Înalta Curte trimite acasă pensionarii din administrația publică. Statul nu știe câți funcționari vor pleca și care vor fi efectele

000000   05500

Dimensiune font:

| 06-02-2025 13:20

 Un funcționar public care are și o decizie de pensionare nu mai poate lucra în administrație. Contractul lui de muncă încetează imediat, a decis Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), chiar dacă funcționarul a cerut suspendarea pensiei. Decizia a fost publicată în Monitorul Oficial, marți, 29 ianuarie, și a intrat deja în vigoare. Nu e clar ce efect va avea în administrație această decizie, însă mii de funcționari publici ar putea fi obligați să plece din sistem.

 

Decizia a fost luată după ce Tribunalul Suceava, într-un litigiu de muncă, a cerut Înaltei Curți de Casație și Justiție să lămurească dacă un funcționar public care are o decizie de pensionare – chiar și suspendată –mai poate fi angajat ca funcționar public.

În prezent – potrivit art. 517, alin. 2 din Codul Administrativ – „în mod excepțional”, un funcționar public care ajungea la vârsta de pensionare putea fi „menținut în funcția publică deținută maximum trei ani peste vârsta standard de pensionare, cu posibilitatea prelungirii anuale a raportului de serviciu”.

Hotărârea ICCJ lămurește situația în care funcționarul public are emisă o decizie de pensionare.

Judecătorii de la Tribunalul Suceava au ajuns la această dilemă legislativă după ce pe masa lor a ajuns dosarul dnei A.M.

Consilieră la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură Suceava, ea a dat în judecată instituția după ce contractul său de muncă a fost încheiat de angajator, unilateral, ca urmare a emiterii deciziei de pensionare – deși femeia voia să lucreze în continuare.

A.M. ajunse la vârsta de pensionare în septembre 2022 dar, conform Codului Administrativ, beneficiase de prelungirea perioadei de activitate.

Pe 11 septembrie 2023, consiliera a făcut o nouă cerere pentru prelungirea raportului de serviciu, admisă din nou. Prin urmare, i-a fost emisă o decizie pentru menținerea în funcție până la data de 14 noiembrie 2024.

Doar că femeia a cerut și Casei Teritoriale de Pensii emiterea deciziei de pensionare pentru limită de vârstă. Decizia a venit pe 3 ianuarie 2024. A.M. a cerut suspendarea plății pensiei, care i-a fost aprobată pe 5 februarie 2024.

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură a considerat că angajata este deja pensionară și, printr-o decizie, a încheiat raporturile de serviciu începând cu 8 februarie 2024.

A.M. a mers în instanță și a cerut reîncadrarea pe post și plata drepturilor restante. A pierdut, iar rezoluția dată de ICCJ în dosarul său va produce efecte mult mai mari decât lămurirea situației fostei consiliere de la APIA Suceava.

„În interpretarea și aplicarea dispozițiilor art. 517 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, în situația menținerii la cerere a raportului de funcție publică după îndeplinirea condițiilor de pensionare, emiterea deciziei de pensionare determină încetarea de drept a raportului de serviciu, chiar dacă funcționarul public ceruse suspendarea plății pensiei”

Sursa: ICCJ

Cu alte cuvinte, toți funcționarii publici care încă lucrează deși au o decizie de pensionare vor pleca acasă. Câți? Nu e clar, momentant.

Primăria Iași a acționat deja. 38 de oameni au plecat acasă de la 1 ianuarie 2025

Decizia ICCJ a fost luată în noiembrie și era doar o chestiune de zile până la apariția motivării, publicarea în Monitorul Oficial și intrarea sa în vigoare.

La Primăria Iași, anul trecut erau 38 de angajați în situația descrisă – aveau decizii de pensionare emise și erau angajați ca funcționari publici.

Tuturor le-au fost încheiate raporturile de serviciu începând cu 1 ianuarie 2025.

„În momentul în care a fost publicată decizia ICCJ, atunci s-a făcut analiza la nivelul departamentelor primăriei. Și, în urma analizei, s-a decis ca de la 1 ianuarie persoanele respective, care erau și cu pensionare, și cu angajare, să plece acasă”, spune pentru Europa Liberă Sebastian Buraga, purtător de cuvânt la Primăria Iași.

La Primăria Iași, 38 de funcționari publici care cumulau pensia cu salariul au plecat acasă, de la 1 ianuarie 2025.
La Primăria Iași, 38 de funcționari publici care cumulau pensia cu salariul au plecat acasă, de la 1 ianuarie 2025.

Locul celor plecați a fost ocupat de alți angajați – prin delegare, deocamdată. Dar atât de mulți oameni lipsă ar putea afecta activitatea instituției, spune primarul Iașului, Mihai Chirica. Pentru că așa-zisa „Ordonanță-trenuleț”, emisă de Guvernul Ciolacu la sfârșitul lui decembrie 2024, restricționează noile angajări.

„Ordonanța are restricții în ceea ce privește ocuparea posturilor eliberate prin pensionare sau alte cauze într-un procent din numărul total de posturi vacantate, practic doar unul din șapte se poate scoate la concurs, ceea ce poate crea probleme. Vedem cum ne vom descurca”, declară el, pentru Europa Liberă.

Primarul Chiria afirmă, însă, că după părerea lui, decizia ICCJ mai avea nevoie de lămuriri în plus.

„Trebuia lămurit, din perspectiva mea, termenul de aplicare a acestei decizii. Când intervine termenul de aplicare, de astăzi? Dacă decizia de încheiere a raporturilor de serviciu intervine de la data publicării în Monitor sau de la data la care a intervenit decizia de pensionare?”.

În hotărârea ICCJ, într-adevăr, nu se specifică termenul de aplicare – decât că e definitivă.

La Primăria Bistrița un angajat are 75 de ani

În noiembrie 2024, la Primăria Bistrița și instituțiile din subordine, 51 de angajați din aproape 1.050, aveau și decizii pe pensionare. Nu toți erau funcționari publici, deci care ar intra sub incidența deciziei ICCJ, scrie bistriteanul.ro.

Cei mai mulți lucrau la Direcția de Infrastructură și Servicii – 23 de persoane.

Între timp, celor care le-au expirat contractele nu le-au mai fost prelungite, spune pentru Europa Liberă primarul municipiului, Gabriel Lazany.

„Eu vreau să fac restructurare, să reduc cheltuielile”, răspunde edilul la întrebarea cum se va descurca fără ei.

Gabriel Lazany, primarul municipiului Bistrița.
Gabriel Lazany, primarul municipiului Bistrița.

Are, însă, altă problemă. Cea a angajaților pensionari care au contracte de muncă pe durată nedeterminată și care nu sunt funcționari publici. Cel mai în vârstă are 75 de ani.

„Am cazuri în care sunt angajați pe perioadă nedeterminată, adică după pensionare s-au scos posturile la concurs și s-au angajat, după aia s-au reangajat pe perioadă nedeterminată. Acolo va trebui să intervenim pe legea pensiilor care spune că nu mai pot face activitate după 70 de ani”, spune Gabriel Lazany.

Nici plecarea acestora nu va afecta activitatea primăriei.

„Dacă mâine pleacă toți pensionarii, eu n-am o problemă”, spune el.

Agenția Funcționarilor Publici nu știe care va fi impactul în administrație

Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP), instituție care asigură evidența și managementul funcţiei publice şi funcţionarilor publici, va emite în curând un punct de vedere privind decizia ICJJ, spune pentru Europa Liberă președintele agenției, Vasile Felix Cozma.

Nu există statistici la nivel național privind numărul de pensionari încă activi ca funcționari publici.

„E foarte greu de știut câți funcționari la stat vin din pensie. Nu am avut cum să fac un calcul de genul acesta, pentru că nu se declară la datele de concurs, de exemplu, pentru cineva care candidează să intre pe funcția publică. E dreptul lui conform legii să se prezinte la concurs și nu se face o statistică că a venit din pensie sau nu”, explică Vasile Felix Cozma.

Președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici - Vasile Felix Cozma.
Președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici - Vasile Felix Cozma.

Chiar și în agenție sunt câteva cazuri.

„Suntem oricum într-o perioadă de reducere a cheltuielilor în aparatul administrativ. Probabil că vor rămâne posturi libere. Cred că în mare parte din plecările din sistem se vor regăsi și aceste persoane”, spune Vasile Felix Cozma.

El recunoaște, însă, că printre cei care vor pleca sunt și oameni valoroși.

„Am un angajat din sistemul de apărare a statului, de la ministerul Apărării, care a ieșit la pensie și care în momentul de față este la [departamentul] juridic. E o persoană de excepție, lucrează foarte bine, a terminat Științe Juridice, chiar aveam nevoie de el. Foarte greu am găsit oameni. Va fi un minus”, recunoaște președintele ANFP.

Cine sunt funcționarii publici? Ce avantaje au

Conform legii, funcționarii publici sunt persoanele angajate într-o funcție publică din cadrul autorităților și instituțiilor publice. În categoria funcționarilor publici intră parte dintre angajații:

  • ministerelor;
  • organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale (ex.: agenţii, autorităţi etc);
  • structurilor de specialitate ale Administraţiei Prezidenţiale;
  • structurilor de specialitate ale Parlamentului României;
  • autorităţilor publice autonome prevăzute în Constituţia României;
  • altor autorităţi administrative autonome;
  • structurilor autorităţii judecătoreşti.
  • instituţiei prefectului;
  • serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din unităţile administrativ- teritoriale (ex.: direcţii, agenţii etc.);
  • instituţiilor publice din teritoriu, aflate în subordinea/coordonarea/sub autoritatea Guvernului, a ministerelor şi a celorlalte organe ale administraţiei publice centrale (ex.: direcţii, agenţii etc.).
  • aparatului propriu al autorităţilor administraţiei publice locale şi al instituţiilor publice subordonate acestora (ex.: primării, consilii judeţene, servicii publice locale – taxe şi impozite, evidenţa persoanelor etc).

 

Pentru a deveni funcționar public, e nevoie de parcurgerea unui proces de recrutare specific - îndeplinirea unor criterii de eligibilitate, un concurs scris și interviu, o perioadă de stagiu și un examen de definitivare.

După promovarea examenului, funcționarul public va fi numit prin ordin sau decizie a autorității publice și vei depune jurământul de credință.

Ce avantaje vin cu funcția publică?

  • Stabilitate – Contract pe perioadă nedeterminată
  • Salariu fix + sporuri + bonusuri (vechime, condiții speciale)
  • Drept la pensie specială în unele cazuri (diplomați, polițiști locali etc.)
  • Posibilitatea de promovare în funcții de conducere.

Agenția Națională a Funcționarilor publici a publicat, în februarie 2024, o analiză privind angajații din administrație, mai exact funcționarii publici și personalul contractual. Studiul a fost făcut cu bani europeni și a fost necesar pentru implementare unor măsuri cerute de prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

42% dintre angajații din administrația publică au statul de funcționari publici, restul fiind personal contractual.

Conform analizei, la sfârșitul lui 2023, în România erau 178.841 funcții publice, din care vacante erau 28.403 (15,9%). Cele mai multe funcții, 158.688, sunt posturi de execuție.

Studiul a mai scos la iveală și că, în ultimii cinci ani (2019-2023), a crescut constant numărul de funcții publice ocupate prin transfer și ocupate temporar prin detașare.

Iar detașările și transferurile au acoperit peste 90% din totalul funcțiilor publice rămase vacante prin pensionare sau demisie, în 2023.

Cu alte cuvinte, puțini români au reușit să intre în sistemul public în 2023.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Lecția dronelor din Polonia și slăbiciunile aliaților. Apărarea NATO contra acestor aeronave s-a dovedit șvaițer
15/09/2025 05:39

Intruziunea "zmeilor" teleghidati din spatiul aerian polonez scoate in evidentă slăbiciunea mijloacelor NATO de combatere a dronelor. Desi Rusia contestă că s-ar afla in spatele incidentului aerian, oricar ...

Donald Trump, Scrisoare Deschisă către NATO: Acesta nu este RĂZBOIUL LUI TRUMP - este RĂZBOIUL lui Biden și Zelenski.
15/09/2025 05:35

Presedintele SUA, Donald Trump, a transmis prin intermediul retelei sale, Adevărul Social, o scrisoare deschisă către natiunile NATO, cu o trimitere directă către statele ipocrite ale organizatiei care pre ...

Nicușor Dan RECUNOAȘTE că România este condusă prost sub mandatul președintelui Nicușor Dan: „40% dintre români sunt exasperați”
12/09/2025 06:07

După ce un sondaj recent a arătat că partidul AUR a crescut pană la 40% in preferintele alegătorilor, Nicusor Dan afirmă că in acest procent se vede dezamăgirea romanilor fată de conducerea tării. Rep ...

Inflația a explodat la 10% după măsurile Guvernului Bolojan
12/09/2025 06:05

Inflatia, sau, mai simplu spus, cresterea preturilor, a ajuns la aproape 10% in august 2025, conform datelor de la Institutul National de Statistică. Sunt primele cifre despre cresterea preturilor, după măsu ...

Cornel Nistorescu:Pensiile lui Bolojan au luat foc
11/09/2025 15:18

Luni, in plin scandal cu scolile, premierul Ilie Bolojan s-a dus la TVR1 si a zis: „Din punctul meu de vedere, suntem in situaţia in care avem nevoie de mai mulţi oameni in piaţa reală a muncii. Şi p ...

Parlamentul respinge ancheta privind anularea alegerilor prezidențiale. CCR decide în continuare
11/09/2025 15:11

Camera Deputatilor a respins miercuri propunerea grupurilor AUR si POT de a infiinta o comisie de anchetă care să analizeze anularea alegerilor prezidentiale din decembrie 2024. Decizia a fost văzută de opo ...

Negocieri tensionate în coaliție pe tema concedierilor din administrație
11/09/2025 15:10

Coalitia de guvernare se reuneste miercuri, de la ora 18.00, intr-o sedintă decisivă in care va fi discutată una dintre cele mai dure reforme din ultimul deceniu, reducerea cu 10% a personalului din administ ...

Nicuşor Dan: România nu are un plan de ţară, în momentul ăsta. Există voinţă de reformă
11/09/2025 15:06

Presedintele Nicusor Dan a transmis la AmCham CEO Business Forum 2025 un mesaj de stabilitate, afirmand că sfarsitul lui 2026 va fi „capătul tunelului”, dar a recunoscut lipsa unui plan de tară pentru re ...

Banii mămicilor, salvați! PNL susține proiectul PSD de eliminare a CASS: 'A fost o greşeală, pentru că se lucrează pe repede înainte'
10/09/2025 06:49

Liderul senatorilor PNL, Daniel Fenechiu, a declarat marţi, referitor la proiectul PSD de eliminare a CASS pentru mame şi veteranii de război, că este un proiect corect, pe care il va susţine, menţionand ...

CTP spune ce s-ar putea întâmpla dacă Ilie Bolojan va demisiona, în cazul în care reforma pensiilor magistraților pică la CCR: Nu vreau să pronunț cuvântul!
10/09/2025 06:44

Gazetarul Cristian Tudor Popescu a vorbit, pe B1 TV, despre o posibilă demisie a lui Ilie Bolojan, in cazul in care reforma pensiilor magistratilor nu va trece de Curtea Constitutională (CCR), si ce implicati ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei