Investiții faraonice în ultimul an de mandat al lui Iohannis la Palatul Cotroceni. O față de masă - 11.000 de euro. Un WC - 17.300 de euro

000000   05500

Dimensiune font:

| 28-09-2024 14:55

 

  •  

Pentru o singură față de masă, pe care a cumpărat-o direct, fără licitație, la mijlocul lunii martie a acestui an, Administrația Prezidențială a plătit nu mai puțin de 54.000 de lei cu tot cu TVA. Furnizorul este o companie din București care a livrat către o unitate militară a Serviciului Român de Informații atât fețe de masă, perdele, draperii, fețe de pernă, prosoape și lenjerii de pat.

Apoi, la începutul lunii aprilie a acestui an, Administrația Prezidențială a mai cumpărat, tot în mod direct, lucrări de extindere și amenajare a unui grup sanitar, în incinta Corpului C4 de la Palatul Cotroceni, pentru care a plătit 85.000 de lei cu TVA, bani cu care s-ar putea achiziționa un autoturism nou-nouț sau, în anumite zone din România, chiar două gospodării în mediul rural. De la începutul acestui an, Administrația Prezidențială a făcut astfel de cumpărături faraonice a căror valoare totală se ridică la un milion de euro. 

4.840.640,9 lei cu tot cu TVA, adică aproximativ un milion de euro, este suma pe care Administrația Prezidențială a cheltuit-o, începând cu luna ianuarie a acestui an, pe cumpărări directe de bunuri și servicii, achiziții pentru care Președinția nu a organizat nicio procedură concurențială de selecție de oferte. Aceste date figurează în secțiunea specială a Sistemului Electronic al Achizițiilor Publice (SEAP) și cuprinde o listă de nu mai puțin de 160 de contracte, primul datând din 17 ianuarie, iar ultimul, în data de 18 septembrie 2024.

De departe, cea mai spectaculoasă cumpărătură directă făcută de Administrația Prezidențială anul acesta este cea parafată în data de 15 martie 2024, care constă în achiziționarea unei fețe de masă, al cărei preț final de vânzare menționat în cuprinsul anunțului de atribuire s-a ridicat la... 45.359 de lei fără TVA. Acest lucru înseamnă că prețul total, cu TVA inclusă, al acestei fețe de masă, se ridică la 53.997,21 de lei (11.019 euro).

Afacerea a făcut obiectul unui contract de furnizare adjudecat de compania SC Crisedy Prodcom SRL, cu sediul într-un imobil din cartierul bucureștean Crângași, iar, așa cum se poate vedea din cuprinsul facsimilului alăturat, este vorba, la capitolul „cantitate" despre un singur astfel de produs.

Compania care a livrat Administrației Prezidențiale această față de masă figurează, de asemenea, cu mai multe contracte cu instituțiile statului, încheiate, de asemenea, prin achiziție directă. Spre exemplu, la data de 23 septembrie 2024, SC Crisedy Prodcom SRL a livrat Operei Naționale București un covor decorativ, în valoare de 495 de lei fără TVA, precum și un covor roșu, în valoare de 33 de lei fără TVA.

De asemenea, compania respectivă a mai vândut, tot fără organizarea de către autoritatea contractantă a vreunei proceduri concurențiale de selecție de oferte, Direcției de Asigurare Logistică Integrată a Ministerului Afacerilor Interne, la data de 2 septembrie 2024, prosoape în valoare de 49.482,9 lei fără TVA, la data de 28 mai 2024 materiale pentru amenajare de 4.080 de lei fără TVA, iar la 13 mai 2024 prosoape și lenjerie de pat în valoare de 91.460 de lei fără TVA.

Iar lucrurile nu se opresc aici. În data de 9 mai 2024, UM 0461 București a cumpărat de la aceeași companie draperii în valoare de 29.000 de lei fără TVA.

Mai departe, Unitatea Militară UM 0418 București a Serviciului Român de Informații a cumpărat, în mod direct, la data de 9 octombrie 2023, perdele și draperii, inclusiv operațiuni de cusut, țesut și montat călăreți și rejansă de 10 centimetri, confecționate 30% din bumbac și 70% din poliester, tot de la SC Crisedy Prodcom SRL. Valoarea achiziției s-a ridicat, atunci, la 11.796,76 de lei fără TVA, respectiv la 14.0348,14 lei cu TVA inclusă (2.865 de euro). În acești bani au intrat, așa cum rezultă din anunțul de atribuire citat, 32,5 perdele cu dimensiunile de 6,5 pe 2,8 metri, 63 de perdele cu dimensiunile de 10,5 pe 2,8 metri, 32,5 draperii cu dimensiunile de 6,5 pe 2,8 metri, 63 de draperii cu dimensiunile de 10,5 pe 2,8 metri și 30 de șine din aluminiu cu câte două canale.

UM 0418 București a mai achiziționat de la aceeași firmă și alte lucruri. În 14 decembrie 2023 a cumpărat perne, în valoare de 27.140 de lei fără TVA, dar și lenjerie de pat în valoare de 95.760 de lei fără TVA, la care se adaugă prosoape de baie în valoare de 7.200 de lei fără TVA. Anterior, în 2 noiembrie 2023, firma în cauză a furnizat UM 0418 București fețe de masă în valoare de 27.049 lei fără TVA.

O altă cumpărătură directă făcută de Administrația Prezidențială care atrage, în mod deosebit, atenția este achiziția din data de 4 aprilie 2024, când Președinția României a atribuit, fără licitație, un contract având ca obiect efectuarea de lucrări de amenajare a unui grup sanitar. Costul acestor lucrări s-a ridicat la 71.462,69 de lei fără TVA, adică la 85.040,5 lei cu TVA inclusă (17.355,2 euro).

În anunțul de atribuire prin care această achiziție directă a fost adusă la cunoștință, prin publicarea lui pe SEAP, scrie că este vorba despre un singur grup sanitar, care a fost extins și amenajat în incinta corpului C4 din cadrul Complexului „Palatul Cotroceni". Lucrările au fost adjudecate de compania SC A.N.T.O. Facility Management SRL.

Însă achiziții la fel de halucinante făcute de Președinție curg gârlă. În 18 ianuarie 2023 au fost cumpărate de la Dedeman SRL materiale și produse de bricolaj în valoare de 138.665,46 de lei fără TVA. În 19 februarie Administrația prezidențială a dat 29.411,77 de lei fără TVA pentru servicii de curățat materiale textile. În 25 martie 2023 instituția a încheiat cu Rasirom RA, compania oficială a SRI, un contract de 159.191,27 de lei fără TVA, pentru un sistem de management al cheilor.

Administrația Prezidențială a plătit, la 21 martie 2024, companiei Ovo Design Furniture Group SRL suma de 69.030 de lei fără TVA pentru servicii de recondiționare a ușilor interioare. În aceeași zi, a fost încheiat un contract de 139.100 de lei fără TVA cu Societatea Cooperativă Meșteșugărească Mobilă și Tapițare București, pentru servicii de recondiționare mobilier. De asemenea, la data de 10 aprilie 2024, Administrația Prezidențială a contractat de la SC CIM Recycling Medical Europe 94 SRL lucrări de reabilitare a teraselor, în valoare de 430.430,14 lei fără TVA, după ce, în 8 aprilie, a încheiat cu SC Moob Global Impact SRL un contract de 160.000 de lei fără TVA, pentru lucrări de reabilitare a unei copertine.

Tot în 8 aprilie, Președinția a încheiat cu SC Vitanclean SRL un contract de 42.016,81 de lei fără TVA pentru servicii de curățare covoare și mochete. În 4 aprilie s-a cumpărat un sistem de rafturi metalice, de la SC Vioatzoglou România SRL, în valoare de 207.850 de lei fără TVA, iar în 2 aprilie a fost încheiat cu SC Aqua Design SRL un contract de 36.390,5 lei fără TVA, pentru repararea unui sistem portabil de iluminat arhitectural.

Trăgând linie peste aceste afaceri făcute de Președinția României în ultimul an de mandat al lui Klaus Iohannis la Palatul Cotroceni, putem să facem un scurt bilanț al acestei febre a cumpărăturilor. În luna ianuarie au fost făcute 16 achiziții directe, a căror valoare se ridică la 219.318,4 lei cu TVA.

În cursul lunii februarie au fost făcute 20 de astfel de cumpărături, a căror valoare se ridică la 365.276,6 lei cu tot cu TVA, pe lista achizițiilor figurând, printre altele, materiale de realizare legitimații, servicii de mentenanță pentru ascensoare, drapele, fanioane, eșarfe și cocarde tricolore.

Luna martie a venit cu o serie 18 de cumpărături directe făcute la Palatul Cotroceni în sumă totală de 835.851,25 de lei cu tot cu TVA, pe listă regăsindu-se, printre altele, unele dintre achizițiile la care am făcut referire anterior, dar și servicii de transport, servicii de întreținere și reparații pentru sistemul de control acces sau rolete.

În aprilie, Administrația Prezidențială a cheltuit cei mai mulți bani pe astfel de achiziții directe - 43 de cumpărături, în valoare totală de 2.184.523,1 lei cu TVA, După care achizițiile s-au dovedit a fi mult mai puțin costisitoare. În mai au fost făcute numai 6 cumpărături directe, în valoare totală de 72.373,95 de lei cu TVA. În iunie au avut loc 20 de astfel de achiziții, în sumă totală de 385.635,3 lei cu TVA. În vacanță, mai exact în luna iulie, Președinția a făcut 13 achiziții, în sumă totală de 97.537,34 de lei cu TVA, iar în august au avut loc 19 cumpărături, printre care și înlocuirea panourilor laminator sau achiziția unui rastel de biciclete, a căror valoare totală s-a ridicat la 561.664,71 de lei cu tot cu TVA.

La revenirea din vacanță, până pe data de 18 septembrie 2024, Administrația Prezidențială a făcut șapte cumpărături directe, în valoare totală de 117.714,43 de lei cu TVA inclusă.

Nici instituția care se ocupă aproape exclusiv de paza președintelui României, Serviciul de Protecție și Pază (SPP), nu se lasă mai prejos când este vorba de a toca banii publici în acest an. Asta deoarece, la data de 24 iunie 2024, structura militarizată condusă de generalul Lucian Pahonțu a publicat pe SEAP un anunț de participare prin intermediul căruia a făcut cunoscut faptul că intenționează să încheie un acord-cadru având ca obiect prestarea de servicii de transport aerian de pasageri, prin rezervare și achiziția de bilete de avion la zboruri interne și internaționale de pasageri, „conform necesităților concrete de deplasare ale personalului Serviciului de Protecție și Pază, în baza contractelor subsecvente acordului-cadru, care vor fi încheiate pe perioada valabilității acestuia.

Potrivit sursei citate, pe perioada acordului-cadru, SPP estimează că va achiziționa nici mai mult, nici mai puțin, decât 8.000 de astfel de bilete de avion, în condițiile în care acordul-cadru în discuție se întinde pe 24 de luni.

Pentru aceasta, SPP a pus la bătaie un buget total estimat de 5 milioane de lei fără TVA și a organizat o licitație deschisă. La data de 3 septembrie 2024, autoritatea contractantă a și atribuit acordul-cadru nr. N1628/2024, grupului de companii TAROM SA, Weco TCM, Danco Pro Communication, Olimpic International Turism SRL, Round The World Travel, Transilvania Holiday Travel, J'Info Tours, Central Travel, Bboock Bed and Breakfast și International Service Expert SRL, la un preț final egal cu cel estimat inițial, adică de 5 milioane de lei fără TVA, respectiv de 5.950.000 de lei cu tot cu TVA.

Aceste cumpărări de bilete de avion au loc în condițiile în care, la data de 22 ianuarie, și Administrația Prezidențială a încheiat cu o parte din firmele în cauză un acord-cadru pe patru ani, având ca obiect achiziția de bilete de avion, în valoare de 8.500.000 de lei fără TVA, respectiv de 10.115.000 de lei cu TVA inclusă. Astfel, dacă SPP va cheltui 5.950.000 de lei pe bilete de avion în doi ani, ceea ce înseamnă 2.975.000 de lei cu TVA pe an, Administrația Prezidențială dă 10.115.000 de lei pe bilete de avion în patru ani, adică 2.528.750 de lei cu TVA pe an.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Lecția dronelor din Polonia și slăbiciunile aliaților. Apărarea NATO contra acestor aeronave s-a dovedit șvaițer
15/09/2025 05:39

Intruziunea "zmeilor" teleghidati din spatiul aerian polonez scoate in evidentă slăbiciunea mijloacelor NATO de combatere a dronelor. Desi Rusia contestă că s-ar afla in spatele incidentului aerian, oricar ...

Donald Trump, Scrisoare Deschisă către NATO: Acesta nu este RĂZBOIUL LUI TRUMP - este RĂZBOIUL lui Biden și Zelenski.
15/09/2025 05:35

Presedintele SUA, Donald Trump, a transmis prin intermediul retelei sale, Adevărul Social, o scrisoare deschisă către natiunile NATO, cu o trimitere directă către statele ipocrite ale organizatiei care pre ...

Nicușor Dan RECUNOAȘTE că România este condusă prost sub mandatul președintelui Nicușor Dan: „40% dintre români sunt exasperați”
12/09/2025 06:07

După ce un sondaj recent a arătat că partidul AUR a crescut pană la 40% in preferintele alegătorilor, Nicusor Dan afirmă că in acest procent se vede dezamăgirea romanilor fată de conducerea tării. Rep ...

Inflația a explodat la 10% după măsurile Guvernului Bolojan
12/09/2025 06:05

Inflatia, sau, mai simplu spus, cresterea preturilor, a ajuns la aproape 10% in august 2025, conform datelor de la Institutul National de Statistică. Sunt primele cifre despre cresterea preturilor, după măsu ...

Cornel Nistorescu:Pensiile lui Bolojan au luat foc
11/09/2025 15:18

Luni, in plin scandal cu scolile, premierul Ilie Bolojan s-a dus la TVR1 si a zis: „Din punctul meu de vedere, suntem in situaţia in care avem nevoie de mai mulţi oameni in piaţa reală a muncii. Şi p ...

Parlamentul respinge ancheta privind anularea alegerilor prezidențiale. CCR decide în continuare
11/09/2025 15:11

Camera Deputatilor a respins miercuri propunerea grupurilor AUR si POT de a infiinta o comisie de anchetă care să analizeze anularea alegerilor prezidentiale din decembrie 2024. Decizia a fost văzută de opo ...

Negocieri tensionate în coaliție pe tema concedierilor din administrație
11/09/2025 15:10

Coalitia de guvernare se reuneste miercuri, de la ora 18.00, intr-o sedintă decisivă in care va fi discutată una dintre cele mai dure reforme din ultimul deceniu, reducerea cu 10% a personalului din administ ...

Nicuşor Dan: România nu are un plan de ţară, în momentul ăsta. Există voinţă de reformă
11/09/2025 15:06

Presedintele Nicusor Dan a transmis la AmCham CEO Business Forum 2025 un mesaj de stabilitate, afirmand că sfarsitul lui 2026 va fi „capătul tunelului”, dar a recunoscut lipsa unui plan de tară pentru re ...

Banii mămicilor, salvați! PNL susține proiectul PSD de eliminare a CASS: 'A fost o greşeală, pentru că se lucrează pe repede înainte'
10/09/2025 06:49

Liderul senatorilor PNL, Daniel Fenechiu, a declarat marţi, referitor la proiectul PSD de eliminare a CASS pentru mame şi veteranii de război, că este un proiect corect, pe care il va susţine, menţionand ...

CTP spune ce s-ar putea întâmpla dacă Ilie Bolojan va demisiona, în cazul în care reforma pensiilor magistraților pică la CCR: Nu vreau să pronunț cuvântul!
10/09/2025 06:44

Gazetarul Cristian Tudor Popescu a vorbit, pe B1 TV, despre o posibilă demisie a lui Ilie Bolojan, in cazul in care reforma pensiilor magistratilor nu va trece de Curtea Constitutională (CCR), si ce implicati ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei