Economie

Zeci de trenuri anulate la CFR Călători și Transferoviar Călători, de la 1 septembrie și 1 octombrie. Club Feroviar: Motivul este neplata Tarifului de Utilizare a Infrastructurii

Zeci de trenuri de la CFR Călători si Transferoviar Călători vor fi anulate, pe motiv de neplată a Tarifului de Utilizare a Infrastructurii (TUI), scrie Club Feroviar.   Motivul este neplata Tarifului de Utilizare a Infrastructurii (TUI). Administratorul infrastructurii feroviare a dat o dispozitie in teritoriu prin care comunică ce trenuri se vor anula incepand de luni, 1 septembrie, respectiv de la 1 octombrie. Operatorul feroviar de stat a dat următorul comunicat: „CFR Călători se află in imposibilitatea de a achita la termenul scadent contravaloarea facturilor pentr ...

TRANSFORMAREA DIGITALA A COMPANIEI ANVI PROFESSIONAL SECURITY SRL - Finalizare a proiectului –
28/08/2025 10:32

TRANSFORMAREA DIGITALA A COMPANIEI ANVI PROFESSIONAL SECURITY SRL - Finalizare a proiectului –

Poliția schimbă flota. MAI cumpără 5.000 de mașini hibride Renault
28/08/2025 10:03

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a semnat recent unul dintre cele mai mari contracte de achizitii auto din ultimii ani, cu o valoare totală de aproape 578 de milioane de lei. Beneficiar al licitatiei a fost compania Renault Commercial Roumanie, care va furniza un număr de pană la 5.000 de autoturisme hibride, ce urmează să fie repartizate către mai multe structuri din subordinea ministerului: Politia Romană, Jandarmeria, Politia de Frontieră, dar si alte servicii speciale. Procedura de atribuire a avut o competitie stransă, cu două companii inscrise – Renault si Trust Motor ...

Comunicat de presa  PROIECT F-DANKE  - Formare pentru Digitalizarea ANgajaților fără Know-how în Era digitală –
28/08/2025 09:30

Comunicat de presa PROIECT F-DANKE - Formare pentru Digitalizarea Angajatilor fără Know-how in Era digitală     

 Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Numele beneficiarului: SC AG SAN INVEST SRL
28/08/2025 09:00

  Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Numele beneficiarului: SC AG SAN INVEST SRL    

Paradoxul austerității: BNR a cheltuit, luna trecută, peste 11 milioane de lei pentru confort și protocol!
28/08/2025 08:06

Într-o perioadă in care Guvernul cere populatiei să accepte cresteri de taxe, tăieri bugetare si un discurs permanent despre „austeritate”, Banca Natională a Romaniei (BNR) pare să trăiască intr-o cu totul altă realitate. Bilantul publicat recent scoate la iveală cheltuieli si beneficii care sochează opinia publică si ridică semne serioase de intrebare despre modul in care este administrată institutia. Economistul Radu Georgescu, aflat in conflict deschis cu oficiali ai BNR după ce a făcut cunoscute aceste cheltuieli, spune că BNR a contractat recent achiziti ...

Argintul a depășit performanțele aurului și devine marea atracție a investitorilor
27/08/2025 12:41

Argintul isi continuă ascensiunea si se conturează drept una dintre cele mai profitabile investitii ale anului 2025. Pretul metalului alb s-a apropiat in luna august de 38,5 dolari pe uncie, ceea ce inseamnă o apreciere de circa 33% de la inceputul anului, performantă ce a depăsit evolutia aurului. Potrivit unei analize realizate de compania de investitii XTB, această dinamică confirmă o tendintă istorică: in perioadele fructuoase pentru metalele pretioase, argintul are o viteză de crestere mai mare decat aurul, fiind sustinut de o piată mai mică si mult mai volatilă. Dacă rapo ...

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie publica cu strigare in data de 18.09.2025. Five Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu S.A. -in reorganizare cu sediul in Sat Falciu, Comuna Falciu, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/229/2002, avand CUI: RO14812105, organizeaza o singura licitatie publica cu strigare in data de 18.09.2025 de la ora 13.00, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei: Proprietate imobiliara -„Ferma Valea lui Marcu” -Pachet bunuri imobile si mobile, compusa din teren extravilan in suprafata de 28.413 mp, impreuna cu cladiri si bunuri mobile, situate in Extravilan Falciu, judetul Vaslui -Pret pornire: 200.000 Lei. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.000 Lei +TVA si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta/ videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu in data de 17.09.2025, ora 16.00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele pot fi obtinute la nr. 0762.978.187 sau e-mail: vanzari@ r-agro.ro.
„Stranierii” trimit tot mai puțini bani în țară
27/08/2025 12:41

* evolutia monedei nationale este influentată de remiterile pe care le fac romanii care muncesc in afara tării, care s-au ridicat, anul trecut, la 6,7 miliarde euro, fiind astfel unul dintre cei mai importanti „investitori” ai economiei romanesti * in prima jumătate a acestui an, fată de 2024, au fost trimisi mai putini euro in tară, 2,9 miliarde euro Decizia – surpriză a premierului francez François Bayrou de a solicita pentru septembrie un vot de incredere din partea Adunării Nationale a afectat negativ atat euro, cat si monedele de la marginea zonei, inclusi ...

TRANSFORMAREA DIGITALA A COMPANIEI ANVI PROFESSIONAL SECURITY SRL - Finalizare a proiectului –
27/08/2025 09:00

  COMUNICAT DE PRESA TRANSFORMAREA DIGITALA A COMPANIEI ANVI PROFESSIONAL SECURITY SRL - Finalizare a proiectului –      

Av. Gheorghe Piperea: Euro-Digital - Și nu vei mai cumpăra, nici vinde, decât purtând această pecete digitală
27/08/2025 07:51

In 2009, cind am vorbit despre aceste lucruri, am fost numit conspirationisti. Cuviosul Justin Parvu a fost cel care a deschis această discutie, intr-un moment in care nimeni nu intelegea nimic. Au trecut multi ani pină cind am aflat că apelul său din 14 Ianuarie 2009 venea in urma unei descoperiri pe care Dumnezeu i-a făcut-o la 10 zile după ce Bitcoin (prima monedă digitală) a fost lansat pe piată. Tin să precizez că la noi, in Romania, s-a aflat despre Bitcoin abia prin 2013-2014, după ce Sfintul Justin a plecat din această lume. Banca Centrală Europeană cheltuie, calculeaz ...

Consumul s-a prăbușit. Marile lanțuri de magazine goale… i-a lovit ce credeau că ne lovește pe noi
27/08/2025 07:48

Consumul din Romania a intrat in picaj. Romanii, sufocati de taxe, preturi si facturi, nu mai cumpără la fel ca inainte. Magazinele care altădată gemeau de clienti sunt acum aproape goale. Marile lanturi de retail, care făceau profituri uriase pe spatele oamenilor, incep să simtă criza. Este ironia sortii: exact pe cei care au crezut că romanii vor fi loviti i-a ajuns criza din urmă. In loc să vedem gospodării inchise si mese goale, vedem supermarketuri pustii si rafturi neatins. Puterea de cumpărare s-a prăbusit, iar asta loveste in buzunarul corporatiilor care si-au imaginat c ...

Salariile „obscene” de la ANRE, ASF și ANCOM, făcute publice de un deputat USR, după „o scrisoare tragică din partea sindicatelor
26/08/2025 22:02

 Deputatul Radu Mihaiu (USR), presedintele Comisiei de IT, a dat o replică unei scrisori pe care sindicatele angajatilor din Autoritatea de Supraveghere Financiară, Autoritatea Natională pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii si Autoritatea Natională de Reglementare in Energie au trimis-o comisiei, scrisoare in care isi arată nemultumirea fată de reducerea salariilor in aceste institutii. „La Comisia de IT am primit o scrisoare foarte tragică din partea sindicatelor ASF, ANCOM si ANRE in care anuntă prăpădul care ii paste odată cu Pachetul 2 de măsuri. ...

Romsilva are un nou director general
26/08/2025 20:57

* premieră institutională: concurs transparent, cu interviuri publice si dezbatere alături de societatea civilă Regia Natională a Pădurilor – Romsilva are, incepand din această lună, un nou director general interimar. Jean Visan, inginer silvic cu peste 24 de ani de experientă si doctor in Silvicultură al Universitătii Transilvania din Brasov, a fost desemnat castigătorul concursului organizat in premieră intr-un cadru de deplină transparentă. Ministerul Mediului, Apelor si Pădurilor (MMAP) a anuntat finalizarea procesului de selectie, subliniind caracterul fără prece ...

Zeci de mii de bancnote contrafăcute, descoperite în Vrancea, în cadrul unor controale desfăşurate la unităţi comerciale
26/08/2025 17:18

 Poliţiştii Serviciului de Combatere a Criminalităţii Organizate Vrancea au descoperit o cantitate impresionantă de bancnote contrafăcute, in cadrul unor controale desfăşurate la unităţi comerciale din judeţ.    Începand cu luna iulie 2025, poliţiştii au inregistrat mai multe dosare penale privind punerea in circulaţie de valori falsificate şi inşelăciune, vizand bancnote care pot fi confundate cu cele autentice. Pe 25 august 2025, in urma unei acţiuni de control, au fost descoperite 23.300 de bancnote contrafăcute – dintre care 14.700 euro ş ...

Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” MY FOOD SOLUTION SRL
26/08/2025 12:00

 Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” MY FOOD SOLUTION SRL, in calitate de Beneficiar, anuntă demararea proiectului „Cresterea competitivitătii societătii MY FOOD SOLUTION SRL prin adoptarea tehnologiilor digitale”    

COMUNICAT DE PRESA. LANSARE PROIECT - DEZVOLTARE PRODUS SOFTWARE INOVATIV FLIXIER S.R.L.
26/08/2025 10:27

COMUNICAT DE PRESA. LANSARE PROIECT - DEZVOLTARE PRODUS SOFTWARE INOVATIV FLIXIER S.R.L.

Comunicat de presă  DANKE Consulting și Asociația pentru Promovarea Învățământului European Bacău anunță începerea proiectului  ”T-DANKE – Transformare Digitală a Angajaților fără Know-how în Era digitală” (cod SMIS 331749).
26/08/2025 09:15

 Comunicat de presă DANKE Consulting si Asociatia pentru Promovarea Învătămantului European Bacău anuntă inceperea proiectului ,,T-DANKE – Transformare Digitală a Angajatilor fără Know-how in Era digitală” (cod SMIS 331749)

COMUNICAT DE PRESĂ  Lansarea proiectului MODERNIZAREA, REABILITAREA ȘI EFICIENTIZAREA ENERGETICĂ  A CLĂDIRILOR PUBLICE DIN ORAȘUL GURA HUMORULUI - CLĂDIRE INTERNAT  COLEGIUL ALEXANDRU CEL BUN Cod SMIS: 342747 2
26/08/2025 09:15

COMUNICAT DE PRESĂ  Lansarea proiectului MODERNIZAREA, REABILITAREA SI EFICIENTIZAREA ENERGETICĂ A CLĂDIRILOR PUBLICE DIN ORASUL GURA HUMORULUI - CLĂDIRE INTERNAT COLEGIUL ALEXANDRU CEL BUN Cod SMIS: 342747    

COMUNICAT DE PRESĂ  Lansarea proiectului MODERNIZAREA, REABILITAREA ȘI EFICIENTIZAREA ENERGETICĂ  A CLĂDIRILOR PUBLICE DIN ORAȘUL GURA HUMORULUI - CLĂDIRE INTERNAT  COLEGIUL ALEXANDRU CEL BUN Cod SMIS: 34274
25/08/2025 16:01

 COMUNICAT DE PRESĂ Lansarea proiectului MODERNIZAREA, REABILITAREA SI EFICIENTIZAREA ENERGETICĂ A CLĂDIRILOR PUBLICE DIN ORASUL GURA HUMORULUI -  CLĂDIRE INTERNAT COLEGIUL ALEXANDRU CEL BUN Cod SMIS: 34274

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei