Va fi China producătorul de mașini al viitorului? Moartea lentă a industriei auto germane

13_11zon

Dimensiune font:

| 21-05-2023 09:57

Dacă citim unele dintre cele mai recente titluri din mass-media germană, cu siguranță pare că nemții sunt îngrijorați de faptul că piața va fi inundată de mașini chinezești.

Principalul tabloid german, Bild, a publicat articole pline de panică, atrăgând atenția că mașinile chinezești vor inunda Germania și că și-au „triplat cota de piață”. O privire mai atentă asupra datelor arată însă că această creștere de 300% a avut loc exclusiv pe piața vehiculelor electrice (EV) și nici acolo mașinile chinezești nu sunt cele mai populare. Pornind de la cifre istorice de vânzări foarte scăzute, cota de piață a autoturismelor nou înmatriculate în perioada ianuarie-aprilie 2023 a fost de 0,8 la sută, comparativ cu cota de aproape 60% a producătorilor germani de automobile.

Totuși, există tendințe care ar putea face titlul senzaționalist al tabloidului Bild mai realist decât pare acum. Puterea industriei auto germane a fost motorul cu ardere internă și, în timp ce VW, Mercedes și BMW încep să investească mai multe resurse în dezvoltarea vehiculelor electrice, acestea sunt încă depășite de Tesla lui Elon Musk pe terenul lor, iar cota de piață a modelelor chinezești mai ieftine va continua cu siguranță să crească. Urmând exemplul Bild, Politico s-a întrebat dacă „Das Auto” poate supraviețui tranziției de la motorul cu ardere internă.

Ceea ce toate aceste titluri ignoră, însă, este că această tranziție nu este condusă de piață și de consumatori, ci, în schimb, este un proiect de sus în jos împins de legislatori, autorități de reglementare și de acordarea de subvenții masive, notează UnHerd. Când guvernul german a redus sprijinul financiar acordat consumatorilor pentru achiziționarea de vehicule electrice cu baterii la începutul anului 2023, cifrele vânzărilor s-au prăbușit cu 83% între decembrie 2022 și ianuarie anul următor. Interzicerea motoarelor cu combustie internă și subvenționarea vehiculelor electrice sunt amenințări mai mari pentru industria auto germană decât China, deși aceasta din urmă va profita cu siguranță de pe urma acestor politici.

Avantajul Chinei

Mașinile convenționale constau în mare parte în oțel și fier, doi factori care sunt abundenți în lume. Vehiculele electrice, pe de altă parte, sunt mai puțin complexe din punct de vedere ingineresc, dar necesită minerale mai rare care intră în producția de baterii și ajută la ușurarea mașinii, pentru că aceste baterii au o greutate suplimentară semnificativă. Nu este surprinzător că furnizarea acestor minerale (numite adesea „minerale energetice”) este dominată de China, oferind între 50 și 80% din ceea ce este necesar în prezent. Beijingul este la fel de dominant în producția de baterii pentru vehicule electrice, China fiind gazda a șase dintre cei mai mari zece producători, o poziție de neegalat care este doar întărită de integrarea verticală a lanțului de producție de vehicule electrice. Prin comparație, chinezii dețin mai mult control asupra acestor lanțuri de aprovizionare decât are OPEC asupra aprovizionării cu țiței.

În multe privințe, mașinile electrice sunt un vis chinezesc: necesită mai puține piese mobile și nu sunt la fel de intensive în inginerie ca mașinile tradiționale, ceea ce face producția lor la scară largă mai ușoară. Avantajul vechi de zeci de ani al ingineriei germane sofisticate ar putea deveni mai puțin relevant în comparație cu producția de masă standardizată, un punct forte al sectorului de producție chinez.

Dacă Europa și SUA își urmăresc proiectele de a forța motorul cu ardere internă să iasă de pe piață și de a-l înlocui cu vehicule electrice, i-ar face Chinei o mare favoare, subliniază sursa citată. Distrugerea industriei auto autohtone pentru a o înlocui cu vehiculele altcuiva este cât se poate de aproape de o definiție a sinuciderii economice.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

 Ati cumparat, luat in leasing sau inchiriat camioane noi in perioada 1998-2016?
04/10/2023 13:00

Ati cumparat, luat in leasing sau inchiriat camioane noi in perioada 1998-2016? Daca raspunsul este da, puteti recupera o parte din pretul de achizitie. Două moduri de a fi plătit Maximizati ramb ...

Îți pierzi sau nu permisul dacă bei must? Ce iese la etilotest, de fapt
04/10/2023 00:30

A venit toamna, iar unul dintre cele mai asteptate momente de către romani este cel al zdrobirii stugurilor pentru must. Cu această ocazie, multi dintre cei cu carnet se intreabă ce se intamplă dacă esti o ...

Anumiți șoferi vor plăti o nouă taxă începând cu luna aceasta- CNAIR a făcut anunțul
03/10/2023 23:58

Mai exact, soferii de masini istorice vor avea obligatia de a achita tariful de utilizare si trecere pe reteaua de drumuri publice nationale din Romania. „Începand cu data de 16.10.2023, zi pană ...

Vești importante pentru șoferii români! la înregistrare, vehiculele vor primi plăcuțe cu un singur număr de înregistrare
23/09/2023 13:07

  A devenit oficial! Noi schimbări majore in Codul Rutier.  Proiectul a fost aprobat, Hotărarea de Guvern a fost publicată in Monitorul Oficial, ceea ce inseamnă că noile preveder ...

Amenzi de până la 50.000 lei pentru șoferi- În ce condiții poate aplica Poliția aceste sancțiuni
23/09/2023 11:36

Nouă amendă pentru soferi! Ministerul Finantelor a publicat un proiect de lege care prevede o nouă amendă uriasă pentru soferi. Guvernul propune introducerea unui nou sistem de urmărire a transporturilor ...

Mii de avioane sunt în pericol: o companie a vândut piese neverificate și cu acte false
21/09/2023 13:28

 Producătorul de motoare cu reacţie CFM International a declarat miercuri că mii de componente pentru motoare de avioane ar fi putut fi vandute cu documente false de către un distribuitor britanic, in ...

România celor 1.000 km de autostradă. Care este stadiul actual al lucrărilor pe cele 11 tronsoane neterminate
18/09/2023 21:41

 Romania va atinge borna de 1.000 km de autostrăzi si drumuri expres după inaugurarea unui lot de 13 km din Autostrada Transilvania A3. Sectiunea Suplacu de Barcău – Nusfalău, intre judetele Orad ...

Aproape 1,8 milioane de români nu vor mai putea ieși cu mașina din țară, din decembrie. Măsura de care trebuie să ştie toţi şoferii
17/09/2023 11:20

Contractele de asigurare emise de Euroins răman valabile, potrivit legii, pană la data de 7 decembrie 2023, anuntă Fondul de Garantare a Asiguratilor (FGA). Chiar dacă Euroins se află acum in procedură ...

Lovitură dură pentru șoferii români! Se vor da amenzi usturătoare
17/09/2023 10:25

Informatii esentiale! Soferii vor primi amenzi usturătoare dacă isi parchează masinile pe trotuarul din fata casei. Parcarea masinii incepe să fie o problemă mare si pentu cei care locuiesc la casă, nu ...

Când mașina ta îți urmărește viața sexuală. Producătorii auto colectează date despre clienți fără acordul acestora
16/09/2023 21:35

          O nouă analiză a producătorilor de autovehicule a stabilit că masinile filmează, inregistrează si urmăres ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei