Apetitul lui Vanghelie pentru CEASURI pus din nou pe TAPET de DNA - Cadourile către Geoană ACTUL I, plată cu ceasuri pentru achiziția de PATINOARE, ACTUL II

ciocan  codul-penal

Dimensiune font:

| 18-01-2022 14:16

Noua anchetă a procurorilor DNA în cazul fostului edil al Sectorului5 Marian Vanghelie scoate la iveală o pasiune mai veche a acestuia, ceasurile de lux, pasiune expusă prima oară în prrimul dosar de mare corupție, după ce Mircea Geaonă s-a „autodetonat” și a returnat Direcției ceasuri de lux primite drept cadou de la fostul edil.


Respectivele ceasuri, arătau la acea vreme anchetatorii DNA, ar fi fost achiziționate cu bani din faptele de corupție pentru care fostul edil Vanghelie este deja condamnat în primă instanță la aproape 12 ani de închisoare cu executare.

 

Acum, ceasurile apar din nou în peisajul de ancheta, unele astfel de instrumente orologice, fiind pretins primite de fostul edil în contul faptelor de mare corupție de care este acum acuzat în al doilea dosar.

Concret, pe lângă bani și alte bijuterii Marian Vanghelie ar fi primit și ceasuri de lux în decontul plăților maximizate făcute de Economat Sector 5 la achiziția de pationare, potrivit declarațiilor date în dosarul DNA.

Despre patinoare

Anchetatorii DNA prezintă detaliat cum s-a efectuat de către Economat achiziția unor patinoare la prețuri mult supraevaluate și cum au fost apoi spălați banii pentru ca o parte din sume să ajungă în conturile fostului edil Vanghelie.

„Aspecte privind achiziția de patinoare artificiale la preț supraevaluat, efectuată de S.C. Economat sector 5 S.R.L. de la S.C. ( ) INTL S.R.L. în baza contractului nr. ( )15.12.2016 Contractul nr. ( )15.12.2016 (vol. 34 fil. 12-22) are ca obiect vânzarea de către S.C. ( ) INTL S.R.L. către S.C. Economat sector 5 S.R.L. de bunuri identificate în Anexa nr. 1 la acest contract, bunuri care conform art. 3 din contract compun suprafața de 10.700 mp patinoare artificiale și accesorii componente.

Valoarea bunurilor care fac obiectul vânzării a fost stabilită la suma de 133.089.216,14 lei inclusiv TVA iar cumpărătorul se obligă ca la momentul semnării contractului de vânzare cumpărare să plătească vânzătorului un avans de 25% din valoarea totală a mărfii vândute.

După încasarea avansului de 25%, vânzătorul are obligația de a livra un minim de 50% din totalul mărfii ce face obiectul contractului.

Deși contractul are menționată ca dată a încheierii, data de 15.12.2016, din probatoriul administrat în cauză rezultă că acest contract a fost întocmit la începutul anului 2018, antedatat 15.12.2016, și a fost folosit pentru a înlocui contractul inițial încheiat între cele două societăți comerciale, care prevedea achiziția de patinoare artificiale în suprafață de 5.000 mp și nu 10.700 mp, valoarea acestuia fiind mult mai mică, respectiv 5.000.520 euro, cu plata unui avans de 50%”, se arată în referatul cu propunerea arestării a celor 13 persoane.

Plecat din primărie, la curent cu fondurile Economat

„Mai mult, așa cum se va arăta în cele ce urmează, inițiativa achiziționării patinoarelor de către S.C. Economat sector 5 S.R.L. nu a aparținut directorului general al acestei societăți, inculpatul Petre Marian Leonard, ci inculpatului Vanghelie Marian Daniel, scopul urmărit de acesta din urmă, fiind acela de a-și însuși o mare parte din sumele de bani de care dispunea această societate.

În fapt, inculpatul Vanghelie Marian Daniel, în virtutea faptului că în perioada 2000-2015 a deținut funcția de Primar al sectorului 5 al municipiului București, iar în anul 2016 deținea funcția de consilier în cadrul Consiliului Local sector București, cunoștea foarte bine fondurile de care dispunea S.C. Economat sector 5 S.R.L.. În contextul în care avea o influență foarte mare asupra directorului general al acestei societăți - inculpatul Petre Marian Leonard, inculpatul Vanghelie Marian Daniel a creat un mecanism care, sub aparența unor operațiuni comerciale legale să îi permită să intre în posesia unei sume foarte mari de bani de la această societate.

Mai precis, încă din luna august 2016, inculpatul Vanghelie Marian Daniel a luat decizia de a-l determina pe inculpatul Petre Marian Leonard, ca în calitate de director general al S.C. Economat sector 5 S.R.L. să accepte achiziția unor patinoare artificiale la un preț mult supraevaluat față de prețul pieței, achiziție care să nu fie realizată direct de la producător, ci prin interpunerea unei societăți comerciale controlată de o persoană de încredere, în speță de la S.C. ( ) INTL S.R.L. administrată de inculpata ( ), ceea ce îi permitea creșterea artificială a prețului și totodată îi asigura certitudinea remiterii sumelor de bani dorite.

Astfel, în condițiile în care în cadrul S.C. Economat sector 5 S.R.L. nici măcar nu se pusese problema achiziționării unor patinoare artificiale, achiziție care de altfel nici nu era conformă obiectului de activitate și scopului pentru care a fost înființată această societate, inculpatul Vanghelie Marian Daniel, prin intermediul ( ) ( ), încă din luna august 2016, a identificat furnizori externi de patinoare ecologice și a negociat condițiile în care putea fi realizată achiziția.

Contracte măsluite

„În concluzie, este cert faptul că la data de 17.08.2017 era în vigoare contractul dintre S.C. ( ) INTL S.R.L. și S.C. Economat sector 5 S.R.L., datat 15.12.2016, având ca obiect vânzarea de patinoare artificiale în suprafață de 5.000 mp la un preț de 5.000.520 euro.

În continuare, ( ), urmare dispozițiilor inculpatului Vanghelie Marian Daniel, inculpatul Petre Marian Leonard a acceptat înlocuirea contractului inițial încheiat între S.C. Economat sector 5 S.R.L. și S.C. ( ) INTL S.R.L., cu o variantă de contract în care prețul bunurilor achiziționate a fost crescut de la valoarea de 5.000.520 euro la valoarea de 133.089.216,14 lei inclusiv TVA (echivalentul a 29.443.214,04 euro la un curs de 4,5202/euro din ziua menționată ca fiind ziua încheierii contractului).

Conform extraselor de cont și documentelor de plată puse la dispoziție de S.C. Economat sector 5 S.R.L. (vol. 34 fil. 51-103 și 266-281), se constată că această societate a achitat către S.C. (.....) INTL S.R.L., în perioada 23.12.2016 - 24.04.2019, suma de 140.420.000 lei, astfel încât nu numai că a achitat integral contravaloarea facturilor emise de această societate pentru vânzarea patinoarelor artificiale, dar a achitat în plus, fără nicio justificare, suma de 7.274.068,51 lei. ( )

Prin achiziția patinoarelor artificiale, în mod intenționat la un preț supraevaluat, respectiv 140.420.000 lei, față de 18.342.384,50 lei, cât a fost prețul real, inculpatul Petre Marian Leonard - director general al S.C. Economat sector 5 S.R.L. a creat acestei societăți un prejudiciu în valoare de 122.077.615,5 lei.

În ceea ce privește modalitatea în care cea mai mare parte din sumele de bani încasate de S.C. ( ) INTL S.R.L. de la S.C. Economat sector 5 S.R.L., ca urmare a vânzării patinoarelor artificiale, a ajuns la inculpatul Vanghelie Marian Daniel, ( )a declarat că aceasta a constat fie în remiterea banilor în numerar sau sub forma unor bunuri de valoare, cum ar fi ceasuri sau bijuterii, fie în efectuarea de plăți către diverse persoane juridice sau fizice indicate de către inculpatul Vanghelie Marian Daniel”, se mai arată în referatul DNA.

Sume greu de pronunțat în buzunarul lui Vanghelie

„Astfel, în perioada 2016 - 2019, inculpata (.....) i-a remis lui Vanghelie Marian Daniel în numerar sau sub forma unor bunuri de valoare, fie direct, fie prin intermediul altor persoane, suma de aproximativ 63.000.000 lei și a efectuat plăți către alte persoane fizice sau juridice indicate de inculpatul Vanghelie Marian Daniel, în valoare de aproximativ 16.700.000 lei.

În concluzie, inculpatul Petre Marian Leonard, în calitate de director general al S.C. Economat sector 5 S.R.L., la instigarea inculpatului Vanghelie Marian Daniel, în scopul de a-i asigura acestuia obținerea de foloase necuvenite, a achiziționat cu încălcarea atribuțiilor de serviciu, patinoare artificiale la un preț mult supraevaluat față de prețul pieței, respectiv 133.145.931,49 lei (conform facturilor de vânzare emise de S.C. ( ) INTL S.R.L.), pentru care a achitat în

fapt 140.420.000 lei, față de 18.342.384,50 lei, cât a fost prețul real de achiziție, cauzând astfel S.C. Economat sector 5 S.R.L. un prejudiciu în valoare de 122.077.615,5 lei”, mai notează anchetatorii DNA în dosar.

Ce făceau funcționarii de la 5

La finele anului 2018, arată DNA, Vanghelie Marian Daniel – la data faptelor consilier în cadrul Consiliului Local sector 5, suspectul Petre Marian Leonard – la data faptelor directorul general al S.C. Economat sector 5 S.R.L. și un om de afaceri, ar fi constituit un grup infracțional organizat, la care au aderat ulterior și alte persoane (administratori ai unor societăți comerciale), și care ar fi avut ca scop obținerea de foloase de către firmele controlate de Vanghelie Marian Daniel și implicit de persoanele care au sprijinit grupul, prin prejudicierea bugetului S.C. Economat Sector 5 S.R.L (unde acționar majoritar este Consiliul Local sector 5).

Obținerea acestor foloase s-ar fi realizat prin efectuarea de către SC Economat Sector 5 SRL a unor achiziții de bunuri nelegale și la preturi supraevaluate (produse alimentare și nealimentare între care patinoare artificiale, tarabe, nebulizatoare, agende, bomboane și dulciuri, cântare comerciale, măști FFP2 și geluri dezinfectante, etc), de la societățile controlate de aceștia.

Grupul a acționat în perioada 2018 - 2020 și ar fi avut o structură bine determinată, ierarhia în cadrul acestuia fiind dată de rolul pe care fiecare membru îl avea în desfășurarea activității infracționale.

 

La vârful ierarhiei, s-ar fi aflat suspectul Vanghelie Marian Daniel – la data faptelor consilier în cadrul Consiliului Local sector 5, urmat de Petre Marian Leonard – la data faptelor directorul general al S.C. Economat sector 5 S.R.L. și un om de afaceri, suspect în prezenta cauză.

Mecanismul de acționare al grupului era unul complex. Astfel, după achiziția bunurilor respective de către societățile controlate de oamenii de afaceri de la diverși furnizori, acestea erau revândute la suprapreț către S.C. Economat Sector 5 S.R.L., în mod direct, dar și prin crearea mai multor lanțuri comerciale în care erau interpuse aceleași societăți, controlate de membrii grupării.

Mai departe, această societate ar fi revândut produsele respective la prețuri supraevaluate către aproape toate entitățile din subordinea Primăriei sectorului 5 sau a Consiliului Local sector 5 (Administrația Domeniului public, Administrația Piețelor sector 5, Centrul Cultural și de Tineret „Ștefan Iordache”, Direcția de Impozite și Taxe Locale sector 5, școli, grădinițe, etc.).

Cu titlu de exemplu precizăm că au existat creșteri de prețuri chiar și de 31 de ori mai mari față de prețul practicat de furnizorul inițial (capsator plastic mediu - S.C. Economat sector 5 S.R.L. a achiziționat produsul respectiv cu prețul de 81,6 lei în condițiile în care prețul inițial a fost de 2,59 lei).

 

Prin demersurile menționate mai sus ar fi fost produs un prejudiciu estimat în valoare totală de peste 256 milioane lei.

Într-un context asemănător, în perioada 2016-2019, suspectul Vanghelie Marian Daniel ar fi pretins de la un om de afaceri un procentaj de 50% din profitul pe care societatea acestuia urma să îl realizeze din vânzarea de mărfuri supraevaluate către S.C. Economat sector 5 S.R.L. și ar fi primit suma totală de 80.463.800 lei, pentru a-și exercita influența pe care a lăsat să se înțeleagă că o are asupra directorului general, Petre Marian Leonard, în scopul determinării acestuia să efectueze achizițiile respective și să asigure plata integrală, cu celeritate, a facturilor de vânzare. 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Lecția dronelor din Polonia și slăbiciunile aliaților. Apărarea NATO contra acestor aeronave s-a dovedit șvaițer
15/09/2025 05:39

Intruziunea "zmeilor" teleghidati din spatiul aerian polonez scoate in evidentă slăbiciunea mijloacelor NATO de combatere a dronelor. Desi Rusia contestă că s-ar afla in spatele incidentului aerian, oricar ...

Donald Trump, Scrisoare Deschisă către NATO: Acesta nu este RĂZBOIUL LUI TRUMP - este RĂZBOIUL lui Biden și Zelenski.
15/09/2025 05:35

Presedintele SUA, Donald Trump, a transmis prin intermediul retelei sale, Adevărul Social, o scrisoare deschisă către natiunile NATO, cu o trimitere directă către statele ipocrite ale organizatiei care pre ...

Nicușor Dan RECUNOAȘTE că România este condusă prost sub mandatul președintelui Nicușor Dan: „40% dintre români sunt exasperați”
12/09/2025 06:07

După ce un sondaj recent a arătat că partidul AUR a crescut pană la 40% in preferintele alegătorilor, Nicusor Dan afirmă că in acest procent se vede dezamăgirea romanilor fată de conducerea tării. Rep ...

Inflația a explodat la 10% după măsurile Guvernului Bolojan
12/09/2025 06:05

Inflatia, sau, mai simplu spus, cresterea preturilor, a ajuns la aproape 10% in august 2025, conform datelor de la Institutul National de Statistică. Sunt primele cifre despre cresterea preturilor, după măsu ...

Cornel Nistorescu:Pensiile lui Bolojan au luat foc
11/09/2025 15:18

Luni, in plin scandal cu scolile, premierul Ilie Bolojan s-a dus la TVR1 si a zis: „Din punctul meu de vedere, suntem in situaţia in care avem nevoie de mai mulţi oameni in piaţa reală a muncii. Şi p ...

Parlamentul respinge ancheta privind anularea alegerilor prezidențiale. CCR decide în continuare
11/09/2025 15:11

Camera Deputatilor a respins miercuri propunerea grupurilor AUR si POT de a infiinta o comisie de anchetă care să analizeze anularea alegerilor prezidentiale din decembrie 2024. Decizia a fost văzută de opo ...

Negocieri tensionate în coaliție pe tema concedierilor din administrație
11/09/2025 15:10

Coalitia de guvernare se reuneste miercuri, de la ora 18.00, intr-o sedintă decisivă in care va fi discutată una dintre cele mai dure reforme din ultimul deceniu, reducerea cu 10% a personalului din administ ...

Nicuşor Dan: România nu are un plan de ţară, în momentul ăsta. Există voinţă de reformă
11/09/2025 15:06

Presedintele Nicusor Dan a transmis la AmCham CEO Business Forum 2025 un mesaj de stabilitate, afirmand că sfarsitul lui 2026 va fi „capătul tunelului”, dar a recunoscut lipsa unui plan de tară pentru re ...

Banii mămicilor, salvați! PNL susține proiectul PSD de eliminare a CASS: 'A fost o greşeală, pentru că se lucrează pe repede înainte'
10/09/2025 06:49

Liderul senatorilor PNL, Daniel Fenechiu, a declarat marţi, referitor la proiectul PSD de eliminare a CASS pentru mame şi veteranii de război, că este un proiect corect, pe care il va susţine, menţionand ...

CTP spune ce s-ar putea întâmpla dacă Ilie Bolojan va demisiona, în cazul în care reforma pensiilor magistraților pică la CCR: Nu vreau să pronunț cuvântul!
10/09/2025 06:44

Gazetarul Cristian Tudor Popescu a vorbit, pe B1 TV, despre o posibilă demisie a lui Ilie Bolojan, in cazul in care reforma pensiilor magistratilor nu va trece de Curtea Constitutională (CCR), si ce implicati ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei