Comasarea voluntară a unităţilor administrativ-teritoriale

regionalizare 5

Dimensiune font:

| 23-04-2025 22:42

 România are 3228 UAT-uri, dintre care: 103 municipii, 216 orașe, 2862 comune, 41 județe și 6 sectoare ale Capitalei. Aproximativ 50% dintre localități au sub 3000 locuitori, iar peste 75% au sub 5000 locuitori, în ciuda faptului că aceste localități concentrează o populație de circa 19 milioane de cetățeni. România este a șaptea țară ca mărime din UE, însă ocupă un loc mult inferior în ceea ce privește indicatorii economici. Cu toate că sistemul fiscal include cote de impozitare relativ ridicate, nivelul de trai rămâne unul modest.   

Încă din toamna anului trecut, în valțurile mașinii legislative a intrat un proiect de lege care prevede alocarea unor stimulente bugetare pentru acele unităţi administrativ-teritoriale (UAT) care ar urma calea unei comasări voluntare. Comasarea de acest tip n-ar fi altceva decât „procesul de unificare a două sau mai multe unităţi administrativ-teritoriale, în urma referendumului pe plan local, desfăşurat în conformitate cu prevederile Legii nr. 3/2000 privind organizarea şl desfăşurarea referendumului.” (https://www.senat.ro/legis/PDF/2024/24L568FG.pdf?nocache=true). Expunerea de motive a proiectului în cauză introduce unele elemente de analiză, asupra cărora ne oprim și noi (https://www.cdep.ro/proiecte/2024/600/60/0/em747.pdf). În ceea ce privește dimensiunea UAT din statele membre ale UE, potrivit OECD, media numărului de locuitori per UAT se situează în jurul a 5.000 loc. (Austria, Germania, Spania, Italia, Luxemburg). În contrast, România înregistrează o medie mai scăzută – aprox. 3.583 de loc./UAT. Studiile efectuate de-a lungul timpului au demonstrat că UAT-urile cu mai puțin de 5.000 locuitori se confruntă frecvent cu dificultăți în asigurarea sustenabilității și eficienței administrative. Aceste provocări sunt generate, pe de o parte, de constrângerile logistice și de natura resurselor financiare limitate, iar pe de altă parte, de incapacitatea acestor unități de a garanta standarde înalte de calitate a vieții, de a menține zone rezidențiale funcționale și de a susține piețe locale ale muncii stabile și durabile.

Cele mai numeroase UAT-uri se regăsesc, în general, în state cu teritorii extinse și populații numeroase, aspect ce poate justifica o organizare administrativă fragmentată, necesară pentru asigurarea unei guvernări locale eficiente (Franța, Germania, Spania, Italia). În schimb, statele din Europa Centrală și de Est, foste membre ale blocului comunist – precum România, Ungaria, Slovacia și Polonia – se înscriu în categoria țărilor cu un număr mediu de UAT-uri. La polul opus, țările cu cele mai puține UAT sunt, de regulă, state cu dimensiuni reduse (Luxemburg, Slovenia) sau cu populații foarte mici (Țările Baltice). Nivelul municipal reprezintă, în cadrul statelor membre ale UE, UAT de bază a guvernelor subnaționale. În majoritatea cazurilor, numărul municipalităților este identic sau foarte apropiat de numărul total al UAT-urilor. În unele state post-sovietice (Cehia, Slovacia și Ungaria), peste 75% dintre UAT-uri au sub 2.000 locuitori. În general, în Europa, ponderea UAT-urilor cu mai puțin de 5.000 de locuitori este sub 50%, cu excepția notabilă a României, unde procentul atinge 53%. În Polonia și Bulgaria, peste jumătate din UAT au între 5.000 și 20.000 locuitori. P

rocente semnificative ale municipalităților cu peste 20.000 locuitori se înregistrează în Irlanda, Danemarca și Țările de Jos. Un aspect important în funcționarea UAT-urilor este dependența crescândă a acestora de fondurile naționale, fie prin cote defalcate din impozite și TVA, fie prin subvenții și transferuri bugetare. Cu toate acestea, o parte semnificativă din aceste fonduri este alocată cheltuielilor de funcționare, în detrimentul investițiilor. Suplimentar, anual, în lunile septembrie-octombrie, Guvernul alocă fonduri considerabile (de ordinul miliardelor de lei) din bugetul Secretariatului General pentru acoperirea cheltuielilor curente, precum salariile și facturile, ale UAT-urilor. În acest context, reorganizarea teritorială a fost frecvent propusă ca o soluție viabilă pentru creșterea eficienței și sustenabilității administrației publice locale. Dimensiunea redusă a localităților implică cheltuieli administrative disproporționate, ceea ce duce la un consum mai mare de resurse publice pentru întreținerea aparatului birocratic. Se cunoaște, UAT-urile de mici dimensiuni întâmpină dificultăți majore în atragerea și gestionarea fondurilor pentru proiecte de dezvoltare locală, în principal din cauza lipsei resurselor financiare și a personalului calificat.  Reorganizarea teritorială – susțin inițiatorii proiectului în discuție – ar putea soluționa aceste probleme prin crearea unor entități administrative mai mari, viabile economic și administrativ. Astfel, prin comasarea UAT-urilor învecinate din același județ, s-ar putea constitui structuri teritoriale omogene, cu o populație minimă de 5.000 locuitori în mediul rural și 10.000 în cel urban, exceptând cazurile în care există distanțe mari față de centrul administrativ și serviciile publice esențiale. Potrivit susținătorilor acestei reforme, obiectivul este consolidarea administrațiilor locale astfel încât acestea să devină capabile să se autofinanțeze și să acceseze fonduri europene pentru investiții. Exemplu dat de inițiatori: În locul a cinci comune distincte, fiecare cu circa 1.000 de locuitori, administrație proprie și un personal birocratic format din 50-75 de angajați, ar putea funcționa o singură entitate administrativă cu o populație de 5.000 de locuitori și un aparat administrativ mult mai eficient, compus din aproximativ 20 de angajați. În acest mod, s-ar realiza o optimizare a cheltuielilor publice, reducerea redundanțelor administrative și o selecție riguroasă a personalului, bazată pe competență și performanță.  Pentru cetățeni, reorganizarea ar însemna nu doar o economie substanțială a resurselor bugetare locale, ci și o îmbunătățire semnificativă a calității serviciilor publice furnizate. Dar să vedem cum e gândită stimularea bugetară care ar apărea după comasarea voluntară a UAT (pentru care nu există susținerea Guvernului, https://mrp.gov.ro/web/wp-content/uploads/2024/11/Pdv.-Bp.-481_2024.pdf). De fapt, ceea ce se prevede ar fi o completare a Legii nr. 273/2006 privind flnanţele publice locale, urmând ca la articolul 32, după alineatul (1), să se introducă un nou alineat (11).

Cuprinsul acestuia din urmă este: „Pentru unităţile administrativ-teritoriale care se comasează în mod voluntar, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la bugetul de stat la nivelul fiecărei UAT în luna anterioară se alocă lunar, până cel târziu la data de 8 a lunii în curs, pentru primii 5 ani după finalizarea procesului de comasare, o cotă de: (a) 12% la bugetul local al județului; (b) 72% la bugetele locale ale comunelor, oraşelor şi municiplilor pe ale căror teritoriu îşi desfăşoară activitatea plătitorii de impozirt pe venit; (c) 14% într-un cont distinct deschis pe seama DGRFP/AJFP, pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraşelor, municipillor şi judeţelor; (d) 2% într-un cont distinct deschis pe seama DGRFP/AJFP, pentru finanțarea instituţiilor publice de spectacole din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale ale UAT, respectiv teatre, opere şi filarmonici. Și pentru următorii 5 ani: (a) 14% la bugetul local al judeţului; (b) 70% la bugetele locale ale UAT pe ale căror teritoriu desfăşoară activitatea plătitorii de impozit pe venit; (c) 14% pe seama DGRFP/AJFP, pentru echilibrarea bugetelor locale ale UAT; (d) 2% într-un cont distinct deschis pe seama DGRFP/AJFP, pentru finanțarea instituţiilor publice de spectacole din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale ale UAT.” (https://www.senat.ro/legis/PDF/2024/24L568FG.pdf?nocache=true). Am amintit mai sus că proiectul în discuție (Stadiu: „Trimis pentru raport la comisiile permanente ale Camerei Deputatilor/decizională”) nu este susținut de Guvern. Dar să vedem explicit poziția acestuia: „Considerăm că prin soluţia propusă de iniţiatori, în fapt, se diminuează cota din impozitui pe venit alocat judeţelor şi se majorează cota alocată bugetelor locate ale comunelor, oraşelor şi municipillor comasate voluntar şi pe ale căror teritoriu işi desfăşoară activitatea plătitorii de impozit pe venit.

De asemenea, precizăm că prin unificarea unor unităţi administrativ-teritoriale în scopul reducerii numărului acestora, rezultă noi UAT, dar cuantumul impozitului pe venit incasat la nivelul acestora va fi acelaşi, el fiind reprezentat de impozitul pe venit al aceloraşi plătitori, estimat a fi încasat la bugetul de stat la nivelul fiecărei UAT. Pentru diminuarea cotei din impozitul pe venit alocat judeţelor este necesară compensarea cu alte sume de la bugetul de stat pentru ca acestea să îşi poată desfăşura activitatea, fiind necesară respectarea prevederilor Legii responsabilităţil fiscal-bugetare nr. 69/2010.” (https://mrp.gov.ro/web/wp-content/uploads/2024/11/Pdv.-Bp.-481_2024.pdf). Cu aceeași ocazie, Guvernul a ținut să transmită: „În ceea ce priveşte procesul de reorganizare administrativ-teritorială, precizăm faptul că acesta reprezintă o preocupare a actualei guvernări, rezultată din dorinţa de a îmbunătăţi situaţia socio-economică a României.

Obiectivul principal al acestui proces vizează reducerea decalajelor de dezvoltare între UAT, astfel incât să se ofere cetăţenilor României oportunităţi egale. De asemenea, precizăm că reorganizarea administrativ-teritorială reprezintă un demers amplu şi arnbiţios care presupune o largă dezbatere politică necesar a fi validată prin consimţământul exprimat de populaţie prin referendum național/local.” (https://www.cdep.ro/proiecte/2024/600/60/0/pvg747.pdf). Ca o concluzie, proiectul legislativ privind stimularea bugetară a UAT care optează pentru comasare voluntară aduce în discuție un mecanism de redistribuire a cotelor din impozitul pe venit în scopul susținerii financiare temporare a noilor entități. Cu toate posibilele lui avantaje, la care ne-am referit mai sus, și în ciuda faptului că o formulă asemănătoare a dat bune rezultate în Polonia, nu întrevedem o certitudine în privința adoptării și implementării acestuia.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Lecția dronelor din Polonia și slăbiciunile aliaților. Apărarea NATO contra acestor aeronave s-a dovedit șvaițer
15/09/2025 05:39

Intruziunea "zmeilor" teleghidati din spatiul aerian polonez scoate in evidentă slăbiciunea mijloacelor NATO de combatere a dronelor. Desi Rusia contestă că s-ar afla in spatele incidentului aerian, oricar ...

Donald Trump, Scrisoare Deschisă către NATO: Acesta nu este RĂZBOIUL LUI TRUMP - este RĂZBOIUL lui Biden și Zelenski.
15/09/2025 05:35

Presedintele SUA, Donald Trump, a transmis prin intermediul retelei sale, Adevărul Social, o scrisoare deschisă către natiunile NATO, cu o trimitere directă către statele ipocrite ale organizatiei care pre ...

Nicușor Dan RECUNOAȘTE că România este condusă prost sub mandatul președintelui Nicușor Dan: „40% dintre români sunt exasperați”
12/09/2025 06:07

După ce un sondaj recent a arătat că partidul AUR a crescut pană la 40% in preferintele alegătorilor, Nicusor Dan afirmă că in acest procent se vede dezamăgirea romanilor fată de conducerea tării. Rep ...

Inflația a explodat la 10% după măsurile Guvernului Bolojan
12/09/2025 06:05

Inflatia, sau, mai simplu spus, cresterea preturilor, a ajuns la aproape 10% in august 2025, conform datelor de la Institutul National de Statistică. Sunt primele cifre despre cresterea preturilor, după măsu ...

Cornel Nistorescu:Pensiile lui Bolojan au luat foc
11/09/2025 15:18

Luni, in plin scandal cu scolile, premierul Ilie Bolojan s-a dus la TVR1 si a zis: „Din punctul meu de vedere, suntem in situaţia in care avem nevoie de mai mulţi oameni in piaţa reală a muncii. Şi p ...

Parlamentul respinge ancheta privind anularea alegerilor prezidențiale. CCR decide în continuare
11/09/2025 15:11

Camera Deputatilor a respins miercuri propunerea grupurilor AUR si POT de a infiinta o comisie de anchetă care să analizeze anularea alegerilor prezidentiale din decembrie 2024. Decizia a fost văzută de opo ...

Negocieri tensionate în coaliție pe tema concedierilor din administrație
11/09/2025 15:10

Coalitia de guvernare se reuneste miercuri, de la ora 18.00, intr-o sedintă decisivă in care va fi discutată una dintre cele mai dure reforme din ultimul deceniu, reducerea cu 10% a personalului din administ ...

Nicuşor Dan: România nu are un plan de ţară, în momentul ăsta. Există voinţă de reformă
11/09/2025 15:06

Presedintele Nicusor Dan a transmis la AmCham CEO Business Forum 2025 un mesaj de stabilitate, afirmand că sfarsitul lui 2026 va fi „capătul tunelului”, dar a recunoscut lipsa unui plan de tară pentru re ...

Banii mămicilor, salvați! PNL susține proiectul PSD de eliminare a CASS: 'A fost o greşeală, pentru că se lucrează pe repede înainte'
10/09/2025 06:49

Liderul senatorilor PNL, Daniel Fenechiu, a declarat marţi, referitor la proiectul PSD de eliminare a CASS pentru mame şi veteranii de război, că este un proiect corect, pe care il va susţine, menţionand ...

CTP spune ce s-ar putea întâmpla dacă Ilie Bolojan va demisiona, în cazul în care reforma pensiilor magistraților pică la CCR: Nu vreau să pronunț cuvântul!
10/09/2025 06:44

Gazetarul Cristian Tudor Popescu a vorbit, pe B1 TV, despre o posibilă demisie a lui Ilie Bolojan, in cazul in care reforma pensiilor magistratilor nu va trece de Curtea Constitutională (CCR), si ce implicati ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei