Zborurile catre Austria, Germania si Elvetia, reluate pe Otopeni: Speram ca, pana la sfarsitul anului, traficul sa se apropie de normal

avion  tarom2_75532700

Dimensiune font:

| 17-06-2020 15:25

 Zborurile catre Austria, Germania si Elvetia vor fi reluate incepand de miercuri de pe Aeroportul International Henri Coanda, iar in functie de numarul de tari care vor fi introduse in saptamanile urmatoare pe lista verde ne asteptam la o crestere semnificativa a traficului, astfel incat sa nu mai inregistram pierderi in fiecare zi, a declarat purtatorul de cuvant al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), Valentin Iordache.

Potrivit acestuia, prin deschiderea zborurilor catre cele trei tari, la care se adauga cele spre Cehia, Grecia, Portugalia si tarile nordice, care au redevenit operationale "ceva mai devreme", traficul ar putea sa ajunga la 10% din cel normal, inainte de izbucnirea pandemiei de coronavirus.

"Incepand de lunea trecuta, avem o lista verde cu 17 tari unde putem merge si la reintoarcere nu mai este nevoie sa intram in izolare. Pe aceasta lista verde se aflau si trei tari catre care nu s-au reluat zborurile de luni, pentru ca ele erau pe o alta lista dintr-o HG 394 din luna mai, care suspenda zborurile catre 12 tari europene.

Incepand de astazi, se poate din nou opera catre Austria, Germania si Elvetia, la revenirea din aceste tari pasagerii nemaitrebuind sa intre in izolare. Se opereaza in continuare catre tarile spre care s-a operat si pe perioada situatiei de urgenta, respectiv a starii de alerta - ma refer la tarile nordice si la Portugalia. Se opereaza in continuare Grecia, care este si pe lista verde", a afirmat Iordache, la sfarsitul evenimentului "Totul va fi bine", organizat miercuri de CNAB.

Cele mai importante destinatii, in continuare blocate

Reprezentantul aeroporturilor bucurestene a precizat ca inca nu ne putem gandi la un nivel normal al traficului aerian, intrucat cele mai importante destinatii pentru Aeroportul International Henri Coanda sunt in continuare blocate.

"De luni au inceput sa se mai opereze si alte destinatii catre tari din lista verde. Cu toate acestea, acesti pasi pe care i-am facut intr-un mod festiv, astazi, nu sunt suficienti pentru a ne gandi la un nivel normal al traficului pentru aeroport, intrucat cele mai importante destinatii pentru Aeroportul Henri Coanda - ma refer la Italia, Spania, Marea Britanie, Belgia, Olanda, Turcia, alaturi de alte doua destinatii catre care nu avem curse directe - Iran si SUA- sunt in continuare blocate.

Deci, aceste tari sunt pe lista de interdictie, zborurile catre aceste tari fiind suspendate, si asteptam in fiecare saptamana ca INSP (Institutul National de Sanatate Publica- n.red.) sa ne comunice si, implicit, sa transmitem mai departe introducerea a noi tari pe lista verde. Sa nu uitam ca, in cazul unora dintre aceste tari, putem merge catre ele cu autoturismul, cu alte mijloace de transport, zborurile insa sunt in continuare suspendate si asteptam sa fim intr-o situatie echitabila intre modurile de transport, adica si transportul aerian sa fie tratat asa cum este de exemplu tratat transportul rutier", a atras atentia purtatorul de cuvant al CNAB.

Aprilie-mai, trafic redus cu peste 98%

Acesta a subliniat ca, in lunile aprilie si mai, traficul aerian a fost redus cu peste 98%, iar in conditiile unei astfel de scaderi a veniturilor CNAB a inregistrat in continuare cheltuieli de functionare, intrucat pe Aeroportul Henri Coanda s-au operat curse cargo care au adus materiale medicale, au fost operate zboruri speciale, dar si zboruri de repatriere.

"Daca vorbim de lunile aprilie - mai, de exemplu, am avut un trafic redus cu peste 98%. Deci, noi am ramas cu mai putin de 2% din pasageri in aceste doua luni de suspendare a traficului. Acum, prin deschiderea zborurilor catre Germania, Austria, Elvetia, plus Cehia, Grecia, Portugalia, tarile nordice, care erau deschise ceva mai devreme, ne asteptam sa trecem de 10% din traficul normal.

Este in continuare foarte putin. Sa nu uitam ca Aeroportul Henri Coanda a fost deschis permanent, atat in starea de urgenta, cat si in cea de alerta, pentru ca aici au operat curse cargo, care au adus materiale medicale, aici au operat zboruri speciale, aici au operat zboruri de repatriere si, practic, mentinerea deschisa a aeroportului a presupus cheltuieli comparabile cu cele dintr-o situatie normala de operare, in conditiile in care veniturile au fost reduse cu 98%. In functie de numarul de tari care vor fi introduse in saptamanile urmatoare pe lista verde, ne asteptam la o crestere semnificativa a traficului - desigur daca asta se va intampla, sa avem tari pe lista verde. Speram ca, pana la sfarsitul anului, traficul sa se apropie de normal. Nu ne asteptam la 100%, dar speram sa ajungem intr-o situatie in care sa nu inregistram pierderi in fiecare zi", a spus acesta.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a organizat, miercuri, evenimentul "Totul va fi bine!", care a marcat reluarea zborurilor dupa pauza impusa de criza mondiala declansata de aparitia si raspandirea SARS CoV-2.

"Aurel Vlaicu a murit pentru unire"

Totodata, evenimentul a fost dedicat celebrarii zborului primului avion conceput, realizat si pilotat in Romania de Aurel Vlaicu, care, la 17 iunie 1910, se ridica in aer pe campul de la Cotroceni.

Prezent la eveniment, Alexandru Bartok, presedintele Fundatiei Bartok, a destainuit faptul ca "Aurel Vlaicu a murit pentru unire".

"Referitor la Aurel Vlaicu, vreau sa va fac o destainuire. In anii 60' l-am cunoscut pe fratele lui Vlaicu la Orastie si el mi-a spus ca Aurel Vlaicu a murit pentru unire. Dovada este ca, in 1912, Aurel Vlaicu a facut mitinguri aviatice in 22 de orase in care exista o suflare romaneasca, de la Cernauti pana la Varset, de la Arad si pana la Iasi, la Galati. Este un moment deosebit, avand in vedere ca acest pionier al aviatiei romane si mondiale a pilotat un avion construit si proiectat de el, cu ajutorul Armatei, iar constructia avionului s-a realizat la arsenalul Armatei", a aratat Bartok.

Potrivit acestuia, Comisia de Aerofilatelie din Romania a realizat o stampila, care se afla la Oficiul Postal, pentru a marca reluarea curselor externe ale TAROM, dupa 95 de zile.

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Max Verstappen, campion în Monza cu un nou record pe circuit / Fază controversată la McLaren
07/09/2025 17:50

  Verstappen (RedBull Racing), plecat din pole, s-a impus in „Templul Vitezei” cu un nou record pe circuit (1:13:24.325) pentru a obtine victoria in Marele Premiu al Italiei, duminică, apropii ...

Top 10 cele mai scumpe mașini deținute de fotbaliști
06/09/2025 21:42

 Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că fotbalistii au o adevărată pasiune pentru masini. Multi jucători faimosi au in garaj adevărati bolizi care intorc toate capetele in trafic. Iată care su ...

Cele mai apreciate mărci de anvelope: de la tradiție la performanță
05/09/2025 14:54

 Alegerea anvelopelor potrivite este una dintre cele mai importante decizii pentru orice sofer. Siguranta, confortul si eficienta consumului de combustibil depind in mare măsură de calitatea cauciucurilo ...

Cât de pregătit ești să renunți la motorul termic?
03/09/2025 10:36

 Motorul termic a fost, timp de peste un secol, inima automobilului. El functionează prin arderea combustibilului, fie benzină, fie motorină, in cilindri, transformand energia chimică in miscare mecani ...

Ford Ranger vs. alte pick-up-uri: de ce este campionul Europei?
02/09/2025 13:53

 Sursa foto: ford.ro  Piata europeană a pick-up-urilor este una competitivă. Cu toate acestea, Ford Ranger a reusit să se impună drept un lider incontestabil, devenind o prezentă familiară atat ...

Cum să prelungești durata de viață a bateriei auto: Sfaturi utile
29/08/2025 10:32

Cum sa prelungesti durata de viata a bateriei auto: Sfaturi utile Bateria auto este adesea considerată inima vehiculului tău, avand un rol de bază in asigurarea functionării corespunzătoare a masinii. ...

Ce au descoperit inspectorii ITP din Spania, după ce au verificat Dacia Duster VIDEO VIRAL
26/08/2025 17:15

 Dacia Duster este un SUV ieftin, dar si fiabil, constată expertii ITP din Spania. „O masină eficientă, fiabilă si economică”, este descrierea ibericilor. Rareori depistează inspectorii ...

DOCUMENT Operațiunea 'Poluatorul plătește': Impozitele pentru mașini vor bubui. La Guvern se lucrează pentru noile tarife
10/08/2025 13:14

  La Guvern se pregăteste se pregătesc noi măsuri care vor afecta aproape toti soferii din Romania. Impozitul auto va creste conform principiului ”Poluatorul plăteste”, ...

Rămâi fără permis de conducere dacă nu îți plătești amenzile de circulație în 90 de zile. Anunțul ministrului Dezvoltării
04/08/2025 20:25

 Cseke Attila, ministru al Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Administratiei din Romania, a vorbit despre cazurile in care soferii si-ar putea pierde permisele dacă nu isi achită amenzile de circulatie ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei