Ce trebuie sa stiti despre alegerile din 27 septembrie

vot  sondaj4_50244700

Dimensiune font:

| 26-09-2020 13:28

La urne sunt aşteptaţi aproape 800.000 de ieşeni. Din cauza pandemiei, au fost luate măsuri de protecţie şi trebuie respectate reguli de distanţare. Cum vor vota cei aflaţi în carantină sau în izolare? Când şi cum puteţi solicita urna mobilă?



Aproape 800.000 de ieşeni sunt înscrişi pe listele electorale pentru alegerile locale de duminică. Dintre aceştia, peste 320.000 sunt din municipiul Iaşi. Pe raza judeţului au fost amenajate 759 de secţii de votare, iar 255 sunt în municipiul reşedinţă de judeţ. Faţă de precedentele alegeri, autorităţile au operat unele modificări, astfel că alegătorii sunt încurajaţi să verifice la adresa online www.registrulelectoral.ro secţia de votare la care sunt arondaţi.

La alegerile locale vom vota primarul localităţii, lista de consilieri locali, preşedintele de consiliu judeţean şi lista de consilieri judeţeni. Pentru judeţul Iaşi au fost tipărite 3,5 milioane buletine de vot care însumează 35,5 milioane de pagini. Potrivit Instituţiei Prefectului, circumscripţia cu cel mai mare număr de buletine de vot este Municipiul Iaşi (circa 360.000, pentru fiecare tip de scrutin), iar cea cu cel mai mic număr de buletine este Cucuteni (1.200, pentru fiecare tip de scrutin).

Costurile totale aferente organizării alegerilor locale vor fi stabilite cu exactitate după scrutinul de duminică. Dar, numai pentru tipărirea buletinelor de vot, factura s-a ridicat la aproape 1,4 milioane lei (inclusiv TVA). În acelaşi timp, o contribuţie financiară la organizarea alegerilor o vor avea şi primăriile, în municipiul Iaşi această sumă fiind estimată la circa un milion de lei. În schimb, costurile sunt mult mai mari, ţinând cont de plăţile care se vor face ulterior scrutinului pentru achitarea indemnizaţiilor parcipanţilor la procesul electoral.

Ce trebuie să ştie un alegător când intră în secţia de votare

Alegerile locale se vor desfăşura în condiţiile date de pandemia Covid-19, astfel că autorităţile au adoptat mai multe măsuri speciale pentru a preveni răspândirea bolii infecţioase. În primul rând, fiecare alegător este obligat să poartă mască de protecţie pe care trebuie să o dea jos o singură dată, pentru identificare. Dacă nu are mască, alegătorul o poate primi de la secţia de votare. La intrarea şi ieşirea din secţia de votare, mâinile trebuie dezinfectate, în contextul în care autorităţile spun că la fiecare secţie vor fi dezinfectanţi. Dacă sunt mai mult de cinci votanţi în secţie, alegătorul trebuie să aştepte ca cel puţin unul dintre aceştia să iasă, pentru a putea ulterior să-şi exercite dreptul la vot. De asemenea, în timp ce se află în secţie, alegătorul trebuie să menţină distanţarea fizică faţă de ceilalţi participanţi la procesul electoral.

O modificare faţă de precedentele alegeri vizează faptul că alegătorul va introduce singur cartea de identitate în terminalul operatorului de date al secţiei. După acest pas, alegătorul semnează în lista electorală în dreptul numelui său. De la membrii secţiei, acesta va primi patru buletine de vot - verificaţi ca fiecare buletin să aibă, pe ultima pagină, ştampila de control - şi stampila, şi va putea să-şi exercite dreptul de vot în cabina special amenajată. Votul este declarat valabil exprimat dacă ştampila este amplasată într-un singur patrulater, chiar dacă alegătorul face adnotări pe buletinul de vot.

„După ce a votat, alegătorul îndoaie buletinele de vot astfel încât pagina albă care poartă ştampila de control să rămână în afară şi introduce fiecare buletin de vot în urna corespunzătoare“, se arată în ghidul redactat de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP).

Autoritatea a precizat că îndoirea greşită a buletinului de vot nu atrage nulitatea votului, dacă secretul votului este asigurat.

„În cazul în care buletinul de vot se deschide în aşa fel încât secretul votului nu mai este asigurat, acesta se anulează şi se dă alegătorului, numai o singură dată, un nou buletin de vot“, a precizat AEP.

Înainte de a părăsi secţia de votare, alegătorul returnează ştampila şi se asigură că pe cartea de identitate a fost amplasat timbrul autocolant cu menţiunea „Votat“ şi data scrutinului.

Potrivit ghidului AEP, alegătorii pot vota cu unul dintre următoarele acte: cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate ori paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul de serviciu, paşaportul de serviciu electronic, în cazul elevilor din şcolile militare, carnetul de serviciu militar, valabile în ziua votării.

Important de ştiut este că alegătorii pot vota numai la secţia de votare la care este arondată strada, localitatea de domiciliu sau reşedinţa şi unde sunt înscrişi în lista electorală permanentă. Dacă, din diverse motive, alegătorul nu se regăseşte pe lista electorală, acesta va fi înscris pe lista suplimentară dacă face dovada cu actul de identitate că are domiciliul sau reşedinţa pe raza secţiei de votare la care s-a prezentat la vot.

Cum votează cei carantinaţi sau izolaţi la domiciliu

Alegătorii care pot solicita urna specială provin din următoarele categorii: persoanele care nu se pot deplasa din cauză de boală sau invaliditate, persoane internate în unităţi sanitare sau cămine pentru vârstnici şi persoane reţinute (arest preventiv, arest la domiciliu, încarcerat) care nu şi-au pierdut drepturi electorale.

Cererea pentru urna specială se depune doar în preziua votului (sâmbătă), iar pe site-ul Primăriei Iaşi poate fi consultată lista secţiilor unde sunt arondate persoanele internate sau deţinuţii. Echipa care va duce urna specială trebuie să fie formată din cel puţin doi membri ai biroului secţiei de votare. AEP spune că actualele proceduri exclud un eventual vot multiplu în contextul urnei speciale, întrucât codurile numerice personale ale alegătorilor netransportabili sunt preînregistrate în sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot odată cu depunerea cererii.

Urna va ajunge mai întâi la persoanele care nu sunt bolnave de COVID-19, iar ulterior la cei carantinaţi sau izolaţi la domiciliu. Membrii birourilor electorale şi personalul de pază care însoţesc urna trebuie să poarte mască şi mănuşi şi să nu intre în locuinţa alegătorului, toate formalităţile fiind îndeplinite la intrare.

Alegătorii care nu se pot deplasa la sediul secţiei de votare din cauză de boală sau invaliditate pot depune cereri pentru exercitarea dreptului de vot prin intermediul urnei speciale dacă au domiciliul sau reşedinţa în localitatea în care se află secţia de votare. Cererea se depune numai la secţia de votare la care este arondat imobilul unde solicită să se deplaseze urna specială, în preziua votului - 26 septembrie, între orele 18.00 - 20.00, cu excepţia situaţiilor în care cauza de boală sau invaliditate survine ulterior, potrivit Agerpres.

Cererea poate fi depusă prin intermediul oricărei persoane, trebuie formulată în scris, tehnoredactată sau întocmită olograf, trebuie să fie datată şi semnată de alegătorul care solicită urna specială şi va cuprinde obligatoriu: numele, prenumele, codul numeric personal, domiciliul sau reşedinţa, seria şi numărul actului de identitate, arată BEC.

Pentru verificarea condiţiei ca alegătorii să nu se poată deplasa la sediul secţiei de votare din cauză de boală sau invaliditate, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare va analiza orice acte medicale sau alte acte oficiale, anexate în copie cererii de exercitare a dreptului la vot prin intermediul urnei speciale, din care să rezulte că persoanele respective nu se pot deplasa la secţia de votare; din conţinutul înscrisurilor primite trebuie să se poată stabili lipsa posibilităţii de autodeplasare a alegătorului, nefiind necesar ca acestea să cuprindă în mod expres sintagma „persoană netransportabilă“.

Ieri se mai căutau preşedinţi pentru secţiile de votare

Desemnate prin tragere la sorţi la Biroul Electoral Judeţean, în prezenţa unui reprezentant al Autorităţii Electorale Permanente, listele pentru cele 759 de secţii de votare se tot completează aproape zilnic. Prima selecţie a fost în data de 12 septembrie, iar ultima completare a fost făcută ieri. Situaţia se regăseşte la nivelul întregii ţări, iar purtătoarea de cuvânt a BEJ Iaşi ne-a confirmat ieri că motivele sunt aceleaşi: oamenii invocă în primul rând probleme de sănătate, urmate de distanţa mare între domiciliu şi secţie, precum şi probleme personale.

Până acum, aproape 350 de persoane au declinat disponibilitatea de a supraveghea şi conduce activitatea secţiilor de votare ca preşedinte sau locţiitor, atât în municipiile Iaşi şi Paşcani, cât şi în judeţ. Sunt secţii care aproape zilnic au intrat în tragerea la sorţi. Astfel, se caută asiduu un locţiitor pentru Secţia de votare nr. 327, amenajată la Şcoala primară din satul Podişu, comuna Bălţaţi, şi un preşedinte pentru Secţia de votare nr. 672, de la Şcoala gimnazială din Tansa. Ambele au ajuns ieri la a opta nominalizare. Secţia de la Grădiniţia Cucuteni este la a şaptea nominalizare pentru un locţiitor, iar cea din Şcoala primară Iepureni, comuna Movileni, a ajuns la a şasea încercare. Şi în municipiul Iaşi a fost nevoie de patru trageri la sorţi pentru desemnarea unui preşedinte al Secţiei 94, organizată la Liceul Tehnologic Economic de Turism.

Un preşedinte, un locţiitor şi operatorul de calculator vor primi după această rundă de alegeri 1250 de lei brut, la care se adaugă o diurnă de 100 de lei, de asemenea impozabilă cu 10 la sută. De asemenea, personalul dintr-o secţie va fi plătit cu 750 de lei (brut), potrivit reglementărilor Autorităţii Electorale Permanente.

Activitatea unei secţii presupune primirea, în preziua alegerilor, a buletinelor de vot şi asigurarea tuturor activităţilor în ziua votării. La încheierea scrutinului, urnele se desigilează, se contorizează rezultatele, apoi, cu tot pachetul de voturi numărate, anulate etc., urmează deplasarea de la secţie, cu un echipaj de jandarmi, la Casa Pătrată, unde se face centralizarea rezultatelor pe întreaga circumscripţie electorală, respectiv pe întregul judeţ. 

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Lecția dronelor din Polonia și slăbiciunile aliaților. Apărarea NATO contra acestor aeronave s-a dovedit șvaițer
15/09/2025 05:39

Intruziunea "zmeilor" teleghidati din spatiul aerian polonez scoate in evidentă slăbiciunea mijloacelor NATO de combatere a dronelor. Desi Rusia contestă că s-ar afla in spatele incidentului aerian, oricar ...

Donald Trump, Scrisoare Deschisă către NATO: Acesta nu este RĂZBOIUL LUI TRUMP - este RĂZBOIUL lui Biden și Zelenski.
15/09/2025 05:35

Presedintele SUA, Donald Trump, a transmis prin intermediul retelei sale, Adevărul Social, o scrisoare deschisă către natiunile NATO, cu o trimitere directă către statele ipocrite ale organizatiei care pre ...

Nicușor Dan RECUNOAȘTE că România este condusă prost sub mandatul președintelui Nicușor Dan: „40% dintre români sunt exasperați”
12/09/2025 06:07

După ce un sondaj recent a arătat că partidul AUR a crescut pană la 40% in preferintele alegătorilor, Nicusor Dan afirmă că in acest procent se vede dezamăgirea romanilor fată de conducerea tării. Rep ...

Inflația a explodat la 10% după măsurile Guvernului Bolojan
12/09/2025 06:05

Inflatia, sau, mai simplu spus, cresterea preturilor, a ajuns la aproape 10% in august 2025, conform datelor de la Institutul National de Statistică. Sunt primele cifre despre cresterea preturilor, după măsu ...

Cornel Nistorescu:Pensiile lui Bolojan au luat foc
11/09/2025 15:18

Luni, in plin scandal cu scolile, premierul Ilie Bolojan s-a dus la TVR1 si a zis: „Din punctul meu de vedere, suntem in situaţia in care avem nevoie de mai mulţi oameni in piaţa reală a muncii. Şi p ...

Parlamentul respinge ancheta privind anularea alegerilor prezidențiale. CCR decide în continuare
11/09/2025 15:11

Camera Deputatilor a respins miercuri propunerea grupurilor AUR si POT de a infiinta o comisie de anchetă care să analizeze anularea alegerilor prezidentiale din decembrie 2024. Decizia a fost văzută de opo ...

Negocieri tensionate în coaliție pe tema concedierilor din administrație
11/09/2025 15:10

Coalitia de guvernare se reuneste miercuri, de la ora 18.00, intr-o sedintă decisivă in care va fi discutată una dintre cele mai dure reforme din ultimul deceniu, reducerea cu 10% a personalului din administ ...

Nicuşor Dan: România nu are un plan de ţară, în momentul ăsta. Există voinţă de reformă
11/09/2025 15:06

Presedintele Nicusor Dan a transmis la AmCham CEO Business Forum 2025 un mesaj de stabilitate, afirmand că sfarsitul lui 2026 va fi „capătul tunelului”, dar a recunoscut lipsa unui plan de tară pentru re ...

Banii mămicilor, salvați! PNL susține proiectul PSD de eliminare a CASS: 'A fost o greşeală, pentru că se lucrează pe repede înainte'
10/09/2025 06:49

Liderul senatorilor PNL, Daniel Fenechiu, a declarat marţi, referitor la proiectul PSD de eliminare a CASS pentru mame şi veteranii de război, că este un proiect corect, pe care il va susţine, menţionand ...

CTP spune ce s-ar putea întâmpla dacă Ilie Bolojan va demisiona, în cazul în care reforma pensiilor magistraților pică la CCR: Nu vreau să pronunț cuvântul!
10/09/2025 06:44

Gazetarul Cristian Tudor Popescu a vorbit, pe B1 TV, despre o posibilă demisie a lui Ilie Bolojan, in cazul in care reforma pensiilor magistratilor nu va trece de Curtea Constitutională (CCR), si ce implicati ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei