România a comandat 90 de millioane de vaccinuri și a folosit doar 17 milioane. Cum motivau Cîțu, Voiculescu și Mihăilă achizițiile

25

Dimensiune font:

| 25-11-2023 12:50

Procurorii DNA își argumentează acuzațiile în dosarul vaccinurilor anti-Covid, în care Florin Cîțu, Vlad Voiculescu și Ioana Mihăilă sunt cercetați pentru abuz în serviciu și complicitate la abuz în serviciu, pe faptul că cei trei, care erau prim-ministru, respectiv miniștri ai Sănătății, au aprobat cumpărarea a zeci de milioane de doze de vaccin peste necesarul deja contractat, care acoperea mai mult decât suficient populația estimată a se vaccina împotriva virusului SARS-CoV-2. În referatul procurorilor apare și numele actualului șef al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Andrei Baciu.

În referatul trimis de procurorii DNA la Senat, cu cererea de ridicare a imunității pentru Florin Cîțu, procurorii anticorupție fac istoricul achizițiilor de vaccinuri anti-Covid de către Guvernul Florin Cîțu.

Procurorii arată că în decembrie 2020 România a contractat prin Comisia Europeană un număr de peste 37,5 milioane de doze de vaccin, în condițiile în care raportase o populație estimată a se vaccina de 10,7 milioane de persoane.

În final, România a ajuns să comande și să plătească peste 90 de milioane de doze de vaccin.

„În concluzie, toate vaccinurile contractate după data de 01 ianuarie 2021 au fost în surplus. 90.394.056 total doze minus 37.588.366 doze contractate până la sfârșitul anului 2020, rezultă 52.805.690 doze în surplus”, se arată în referatul procurorilor.

Valoarea totală a vaccinurilor împotriva Covid-19 achiziționate în surplus este de aproximativ 1.005.498.687 euro, la care se adaugă TVA, sumă cu care a fost prejudiciat bugetul statului, mai precizează procurorii.

Responsabili pentru aceste achiziții inutile sunt, potrivit DNA, Florin Cîțu, prim-ministru la vremea respectivă, respectiv Vlad Voiculescu și Ioana Mihăilă, în calitate de miniștri ai Sănătății, plus Andrei Baciu, care era secretar de stat în Ministerul Sănătății și a primit atribuții de ministru după ce Florin Cîțu l-a demis pe Vlad Voiculescu.

Practic, susțin procurorii, primele doze de vaccin contractate (33.328.096 de doze acceptate de fostul ministru Nelu Tătaru și 4.260.270 de doze acceptate de Vlad Voiculescu în decembrie 2020) erau suficiente pentru vaccinarea unui număr de 23 de milioane de persoane, mai mult decât dublul numărului raportat Comisiei Europene - de 10,7 milioane de români care se estima că vor fi vaccinați. Tot ce s-a cumpărat ulterior a fost în plus și se constituie în prejudiciul calculat de peste un miliard de euro.

Câte vaccinuri a comandat fiecare ministru

Referatul DNA detaliază numărul de doze de vaccin (Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Janssen) aprobat de fiecare ministru al Sănătății.

Potrivit documentului, fostul ministru Vlad Voiculescu a semnat pentru trei tranșe de vaccinuri, totalizând 18.706.067 de doze, în valoare de peste 340 de milioane de euro (fără TVA).

La rândul ei, Ioana Mihăilă a semnat pentru o tranșă de 34.099.623 de doze de vaccin, în valoare de peste 665 de milioane de euro (fără TVA).

Andrei Baciu, care era secretar de stat în Ministerul Sănătății, apare și el în referatul procurorilor, pentru că a primit atribuții de ministru și drept de semnătură după ce Florin Cîțu l-a revocat din funcție pe Vlad Voiculescu.

Trebuie menționat că referatul nu formulează nicio acuzație la adresa lui, dar funcția lui nici nu necesită o cerere de ridicare a imunității.

Câți români s-au vaccinat

Tot referatul procurorilor arată că estimarea inițială a guvernului transmisă Comisiei Europene, privind numărul românilor care trebuie vaccinați - 10,7 milioane de persoane -, a fost chiar optimistă.

De la începutul campaniei de vaccinare (decembrie 2020) până în septembrie 2023, în România au fost vaccinate 8,1 milioane de persoane.

„În perioada 27.12.2020 - 17.09.2023 au fost administrate 16.923.700 doze vaccin la un număr de 8.131.247 persoane (persoane vaccinate cu schema completă) din care 2.669.186 persoane au fost vaccinate și cu doza de rapel”, se precizează în referat.

Acest lucru mai înseamnă că cele 37,5 milioane de doze de vaccin contractate inițial erau mai mult decât suficiente față de numărul de aproape 17 milioane folosite.

Dacă raportăm numărul de doze folosite la vaccinare (17 milioane) la numărul de doze contractate în total (peste 90 de milioane), rezultă că România a comandat degeaba 77 de milioane de doze de vaccin.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Ursula anunță:
15/09/2025 05:42

In cadrul discursului său despre starea Uniunii, rostit in fata unui Parlament European, pe care Politicol-a descris ca „irascibil, uneori ostil”, presedinta Comisiei Europene a făcut marele anunt. Ursul ...

Dr. Răzvan Constantinescu, către Colegiul Medicilor Iași: Să se dispună autorităților și organizațiilor în cauză să recunoască eroarea, să-și retragă acuzațiile și să-și ceară scuze public, după cum tot public am fost denigrat
12/09/2025 06:06

Către Colegiul Medicilor Iasi Domnule Presedinte, Subsemnatul Constantinescu Răzvan-Nicolae, domiciliat in Iasi, in calitate de medic primar de Medicină internă si Gastroenterologie la Institutul de Gastr ...

CCR analizează pe 24 septembrie sesizările AUR împotriva legilor asumate de Guvernul Bolojan
11/09/2025 15:12

Curtea Constitutională a Romaniei (CCR) va dezbate pe 24 septembrie sesizările depuse de Alianta pentru Unirea Romanilor (AUR) impotriva pachetelor legislative pentru care Guvernul condus de Ilie Bolojan si-a ...

Lovitură pentru românii condamnați care fug din țară - România obține o victorie majoră la CJUE. Alina Gorghiu: 'Simt o satisfacţie uriaşă'
05/09/2025 06:42

Fostul ministru al Justiţiei Alina Gorghiu a declarat, joi, că, prin decizia Curţii de Justiţie a Uniunii Europene potrivit căreia o autoritate judiciară nu poate să refuze executarea unui mandat europea ...

OpenAI, chemată în judecată după sinuciderea unui adolescent. ChatGPT i-ar fi dat instrucțiunile finale: nodul de spânzurătoare și scrisoarea de adio
28/08/2025 10:59

Parintii unui adolescent californian care s-a sinucis in aprilie dau in judecată OpenAI. Ei acuză ChatGPT că i-a furnizat instructiuni pentru a-si pune capăt zilelor si solicită justitiei să impună măsu ...

COMUNICAT DE PRESĂ  Lansarea proiectului MODERNIZAREA, REABILITAREA ȘI EFICIENTIZAREA ENERGETICĂ  A CLĂDIRILOR PUBLICE DIN ORAȘUL GURA HUMORULUI - CLĂDIRE INTERNAT  COLEGIUL ALEXANDRU CEL BUN Cod SMIS: 342747 2
27/08/2025 09:15

COMUNICAT DE PRESĂ  Lansarea proiectului  MODERNIZAREA, REABILITAREA SI EFICIENTIZAREA ENERGETICĂ  A CLĂDIRILOR PUBLICE DIN ORASUL GURA HUMORULUI -  CLĂDIRE INTERNAT ...

Toni Neacșu cere Parchetului General să se sesizeze în cazul anulării alegerilor
21/08/2025 06:18

Fostul membru CSM, Adrian Toni Neacsu, consideră că Parchetul General ar trebui să se sesizeze după recentele declaratii ale judecătoarei CCR Iulia Scantei. Neacsu apreciază că CCR a fost indusă in eroa ...

Cum a justificat judecătoarea Scântei decizia CCR privind anularea alegerilor prezidențiale
20/08/2025 08:44

Judecătoarea Curtii Constitutionale, Laura-Iuliana Scantei, a explicat motivele pentru care scrutinul prezidential din 24 noiembrie 2024 a fost anulat. Ea a arătat că documentele declasificate ale Consiliulu ...

A fost desființat DNA Ploiești. Victor Ponta, prima reacție
20/08/2025 08:23

Procurorul-sef al DNA, Marius Voineag, a desfiintat DNA Ploiesti, printr-un ordin semnat in 12 august. A infiintat un Birou teritorial, in schimb. Procurorii de aici vor asigura reprezentarea in fata instantelo ...

Toni Neacșu, despre cazul Georgescu. ”Schimbarea calității îi este favorabilă”
05/08/2025 07:05

Avocatul Toni Neacsu scrie intr-o postare pe Facebook că statutul de inculpat nu este nou si că il avantajează pe Călin Georgescu. ”Am tot explicat si eu pe la televiziunile la care am fost invitat, ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei