Statul face afaceri trăsnite: Am găsit compania cu 2 angajați, 3 șefi și datorii de 50 de milioane de lei

000000   media-1447

Dimensiune font:

| 31-05-2025 15:45

 

Statul face afaceri trăsnite: Am găsit compania cu 2 angajați, 3 șefi și datorii de 50 de milioane de lei

Deși pare greu de crezut, statul român patronează o companie care are mai mulți șefi decât angajați.

Este vorba despre Societatea Națională „Casa Română de Comerț Agroalimentar UNIREA” S.A., celebra companie înființată de fostul ministru al Agriculturii Petre Daea pentru a-i ajuta pe fermierii români să-și vândă produsele, iar pe consumatori - să aibă acces la produse de calitate și la prețuri modice. Dar cum socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg, planul făcut pentru Casa Unirea a fost un eșec încă de la înființarea ei în anul 2018. Cu excepția anului 2022, în rest societatea a fost pe minus, contabilizând astăzi pierderi de 50 de milioane.

Situația financiară a companiei, care are doar doi angajați, ar urma să înregistreze un reviriment anul acesta. Potrivit proiectului de buget propus spre aprobare Ministerului Agriculturii, anul acesta se estimează obținerea unui profit brut de 1,6 milioane de lei, cu circa 300.000 de lei mai mult decât în 2024. Anul trecut societatea de stat a mai bifat un record nedorit, reușind să funcționeze fără a avea un buget de venituri și cheltuieli aprobat. Deși conducerea a înaintat ministerului mai multe variante de buget, niciunul nu a primit avizul ministerului. Pentru anii următori, compania prognozează o creștere a profitului, acesta urmând să fie de 1,8 milioane de lei în 2026 și de 2,25 de milioane în 2027. Acest lucru nu înseamnă că societatea va plăti și impozit pe profit, pentru că acesta va merge pentru acoperirea găurilor. Anul trecut, 1,29 de milioane de lei au mers pentru plata datoriilor, iar anul acesta se estimează că se vor plăti 1,55 de milioane de lei.  

 
 
 
00:00
 
 
 

 

Se reduc cheltuielile de personal

Până în primăvară compania a funcționat cu un consiliu de administrație format din 5 membri, dar ulterior numărul lor s-a redus la 3. „Diminuarea cheltuielilor cu personalul în exercițiul financiar 2025 față de exercițiul financiar precedent este posibilă ca urmare a scăderii numărului de membri ai Consiliului de Administrație de la cinci la trei, aceștia din urmă generând cheltuieli doar pentru 10,5 luni calendaristice, precum și numărul de personal angajat executiv de doar două persoane”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de buget. Anul trecut, cheltuielile cu personalul au fost de 935.000 de lei, din care 552.000 de lei au reprezentat salariile directorului general și membrilor Consiliului de Administrație. Pentru anul acesta cheltuielile de personal vor scădea la 677.000 de lei, iar pentru indemnizațiile conducerii a fost alocate 386.000 de lei. 

Nici cei doi angajați nu scapă de reducerea salariilor

Compania preconizează și o reducere a salariilor celor doi angajați. Dacă anul trecut salariul mediu în societate a fost de 12.708 lei, pentru anul în curs acesta se va reduce la 11.500 de lei. Și în anii următorii se prognozează o reducere a salariului mediu, acesta urmând să scadă la 10.000 de lei.

114.000 de lei va fi indemnizația anuală a directorului general, iar indemnizația anuală a membrilor CA va fi de 118.000 de lei.  

 

Un milion de lei, pentru studii

Deși se află într-o situație financiară foarte grea, societatea își face totuși planuri și vrea să se extindă. Pentru aceasta, în vara anului trecut a fost emisă o hotărâre a Adunării Generale a Acționarilor prin care a fost aprobată demararea contractării serviciilor pentru elaborarea Studiului de fezabilitate și a Testului Investitorului Privat Prudent, ca prime acțiuni în vederea derulării planului de investiții care are ca obiectiv construirea a șapte centre logistice de colectare, sortare, ambalare și livrare a legumelor și fructelor. Pentru a se demara procesul investițional, în acest an se va bugeta suma de 1,89 de milioane de lei, din care un milion de lei se vor cheltui pentru studii de oportunitate, prefezabilitate, fezabilitate, testul investitorului privat prudent și realizarea unui plan de afaceri sectorizate. 

 

Consultanță juridică de 315.000 de lei

Una dintre cheltuielile foarte mari pe care societate o va face anul acesta este legată de consultanța juridică. Acest serviciu va costa 315.000 de lei, potrivit proiectului de buget. De asemenea, Casa Unirea pune deoparte în acest an și 50.000 de lei pentru „posibile cheltuieli privind despăgubirile, cheltuielile de judecată etc. stabilite de instanțe în litigiile de muncă aflate pe rol și în anul 2025, litigii în care societatea este parte pârâtă”.

Șefi noi, numiți anul acesta

Legumicultorul Ionuț Victor Radu din județul Olt a fost numit anul trecut directorul general al Casei de Comerț Unirea. El este un cultivator de roșii din comuna olteană Obârșia. A lucrat o perioadă în Scoția, iar apoi s-a întors acasă, unde și-a dezvoltat afacerea în legumicultură, accesând inclusiv fonduri europene pentru aceasta. Județul Olt este fieful lui Paul Stănescu, secretar general al PSD, unul dintre cei mai influenți oameni din agricultura României. Cei trei membri ai Consiliului de Administrație au fost numiți în funcții în februarie anul acesta și au un mandat provizoriu care expiră în iulie și, mai mult ca sigur, el nu va fi prelungit, odată cu instalarea noului ministru al Agriculturii. Potrivit declarațiilor lor, niciunul din cei trei nu este membru al vreunui partid politic. Unul dintre aceștia este Cristian Șerban, președintele forului de conducere, care a figurat anul trecut ca angajat al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale și al Agenției Naționale de Îmbunătățiri Funciare, de unde a încasat anul trecut 125.905 lei (peste 25.000 de euro), în condițiile în care ambele agenții funcționează în subordinea Ministerului Agriculturii. Și soția sa lucrează tot la Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare. Celelalte două poziții sunt ocupate de Camelia Bereș, expert contabil care nu a lucrat niciodată în companii de stat, și Radu Victor Ionuț.

 

 

 

Fosta directoare, reținută de procurorii DNA

În luna octombrie a anului trecut, procurorii DNA au descins la Casa Unirea și au reținut-o pe fosta directoare Mariana Cotoi, aceasta fiind acuzată de abuz în serviciu, prejudiciul în acest caz fiind de aproximativ 45.000.000 de lei. Anchetatorii spuneau că Mariana Cotoi ar fi folosit „Casa Română de Comerţ Agroalimentar Unirea” SA ca un intermediar între societăţi care acţionau ca vânzător/cumpărător, creând astfel un circuit financiar care s-a dovedit a fi fictiv şi care ar fi condus la prejudicierea societăţii comerciale de stat, iar prin aceste demersuri, inculpata ar fi păgubit Casa Unirea S.A. cu aproximativ 45.000.000 de lei. Practic, societatea intermedia tranzacții fictive cu firme ale unor apropiați ai directoarei, în care plătea produse pe care nu le achiziționa în realitate. Celelalte două poziții sunt ocupate de Camelia Bereș, expert contabil, și Radu Ionuț.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
La câte zile este recomandat să-ți speli părul. Sfaturi esențiale
14/09/2025 17:49

Îngrijirea părului este o preocupare constantă pentru femei si bărbati deopotrivă. Una dintre cele mai frecvente intrebări este la cate zile trebuie spălat părul pentru a arăta bine, dar si pentru ...

Anchetă uriașă la Romsilva. Prime de pensionare de peste 1 milion de euro
06/09/2025 21:11

Ies la iveală noi detalii şocante despre dezmătul pe bani publici de la Romsilva. Doar in ultimii doi ani, 13 directori din regie au reusit să cumuleze sume colosale drept bonus de pensionare. Dezvăluirile ...

Înotătoare italiene care au participat la Mondiale, reţinute la aeroportul din Singapore pentru furt din magazine
30/08/2025 17:26

Două inotătoare italiene care se intorceau acasă de la Campionatele Mondiale din Singapore au fost reţinute pentru scurt timp de autorităţile aeroportuare de pe insula asiatică pentru furt din magazine, ...

FOTO ANPC a intrat tare în comercianții care vând sucuri și băuturi răcoritoare: Amenzi imense și peste 35.de tone de produse scoase de la vânzare
28/08/2025 14:37

  Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au dat amenzi de două milioane de lei in urma unor controale la 630 de operatorii economici care vand sucuri şi băuturi ...

Incendiu uriaș la Dragonul Roșu: 3.800 mp distruși, pompierii au luptat toată noaptea cu flăcările
27/08/2025 11:52

Noaptea trecută, un incendiu de proportii a cuprins Complexul Dragonul Rosu din Bucuresti, afectand peste 3.800 de metri pătrati. 28 de autospeciale au fost mobilizate, iar pompierii au lucrat ore intregi pen ...

OnlyFans face bani mai mulți decât economiile unor state: platforma a procesat 7,2 miliarde de dolari în 2024
27/08/2025 08:56

  Platforma britanică OnlyFans, cunoscută pentru continutul său explicit, isi continuă expansiunea financiară intr-un ritm alarmant. În 2024, utilizatorii au cheltuit 7,2 miliarde de dolari pe ...

Serena Williams, siluetă de invidiat în costum de baie, după ce a slăbit 14 kilograme: „Mă simt minunat” FOTO
25/08/2025 19:15

 Serena Williams, una dintre cele mai mari legende ale tenisului mondial, a impărtăsit recent detalii despre o schimbare importantă in stilul său de viată si modul in care a reusit să slăbească sem ...

379.000 de americani au devenit milionari în 2024. Cum s-a întâmplat asta?
24/08/2025 20:27

 Un număr tot mai mare de americani se alătură clasei milionare, considerată de unii ca fiind visul american devenit realitate, dar respinsă de altii ca fiind rezultatul unor tendinte economice care n ...

Tragedie pe Transfăgărășan. Patru oameni au murit după ce un autoturism s-a prăbușit într-o prăpastie în Argeș
23/08/2025 17:34

Accident cumplit sambătă, 23 august 2025, pe Transfăgărăsan. Un autoturism s-a prăbusit aproximativ 50 de metri intr-o prăpastie, in zona montană Capra. Patru persoane au murit pe loc, iar un tanăr de ...

Câți ani a fost Ceaușescu președinte? Ce cadou i-a făcut Salvador Dalí în 1974
21/08/2025 21:11

Cati ani a fost Ceausescu presedinte, dar si cum se denumea oficial această titulatură in perioada comunistă? Află in randurile următoare Cati ani a fost Ceausescu presedinte? Acest termen este ambiguu, i ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei