Muzeul "Antipa" a fost vizitat în 2023 de 575.551 de persoane. 3.620 de bunuri s-au adăugat colecţiilor ştiinţifice în urma cercetărilor specialiştilor

00000   media-145519

Dimensiune font:

| 29-01-2024 20:33

 Muzeul "Antipa" a fost vizitat în 2023 de 575.551 de persoane. 3.620 de bunuri s-au adăugat colecţiilor ştiinţifice în urma cercetărilor specialiştilor

Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa” a fost vizitat în 2023 de 575.551 de persoane. Instituţia muzeală administrează un patrimoniu ştiinţific de aproape 2 milioane de bunuri, prezente în expoziţia permanentă şi în cele 26 de spaţii de depozitare. În anul 2023, alte 3.620 de exemplare s-au adăugat colecţiilor ştiinţifice în urma cercetărilor specialiştilor. Un număr de 3.937 piese cu valoare ştiinţifică, documentară şi memorială sunt înscrise în Europeana, patrimoniul digital al Europei.


Doar expoziţia permanentă a Muzeului a fost văzută de 374.553 de persoane. 30.227 participanţi au fost la 43 de proiecte educaţionale, cu un total de 617 de activităţi. Trei expoziţii temporare majore au adunat 170.771 de vizitatori iar 5.662 au fost vizitatori cu nevoi speciale, se arată în comunicatul Muzeului "Antipa".

Bugetul anului 2023

"Pentru fiecare 1 leu primit de la bugetul de stat, am mai adus încă 1,326 lei din venituri proprii", arată Muzeul.

Veniturile proprii sunt extrem de importante pentru noi, deoarece subvenţia asigură doar 18% din cheltuielile cu bunuri şi servicii.

Veniturile proprii au provenit din: bilete pentru vizitarea muzeului sau/şi participarea la activităţile organizate de muzeu; vânzările din magazinul de suveniruri al muzeului; prestări de servicii de cercetare (analize de laborator, studii de impact asupra mediului etc.); sponsorizări primite şi accesarea de fonduri europene.

Potrivit instituţiei, rampele de acces pe toate cele trei nivele de acces ale muzeului pentru utilizatorii de scaun rulant au fost instalate în martie 2023.

Programe speciale

În 2023 a continuat programul „Orele liniştite la Antipa” care a cuprins 23 de ediţii, cu cinci mai multe faţă de anul 2022.

„Orele liniştite la Antipa” reprezintă un program special de vizitare a Muzeului, în zilele de luni (când muzeul este în mod normal închis pentru publicul general), pentru vizitatorii cu deficienţe senzoriale asociate diferitelor tipuri de diagnostic.

Atelierele „Descoperă” au devenit modele de bună practică pentru alte muzee

A continuat programul „Descoperă”, care a cuprins 41 de ateliere la care au participat 447 copii şi tineri cu cerinţe educaţionale speciale, de două ori mai multe faţă de 2022, şi de care s-au bucurat alţi peste 200 de participanţi, comparativ cu anul precedent. Pornind de la poveşti frumoase despre animale, participanţii au descoperit în cadrul atelierelor adevăruri ştiinţifice explicate într-un mod accesibil, stimulându-le astfel curiozitatea şi creativitatea.

A fost finalizat proiectul „Atinge-mă Umbră!” şi a fost redefinit modul în care publicul se poate comporta în muzeu în relaţie cu obiectele expuse. Obiectele de patrimoniu din Muzeul Antipa, ca în orice alt muzeu, trebuie protejate, astfel încât atingerea lor de vizitatori este explicit interzisă.

Muzeul "Antipa" prin acest proiect co-finanţat de AFCN propune vizitatorilor o soluţie inovativă prin punerea la dispoziţie pentru vizitatori a 9 exponate interactive care POT fi atinse („umbre”), cu care vizitatorii pot interacţiona fără restricţie.

Cercetare ştiinţifică

Cei 15 cercetători ai muzeului au desfăşurat activităţi de cercetare şi dezvoltare a patrimoniului, în cadrul a două proiecte din planul anual de activităţi al Muzeului: „Evaluarea diversităţii taxonomice şi genetice a faunei naţionale şi mondiale” şi „Dezvoltarea patrimoniului ştiinţific muzeal prin cercetarea de teren”. Scopul cercetărilor efectuate a fost acela de a aduce contribuţii importante la cunoaşterea fundamentală atât a biodiversităţii României, cât şi a celei mondiale, precum şi de a îmbogăţi colecţiile Muzeului cu material biologic valoros atât din punct de vedere ştiinţific cât şi patrimonial. Rezultatele obţinute au contribuit atât la completarea documentării ştiinţifice a patrimoniului deţinut deja de muzeu, cât şi la dezvoltarea colecţiilor ştiinţifice ale muzeului. De asemenea, aceste rezultate au stat la baza elaborării şi publicării unor lucrări ştiinţifice în reviste internaţionale de prestigiu.

Proiectul „Completarea nivelului de cunoaştere a biodiversităţii prin implementarea sistemului de monitorizare a stării de conservare a speciilor şi habitatelor de interes comunitar din România şi raportarea în baza articolului 17 al Directivei Habitate 92/43/CEE”, finanţat din fonduri europene în cadrul Programului POIM/178/4/1/ Creşterea gradului de protecţie şi conservare a biodiversităţii şi refacerea ecosistemelor degradate. Coordonatorul acestui proiect de importanţă naţională a fost Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, iar Muzeul a fost partener alături de alte 10 instituţii de profil. Acest proiect a început în anul 2019, finalizându-se în decembrie 2023. Responsabilitatea Muzeului în cadrul acestui proiect a fost să studieze şi să evalueze starea de conservare a speciilor de n evertebrate de interes comunitar (protejate la nivelul întregii Uniuni Europene) întâlnite pe teritoriul României.

Proiectul „Implementarea măsurilor necesare pentru revizuirea planului de management şi promovarea Parcului Natural Lunca Mureşului şi ariile protejate conexe”, finanţat tot din fonduri europene, în care Muzeul a desfăşurat în perioada februarie-septembrie 2023 studii de inventariere şi evaluare a stării de conservare a speciilor de interes comunitar şi naţional de micromamifere şi nevertebrate din Parcul Natural Lunca Mureşului.

Muzeul acordă o atenţie deosebită şi activităţilor editoriale, în anul 2023 editând, publicând şi tipărind volumul 66 (numerele 1 şi 2) al revistei Travaux du Muséum National d’Histoire Naturelle “Grigore Antipa”, care cuprinde un număr total de 21 de lucrări ştiinţifice. Prin editarea şi publicarea acestei reviste de specialitate, Muzeul încurajează şi sprijină atât valorificarea ştiinţifică a colecţiilor de istorie naturală, cât şi dezvoltarea cunoaşterii biodiversităţii. 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Cum functioneaza turneele de bingo si unde le gasesti
15/09/2025 09:07

 In trecut, jocurile de bingo erau disponibile doar in sali fizice de joc. De exemplu, in Bucuresti, era o sala extrem de cunoscuta pe langa AFI Cotroceni. Insa in prezent, majoritatea salilor de bingo au ...

Șase lucruri pe care orice femeie ar trebui să le cunoască despre corpul ei! Informații utile care îți pot salva viața
14/09/2025 13:31

Cele sase lucruri pe care orice femeie ar trebui să le cunoască despre corpul ei nu tin doar de biologie, ci si de sănătate, preventie si incredere personală. De la pubertate pană la menopauză, corpul tr ...

TOP 6 sfaturi esențiale pentru a înțelege mai bine jocurile de cazinou online
11/09/2025 16:11

Poză de Joakim Honkasalo pe Unsplash.com  Astăzi, jocurile de cazinou online au devenit o formă populară de divertisment si o oportunitate de a castiga potential bani. Cu toate acestea, pentru a te bu ...

Ce trebuie să știi despre impozitul pe câștigurile din jocuri de noroc
11/09/2025 09:52

Ce trebuie să stii despre impozitul pe castigurile din jocuri de noroc  A doua jumătate a anului 2025 aduce multe schimbări, atat scumpiri de alimente, servicii si bunuri cat si taxări mai mari in une ...

Cumpărăturile acestor români vor fi verificate de ANAF! Ce cheltuieli nu sunt permise!
10/09/2025 19:57

Cumpărăturile acestor romani vor fi verificate de ANAF! Este vorba despre achizitiile pe firmă, care vor fi strict monitorizate de Agentia Natională de Administrare Fiscală. Concret, bunurile si serviciile ...

Cum sa alegi un casino de top
10/09/2025 14:13

 Numarul de persoane atrase de jocurile de noroc este intr-o continua crestere, iar asta din mai multe motive. In primul rand, se investesc sume imense de bani in campaniile de marketing pentru jocurile de ...

O nouă metodă de a scoate bani de la bancomat! Nu este nevoie de cardul bancar!
10/09/2025 12:58

O nouă metodă de a scoate bani de la bancomat! Romanii care si-au uitat cardul acasă pot retrage bani cash de la ATM foarte simplu si rapid, in conditii de sigurantă. Retragerea de numerar fără card este ...

De ce nu și Vlad Dragomir? Motivul pentru care fotbalistul lui Pafos nu a fost convocat la echipa națională
09/09/2025 20:29

  Vlad Dragomir, 26 de ani, e unul dintre cei mai constanti jucători romani din străinătate in acest debut de sezon. Mijlocasul crescut la academia celor de la Arsenal nu a fost convocat la ...

Statul oferă tichete pentru energie! Cum depui cererea de plată
09/09/2025 18:40

Ministrul Muncii, Florin Manole, a apărut recent intr-un clip pe retelele sociale explicand, cu un ton calm si tehnic, cum pot romanii să aplice pentru „tichetele de energie”. Aparent, statul a g ...

Interzis la examenul auto! Candidații nu vor mai obține permisul de conducere!
08/09/2025 18:16

Interzis la examenul auto! Legislatia stabileste clar ce manevre sunt interzise, cum trebuie pregătit vehiculul si cum trebuie să se comporte soferul in trafic, in timp ce sustine proba practică. Dacă fac a ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei