Cunoscuta compania aeriană Blue Air a intrat în faliment. Toate activele companiei vor fi vândute

000000  e2bb80b12181a5e7c

Dimensiune font:

| 10-07-2025 15:44

 blue air avion

 

Procedura falimentului faţă de compania Blue Air Aviation SA a fost deschisă, anunţă Infinexa, companie antreprenorială românească specializată în restructurarea şi finanţarea firmelor aflate în dificultate, cu active administrate în valoare de 200 milioane de euro. Potrivit acesteia, toate activele companiei vor fi valorificate, inclusiv cele două avioane nefuncţionale şi alte cinci carcase de avion.

”Infinexa, companie antreprenorială românească specializată în restructurarea şi finanţarea firmelor aflate în dificultate, cu active administrate în valoare de 200 milioane de euro, anunţă deschiderea procedurii falimentului faţă de compania Blue Air Aviation SA”, anunţă Infinexa. Blue Air a intrat în insolvenţă în 22 martie 2023. Compania este deţinută de stat, după ce a fost executată garanţia pentru ajutorul de stat primit în timpul pandemiei.

”Decizia de a iniţia procedura falimentului a fost luată ca urmare a imposibilităţii de a atrage un investitor, în ciuda eforturilor semnificative pe care le-a depus în acest sens conducerea companiei Blue Air, dar şi acţionarul său majoritar. S-au acumulat o serie de incertitudini care generau pierderi continue şi era necesar să acţionăm pentru a le limita. Falimentul este cea mai echitabilă soluţie pentru protejarea interesului creditorilor, în actualul context, fiind menită să maximizeze şansele de recuperare a datoriilor”, a declarat Radu Tudor, senior partner Infinexa, lichidator judiciar Blue Air.  

Falimentul oferă cadrul legal adecvat pentru valorificarea activelor companiei 

 

În timp ce Blue Air se afla în perioada de observaţie, reprezentanţii companiei, împreună cu Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS) – care deţine 75% din acţiunile Blue Air – au purtat discuţii cu potenţiali investitori strategici, însă nu a fost identificat niciun aport de capital care să permită implementarea planului de reorganizare. În aceste condiţii, în data de 2 iunie 2025, Adunarea Generală a Creditorilor Blue Air a aprobat propunerea administratorului judiciar de a se declara falimentul companiei, considerând că aceasta reprezintă cea mai optimă soluţie pentru protejarea intereselor tuturor părţilor implicate.

Falimentul oferă cadrul legal adecvat pentru valorificarea activelor companiei şi pentru acoperirea creanţelor salariale şi bugetare (Ministerul Finanţelor şi ANAF), permiţând distribuirea corectă a fondurilor obţinute către toţi creditorii îndreptăţiţi, conform legii. ”Prin adoptarea acestei măsuri, se asigură tratarea echitabilă a creditorilor şi maximizarea gradului de recuperare a creanţelor acestora, în condiţii de legalitate şi transparenţă. Toate activele companiei vor fi valorificate, inclusiv cele două avioane nefuncţionale şi alte cinci carcase de avion”, precizează Infinexa.

Infinexa este o companie antreprenorială românească specializată în restructurarea şi finanţarea firmelor aflate în dificultate. Înfiinţaţă în 2022, gestionează active în valoare de peste 200 de milioane de euro şi administrează judiciar socieţăţi precum Blue Air, Vivre Deco, Hidroconstrucţia, Angst.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Ursula anunță:
15/09/2025 05:42

In cadrul discursului său despre starea Uniunii, rostit in fata unui Parlament European, pe care Politicol-a descris ca „irascibil, uneori ostil”, presedinta Comisiei Europene a făcut marele anunt. Ursul ...

Dr. Răzvan Constantinescu, către Colegiul Medicilor Iași: Să se dispună autorităților și organizațiilor în cauză să recunoască eroarea, să-și retragă acuzațiile și să-și ceară scuze public, după cum tot public am fost denigrat
12/09/2025 06:06

Către Colegiul Medicilor Iasi Domnule Presedinte, Subsemnatul Constantinescu Răzvan-Nicolae, domiciliat in Iasi, in calitate de medic primar de Medicină internă si Gastroenterologie la Institutul de Gastr ...

CCR analizează pe 24 septembrie sesizările AUR împotriva legilor asumate de Guvernul Bolojan
11/09/2025 15:12

Curtea Constitutională a Romaniei (CCR) va dezbate pe 24 septembrie sesizările depuse de Alianta pentru Unirea Romanilor (AUR) impotriva pachetelor legislative pentru care Guvernul condus de Ilie Bolojan si-a ...

Lovitură pentru românii condamnați care fug din țară - România obține o victorie majoră la CJUE. Alina Gorghiu: 'Simt o satisfacţie uriaşă'
05/09/2025 06:42

Fostul ministru al Justiţiei Alina Gorghiu a declarat, joi, că, prin decizia Curţii de Justiţie a Uniunii Europene potrivit căreia o autoritate judiciară nu poate să refuze executarea unui mandat europea ...

OpenAI, chemată în judecată după sinuciderea unui adolescent. ChatGPT i-ar fi dat instrucțiunile finale: nodul de spânzurătoare și scrisoarea de adio
28/08/2025 10:59

Parintii unui adolescent californian care s-a sinucis in aprilie dau in judecată OpenAI. Ei acuză ChatGPT că i-a furnizat instructiuni pentru a-si pune capăt zilelor si solicită justitiei să impună măsu ...

COMUNICAT DE PRESĂ  Lansarea proiectului MODERNIZAREA, REABILITAREA ȘI EFICIENTIZAREA ENERGETICĂ  A CLĂDIRILOR PUBLICE DIN ORAȘUL GURA HUMORULUI - CLĂDIRE INTERNAT  COLEGIUL ALEXANDRU CEL BUN Cod SMIS: 342747 2
27/08/2025 09:15

COMUNICAT DE PRESĂ  Lansarea proiectului  MODERNIZAREA, REABILITAREA SI EFICIENTIZAREA ENERGETICĂ  A CLĂDIRILOR PUBLICE DIN ORASUL GURA HUMORULUI -  CLĂDIRE INTERNAT ...

Toni Neacșu cere Parchetului General să se sesizeze în cazul anulării alegerilor
21/08/2025 06:18

Fostul membru CSM, Adrian Toni Neacsu, consideră că Parchetul General ar trebui să se sesizeze după recentele declaratii ale judecătoarei CCR Iulia Scantei. Neacsu apreciază că CCR a fost indusă in eroa ...

Cum a justificat judecătoarea Scântei decizia CCR privind anularea alegerilor prezidențiale
20/08/2025 08:44

Judecătoarea Curtii Constitutionale, Laura-Iuliana Scantei, a explicat motivele pentru care scrutinul prezidential din 24 noiembrie 2024 a fost anulat. Ea a arătat că documentele declasificate ale Consiliulu ...

A fost desființat DNA Ploiești. Victor Ponta, prima reacție
20/08/2025 08:23

Procurorul-sef al DNA, Marius Voineag, a desfiintat DNA Ploiesti, printr-un ordin semnat in 12 august. A infiintat un Birou teritorial, in schimb. Procurorii de aici vor asigura reprezentarea in fata instantelo ...

Toni Neacșu, despre cazul Georgescu. ”Schimbarea calității îi este favorabilă”
05/08/2025 07:05

Avocatul Toni Neacsu scrie intr-o postare pe Facebook că statutul de inculpat nu este nou si că il avantajează pe Călin Georgescu. ”Am tot explicat si eu pe la televiziunile la care am fost invitat, ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei