Noile restricții în România au fost aprobate de guvern și intră în vigoare de sâmbătă / Lista măsurilor în valul 5 al pandemiei de COVID-19

+0000000   640x400

Dimensiune font:

| 06-01-2022 12:29

 Starea de alertă în România se va prelungi cu încă 30 de zile începând de sâmbătă, când vor intra în vigoare noi măsuri, în contextul valului 5 al pandemiei. Guvernul a adoptat joi hotărârea care include noile restricții stabilite cu o zi în urmă de către Comitetul Național pentru Situații de Urgență. Cea mai importantă măsură vizează obligativitatea purtării măștii de protecție și în aer liber, nemaifiind permise măștile din pânză sau plastic, ci doar cele de tip medical sau FFP2.


Guvernul a aprobat Hotărârea privind prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă pe teritoriul României, începând cu 8 ianuarie, precum și măsurile care se aplică pe durata acesteia, în contextul valului 5 al pandemiei de COVID-9.

Actul normativ are la bază măsurile adoptate miercuri prin hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență.

Magazinele și restaurantele pot rămâne în continuare deschise până la ora 22.00.

Vor exista limitări pentru activitatea restaurantelor, pentru spectacole sau evenimente sportive, în funcție de rata de infectare din fiecare localitate. La incidență COVID sub 1 la mia de locuitori, majoritatea activităților vor fi permise la o capacitate de 50%, pentru persoanele vaccinate, trecute prin boală sau care au un test COVID negativ. La incidență peste 3 la mie, capacitatea va fi de 30%.

Principalele modificări:
  • Prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă pe întreg teritoriul țării, începând cu data de 8 ianuarie 2022
  • Purtarea măștii de tip medical sau FFP2 în toate spațiile închise și deschise. FFP înseamnă „piesă facială filtrantă” și este un standard european pentru eficiența măștii. Acest tip de mască filtrează cel puțin 94% din toți aerosolii, inclusiv virusurile din aer precum SARS-CoV-2, precizează autoritățile.
Fac excepție de la purtarea măștii de tip medical sau FFP2:
  • Copiii cu vârsta mai mica de 5 ani;
  • Persoanele care sunt singure în birou;
  • Prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;
  • Reprezentanții cultelor religioase, în timpul slujbelor, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;
  • Vorbitorii aflați în spații închise sau deschise cu condiția respectării distanței de minimum 3 metri între aceștia și oricare dintre celelalte persoane din public;
  • Persoanele care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperature ridicate, umiditate crescută etc) sau activități sportive.
Alte reglementări:
  • Menținerea măsurilor în vigoare referitoare la participarea persoanelor la activități până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, în județele/localitățile în care rata de incidență cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 1/1.000 de locuitori;
  • Participarea persoanelor în limita a 30% din capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile în care rata de incidență cumulată la 14 zile este mai mare de 1/1.000 de locuitori.
  • De la această regulă sunt exceptați operatorii economici a căror activitate de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum şi la terase, unde este permisă participarea până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului în județele/localitățile în care rata de incidență cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.
  • Acești operatori economici sunt restricționați la 30% din capacitatea maximă a spaţiului în situația în care rata de incidență cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori. Aceeași măsură se aplică și în ceea ce privește activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare, precum şi la terasele acestora.
CONSULTĂ AICI integral lista măsurilor decise de CNSU
 
 
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Primaria Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani, telefon 0231/561.946, fax 0231/561.936, e-mail: primariacotusca@ yahoo.com, cod fiscal 3372157. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: a) teren in suprafata de 7.900 mp, din Parcela Cadastrala 677, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; b) teren in suprafata de 680 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; c) teren in suprafata de 7.210 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 1, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; conform H.C.L. nr. 22/08.04.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Primariei Comunei Cotusca. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei, se achita numerar la Casieria institutiei sau in contul concedentului: RO60 TREZ 1195 006X XX00 0330, deschis la Trezoreria Saveni, cod fiscal al concedentului 3372157. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20.05.2022, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2022, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2022, ora 12.00, la sediul Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Botosani, oras Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, e-mail: tr-botosani-reg@ just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.05.2022.
Administratorul judiciar desemnat prin Sentinţa civilă nr. 76/F/12 aprilie 2022, pronunţată de Tribunalul Vaslui în dosarul nr. 454/89/2022, privind debitoarea S.C. SOPHPANIS S.R.L. Vaslui, având C.U.I. 28957084, sediul social în mun. Vaslui, str. Ştefan cel Mare, nr. 275, corp clădire C3, spaţiul 1, jud. Vaslui, înscrisă la O.R.C. Vaslui sub numărul J37/313/2011, notifică deschiderea procedurii generale a insolvenţei, conform Legii privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă. Termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor este 20.05.2022. În temeiul art. 114 din Legea privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, nedepunerea cererii de admitere a creanţei până la termenul menţionat atrage decăderea din drepturi privind creanţa/creanţele deţinute împotriva debitorului. Termenul limită pentru verificarea creanţelor, întocmirea, afişarea şi comunicarea tabelului preliminar al creanţelor este 03.06.2022. Termenul pentru soluţionarea eventualelor contestaţii şi pentru afişarea tabelului definitiv al creanţelor este 28.06.2022. Adunarea creditorilor va avea loc în data de 09.06.2022, ora 1200 la sediul administratorului judiciar din mun. Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, jud. Vaslui, având următoarea ordine de zi: 1. desemnarea comitetului creditorilor şi a preşedintelui acestuia; 2. confirmarea administratorului judiciar şi a onorariului, 3. probleme diverse. Relaţii la administratorul judiciar ESTCONSULT I.P.U.R.L. Huşi, tel. 0335/566.035, 0727/850.575.
1.Informatii generale privind locatorul: Primaria Comunei Voinesti, cu sediul in satul Voinesti, str.Principala, nr.153, comuna Voinesti, judetul Iasi , telefon/fax: 0232/294755 2.Informatii generale privind obiectul inchirierii : inchiriere pe o perioada de 7 ani a unor suprafete de pasuni aflate in domeniul privat al UAT Comuna Voinesti, conform caietului de sarcini. Pretul de inchiriere stabilit conform HCL nr.74 /23.04.2021 , HCL nr.80/28.05.2021 si HCL nr.14/24.03.2022 este de 120 lei/ha/an. 2.1. Procedura aplicata : atribuire directa conform HCL nr.74 /23.04.2021 3. Informatii privind documentatia de inchiriere: 3.1.Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de inchiriere. Documentatia de atribuire se poate obtine de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iasi. 3.2. Denumirea si adresa Compartimentului din cadrul locatorului de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de inchiriere. Documentatia de inchiriere se poate obtine de la Compartimentul Registru agricol din cadrul Primariei Comunei Voinesti, persoana de contact: inspector Marcoci Irina – membru comisie 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar. Documentatia de atribuire se poate obtine contra sumei de 100 lei de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iaşi. Suma se achita la casieria institutiei. 4. Informatii privind cererile de inscriere 4.1. Data limita de depunere a cererilor de inscriere la sedinta publica de atribuire directa Dosarele de inscriere se depun la registratura Primariei Comunei Voinesti, pana la data de 16.05.2022 ora 1500. Documntele necesare in vederea intocmirii dosarului de inscriere sunt mentionate in caietul de sarcini. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de atribuire directa Sedinta publica de atribuire directa va avea loc in data de 19.05.2022 ora 0900 la sediul Primariei Comunei Voinesti. 6. Denumirea instantei competente in solutionarea litigiilor Judecatoria Iasi, str.Anastasie Panu, nr.25
Ajutor de 248 de milioane de euro pentru cinci țări care au oferit ajutor refugiaților din Ucraina. România este pe listă
18/05/2022 19:01

Polonia, Romania, Ungaria, Slovacia şi Cehia, statele UE care au primit cei mai mulţi refugiaţi din Ucraina de la inceputul războiul declanşat de Rusia, vor beneficia de o finanţare europeană de 248 de m ...

Sorin Oprescu rămâne în arest, în Grecia
18/05/2022 15:15

Sorin Oprescu a fost prins in Grecia, iar miercuri a fost dus in fata unui procuror. Amintim că fostul primar general Sorin Oprescu a fost condamnat, vinerea trecută, definitiv, la zece ani si opt luni de in ...

Sorin Oprescu a fost reținut în Grecia. El a fost găsit în Atena
18/05/2022 11:08

În urma activitătilor investigative si de cooperare politienească, efectuate de Inspectoratul General al Politiei Romane, prin Directia Operatiuni Speciale, Directia de Investigatii Criminale, Centrul d ...

CAB nu a picat pe `fenta` apărării lui Oprescu privind mitele încasate - Flagrantul delict i-a fost fatal fostului edil
17/05/2022 11:42

 Curtea de Apel Bucuresti motivează detaliat faptele lui Sorin Oprescu pentru care a constatat că se impune dublarea pedepsei primită initial de către acesta la Tribunalul Bucuresti. În moti ...

Moment de reculegere în memoria social-democratului Şerban Valeca
16/05/2022 17:14

Senatorii au ţinut, luni, in plen, un moment de reculegere in memoria social-democratului Şerban Valeca. "Duminică, 15 mai, ne-a părăsit profesorul universitar, cercetătorul, parlamentarul, ministru ...

Elena Udrea fuge de pușcărie. Nu vrea să fie audiată de judecătorii români
16/05/2022 16:34

Elena Udrea a transmis luni, prin intermediul avocaţilor săi, că nu vrea să fie audiată de judecătorii romani, prin videoconferinţă din Bulgaria, in cadrul procesului in care incearcă printr-o cale ext ...

Sorin Oprescu, sentință - Fostul primar al Capitalei, condamnat DEFINITIV la închisoare cu EXECUTARE - Poliția l-a dat în urmărire generală
13/05/2022 15:37

    Fostul primar al Capitalei, Sorin Oprescu, merge la inchisoare, la fix 3 ani de la sentinta in primă instantă primită in dosarul de coruptie. Pe fond, fostul edil a fost condamnat de magistra ...

Fostul primar al Capitalei Sorin Oprescu, condamnat definitiv la 10 ani și 8 luni de închisoare.Minuta instanței în Dosarul în care a fost condamnat Sorin Oprescu
13/05/2022 12:34

 Fostul primar al Capitalei Sorin Oprescu a fost condamnat definitiv vineri la 10 ani si 8 luni de inchisoare, fiind acuzat că a primit, in septembrie 2015, la locuinţa sa din Ciolpani, suma de 25.000 de ...

Un mason va conduce Consiliul Superior al Magistraturii
13/05/2022 12:00

Judecătorul Marian Budă a fost ales joi, 12 mai, in functia de presedinte al Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) cu 10 voturi pentru, 5 impotrivă si 2 voturi nule. La inceputul acestui an, Budă e ...

Cristian Popescu Piedone, condamnat definitiv! A primit 4 ani cu executare în dosarul Colectiv
12/05/2022 14:55

Lovitură puternică pentru Cristian Popescu Piedone. Fostul edil al Sectorului 4 si actual edil al Sectorului 5 a fost condamnat definitiv la inchisoare in dosarul Colectiv.   Anunt de ultimă oră. D ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei