Explicatii de la autoritati: Cat e zona metropolitana, ce amenda riscam daca nu purtam masca si cate persoane pot participa la reuniunile in familie

000000   05500

Dimensiune font:

| 18-05-2020 05:28

 Grupul de Comunicare Strategica a transmis, sambata, raspunsul pentru mai multe intrebari aparute dupa anuntul privind instituirea starii de alerta. Astfel, autoritatile au explicat ce inseamna "zona metropolitana", daca mai exista sau nu restrictii pe considerent de varsta dar si unde trebuie purtata masca.

Amenzile pentru nepurtarea mastii sunt intre 500 de lei si 2.500 de lei. Insa ele sunt prevazute in legea care abia de luni va intra in vigoare, deci nu exista cadru legal ca ele sa fie aplicate in acest weekend. La intrebarea cetatenilor, insa, autoritatile omit acest aspect si spun ca la inceput de stare de alerta dau doar avertismente, pana cand se familiarizeaza oamenii cu noile masuri.

Cum se defineste zona metropolitana in interiorul careia cetatenii nu au nevoie de declaratie pe propria raspundere pentru a se deplasa?

Sunt considerate ca facand parte din zona metropolitana localitatile aflate pe o raza de pana la 30 de kilometri fata de principalul oras (conform art.11 din Legea nr. 351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national - Sectiunea a IV-a Reteaua de localitati).

Totodata, se va considera zona metropolitana Municipiul Bucuresti si intreg teritoriul judetului Ilfov.

Persoanele peste 65 de ani au vreo restrictie de a iesi din casa sau vreun interval orar pe care trebuie sa il respecte?

Hotararea CNSSU nr. 24 cu privire la declararea starii de alerta nu restrictioneaza deplasarea persoanelor de peste 65 de ani. Acestea pot parasi domiciliul in orice interval orar doresc. Ramane insa valabila recomandarea de a limita pe cat de mult posibil deplasarile si de a evita locurile aglomerate mai ales pentru persoanele din categoriile vulnerabile pentru a reduce riscul infectarii cu noul Coronavirus.

Declaratia pe propria raspundere necesara pentru justificarea deplasarii intre localitati poate fi scrisa si de mana?

DA. Declaratia pe propria raspundere necesara pentru justificarea deplasarii intre localitati poate fi scrisa si de mana cu respectarea elementelor din formularul tip dat publicitatii. In cazul in care o noua deplasare respecta acelasi traseu mentionat in declaratia pe propria raspundere, atunci aceasta poate fi refolosita si in alte zile, taind cu o linie data precizata initial si completand noua data aferenta zilei in care are loc deplasarea.

Vor fi sanctionate persoanele care nu poarta masca?

Purtarea mastii care acopera nasul si gura este obligatorie incepand cu 15 mai 2020 in spatiile comerciale, mijloacele de transport in comun, la locul de munca si in alte spatii inchise, potrivit anexei "Masuri de prevenire si control a infectiilor aplicabile pe durata starii de alerta", atasata Hotararii nr. 24 a CNSSU.

Persoanele care nu respecta obligatia de a purta masca in spatiile mentionate pot fi sanctionate contraventional in baza Legii nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 (publicata in Monitorul Oficial nr.396 din 15 mai 2020) raportat la art.65 lit.h, respectiv "nerespectarea de catre persoane fizice a masurilor individuale de protectie a vietii" se sanctioneaza cu amenda intre 500 de lei si 2.500 de lei.

Ce optiune din declaratia pe propria raspundere bifeaza un locuitor al zonei rurale care se deplaseaza in alta localitate pentru cumparaturi la supermarket, farmacie sau pentru asigurarea unor bunuri pe care nu le poate achizitiona din sat/comuna?

In situatia in care cetateanul se deplaseaza intre localitati din interiorul zonei metropolitane, nu are nevoie de declaratie pe propria raspundere. Daca asigurarea bunurilor necesare nu poate fi facuta in zona metropolitana, este nevoie de declaratia pe propria raspundere, bifata la punctul 11 "alte motive justificate".

Vor mai fi date amenzi pentru nerespectarea deciziilor autoritatilor cu privire la starea de alerta?

Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 (publicata in Monitorul Oficial nr.396 din 15 mai 2020) defineste la Capitolul III "Raspunderi si sanctiuni", art. 64-70 contraventiile si cuantumul amenzilor pentru nerespectarea actului normativ.

De asemenea, politistii aplica legislatia in vigoare. Scopul autoritatilor nu este de a sanctiona cetatenii, ci de a limita raspandirea virusului COVID-19. In contextul trecerii la starea de alerta, politistii vor actiona in principal pentru indrumarea cetatenilor cu privire la noile reguli.

Se redeschid salile de lectura din biblioteci?

Aceasta varianta este in prezent in analiza autoritatilor, urmand ca o decizie sa fie comunicata in perioada urmatoare. Activitatile bibliotecilor sunt permise in perioada starii de alerta, potrivit Hotararii CNSSU nr.24 si anexei atasate, in conditiile respectarii normelor de preventie si protectie si cu respectarea recomandarilor INSP.

Se redeschid clinicile private?

Clinicile private au avut in timpul starii de urgenta si vor continua sa aiba si in timpul starii de alerta acelasi statut cu spitalele/clinicile de stat.

Daca un cetatean trebuie sa ajunga urgent la banca in alta localitate, ce bifeaza pe declaratia pe propria raspundere?

In cazul in care tranzactia bancara nu poate fi efectuata on-line, deplasarea in afara localitatii se poate face in baza declaratiei pe propria raspundere, bifand punctul 11 - "alte motive justificate".

Ramane vreo interdictie valabila dupa ora 22:00?

Interdictiile emise prin hotararea CNSSU sunt valabile indiferent de intervalul orar si nu sunt diferite pentru intervalul post 22:00.

Persoanele care vor sta in aceeasi locuinta cu cineva venit din afara tarii vor trebui sa intre si ele in izolare 14 zile?

Potrivit Hotararii CNSSU nr.24 si anexei atasate, pentru toate persoanele care au calatorit in strainatate si intra pe teritoriul Romaniei, se instituie masura carantinarii/izolarii la domiciliu impreuna cu familia/apartinatorii cu care locuiesc. Exista optiunea carantinei institutionalizate pentru persoanele care au calatorit singure si care nu doresc sa-si expuna familia.

Cate persoane pot participa la evenimentele familiale cu numar limitat de persoane, optiune care se regaseste la punctul numarul 9 in declaratia pe propria raspundere necesara pentru justificarea deplasarilor intre localitati?

Daca evenimentul familial implica o slujba religioasa in interiorul bisericii (ex: nunta, botez, inmormantare), numarul maxim de persoane care pot participa este de 16 (punctul 5 (2), lit. a din anexa "Masuri de prevenire si control a infectiilor aplicabile pe durata starii de alerta", atasata Hotararii nr. 24 a CNSSU).

Daca slujba se tine in curtea bisericii, numarul participantilor NU este limitat, insa se vor respecta masurile de prevenire si protectie stabilite.

Pentru evenimentele familiale private (ex: aniversari, petreceri, reuniuni de pomenire etc.) desfasurate in spatii inchise, va fi avut in vedere acelasi numar de persoane (maximum 16 persoane) cu respectarea normelor de igiena si pe cat de mult posibil respectarea distantei fizice.

In legea aprobata de Parlament exista o prevedere care permite redeschiderea teraselor. Se deschid terasele in perioada starii de alerta?

NU. Terasele raman inchise in perioada starii de alerta, potrivit Hotararii nr. 24 a CNSSU si anexei atasate. Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 (publicata in Monitorul Oficial nr.396 din 15 mai 2020) prevede la articolul 8, alin. 2 posibilitatea deschiderii teraselor, nu obligatia.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Lecția dronelor din Polonia și slăbiciunile aliaților. Apărarea NATO contra acestor aeronave s-a dovedit șvaițer
15/09/2025 05:39

Intruziunea "zmeilor" teleghidati din spatiul aerian polonez scoate in evidentă slăbiciunea mijloacelor NATO de combatere a dronelor. Desi Rusia contestă că s-ar afla in spatele incidentului aerian, oricar ...

Donald Trump, Scrisoare Deschisă către NATO: Acesta nu este RĂZBOIUL LUI TRUMP - este RĂZBOIUL lui Biden și Zelenski.
15/09/2025 05:35

Presedintele SUA, Donald Trump, a transmis prin intermediul retelei sale, Adevărul Social, o scrisoare deschisă către natiunile NATO, cu o trimitere directă către statele ipocrite ale organizatiei care pre ...

Nicușor Dan RECUNOAȘTE că România este condusă prost sub mandatul președintelui Nicușor Dan: „40% dintre români sunt exasperați”
12/09/2025 06:07

După ce un sondaj recent a arătat că partidul AUR a crescut pană la 40% in preferintele alegătorilor, Nicusor Dan afirmă că in acest procent se vede dezamăgirea romanilor fată de conducerea tării. Rep ...

Inflația a explodat la 10% după măsurile Guvernului Bolojan
12/09/2025 06:05

Inflatia, sau, mai simplu spus, cresterea preturilor, a ajuns la aproape 10% in august 2025, conform datelor de la Institutul National de Statistică. Sunt primele cifre despre cresterea preturilor, după măsu ...

Cornel Nistorescu:Pensiile lui Bolojan au luat foc
11/09/2025 15:18

Luni, in plin scandal cu scolile, premierul Ilie Bolojan s-a dus la TVR1 si a zis: „Din punctul meu de vedere, suntem in situaţia in care avem nevoie de mai mulţi oameni in piaţa reală a muncii. Şi p ...

Parlamentul respinge ancheta privind anularea alegerilor prezidențiale. CCR decide în continuare
11/09/2025 15:11

Camera Deputatilor a respins miercuri propunerea grupurilor AUR si POT de a infiinta o comisie de anchetă care să analizeze anularea alegerilor prezidentiale din decembrie 2024. Decizia a fost văzută de opo ...

Negocieri tensionate în coaliție pe tema concedierilor din administrație
11/09/2025 15:10

Coalitia de guvernare se reuneste miercuri, de la ora 18.00, intr-o sedintă decisivă in care va fi discutată una dintre cele mai dure reforme din ultimul deceniu, reducerea cu 10% a personalului din administ ...

Nicuşor Dan: România nu are un plan de ţară, în momentul ăsta. Există voinţă de reformă
11/09/2025 15:06

Presedintele Nicusor Dan a transmis la AmCham CEO Business Forum 2025 un mesaj de stabilitate, afirmand că sfarsitul lui 2026 va fi „capătul tunelului”, dar a recunoscut lipsa unui plan de tară pentru re ...

Banii mămicilor, salvați! PNL susține proiectul PSD de eliminare a CASS: 'A fost o greşeală, pentru că se lucrează pe repede înainte'
10/09/2025 06:49

Liderul senatorilor PNL, Daniel Fenechiu, a declarat marţi, referitor la proiectul PSD de eliminare a CASS pentru mame şi veteranii de război, că este un proiect corect, pe care il va susţine, menţionand ...

CTP spune ce s-ar putea întâmpla dacă Ilie Bolojan va demisiona, în cazul în care reforma pensiilor magistraților pică la CCR: Nu vreau să pronunț cuvântul!
10/09/2025 06:44

Gazetarul Cristian Tudor Popescu a vorbit, pe B1 TV, despre o posibilă demisie a lui Ilie Bolojan, in cazul in care reforma pensiilor magistratilor nu va trece de Curtea Constitutională (CCR), si ce implicati ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei