„Sunt progrese la Iași, dar mai este loc de îmbunătățiri și de adaptare la cerințele moderne ale unei comunități din secolul 21”

1interviu balaniscu2

Dimensiune font:

| 25-04-2024 07:05

* dialog cu Bogdan Balanișcu, președintele Organizației Municipale Iași a PSD, candidatul social-democraților pentru funcția de primar al municipiului Iași

- Iașul s-a schimbat mult, în ultimii ani, și nu puțini sunt cei care, venind din afară, văd un oraș foarte interesant, fermecător chiar. Vin alegerile și, normal, candidații la funcția de primar caută să îmbunătățească imaginea orașului, condițiile de trai pe care le oferă acesta. Vă întreb deschis: vă place Iașul, domnule Balanișcu?

- Da, Iașul este un oraș cu o bogată istorie și cu un farmec aparte, în special în centrul său istoric. Totuși, este adevărat că imaginea orașului este dată și de zonele mai puțin vizitate, de periferie, de cartierele în care trăiesc și lucrează majoritatea locuitorilor. Aici intervin provocările și oportunitățile de creștere, de dezvoltare. Da, centrul poate fi fermecător, dar este important să nu uităm de nevoile și aspirațiile tuturor locuitorilor orașului, indiferent de zona în care se află. Așadar, pentru a răspunde la întrebarea dumneavoastră, îmi doresc ca Iașul să fie un oraș în care fiecare locuitor să se simtă parte dintr-o comunitate unită și prosperă, indiferent de locul în care locuiește. Este nevoie de o viziune cuprinzătoare și de acțiuni concrete pentru a face din Iași un oraș mai bun pentru toți.

- Pe o scară de la 1 la 10, ce notă ați acorda, astăzi, Iașului, felului în care se deschide cetățeanului, ca oraș de secol 21?

- Dacă ar fi să acord o notă Iașului în ceea ce privește deschiderea către cetățeni și adaptarea la cerințele și provocările secolului 21, aș spune că suntem într-un proces de evoluție continuă. Sunt aspecte pozitive, dar și provocări, cum ar fi necesitatea îmbunătățirii infrastructurii și a serviciilor publice. Așa că, pe această scară de la 1 la 10, aș acorda Iașului un 6. Sunt progrese la Iași, dar mai este loc de îmbunătățiri și de adaptare la cerințele moderne ale unei comunități din secolul 21, ale unei comunități în creștere!

- Aveți, bănuiesc, o listă cu prioritățile de „atacat” în cazul în care ieșenii vă vor trimite la Palatul Roznovanu. Care ar fi primele 3 măsuri  pe care le veți dispune pentru a face din Iași un oraș funcțional sută la sută?

- Într-adevăr, este esențial să abordăm prioritățile cu înțelepciune și eficiență pentru a face din Iași un oraș funcțional și prosper pentru toți locuitorii săi. Iată primele trei măsuri pe care le-aș lua:

1. Modernizarea infrastructurii: Investiții majore în reabilitarea și extinderea infrastructurii rutiere, de transport public, pentru a facilita mobilitatea și accesibilitatea în întregul oraș. Acest lucru ar include și dezvoltarea rețelei de piste pentru biciclete și trotuare pentru a încuraja mijloacele de transport alternative și durabile.

2. Îmbunătățirea calității aerului: Revizuirea și optimizarea serviciilor publice, inclusiv gestionarea eficientă a deșeurilor, furnizarea de apă și energie, întreținerea spațiilor verzi și dotarea cu facilități educaționale și medicale adecvate în toate cartierele orașului. O atenție deosebită ar fi acordată educației și sănătății, pentru a asigura accesul egal la aceste servicii de bază.

3. Promovarea dezvoltării economice și realizarea de noi  locuri de muncă: Crearea unui mediu favorabil pentru afaceri și inovare, prin simplificarea birocrației și stimularea investițiilor locale și internaționale în sectoarele cheie ale economiei locale. Aceasta ar include și inițiative de formare și reconversie profesională pentru a susține creșterea economică și crearea de locuri de muncă pentru toți locuitorii orașului.

Aceste măsuri ar reprezenta doar începutul unei strategii cuprinzătoare pentru a face din Iași un oraș funcțional și atrăgător pentru toți locuitorii săi.

- Societățile Primăriei performează, în opinia dvs? Care considerați că sunt verigile slabe, din acest punct de vedere?

- Performanța societăților subordonate Primăriei este un aspect complex și poate varia în funcție de domeniul de activitate și de modul în care sunt gestionate. În general, există aspecte pozitive, dar și aspecte care necesită îmbunătățiri semnificative și urgente, asupra cărora am atras atenția în Consiliul Local. Personal, mă voi ghida după următoarele principii:

1. Transparența și responsabilitatea: unele societăți pot avea deficiențe în ceea ce privește transparența decizională și modul în care își gestionează resursele financiare. Lipsa de responsabilitate poate duce la risipa de fonduri publice și la decizii nefavorabile pentru comunitate.

2. Eficiența operațională: unele societăți pot avea procese operaționale ineficiente sau încetinite de birocrație excesivă, ceea ce poate împiedica livrarea rapidă și eficientă a serviciilor către cetățeni.

3. Calitatea serviciilor: în unele cazuri, societățile subordonate Primăriei nu oferă servicii de calitate sau nu răspund adecvat nevoilor și așteptărilor comunității.

4. Gestionarea resurselor umane: probleme legate de managementul resurselor umane pot afecta performanța societăților, inclusiv lipsa de profesionalism, incompetența sau lipsa de motivație a personalului.

Este important ca Primăria să identifice aceste verigi slabe și să ia măsuri clare și transparente pentru a le remedia, inclusiv prin îmbunătățirea proceselor de monitorizare și evaluare a performanței, consolidarea transparenței și responsabilității, și prin investiții în dezvoltarea resurselor umane și a infrastructurii operaționale.

- S-au făcut fel de fel de calcule, de comparații referitoare la schema de personal a orașului, unii argumentând că, la populația actuală, Iașul n-ar avea nevoie de chiar atât de mulți funcționari, că sunt mai mulți decât în Primăria Berlinului, de pildă... Împărtășiți aceste puncte de vedere?

- Este important să analizăm cu atenție schema de personal a Primăriei și să ne asigurăm că este optimizată pentru nevoile reale ale comunității. Este adevărat că unele comparații pot fi surprinzătoare, cum ar fi numărul relativ mare de funcționari în comparație cu orașe cu o populație similară sau chiar mai mare. Aceste comparații pot oferi perspective interesante și pot evidenția posibile zone de îmbunătățire în ceea ce privește eficiența și eficacitatea administrației publice locale. În același timp, trebuie să fim atenți la particularitățile și nevoile specifice ale Iașului. Un oraș poate avea cerințe administrative și servicii publice diferite în funcție de contextul său istoric, cultural, economic și social. De aceea, este necesar să se efectueze o evaluare riguroasă a capacității și a eficienței fiecărui departament și să se identifice posibilele oportunități de optimizare a schemei de personal.

Împărtășesc preocuparea pentru eficiența și transparența administrației publice și sunt deschis să explorez și să propun soluții pentru îmbunătățirea acestora în beneficiul întregii comunități. Este important să fim orientați către performanță și să ne asigurăm că resursele publice sunt utilizate în mod responsabil și eficient, pentru a oferi servicii de calitate cetățenilor orașului.

- Traficul ne doare pe toți, din ce în ce mai tare, în fiecare zi a săptămânii. Dezvoltăm infrastructura, deși nu prea mai este loc, mărim taxele și impozitele în domeniu, aplicăm restricții de circulație pentru vehiculele poluante, cum se poate rezolva o asemenea problemă la care nici alte orașe din țară n-au găsit soluția potrivită? Aveți dvs soluția asta?

- Da, traficul este cu siguranță una dintre cele mai stringente probleme cu care ne confruntăm în Iași, iar soluționarea acestei probleme necesită o abordare amplă. În ciuda limitărilor de spațiu și a altor obstacole de natură tehnică și arhitecturală, există mai multe strategii pe care le putem implementa pentru a reduce traficul și pentru a îmbunătăți mobilitatea în oraș:

1. Promovarea transportului public eficient: investiții semnificative în extinderea și modernizarea rețelei de transport public, inclusiv achiziționarea de autobuze noi, creșterea frecvenței și a capacității de transport, și îmbunătățirea infrastructurii pentru bicicliști și pietoni. Astfel, putem încuraja mai mulți oameni să renunțe la mașinile personale în favoarea transportului public, reducând astfel numărul de mașini pe străzi.

2. Promovarea transportului alternativ și a mobilității active: susținerea și promovarea mijloacelor alternative de transport, cum ar fi bicicletele și scuterele electrice, și îmbunătățirea condițiilor pentru pietoni prin construirea de trotuare și piste de biciclete sigure și bine întreținute. Acest lucru poate reduce presiunea asupra infrastructurii rutiere și poate contribui la reducerea poluării și a nivelului de zgomot din oraș.

3. Implementarea tehnologiilor inteligente de gestionare a traficului: utilizarea sistemelor avansate de gestionare a traficului, cum ar fi semafoarele inteligente și sistemele de monitorizare a traficului bazate pe tehnologie IoT (Internet of Things), pentru a optimiza fluxul de trafic și pentru a reduce timpii de așteptare și blocajele în intersecții.

4. Promovarea muncii de acasă și a flexibilității programului de lucru: susținerea telelucrului și a programelor flexibile de lucru pentru angajați, pentru a reduce numărul de deplasări în oraș la orele de vârf și pentru a dispersa cererea de transport pe parcursul întregii zile.

-  Dezvoltarea orașului necesită, fără îndoială, bani. Cum veți face dvs să-i aduceți la Iași?

- Pentru a aduce fonduri necesare dezvoltării orașului Iași, propun o strategie amplă și proactivă, care să includă mai multe direcții de acțiune:

Voi lucra îndeaproape cu experți în granturi și fonduri europene, precum și cu instituții specializate în accesarea fondurilor guvernamentale, pentru a identifica și valorifica toate oportunitățile disponibile. Vom monitoriza constant programele de finanțare și vom dezvolta proiecte competitive și inovatoare care să corespundă priorităților de dezvoltare ale orașului.

Voi promova colaborarea între administrația locală, sectorul privat, organizațiile neguvernamentale și comunitatea locală pentru a dezvolta proiecte comune și a accesa fondurile disponibile. Voi facilita dialogul și schimbul de expertiză între diferitele părți interesate, pentru a maximiza șansele de succes în atragerea de fonduri. Voi promova diversificarea surselor de finanțare prin dezvoltarea unui portofoliu echilibrat de proiecte, care să acopere domenii precum infrastructura, mediu, educație, sănătate, cultură și inovare. Această abordare va contribui la maximizarea impactului și la asigurarea unei dezvoltări echilibrate și sustenabile a orașului.

- Vă propun un exercițiu de imaginație: ați devenit primar, nu aveți majoritate în Consiliul Local, nici un Guvern de sprijin, la București. Cum descurcați ițele încurcate ale trecerii unui buget local prin CLM, de exemplu?

- Dacă m-aș afla într-o astfel de situație, aș aborda problema cu înțelepciune și determinare, folosind următoarele strategii: aș căuta să construiesc consens și să negociez cu toate părțile implicate în Consiliul Local pentru a obține sprijinul necesar pentru bugetul local. Aș asculta preocupările și prioritățile fiecărui consilier și aș căuta soluții care să răspundă nevoilor și așteptărilor comunității. Aș prezenta în mod clar și convingător argumentele în favoarea bugetului propus, evidențiind beneficiile și impactul pozitiv pe care îl va avea asupra orașului și a locuitorilor săi. Aș implica și cetățenii în procesul decizional, explicându-le importanța bugetului și solicitându-le sprijinul în fața consilierilor. Aș fi deschis la sugestiile și propunerile alternative din partea consilierilor și aș căuta soluții de compromis care să asigure aprobarea bugetului într-o formă acceptabilă pentru toate părțile implicate.

- Avem un „cartof fierbinte” în Copou, cu o echipă de fotbal aproape de Knock Out. Ce planuri aveți, din acest punct de vedere? V-am văzut prin tribunele Sălii Sporturilor, la diferite competiții, și vă întreb, așadar, nu doar din perspectiva fotbalului, ci și a altor ramuri sportive...

- În ceea ce privește situația echipei de fotbal din Copou și, în general, sprijinul și dezvoltarea sportului în orașul nostru sunt aspecte deosebit de importante pentru mine. Fotbalul și alte ramuri sportive nu numai că aduc bucurie și entuziasm comunității, dar pot juca și un rol esențial în promovarea sănătății și a valorilor precum fair-play-ul, disciplina și spiritul de echipă. În ceea ce privește echipa de fotbal din Copou, voi căuta să stabilesc un dialog deschis și constructiv cu conducerea clubului și cu comunitatea locală pentru a găsi soluții viabile pentru situația lor actuală. Voi căuta modalități de sprijinire a echipei, fie prin facilitarea accesului la infrastructură adecvată pentru antrenamente și meciuri, fie prin promovarea parteneriatelor cu sectorul privat sau prin atragerea de sponsori. În același timp, voi promova diversitatea sportului și voi sprijini alte ramuri sportive din oraș, precum baschetul, voleiul, atletismul, tenisul sau alte discipline, prin investiții în infrastructură sportivă și programe de dezvoltare a tinerilor talente. Voi încuraja colaborarea între instituțiile educaționale, cluburile sportive și organizațiile neguvernamentale pentru a promova activitățile sportive și pentru a oferi copiilor și tinerilor acces la programe sportive și educaționale de calitate.

- Cu care dintre contracandidații anunțați la Primăria Iașului v-ar plăcea să colaborați în viitorul mandat?

- Este dificil să fac o alegere înainte de a mă afla într-o situație concretă. Cu toate acestea, cred în spiritul colaborativ și în importanța lucrului în echipă cu scopul obținerii rezultatelor pozitive pentru comunitate. Aș fi deschis să colaborez cu oricare dintre contracandidații care împărtășesc valorile comune cu ale mele și care sunt dedicați dezvoltării orașului. Esențial este să avem o viziune comună pentru viitorul Iașului și să fim dispuși să lucrăm împreună pentru a aduce schimbările necesare și pentru a îmbunătăți viața locuitorilor săi.

A consemnat Dan M.BREZULEANU

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Lecția dronelor din Polonia și slăbiciunile aliaților. Apărarea NATO contra acestor aeronave s-a dovedit șvaițer
15/09/2025 05:39

Intruziunea "zmeilor" teleghidati din spatiul aerian polonez scoate in evidentă slăbiciunea mijloacelor NATO de combatere a dronelor. Desi Rusia contestă că s-ar afla in spatele incidentului aerian, oricar ...

Donald Trump, Scrisoare Deschisă către NATO: Acesta nu este RĂZBOIUL LUI TRUMP - este RĂZBOIUL lui Biden și Zelenski.
15/09/2025 05:35

Presedintele SUA, Donald Trump, a transmis prin intermediul retelei sale, Adevărul Social, o scrisoare deschisă către natiunile NATO, cu o trimitere directă către statele ipocrite ale organizatiei care pre ...

Nicușor Dan RECUNOAȘTE că România este condusă prost sub mandatul președintelui Nicușor Dan: „40% dintre români sunt exasperați”
12/09/2025 06:07

După ce un sondaj recent a arătat că partidul AUR a crescut pană la 40% in preferintele alegătorilor, Nicusor Dan afirmă că in acest procent se vede dezamăgirea romanilor fată de conducerea tării. Rep ...

Inflația a explodat la 10% după măsurile Guvernului Bolojan
12/09/2025 06:05

Inflatia, sau, mai simplu spus, cresterea preturilor, a ajuns la aproape 10% in august 2025, conform datelor de la Institutul National de Statistică. Sunt primele cifre despre cresterea preturilor, după măsu ...

Cornel Nistorescu:Pensiile lui Bolojan au luat foc
11/09/2025 15:18

Luni, in plin scandal cu scolile, premierul Ilie Bolojan s-a dus la TVR1 si a zis: „Din punctul meu de vedere, suntem in situaţia in care avem nevoie de mai mulţi oameni in piaţa reală a muncii. Şi p ...

Parlamentul respinge ancheta privind anularea alegerilor prezidențiale. CCR decide în continuare
11/09/2025 15:11

Camera Deputatilor a respins miercuri propunerea grupurilor AUR si POT de a infiinta o comisie de anchetă care să analizeze anularea alegerilor prezidentiale din decembrie 2024. Decizia a fost văzută de opo ...

Negocieri tensionate în coaliție pe tema concedierilor din administrație
11/09/2025 15:10

Coalitia de guvernare se reuneste miercuri, de la ora 18.00, intr-o sedintă decisivă in care va fi discutată una dintre cele mai dure reforme din ultimul deceniu, reducerea cu 10% a personalului din administ ...

Nicuşor Dan: România nu are un plan de ţară, în momentul ăsta. Există voinţă de reformă
11/09/2025 15:06

Presedintele Nicusor Dan a transmis la AmCham CEO Business Forum 2025 un mesaj de stabilitate, afirmand că sfarsitul lui 2026 va fi „capătul tunelului”, dar a recunoscut lipsa unui plan de tară pentru re ...

Banii mămicilor, salvați! PNL susține proiectul PSD de eliminare a CASS: 'A fost o greşeală, pentru că se lucrează pe repede înainte'
10/09/2025 06:49

Liderul senatorilor PNL, Daniel Fenechiu, a declarat marţi, referitor la proiectul PSD de eliminare a CASS pentru mame şi veteranii de război, că este un proiect corect, pe care il va susţine, menţionand ...

CTP spune ce s-ar putea întâmpla dacă Ilie Bolojan va demisiona, în cazul în care reforma pensiilor magistraților pică la CCR: Nu vreau să pronunț cuvântul!
10/09/2025 06:44

Gazetarul Cristian Tudor Popescu a vorbit, pe B1 TV, despre o posibilă demisie a lui Ilie Bolojan, in cazul in care reforma pensiilor magistratilor nu va trece de Curtea Constitutională (CCR), si ce implicati ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei