Moldova

Campanie de testare a memoriei, organizată de Institutul de Psihiatrie

O campanie de testare a memoriei este organizată de Institutul de Psihiatrie "Socola", pe 6 şi 7 aprilie, la Iaşi, pentru a celebra astfel Ziua Mondială a Sănătăţii. Managerul Institutului de Psihiatrie "Socola" Iaşi, dr. Cristina-Elena Dobre, a declarat că această campanie de testare a memoriei se adresează cetăţenilor de toate varstele şi care işi propune să identifice factorii de risc individuali care predispun la apariţia tulburărilor de memorie şi să ofere consiliere de specialitate participanţilor la campanie. "La nivel mondial există o p ...

 Spectacole grandioase la Opera Iași. „Aida”, de Verdi, aduce pe scenă 200 de artiști!
06/04/2024 09:02

  Unul din punctele de mare atractie din cadrul programului pe care Opera Natională Romană din Iasi il are in această lună este spectacolul „Aida”, de Giuseppe Verdi. Grandioasa reprezentatie va putea fi urmărită in trei zile consecutive, cu două distributii diferite, pe 12, 13 si 14 aprilie. Evenimentul care aduce pe scenă peste 200 de artisti este prezentat publicului o singură dată intr-o stagiune. Alături de indrăgitii artisti si colaboratori ai Operei Iasi, sub bagheta maestrului David Crescenzi vor evolua invitati speciali, precum Bianca Mărgean, Irakli K ...

Lucrările la pasajul „Frumoasa” vor fi finalizate în toamnă
06/04/2024 09:00

Lucrările de reparaţii şi modernizare a pasajului subteran „Frumoasa” urmează să fie finalizate in luna septembrie a acestui an, a anunţat joi primarul Mihai Chirica, care a precizat că graficul de lucrări se desfăşoară in acest moment conform graficului. „La nivelul structurii de rezistentă a pasajului propriu-zis sunt făcute interventii complete de consolidare, este curătat canalul colector si refăcut sistemul de colectare si dirijare a apelor pluviale. Se vor monta plăci de granit antiaderente, va fi montat un nou sistem de iluminat, vor fi amplasate panour ...

„Un copil care merge la școală, și doar atât, este un viitor adult eșuat”
06/04/2024 08:50

- Care sunt principalele valori pe care le promovati ca organizatie si cum asigurăm că sunt reflectate in toate activitătile noastre? - Din cate putem observa, trăim intr-o societate maladiv-egocentristă. Scopul nostru este de a forma „viitori adulti” care să creeze in mediu mai tolerant, cu oameni gata să te ajute si incepem să contribuim la această schimbare incă de pe acum. Diferitele activităti pe care le desfăsurăm integrează diverse probleme pe care noi tinerii le identificăm in comunitate si incercăm să le solutionăm, bineinteles in limita capacitătii no ...

  „Nivelul ridicat de implicare și entuziasm ala echipei este amplificat de relațiile de prietenie formate în club”
06/04/2024 08:48

- Ce tipuri de activităti de voluntariat desfăsurati si cum implicati membrii in aceste activităti? - Activitătile noastre sunt dedicate mai mult tinerilor, ajutandu-i pe plan personal si educational, membrii Leo avand sarcina de a-i integra intr-un grup, de a relationa cu ei, de a empatiza cu acestia. Astfel, in cadrul clubului, am fondat mai multe departamente, asemenea celui de Fundraising, care se ocupă cu strangerea fondurilor sau donatiilor necesare proiectelor noastre, sau cel de Public Relationship, unde membrii invată cum să relationeze cu cei din jurul lor, printr-o metodă ...

Interviul ZILEI - Bogdan Balanișcu, secretar de stat în Ministerul Mediului, președintele PSD Iași și candidatul PSD la Primăria Iași
06/04/2024 08:46

Un interviu altfel cu Bogdan Balanisscu ne-a dezvăluit omul din spatele functiilor de secretar de stat in Ministerul Mediului si presedinte al PSD Iasi. În loc să urmăm traseul traditional al intrebărilor standard, am decis să deschidem usa către o conversatie mai profundă si mai personală.  Ceea ce a urmat nu a fost doar o discutie despre politici si promisiuni, ci o călătorie in sufletul si viziunea lui la conducerea Iasului.orasului nostru drag, Iasi. Bogdan Balaniscu nu a răspuns cu sloganuri politice standard, in schimb, el ne-a impărtăsit povestea lui personală. ...

  Cetățeni cubanezi, într-o barcă, pe Prut
05/04/2024 08:39

Politistii de frontieră din cadrul Sectorului Politiei de Frontieră Iasi au depistat doi cetăteni cubanezi care au traversat raul Prut cu ajutorul unei bărci pneumatice cu intentia de a ajunge in Spania. „În data de 3 aprilie a.c., in jurul orei 03.15, un poliţistde frontieră din cadrul Sectorului Politiei de Frontieră Iaşi - ITPF Iaşi a observat prin intermediul tehnicii specifice de supraveghere ce functionează pe principiul termoviziunii, pe direcţia localităţii de frontieră  Golăesti, două persoane care nu-si justificau prezenta in ...

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Iașul găzduiește o amplă campanie de testare a memoriei
05/04/2024 08:37

O campanie de testare a memoriei va fi organizată, de Institutul de Psihiatrie Socola, pe 6 şi 7 aprilie, la Iaşi, pentru a celebra astfel „Ziua Mondială a Sănătăţii” Campania se adresează cetăţenilor de toate varstele şi işi propune să identifice factorii de risc individuali care predispun la apariţia tulburărilor de memorie şi să ofere consiliere de specialitate participanţilor la campanie. „La nivel mondial există o preocupare permanentă privind prevenţia şi diagnosticarea precoce a tulburărilor neurocognitive. De asemenea, se fac eforturi constant ...

Lege privind finanțarea Autostrăzii Moldovei A7
05/04/2024 07:45

Guvernul a adoptat joi, la propunerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) şi a Ministerului Finanţelor (MF), legea pentru aprobarea contractului de finanţare pentru Autostrada Ploieşti - Paşcani. Potrivit unui comunicat al MTI, se estimează că obiectivul de infrastructură in lungime de 319 km, profil 2x2 benzi de circulaţie, se va finaliza in 2025, data finală de disponibilizare a imprumutului fiind de 48 de luni de la data semnării Contractului de finanţare. Conform prevederilor Contractului, imprumutul poate fi tras in maximum 20 tranşe, valoarea minimă a ...

  Ministerul Culturii a preluat terenul pe care va fi ridicat noul sediu al Operei
05/04/2024 07:33

În cadrul şedinţei de joi, Executivul a aprobat o hotărare prin care terenul pus la dispoziţie de Consiliul Judeţean (CJ) Iaşi pentru construcţia noului sediu al Operei Naţionale Romane Iaşi (ONRI) a fost trecut din proprietatea publică a CJ Iaşi in proprietatea Ministerului Cultturii. "Am indeplinit incă o etapă importantă pentru construirea acestui obiectiv pe care il asteptăm de atat de mult timp in comunitatea noastră. Construirea noului sediu al Operei este una dintre cele mai mari investitii ale Ministerului Culturii, finantată printr-un acord de imprumut inch ...

Noile tramvaie vor ajunge la Iași în următorii doi ani
05/04/2024 07:31

În prezenţa primarului Mihai Chirica şi a reprezentanţilor companiei Bozankaya, Emrah Dal – vicepreşedinte şi Ulaş Beştepe – manager de proiect, la Iaşi a fost semnat joi contractul privind achiziţionarea de către Municipiul Iaşi a incă 18 tramvaie noi prin intermediul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) - Componenta 10 „Fondul Local”. „Este un nou pas in modernizarea trnasportului de călători din municipiul Iasi. Astăzi am parafat si am demarat efectiv un nou contract de achizitie pentru un număr de 18 tramvaie noi. P ...

„Paștele în Bucovina”, mai bogat ca niciodată!
05/04/2024 07:29

A fost lansat  programul evenimentelor organizate anul acesta in cadrul manifestărilor reunite sub genericul  „Pastele in Bucovina”, un proiect al Consiliului Judetean Suceava care a debutat in urmă cu 15 ani si care a făcut ca Bucovina „să fie mai cunoscută, in special in zona turismului religios”. „În 2009 reuseam, cu binecuvantarea Arhiepiscopiei Sucevei si Rădăutilor, să aducem la Suceava Sfanta Lumină de la Ierusalim. De atunci am organizat evenimente frumoase, nu numai de Pasti, am organizat Crăciun in Bucovina, Pelerin in Bucovin ...

Beneficiile scrierii creative și vorbitului în public pentru copii
04/04/2024 11:00

  Într-o lume in continuă schimbare si evolutie, dezvoltarea abilitătilor creative si comunicative devine din ce in ce mai importantă pentru succesul viitor al copiilor nostri. Scrierea creativă si vorbitul in public nu sunt doar activităti distractive, ci oferă si o gamă largă de beneficii pe termen lung pentru copii, pregătindu-i pentru provocările si oportunitătile viitoare. Dezvoltarea abilitătilor lingvistice si de comunicare Scrierea creativă si vorbitul in public sunt două modalităti eficiente de a imbunătăti abilitătile lingvistice ale copiilor. Prin ex ...

Rezidențele Șotron 2024, apel pentru înscrieri
04/04/2024 09:59

Muzeul National al Literaturii Romane Iasi si Asociatia ACVO lansează apelul de inscriere la Rezidentele Sotron, program ce sprijină autorii de cărti pentru copii. Aflat la cea de-a treia editie, programul din anul 2024 constă in trei rezidente de creatie pentru doi autori din Romania si unul din Ucraina, care au publicat cel putin o carte pentru copii. Cei trei autori vor beneficia de transport, cazare in Iasi timp de 30 de zile in perioada mai-iunie 2024, precum si de o sumă in valoare de 4.000 lei. Perioada de inscriere se desfăsoară intre 1- 15 aprilie 2024. Cei care doresc să s ...

Căminul cultural din Gorban va fi reabilitat şi modernizat
04/04/2024 09:04

Firmele care doresc să execute lucrările de reabilitare şi modernizare a căminului cultural din comuna Gorban (judeţul Iaşi) mai au la dispoziţie două săptămani pentru a se inscrie la licitaţie, data limită pentru inregistrarea ofertelor pe platfoma de achiziţii publice SEAP (Serviciul Electronic de Achizitii Publice) fiind 17 aprilie 2024, valoarea totală estimată a investiţiei ridicandu-se la 2.526.034.41 lei. Imobilul (clădire şi teren), cu o suprafaţă de 1.200 metri pătraţi, se află in domeniul public al Unităţii Administrativ Teritoriale Gorban, fiind situat in st ...

Modificări în circulaţia autobuzelor, în zona bulevardului Socola
04/04/2024 09:04

Ca urmare a lucrărilor de asfaltare efectuate de echipele Citadin SA pe bulevardul Socola, pe sensul de mers cuprins intre intersectia de la „Cotnari” spre „Granit”. joi, 4 aprilie, incepand cu ora 9, circulaţia mijloacelor de transport in comun in zona respectivă va suferi o serie de modificări. Astfel, după cum anunţă conducerea Companiei de Transport Public (CTP), traseele de autobuz 19, 30, 30b, 202 si 203 vor circula pe următorul itinerariu: Intersectie „Cotnari” – Bulavardul Primăverii – Calea Chisinăului – Str. Bucium &ndas ...

În loc de mult râvnita vodcă, un ieşean s-a ales cu brăţara de supraveghere
04/04/2024 09:02

Radu C. din Coarnele Caprei a fost părăsit de nevastă in urmă cu doi ani, a rămas şi fără serviciu, aşa că a revenit in casa părintească. Nu s-a apucat de trebăluit prin gospodărie, ci de băut spirtoase, in special vodcă. Cum nu avea niciun venit, se milogea la bătrani. Cand la tatăl Ioan, cand la mama Maria, cand la amandoi. Dacă era refuzat, făcea scandal, spărgea lucrurile de prin casă, ba chiar iş mai altoia părinţii. Aceştia au suportat, cat au suportat, dar răbdarea lor a ajuns la limită. Astfel, cei doi au solicitat, la mijlocul săptămanii trecute, emiter ...

Vin încă 18 tramvaie noi!
04/04/2024 08:58

În prezenţa primarului Mihai Chirica şi a reprezentanţilor companiei Bozankaya, Emrah Dal – vicepreşedinte şi Ulaş Beştepe – manager de proiect, la Iaşi urmează să fie semnat, astăzi, contractul privind achiziţionarea de către Municipiul Iaşi a incă 18 tramvaie noi prin intermediul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) - Componenta 10 „Fondul Local”, in cadrul programului de modernizare a infrastructurii de transport iniţiat de autorităţile locale. Compania Bozankaya a caştigat licitaţia organizată de municipalitate pe ...

Dezastru pe șantierele din oraș!
04/04/2024 08:57

Companiile publice si private care execută lucrări de refacere a carosabilului sau a trotuarelor, care presupun săpături in sant deschis, respectiv decopertări si acumularea unei cantităti mari de pămant, care se pot transforma ulterior in praf sau noroi, riscă amenzi usturătoare, anuntă reprezentantii municipalitătii. Primarul Mihai Chirica a dispus miercuri Directiei Arhitectură si Urbanism si Serviciului Promovare si Monitorizare Calitate Mediu să instiinteze toate companiile private si publice precum si persoanele fizice care execută lucrări de infrastructură in oras să ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei