsul primit de la Dacia de românul al cărui Spring a luat foc în mers:
05/11/2023 19:29

 Un roman a anuntat in luna mai că masina Dacia Spring detinută de familia sa a luat foc in primăvară, in timp ce era condusă de sotia sa. În autoturism se afla si fiul celor doi in momentul izb ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei