Facturi uriașe pentru românii care nu își închid telefoanele în avion! Iată cum este posibil
Dimensiune font:
Facturi uriașe pentru românii care nu își închid telefoanele în avion! Persoanele care călătoresc cu avionul riscă să primească facturi uriașe la telefonia mobilă, dacă nu iau măsuri preventive pentru a evita conectarea automată la rețelele non-terestre prin satelit. Iată cum este posibil.
Facturi uriașe pentru românii care nu își închid telefoanele în avion!
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a lansat un avertisment pentru românii care călătoresc cu avionul. Dacă telefonul este setat să se conecteze automat la rețele disponibile, acesta poate accesa rețelele non-terestre fără ca proprietarul telefonului să fie conștient, ceea ce duce la facturi mari, notează romaniatv.net. Concret, cei care se conectează din neatenție la rețelele instalate la bordul avioanelor sau navelor pot fi taxați cu zeci de euro pe minut de convorbire sau pentru câțiva megabytes de date.
,,ANCOM atrage atenţia utilizatorilor care călătoresc cu avionul sau pe nave maritime cu privire la riscurile conectării la reţele non-terestre prin satelit, care nu sunt reglementate. Aceste servicii sunt, de regulă, costisitoare”, avertizează ANCOM.
Reguli pentru persoanele care călătoresc cu avionul
ANCOM a lansat recent câteva avertismente pentru românii care călătoresc cu avionul. Cei care nu își închid telefoanele la bord riscă să plătească facturi uriașe pentru serviciile mobile. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații recomandă pasagerilor de la bord:
Activarea modului avion în timpul zborului sau pe mare;
Dezactivarea roamingului de date din setările telefonului;
Dezactivarea serviciului de roaming prin satelit;
Atenție sporită mesajelor de avertizare primite de la furnizor de servicii de telefonie mobilă.
Totodată, cei care se află la bord trebuie să știe că sunt supravegheați și de echipajul de bord. Atunci când pasagerii urcă în avion și se pregătesc de călătorie, sunt întâmpinați de stewardese, care îi salută și le urează zbor plăcut. În realitate, acest fapt ascunde altceva. Stewardesele analizează comportamentul călătorilor și observă posibilele probleme. Stewardesele pot observa pasageri care ar putea fi sub influența alcoolului, persoane care par excesiv de anxioase sau bolnave, dar și persoane agresive sau agitate. De asemenea, stewardesele sunt instruite să observe interacțiunile dintre pasageri.
Siguranța la bordul avionului depinde în mare măsură de capacitatea echipajului de a anticipa și gestiona problemele. Stewardesele au un rol important nu doar în confortul pasagerilor, ci și în menținerea unui mediu sigur pe parcursul călătoriei cu avionul. Atunci când începe îmbarcarea, stewardesele analizează atent persoanele care se urcă la bordul avionului, iar astfel își pot da seama cum va decurge călătoria. De la starea de spirit a pasagerilor, la felul în care se îmbracă, dacă au consumat sau nu alcool înainte de zbor sau dacă se află într-o situație vulnerabilă, toate aceste aspecte sunt atent observate de stewardese.
Românii care călătoresc cu avionul sunt avertizați să își închidă telefoanele mobile pentru că există riscul ca telefonul să se conecteze automat la rețele disponibile, fapt care ar putea duce la facturi uriașe pentru posesorul telefonului mobil. Românii pot fi taxați cu zeci de euro pe minut de convorbire sau pentru acces la servicii de date mobile.
Adauga comentariul tau