Guvernul a decis soarta autostrăzilor din Moldova (A7 și A8). Ce a anunțat astăzi ministrul Proiectelor Europene
Dimensiune font:
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, a anunțat marți că o parte importantă a proiectelor de infrastructură prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – inclusiv tronsoane din autostrăzile A7 și A8 – vor fi transferate spre finanțare din fonduri structurale, prin Politica de Coeziune.
„Este o veste foarte bună: putem muta o bucățică din A7 și capetele de A8 pe SAFE și pe Programul Transport din Coeziune. Asta înseamnă că proiectele nu se pierd, ci sunt salvate de la risc și pot fi continuate într-un cadru financiar mai flexibil”, a declarat Pîslaru într-un interviu pentru Agerpres.
Mutarea acestor proiecte se face pentru a evita pierderea de bani europeni în cazul în care lucrările nu pot fi finalizate până în termenul-limită impus de PNRR – 31 august 2026. Potrivit ministrului, fondurile din Coeziune permit o abordare mai realistă și acceptă fazarea lucrărilor, precum și corectarea eventualelor probleme birocratice sau tehnice fără a pierde întreaga finanțare.
Pe lângă A7 și A8, și alte proiecte mari de infrastructură, cum ar fi metroul din Cluj, vor fi transferate în afara PNRR, din cauza întârzierilor sau a lipsei de progres în implementare. Totuși, Pîslaru a subliniat că proiectele strategice deja începute – cum sunt spitalele, autostrăzile și căile ferate – vor fi susținute în continuare, deoarece o eventuală oprire a lucrărilor ar fi mai costisitoare decât finalizarea lor.
Adauga comentariul tau