Primele efecte pe litoralul Mării Negre ale noilor măsuri fiscale. ”Restul am pus pe pauză”

000000   05500

Dimensiune font:

| 12-07-2025 20:43

 

Plaje pe litoralul românesc, Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Plaje pe litoralul românesc,  

Presați pe de o parte de competiția țărilor din jur și pe de altă parte de creșterea cheltuielilor, antreprenorii de pe litoral spun că la sezonul scurt din cauza vremii și din cauza faptului că vacanțele românilor sunt grupate se adaugă noile efecte. „Avem o scădere cu 30% a numărului de turiști față de anul trecut”, spun ei.

  • „Ce ar ajuta industria ar fi acordarea unor facilități salariale pentru hoteluri, astfel încât să crească numărul de angajați din rândul persoanelor defavorizate. S-ar fluidiza activitatea și ar crește, implicit, calitatea serviciilor”, spune reprezentanta unor hoteluri de pe litoral.

Patronatele din HORECA și-au manifestat deja nemulțumirea față de creșterea taxelor, prevăzute în pachetul de austeritate adoptat de guvern, în special majorarea TVA-ului pentru restaurante de la 9 la 11%. Acestea spun că vor fi dezavantajați în competiția cu țările din jur. Totuși, Bulgaria renunțat și ea la cota redusă de 9% pentru HORECA la începutul acestui an, care a revenit la 20%.

„Majorarea TVA de la 9% la 11% la mâncare va conduce la o creștere a prețurilor pentru consumatorul final cu aproximativ 1,8%”, susține într-un comunicat Organizația Patronală a Restaurantelor și Hotelurilor din România. 

În plin sezon estival, HotNews a solicitat puncte de vedere de la mai mulți întreprinzători de pe litoral. Unii au fost deschizi, alții și-au manifestat îngrijorarea că „o declarație sinceră ar putea speria și ultimii turiști rămași în România”.

„Avem o scădere cu 30% a numărului de turiști față de anul trecut”

Proprietarii Hostel Bazart din Vama Veche, care au precizat că doresc să fie prezentați doar numele afacerii, descriu o realitate deloc optimistă: 

„Avem o scădere a numărului de turiști cu aproximativ 30% față de anii anteriori. Nu putem crește prețurile pentru că oamenii nu-și mai permit să stea la noi. De exemplu, 7 nopți costă acum 2300 lei. Nu știu dacă turiștii români pleacă în Grecia sau în Bulgaria, în detrimentul litoralului românesc, sau pur și simplu nu își mai permit vacanțe de niciun fel”, spun ei. 

Reprezentanții resortului din Vama Veche susțin și că tichetele de vacanță contau mult, iar lipsa lor i-a lovit din plin. „Nu văd cu ochi buni turismul de pe litoral în următorii ani”, mai spun cei de la Hostel Bazart. 

„Acum ne-am limitat la investiții urgente, restul am pus pe pauză”

Administratorul Vilei ILIOS, tot din Vama Veche, spune că weekendurile sunt pline, dar în timpul săptămânii camerele rămân deseori neocupate.   

„Observăm o scădere destul de mare de la an la an. În timpul săptămânii abia dacă mai avem turiști. Am mărit prețurile în acest sezon, cu 50-100 de lei, dar tot nu e suficient. Pentru 7 nopți în iulie, cazarea ajunge la aproximativ 5000 lei, cu mic dejun inclus. Nu avem restaurant, iar majoritatea turiștilor plătesc cu cardul – foarte puțini cu card de vacanță, deși am promovat această opțiune.”

Administratorii de la ILIOS spun că impactul noilor taxe se resimte direct în profitabilitate: nu mai rămân bani pentru investiții sau dezvoltare, ci doar pentru a acoperi cheltuielile curente și taxele.

„Noi nu avem puterea de a opri turistul să se ducă în altă țară. Și, da, sunt foarte mulți care aleg alte destinații decât România. În pandemie am avut cel mai bun an, paradoxal. Acum ne-am limitat la investiții urgente, restul am pus pe pauză. Din păcate, orice sprijin ar fi binevenit, dar până acum nu am avut parte de niciun ajutor – nici local, nici național.”

În ceea ce privește resursa umană, Ilios a adoptat o strategie pe termen lung: 

„Avem angajați pe care îi plătim tot anul, ca să nu avem grija lipsei de forță de muncă în sezon. Dar dacă lucrurile continuă în același ritm, cred că se vor închide multe unități. Fără investiții și fără promovare, viitorul turismului românesc e tot mai incert.”

„Hotelurile funcționează adesea cu doar jumătate din personalul necesar”

Adnana Isabelle Matei, fondator și CEO la Avenue Hotels — cu unități în stațiunile Saturn, Olimp, Venus și Eforie Nord — atrage atenția că sezonul 2025 a început cu un cumul de probleme: de la reorganizarea plajelor și creșterea costurilor, la o scădere a cererii generată inclusiv de finalizarea târzie a anului școlar.

„La baza acestor probleme stă lipsa unui parteneriat real între hotelieri și autorități. În Saturn, de exemplu, avem un cordon turistic fără hoteluri, dar un depozit de stabilopozi a fost amplasat chiar în fața unităților balneare frecventate de persoane cu dizabilități. Din cauza acestui blocaj, Hotel Sirena a fost nevoit să închidă baza de tratament — una cu tradiție solidă.” 

Ajustările fiscale bruște din 2024 au afectat și bugetele pentru anul curent, forțând creșteri de tarife greu de explicat turiștilor.

„Sezonul estival 2025 pornește cu tarife mai mari, din cauza majorărilor fiscale de anul trecut În plin sezon 2024 am fost luați prin surprindere de modificări legislative (creșteri de taxe, noi obligații e-factură etc.), care au dus la creșterea costurilor chiar și pentru pachete achitate în 2023. 

Asta înseamnă că suntem obligați să ne adaptăm rapid la idei fiscale fără o viziune clară din partea guvernului. 

În privința modificărilor fiscale pentru 2025, deocamdată nu există acte normative finale — deci nu putem estima un procent fix de creștere. Așteptăm și ne adaptăm, ca de obicei..” 

În ceea ce privește prețurile, Adnana spune că un sejur de 7 nopți all inclusive costă între 3 360 lei (în iunie) și 5 950 lei (în vârful sezonului). 

„Tarifele sunt valabile pentru o familie formată din 2 adulți și un copil până în 8 ani și includ: 3 mese pe zi în regim bufet, băuturi cu și fără alcool pe toată durata zilei, acces la piscină, parcare, loc de joacă pentru copii, muzică live, entertainment și alte facilități ale hotelului. Nu toate hotelurile dispun de plajă proprie, deoarece aceste zone sunt în general închiriate unor operatori economici care nu administrează hoteluri.”  

În plus, neajunsurile legate de resursa umană devin cronice. Lipsa forței de muncă, sezonalitatea extrem de scurtă și eforturile constante de formare duc la o presiune uriașă asupra personalului existent.

„Hotelurile funcționează adesea cu doar jumătate din personalul necesar. Cei mici și mijlocii renunță să mai angajeze și lucrează în familie, făcând munca a 3-4 oameni. Este o industrie care angajează categorii vulnerabile: mame singure, minori, tineri fără experiență. Dacă pierdem aceste locuri de muncă, pierdem și stabilitatea socială. 

Singurul care pierde din aceste măsuri este, în final, statul, care va rămâne cu șomeri, tineri dependenți financiar de părinți sau mame aflate în imposibilitatea de a-și întreține copiii. Așadar, impactul asupra sectorului HoReCa este minor comparativ cu impactul asupra societății: scăderea nivelului de trai al unei categorii deja vulnerabile, scăderea natalității și plecarea tinerilor sau a părinților în străinătate.” 

Sezonul 2025 e diferit de cele din anii trecuți din mai multe motive. Faptul că s-au schimbat datele de început și sfârșit ale anului școlar, precum și ale examenelor de admitere sau ale celor universitare, au făcut ca luna iunie să dispară aproape complet din opțiunile turistului care depinde de acest aspect. 

„Hotelierii de pe litoral resimt direct acest lucru, pentru că o bună parte din forța de muncă este formată din studenți sau elevi. În al doilea rând, turiștii își doresc tot mai multe facilități de tip resort, cum ar fi plaja privată — un lucru aproape imposibil de obținut pentru unii hotelieri, deși ar fi firesc să fie îndreptățiți la un sector, având în vedere că dețin peste 200 de spații de cazare. Acesta este și cazul nostru. 

Din păcate, administrațiile locale se mișcă greu în acordarea autorizațiilor pentru îmbunătățiri, amplasamente, furnizarea de utilități și alte demersuri esențiale. Concurența a existat dintotdeauna. Turiștii vor mereu ceva nou, mai ieftin sau mai bun. Ne adaptăm — oricum aducem îmbunătățiri în fiecare an. Există o tendință clară anul acesta: turiștii preferă proprietățile renovate recent. Totuși, există și locații cu tradiție, la care oamenii revin an de an, pentru farmecul și istoria locului.” 

„Nu putem concura la nivel de preț cu Bulgaria, Grecia sau Turcia”

Satul Loutro de pe insula Creta din Grecia. Foto: Mirc3a | Dreamstime.com

În același timp, spune antreprenoarea, crește și migrarea spre destinații externe. 

„Nu putem concura la nivel de preț cu Bulgaria, Grecia sau Turcia, unde sezonul durează 6 luni, iar costurile sunt semnificativ mai mici. În România, avem maximum 30 de zile de vârf.  

În plus, structura hotelurilor construite înainte de ’90 nu răspunde nevoilor familiilor numeroase. Avem cereri pentru apartamente familiale sau chiar camere tematice pentru aniversări — ceea ce arată clar că cererea se diversifică. În Turcia sau Grecia există soluții de cazare adaptate familiilor numeroase. De exemplu, am avut recent o solicitare de la două cupluri — nași și fini — care doreau să stea toți împreună pentru a sărbători un an de la nuntă și au cerut un apartament decorat romantic. 

Deși acest apartament avea o singură baie, situată în dormitorul principal, turiștii au insistat că își doresc această variantă. Am întâlnit multe situații în care se fac comparații de tarif între Egipt, în luna mai, și litoralul românesc, în august. Trebuie să înțelegem că nu putem compara mere cu pere. România este o țară europeană, cu taxe europene și un sezon turistic extrem de scurt — și, din păcate, din ce în ce mai scurt. Tarifele nu sunt stabilite la întâmplare, ci reflectă taxele și costurile reale din țara în care operăm. Prin urmare, turiștii aleg adesea alte destinații din motive financiare.” 

„Pe partea fiscală, ar trebui menținute măsurile care au adus deja rezultate: tichetele de vacanță, impozitul specific, TVA redus”, mai spune reprezantanta companiei hoteliere. 

„Un plus absolut necesar, din punctul meu de vedere, ar fi acordarea unor facilități salariale pentru hoteluri. Astfel, ar crește numărul de angajați din rândul persoanelor defavorizate, s-ar fluidiza activitatea hotelierilor și ar crește, implicit, calitatea serviciilor.” 

Pe termen scurt, Adnana Matei nu face previziuni optimiste:

„Totul depinde atât de mult de aceste schimbări încât este imposibil să proiectăm ceva realist. În cel mai sumbru scenariu, vor rămâne doar cei dispuși să muncească singuri într-o unitate și investitorii străini. 

Deja exploatarea apartamentelor în regim hotelier, cum este cazul Mamaia Nord, a luat o amploare uriașă. Vedem însă că nu este neapărat un lucru pozitiv, pentru că s-a creat o concurență neloială. Nici nu mai aducem în discuție faptul că multe astfel de unități operează la negru sau la gri. Din păcate, toate aceste măsuri împing industria în această direcție. 

Cu toate acestea, cred că vor urma multe investiții pe litoralul românesc, atât autohtone, cât și străine. Vor fi schimbări majore, în principal pentru că turiștii le cer și le așteaptă. Să sperăm că și primăriile vor participa activ și vor sprijini inițiativele de modernizare a litoralului, pentru că este o muncă fără sens să inovezi doar în „pătrățica” ta, iar lângă tine să fie iarba cât pomul.”

„Am fost nevoiți să reducem tarifele pentru a rămâne competitivi” 

Amalia Stanciu, administratorul unității de cazare Happy Vama Veche, confirmă și ea că sezonul estival 2025 a început sub așteptări, cu un grad de ocupare semnificativ mai scăzut față de anii anteriori, în ciuda deschiderii timpurii, pe 1 mai. Cu toate dificultățile generate de contextul politic, economic și financiar din țară, aceasta a decis să investească în modernizarea locației, schimbând toate ușile din unitate.  

„Am vrut ca oaspeții noștri să simtă că venim, ca în fiecare an, cu ceva nou. Chiar dacă pe termen scurt pare că pierdem, considerăm că e o investiție pe termen lung, pentru a ne păstra clienții fideli și a atrage recomandări.” 

Totodată, ea atrage atenția asupra presiunilor fiscale și a incertitudinilor legate de utilizarea cardurilor de vacanță. În ciuda scumpirii generale a cheltuielilor, unitatea a fost nevoită să reducă tarifele față de anii trecuți pentru a rămâne competitivă. 

„Dacă nu vom mai avea profit, cred că este evident ce vom face”, spune ea, lăsând să se înțeleagă că viitorul unor afaceri mici din turismul românesc este în pericol dacă situația nu se stabilizează. În prezent, pentru un sejur de 7 nopți în plin sezon într-o cameră dublă complet dotată, tariful este de 2.170 de lei, însă profitul pe cameră a scăzut sub 40%, comparativ cu 60% în anii trecuți.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
O nouă meserie în România! Ce condiții trebuie îndeplinite și cât se câștigă pe zi!
08/09/2025 18:20

Apare o nouă meserie in Romania! Este vorba despre ocupatia de ingrijitor de caini, iar cei dornici pot urma un curs acreditat de Ministerul Muncii. Iată ce conditii trebuie indeplinite si cat se castigă pe ...

Decizie de ultimă oră! Multinaționalele vor fi impozitate cu 1 la sută pe cifra de afaceri
01/09/2025 17:56

După un weekend tensionat in coalitia de guvernare, liderii PSD, PNL si UDMR au ajuns luni, 1 septembrie 2025, la un nou acord fiscal: impozitul de 1% pe cifra de afaceri pentru companiile cu venituri de peste ...

Șoc termic în România. Dimineață de august cu temperaturi negative și îngheț la sol
25/08/2025 20:51

Romania a traversat luni una dintre cele mai reci dimineti de august din ultimele decenii, cu temperaturi care au coborat mult sub media acestei perioade si au atins pragul inghetului. Potrivit Administratiei N ...

Cum se schimbă industria turismului: Oamenii caută locuri mai răcoroase din cauza schimbărilor climatice
25/08/2025 12:35

Temperaturile record, incendiile de vegetaţie şi umiditatea crescută transformă industria mondială a turismului, pe măsură ce iubitorii de vacanţă se chinuie să se adapteze la problemele provocate de ...

Disperarea unui român la all-inclusive: ”Luată de pe hol, dat bani și băgată în cameră”. 12 capete de acuzare!
23/08/2025 14:15

 Turcia este una dintre destinatiile favorite ale romanilor in vacanta de vară, iar impresiile despre concediile petrecute acolo abundă pe retelele de socializare. Astfel, pe contul de Facebook Forum Tu ...

Ieșirea cu mașina din țară! Reguli obligatorii pentru șoferii români!
22/08/2025 11:17

Multi conducători auto se intreabă ce trebuie să facă la iesirea cu masina din tară! În 2025, cetătenii romani trebuie să respecte o serie de reguli stricte pentru a putea trece frontiera fără pr ...

Ponturile unei jurnaliste de călătorii care s-a mutat în Franța.
20/08/2025 20:06

 Pentru multi turisti, Franta se confundă cu Parisul – orasul iubirii, al cafenelelor cochete si al muzeelor celebre. Totusi, capitala nu reuseste intotdeauna să răspundă asteptărilor, fenomen c ...

Ce sunt de fapt „ruinele misterioase” de pe fundul Lacului Vidraru
19/08/2025 11:30

 Zidurile apărute pe fundul Lacului Vidraru, aflat in proces de golire controlată pentru lucrări de modernizare la baraj, sunt, de fapt, vechile locuinte si constructii tehnice folosite la ridicarea bar ...

Airbnb-ul la negru lovește Grecia: bulgarii și românii scumpesc casele din Halkidiki, grecii rămân fără acces la propria piață
19/08/2025 08:25

În nordul Greciei, tensiunile dintre brokerii imobiliari locali si investitorii străini se adancesc pe fondul unui fenomen care amenintă stabilitatea economică a regiunii. Camera Profesională a Broker ...

Cât ne costă, de fapt, o vacanță cu mașina? Analiza completă a costurilor ascunse
18/08/2025 12:54

Planificarea unei vacante cu masina poate fi o experientă extraordinară, oferind libertate si flexibilitate. Însă, de cele mai multe ori, ne concentrăm doar pe costurile evidente: cazare si, eventual, ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei