Economie

CIVIC FRUTIA - Comunitatea Producătorilor Locali

 CIVIC FRUTIA nu este doar despre produse – este despre oameni. Este despre micii producători locali si devotamentul lor de a păstra vie traditia livezilor si a procesării fructelor.   Cu ajutorul lor, CIVIC FRUTIA reuneste produse 100% naturale sub aceeasi umbrelă si le face accesibile prin automatele noastre prietenoase.   CIVIC FRUTIA: Un spatiu pentru gusturile locale, naturale si autentice. Facem suc pe bune, din fructe pe bune, culese din livezile si grădinile micilor fermieri si ale gospodarilor cu drag de munca pămantului din jurul Iasului. T ...

Scrisoarea oficială care poate face Parlamentul să se mai gândească la tăierile din ASF
03/09/2025 12:08

  Scrisoarea oficială care poate face Parlamentul să se mai gandească la tăierile din ASF * OCDE: Monitorizăm asigurarea unui nivel adecvat al personalului si bugetului ASF. Ingerintele politice trebuie evitate Premierul Ilie Bolojan a anuntat recent si măsurile de reorganizare a autoritătilor autonome, cum ar fi ASF, ANRE si ANCOM. În cadrul unor reduceri de personal si de salarii dictate deja (intre 10% si 30% tăieri de personal si 30% tăieri salariale si de indemnizatii), aceste institutii trebuie să prezinte comisiliilor de specialitate din Parlament planuri concret ...

Anunț privind începerea proiectului „Dezvoltarea unei platforme suport decizie pentru diagnosticul arteriopatiilor, bazată pe tehnologii Big Data, Învățare Automată și Procesare de Imagini – ArtCADe”
03/09/2025 10:27

 Anunt privind inceperea proiectului „Dezvoltarea unei platforme suport decizie pentru diagnosticul arteriopatiilor, bazată pe tehnologii Big Data, Învătare Automată si Procesare de Imagini – ArtCADe”

COMUNICAT DE PRESĂ BRIANA TRAVEL SRL
03/09/2025 09:00

 COMUNICAT DE PRESĂ BRIANA TRAVEL SRL

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” SELECT GRUP SA,
03/09/2025 09:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” SELECT GRUP SA,

Aurul sparge recordurile: 3.508 dolari uncial!
03/09/2025 07:59

* investitorii se refugiază in metalul galben pe fondul tensiunilor globale si al asteptărilor de reducere a dobanzilor Aurul a atins, marti dimineată, un nou maxim istoric pe pietele asiatice: 3.508,73 dolari uncia, depăsind precedentul record de 3.500,10 dolari stabilit in aprilie. Cresterea spectaculoasă vine pe fondul anticipatiilor că Rezerva Federală a SUA (Fed) va reduce dobanzile incă din această lună, decizie care face ca activele fără randament, precum aurul, să devină mai atractive pentru investitori. De la inceputul anului, aurul s-a apreciat cu peste 30%, consolida ...

Cum ții sub control valoarea facturilor de gaze naturale
02/09/2025 10:57

 Cum tii sub control valoarea facturilor de gaze naturale

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie publica cu strigare in data de 18.09.2025. Five Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu S.A. -in reorganizare cu sediul in Sat Falciu, Comuna Falciu, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/229/2002, avand CUI: RO14812105, organizeaza o singura licitatie publica cu strigare in data de 18.09.2025 de la ora 13.00, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei: Proprietate imobiliara -„Ferma Valea lui Marcu” -Pachet bunuri imobile si mobile, compusa din teren extravilan in suprafata de 28.413 mp, impreuna cu cladiri si bunuri mobile, situate in Extravilan Falciu, judetul Vaslui -Pret pornire: 200.000 Lei. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.000 Lei +TVA si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta/ videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu in data de 17.09.2025, ora 16.00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele pot fi obtinute la nr. 0762.978.187 sau e-mail: vanzari@ r-agro.ro.
Cum ții sub control valoarea facturilor de gaze naturale
02/09/2025 10:50

 Cum tii sub control valoarea facturilor de la gaze naturale

Încheierea proiectului:
02/09/2025 10:33

 Încheierea proiectului: " Îmbunătătirea eficientei energetice prin inlocuirea unor utilaje tehnologice cu altele mai performante energetic la RODOTEX SRL" - cod unic proiect 1756806077

Reforma din administrația publică, amânată.  Zeci de mii de bugetari scapă, două săptămâni, de concedieri
01/09/2025 11:36

După cinci ore de negocieri tensionate, liderii coalitiei nu au reusit să bată palma pe una dintre cele mai sensibile măsuri de reformă a statului: restructurarea aparatului administrativ. Reforma care vizează tăieri masive de posturi din primării, prefecturi si consilii judetene a fost din nou amanată, lăsand in aer soarta a zeci de mii de angajati din administratia locală si centrală. Pentru moment, concedierile sunt puse „pe pauză” pană pe 15 septembrie, după ce PSD a cerut un răgaz suplimentar pentru a analiza impactul. Între timp, premierul Ilie Bolojan ...

Cerere mare de valută, pe piață
31/08/2025 17:49

* majorarea cereri de valută din partea comerciantilor care se pregătesc să achite importurile făcute peste vară, a ridicat cursul la sfarsitul lui august la 5,0722 lei, maximul ultimei luni, in timp ce cotatiile din piată au urcat la 5,069 – 5,078 lei Ultima lună de vară a fost pozitivă pentru leu, chiar dacă la finalul ei s-a manifestat o tendintă de crestere a cursului, după ce euro a atins la inceputul săptămanii trecute minimul ultimelor două luni de 5,0539 lei. La sfarsitul lui august, comparativ cu finalul lui iulie, media euro s-a depreciat cu mai putin de jumăt ...

Aceste ambajale NU vor mai fi primite în sistemul RetuRO: 8 producători au contractele suspendate
30/08/2025 20:30

Sistemul RetuRO, cel prin intermediul căreia se colectează ambalajele in schimbul garantiei de 0,50 de bani, a reziliat contractele pentru opt producători. Acestia nu vor mai avea dreptul să imprime simbolul SGR si ambalajele nu vor mai fi primite de către aparate. Cumpărătorii trebuie să fie atentie la produsele cumpărate si să vadă dacă au simbolul SGR, informează Mediafax. Lista cuprinde in prezent opt producători Nu toti producătorii cu care RetuRO, administratorul Sistemului de Garantie-Returnare, a incheiat contracte pentru a putea comercializa ambalaje returnabile incep ...

Trenurile nu vor mai fi anulate. CFR a făcut anunțul
30/08/2025 18:00

CFR a amanat temporar decizia de a anula circulatia mai multor trenuri, după ce a incasat partial din datoriile restante, a transmis compania de transport vineri seară. Potrivit unui comunicat al CFR SA, după ce CFR Călători si TFC au efectuat plăti partiale ale sumelor restante in ultimul moment, aplicarea prevederilor din telegrama CFR nr. 28 din 27.08.2025 a fost suspendată temporar, pană la noi dispozitii. „În urma analizării plătilor efectuate in ultimul moment pentru achitarea partială a sumelor restante, efectuate de CFR Călători si TFC, se suspendă tempora ...

Reguli noi pentru proprietarii care își închiriază locuințele. Cum se va face plata către stat de acum încolo
29/08/2025 19:11

 Reguli noi, care schimbă modul de impozitare si de declarare a castigurilor, pentru proprietarii care obtin venituri din chirii. Modificările ii vizează si pe cei care isi oferă spre inchiriere locuintele sau casele in regim hotelier sau prin platforme precum Airbnb. Una dintre noutăti se referă la inchirierile pe termen scurt, in regim hotelier. Concret, proprietarii vor avea obligatia de a folosi case de marcat si de a emite bonuri fiscale clientilor, in cazul in care nu există un contract incheiat intre ambele părti, scrie antena3.ro.   Din punct de vedere fiscal, va d ...

Schimbări la plata cu cardul în 2026! Lege nouă pentru români!
29/08/2025 13:20

Au fost anuntate schimbări la plata cu cardul in 2026! Concret, firmele care nu detin un cont de plăti in Romania sau un cont deschis la trezorerie vor fi declarate inactive. Toate firmele vor fi obligate să detină un cont de plăti pe toată durata activitătii. Firmele nou infiintate trebuie să deschidă un cont in maximum 60 de zile lucrătoare de la infiintare. Nerespectarea acestei obligatii va fi considerată contraventie. De anul viitor, va intra in vigoare o lege nouă pentru romani! Schimbări la plata cu cardul in 2026! O nouă lege va fi adoptată in 2026 si sunt vizati rom ...

TRANSFORMAREA DIGITALA A COMPANIEI ANVI PROFESSIONAL SECURITY SRL - Finalizare a proiectului
29/08/2025 10:20

 TRANSFORMAREA DIGITALA A COMPANIEI ANVI PROFESSIONAL SECURITY SRL - Finalizare a proiectului –

Comunicat de presa. Finalizarea proiectului: SC MADRAS COMP S.R.L. in calitate de Beneficiar, anunta finalizarea implementarii proiectului ,,Digitalizarea societatii MADRAS COMP S.R.L.” cod Smis 314125
29/08/2025 09:15

Comunicat de presa. Finalizarea proiectului: SC MADRAS COMP S.R.L. in calitate de Beneficiar, anunta finalizarea implementarii proiectului ,,Digitalizarea societatii MADRAS COMP S.R.L.” cod Smis 314125  

COMUNICAT DE PRESĂ Finalizare proiect ,,Protetic Digital” ➢ Numele beneficiarului: PROTETIC DESIGN S.R.L.
29/08/2025 09:00

COMUNICAT DE PRESĂ Finalizare proiect ,,Protetic Digital” ➢ Numele beneficiarului: PROTETIC DESIGN S.R.L.

10.000.000.000 € plăteşte anual statul, pe 17 ajutoare sociale. Care sunt județele fruntașe?
28/08/2025 11:16

  10.000.000.000 € plăteşte anual statul, pe 17 ajutoare sociale. Care sunt judetele fruntase? Statul roman va continua să plătească aceşti bani celor 5,6 milioane de beficiari, urmand ca reducerile de plăţi care se fac acum, de către Guvernul Bolojan, să fie operate din alte părţi. Singurul lucru pe care-l putem face este să constatăm ce plăţi mari au fost angajate de către precedentele executive şi să căutăm acum soluţii la această problemă. Pe de altă parte, desigur că ar putea să existe şi alte beneficii sociale, dar trebuie să mai şi fie surse b ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei