Iohannis a decretat starea de urgenta: Se pot plafona preturile la alimente, carburant si utilitati. Pot fi inchise gradual traficul si frontierele. Vezi decretul (Document)

00000   48644-10259338-5437

Dimensiune font:

| 16-03-2020 15:50

 Presedintele Klaus Iohannis a semnat, luni, decretul privind instituirea starii de urgenta si a anuntat cateva dintre masurile exceptionale care vor intra in vigoare dupa publicarea lui in Monitorul Oficial.

Seful statului a subliniat ca unele masuri vor fi instituite gradual, pe masura evolutiei epidemiei cu Covid-19. Decretul se refera la domenii precum sanatate, economie si ordine publica, dar nu numai.

Astfel, scolile raman inchise cel putin 30 de zile, cat dureaza starea de urgenta, vor fi adoptate o serie de masuri economice pentru sustinerea angajatorilor si angajatilor, se pot plafona unele preturi, iar in justitie vor continua numai cazurile de maxima urgenta.

O atentie sporita este acordata achizitiei de echipamente si medicamente pentru lupta cu coronavirusul.

Deocamdata nu se inchid frontierele sau Capitala, aceste masuri putand fi insa luate in functie de evolutia epidemiei.

Presedintele Iohannis a facut inca o data apel la cetateni, rugandu-i sa respecte masurile impuse de autoritati in aceste conditii exceptionale.

Citeste aici:
Textul integral al decretului prin care presedintele instituie starea de urgenta.

Descarca de aici:

Decretul prezidential prin care se instituie starea de urgenta



Masurile intra in vigoare imediat ce sunt publicate in Monitorul Oficial, urmand ca Parlamentul sa le aprobe in termen de 5 zile.

Afla mai multe despre: Ce este starea de urgenta, cine o impune si cat dureaza.

Principalele declaratii ale presedintelui in format LIVE text:

- Incepand de astazi se instituie starea de urgenta pe intreg teritoriul Romaniei pentru 30 de zile. Pandemia nu poate fi stopata decat prin masuri exceptionale.

- Masurile vizeaza sanatatea publica, economia, dar si ingradirea unor drepturi si libertati fundamentale.

- Este singura cale prin care salvam vietile celor dragi noua, de langa noi.

- E important sa fim corect informati, de aceea, vreau sa le spun romanilor ce contine decretul pe care l-am semnat azi.

- Scolile vor fi inchise, activitatea din invatamantul preuniversitar si universitar se suspenda. Salut efortul cadrelor didactice care ofera lectii online.

- Foarte important este sa limitam povara financiara asupra cetatenilor. Pe perioada starii de urgenta, daca va fi nevoie, se pot plafona preturile la medicamente, alimente de stricta necesitate, energie, gaze, apa, carburanti.

Serviciile medicale pentru coronavirus si a complicatiilor se acorda tuturor persoanelor aflate pe teritoriul Romaniei si se suporta din buget.

- Angajatorii vor fi sprijiniti, angajatii vor beneficia de protectie sociala.

- Prevederile legii privind parintii care stau cu copiii nu se aplica angajatilor din anumite domenii. Acestia au dreptul la o majorare a salariilor.

- Nu mai este necesara deplasarea la sediul institutiilor pentru depuneri de cereri pentru acordarea de beneficii sociale, pot fi depuse pe cale electronica. 

 
 
-0:06
 
 
 
 


In structurile din domeniul sanitar am dispus sa se poata angaja fara concurs. Am dispus asigurarea sumelor necesare pentru achizitionare de echipamente si medicamente prin achizitie directa.

- Am simplificat procedurile de decontare a unor plati.

- Economic: Guvernul poate adopta masuri de solutii de sustinere a angajatorilor si va anunta in curand pachetul pregatit.

- Se va asigura continuitatea tuturor serviciilor de utilitate publica.

- Justitie: Activitatea va continua doar in cazurile de urgenta deosebita. Lista se intocmeste de IICCJ si la nivel judetean, iar CSM va da indrumarile necesare. Instantele pot da termene scurte.

- Toate masurile detaliate, pe fiecare domeniu in parte, se regasesc in decretul emis azi si care va intra in vigoare dupa publicarea in MOf.

- Vreau sa transmit un mesaj medicilor si cadrelor medicale: Va multumesc tuturor pentru eforturile facute si suntem recunoscatori pentru munca pe care o depuneti in mod neobosit. Am luat masuri pentru achizitia de echipamente pentru ca sanatatea dvs sa nu fie pusa in pericol.

- Oricate masuri ar lua autoritatile, ele pierd din eficienta daca nu sunt urmate de romani.

- Dragi romani: Pastrati igiena, limitati deplasarile, aveti grija de cei apropiati! Oricat de greu ar parea, pastrati distanta sociala. Masurile care au functionat pana acum in zonele unde epidemia a fost incetinita au tinut si de respectarea distantei sociale.

Instituirea starii de urgenta permite institutiilor sa adopte gradual sau imediat masuri precum inchiderea frontierei, a unor restaurante, cluburi, cafenele, locuri publice.

Poate fi interzisa gradual circulatia rutiera, ferioviara, aeriana etc. pe diferite rute.

- Ca masura de prima urgenta, cu aplicabilitate graduala (cand e absolut necesar), e si rechizitionarea de stocuri medicamente, dezinfectanti, pentru Covid-19.

- Aceste masuri vor avea un caracter temporar, dar sunt necesare acum, pentru a preveni un rau mai mare ulterior.

- Voi ramane foarte implicat in continuare si voi verifica personal cum se implementeaza aceste masuri. Personal, la fiecare minister si autoritate in parte.

- Natiunea trece prin momente dificile, dar suntem romani. Un popor pe care istoria l-a supus la incercari, le-am trecut cu bine. Nu suntem singuri, o criza globala necesita solutii globale. Ne coordonam cu partenerii din UE si impreuna suntem increzatori ca vom depasi cu bine aceasta grea incercare.

- Va doresc multa sanatate!

Citeste aici Textul integral al declaratiei de presa sustinute de presedintele Klaus Iohannis.

Romania intra intr-o noua etapa

Presedintele Klaus Iohannis a anuntat inca de sambata ca intentioneaza sa decreteze starea de urgenta pe teritoriul Romaniei la inceputul acestei saptamani.

Numarul cazurilor de infectare cu coronavirus in Romania a ajuns la 158, luni dimineata fiind anuntate alte 19 imbolnaviri.

De astazi, autoritatile comunica informatiile despre cazurile noi doar de doua ori pe zi, la ora 10:00 si la ora 18:00.

La nivel global, bilantul pandemiei de coronavirus a ajuns la 162.000 de persoane infectate si la peste 6.000 de decese.

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Lecția dronelor din Polonia și slăbiciunile aliaților. Apărarea NATO contra acestor aeronave s-a dovedit șvaițer
15/09/2025 05:39

Intruziunea "zmeilor" teleghidati din spatiul aerian polonez scoate in evidentă slăbiciunea mijloacelor NATO de combatere a dronelor. Desi Rusia contestă că s-ar afla in spatele incidentului aerian, oricar ...

Donald Trump, Scrisoare Deschisă către NATO: Acesta nu este RĂZBOIUL LUI TRUMP - este RĂZBOIUL lui Biden și Zelenski.
15/09/2025 05:35

Presedintele SUA, Donald Trump, a transmis prin intermediul retelei sale, Adevărul Social, o scrisoare deschisă către natiunile NATO, cu o trimitere directă către statele ipocrite ale organizatiei care pre ...

Nicușor Dan RECUNOAȘTE că România este condusă prost sub mandatul președintelui Nicușor Dan: „40% dintre români sunt exasperați”
12/09/2025 06:07

După ce un sondaj recent a arătat că partidul AUR a crescut pană la 40% in preferintele alegătorilor, Nicusor Dan afirmă că in acest procent se vede dezamăgirea romanilor fată de conducerea tării. Rep ...

Inflația a explodat la 10% după măsurile Guvernului Bolojan
12/09/2025 06:05

Inflatia, sau, mai simplu spus, cresterea preturilor, a ajuns la aproape 10% in august 2025, conform datelor de la Institutul National de Statistică. Sunt primele cifre despre cresterea preturilor, după măsu ...

Cornel Nistorescu:Pensiile lui Bolojan au luat foc
11/09/2025 15:18

Luni, in plin scandal cu scolile, premierul Ilie Bolojan s-a dus la TVR1 si a zis: „Din punctul meu de vedere, suntem in situaţia in care avem nevoie de mai mulţi oameni in piaţa reală a muncii. Şi p ...

Parlamentul respinge ancheta privind anularea alegerilor prezidențiale. CCR decide în continuare
11/09/2025 15:11

Camera Deputatilor a respins miercuri propunerea grupurilor AUR si POT de a infiinta o comisie de anchetă care să analizeze anularea alegerilor prezidentiale din decembrie 2024. Decizia a fost văzută de opo ...

Negocieri tensionate în coaliție pe tema concedierilor din administrație
11/09/2025 15:10

Coalitia de guvernare se reuneste miercuri, de la ora 18.00, intr-o sedintă decisivă in care va fi discutată una dintre cele mai dure reforme din ultimul deceniu, reducerea cu 10% a personalului din administ ...

Nicuşor Dan: România nu are un plan de ţară, în momentul ăsta. Există voinţă de reformă
11/09/2025 15:06

Presedintele Nicusor Dan a transmis la AmCham CEO Business Forum 2025 un mesaj de stabilitate, afirmand că sfarsitul lui 2026 va fi „capătul tunelului”, dar a recunoscut lipsa unui plan de tară pentru re ...

Banii mămicilor, salvați! PNL susține proiectul PSD de eliminare a CASS: 'A fost o greşeală, pentru că se lucrează pe repede înainte'
10/09/2025 06:49

Liderul senatorilor PNL, Daniel Fenechiu, a declarat marţi, referitor la proiectul PSD de eliminare a CASS pentru mame şi veteranii de război, că este un proiect corect, pe care il va susţine, menţionand ...

CTP spune ce s-ar putea întâmpla dacă Ilie Bolojan va demisiona, în cazul în care reforma pensiilor magistraților pică la CCR: Nu vreau să pronunț cuvântul!
10/09/2025 06:44

Gazetarul Cristian Tudor Popescu a vorbit, pe B1 TV, despre o posibilă demisie a lui Ilie Bolojan, in cazul in care reforma pensiilor magistratilor nu va trece de Curtea Constitutională (CCR), si ce implicati ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei