„În 2024 se poartă culorile tari! Este momentul să îndrăzniți!”

1alina interviu

Dimensiune font:

| 23-03-2024 09:57

  În lumea fermecată a nunților, fiecare cuplu are nevoie de un ghid priceput care să transforme visul lor în realitate. Am avut privilegiul de a discuta cu Alina Alexandroaie, un wedding planner și un florist cu o vastă experiență, pentru a afla secretele din spatele organizării unor evenimente cu adevărat de neuitat.

- Care sunt culorile și paleta de culori recomandate pentru evenimentele din acest an?

- Dacă anii anteriori în design-ul floral de eveniment combinația alb-verde a fost alegerea celor mai mulți miri, anul 2024 vine cu noutăți. Se poartă culorile tari! Da, este momentul să îndrăzniți! Vor fi în continuare mirese ce vor alege culori mai light și mă gândesc în primul rand la Peach Fuzz, care este culoarea anului. Va fi folosită adesea în combinație cu alb și cu un verde sage. Dar vedetele anului în materie de design floral de eveniment vor fi culorile mai tari: vom vedea des Viva Magenta (culoarea anului trecut), roșu, roz puternic, portocaliu, galben solar, dar și verde smarald, albastru navy.

- Ce stiluri de design și aranjamente florale sunt populare în 2024 pentru diferite tipuri de evenimente?

- Întotdeauna ținem cont în design-ul unei nunți de locația unde are loc, de preferințele mirilor, de stilul de petrecere dorit, de zonele de interes pentru fotografii. Luăm în calcul și alte detalii, în măsură în care se potrivesc acestor coordonate preexistente. De pildă, la centerpiece-uri vedem o întoarcere înspre designul clasic olandez. Gândiți-vă la asimetrie, multe flori diferite ca înălțimi și ca texturi, contraste puternice de lumini şi umbre. Gândul mă duce și la folosirea alături de flori și a altor elemente vegetale - fructe, legume (struguri, piersici). Un mare accent se pune și pe conceptul de sustenabilitate.

 - Care sunt florile de sezon sau plantele care au devenit populare în designul evenimentelor?

- Se poartă florile naturale! În opinia mea și a multor mirese (din fericire pentru mine și pentru alți colegi de breaslă ce au păstrat această coordonata vie) - ele nu au încetat vreodată să se poarte. Fiindcă aminteam de Peach Fuzz - care e un fel de portocaliu deschis, stins - există deja o creștere pe bursa de flori a comenzilor în această nuanță. Vom vedea des David Austin Juliet (un trandafir englezesc de grădină minunat), amaryllis, ranunculus, eustoma Alissa, dar și daliile, hortensiile, bujorii. O revenire pe care eu o aștept de mult timp este cea a garoafelor: sunt atâtea culori spectaculoase disponibile! Le ador!

- Cum abordați conceptul de sustenabilitate în designul și aranjamentele florale pentru evenimente în acest an?

- Aminteam de ideea de sustenabilitate ca fiind o direcție actuală a design-ului de eveniment. Se leagă, în primul rând, de folosirea florilor naturale: planta în sine rămâne vie după tăierea florii, nu suferă în niciun fel, nu „moare”. Știu că îmi voi supăra unii colegi cu această afirmație, însă mi-o asum, e adevărul: pentru florile artificiale (de mătase) se folosește mult plastic. Apoi, vorbim despre conceptul „no foam” - fără burete (nu este întotdeauna posibil, depinde de design). O altă idee excelentă este aceea de a oferi, la final, florile folosite la decor invitaților pentru a ajunge să fie admirate și folosite cât mai mult timp.

- Care sunt materialele și texturile la modă pentru decorarea evenimentelor?

- Anul 2024 va fi despre a îndrăzni mai mult și la materiale&texturi. Gândiți-vă la o nuntă de genul celor ce au loc într-un palat italian vechi, un „palazzo”: fețe de masă din brocard cu model floral, texturi unice, veselă colorată, în contrast. Poate un ring de dans cu un material atipic sau într-o culoare inedită. Șervețele textile cu model în relief. Pe de altă parte, avem nunțile bohemian cu accente artistice: în zonele de fotografii puteți folosi covoare persane cu model floral paisley, canapele vintage, ca să fie un look ușor dezordonat, nu acea perfecțiune liniară. Se poartă și motivele celeste: lună, stele, constelații. Le puteți folosi la invitații, la detalii decorative și chiar la elementele textile, mai ales în zonele de photocorner.

- Cum vă adaptați designul și aranjamentele florale în funcție de locația evenimentului?

 - De la elementele preexistente și de la dorințele mirilor, pornim mereu în conturarea conceptului decorativ. Eu nu sunt de acord, de pildă, ca într-o sală clasică foarte elegantă să folosim pampas, de pildă (apropo, nu prea se mai poartă). Din start, dacă stilul preferat de design este un bohemian pur, trebuie aleasa altă sală; au bătrânii o vorbă – „Să nu fie că nuca în perete”. Ținem cont de cum arată spațiul sau spațiile unde se desfășoară momentele-cheie din desfășurătorul nunții. Nu vorbim doar despre spațiul petrecerii în sine, ci și despre cel unde are loc cununia civilă (cele în aer liber au luat amploare în ultimii an), cea religioasă, zona de cocktail de dinainte de petrecere, zonele instagramabile. Da, folosim des acest termen: fiecare nuntă în 2024 va fi vizibilă în social media, chiar dacă unii miri nu vor neapărat acest lucru. Vorbim despre invitați ce își vor face oricum poze, le vor publica în story-uri, în postări. Ca urmare, dorim să le oferim zone frumoase, personalizate, care să spună ceva aparte despre miri, despre stilul și tema generală a nunții. Foarte mult se poartă elementele de semnalistică luminoasa, cu led. Mă refer la zonele foto în care vedem flori, dar și genul acesta de elemente vizuale.

- Ce tehnologii sau elemente interactive adăugați în designul evenimentelor pentru a le face mai captivante și memorabile?

- Tot de prezența pe rețelele de social media se leagă, de pildă, o idee ce îmi place mult - un hashtag personalizat al nunții, pe care să îl folosească invitații în postări. De pildă, un joc de cuvinte pornind de la numele de familie al mirilor. Invitațiile digitale, website-urile dedicate evenimentului - acestea sunt deja lucruri uzuale pe care un wedding planner le folosește, dar și multe perechi ce-și organizează singure nunta. Mai este ceva nou ce îmi place mult: au apărut diferite forme Audio Guest Book, mesaje audio la evenimente, lăsate de invitați printr-un telefon retro, din acela cu receptor. Ele se înregistreză pe un stick sau link online. E faina ideea de aparent mix de tehnologii. Multe locații de nuntă din Iași oferă live cooking la eveniment: un proțap sau o zonă de burgeri unde invitații participa la show-ul culinar. Pentru nunțile de zi, relaxate, jocurile interactive sunt o idee frumoasă, ghidate sau nu de un maestru de ceremonii.

- Ce sfaturi aveți pentru clienții care doresc să integreze tendințele din acest an în evenimentele lor?

 - Am vorbit mult despre ceea ce se poartă, este rolul meu, ca wedding planner și florist de eveniment să prezint noutățile&posibilitățile. Însă, de reținut, dragi miri: cel mai mult se poartă să vă simțiți voi înșivă în raport cu nunta voastră! Să nu faceți lucruri ce nu vă reprezintă! Mulți furnizori au efectiv nevoie să prezinte noutăți în portfolii pe social media și vor încerca să vă convingă să faceți așa sau așa: daca voi simțiți că nu vi se potrivește o idee, o direcție, spuneți „Nu!”. Gândiți-vă că pozele rămân: peste 10 ani, vă va mai plăcea acel lucru, răsfoind prin amintiri? Dacă da, luați-l în calcul! Este exact ca în moda vestimentară: normal că sunt tendințe, dar nu trebuie să le adoptați dacă nu vi se potrivesc! Nimic nu „trebuie” neapărat la nuntă decât să vă respectați oaspeții, voi ca gazde de eveniment (căci asta sunteți), oferindu-vă vouă înșivă și lor cea mai frumoasă experiență colectivă posibilă în bugetul vostru!

- Cum vă mențineți la curent cu ultimele tendințe în designul de evenimente și floristică?

- Sunt o persoană creativă, căreia îi place să fie la curent cu noutățile în orice domeniu. Nu mă limitez doar la domeniul meu de activitate - organizarea și decorarea nunților. Așa îmi dau seama, de pildă, cât interes există în rândul celor sub 30 ani pentru sustenabilitate. Sau pentru rețelele social media, pentru interactivitate. Folosesc des Instagram, mai nou Threads, bineînțeles Facebook. Îi urmăresc pe cei mai buni wedding planneri din lume, pe cei mai buni decoratori, pe cei mai buni designeri florali. Urmăresc prezentări de modă,  filmele cele mai vizionate (de pilda succesul de box office „Barbie” a făcut aproape instantaneu din rozul aprins o culoare în tendințe peste tot, inclusiv la nunti). Merg des la expoziții, la spectacole, la evenimente sociale în Iași: îmi place să simt pulsul comunității unde activez, de unde vin, bineînțeles, și clienții mei. Notez idei ce se nasc pe loc, stimulate de toate acestea și aștept mirii potriviți, cărora să le propun ideile mele, dacă simt că li se vor potrivi.

-  Cum ați ales acest domeniu? Ce v-a atras? Care sunt cele mai mari bucurii? Dar provocări?

- Domeniul meu este despre a lucra pentru oameni, cu oameni, dintodeauna am fost potrivită pentru acest segment. Aparent, o mare parte din parcursul meu profesional anterior și studiile mele (Jurnalism și Științe ale Comunicării la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, urmate de un master în Management) nu au de-a face cu domeniul meu actual, însă toate se leagă. Este despre simțire, despre comunicare, despre a te pune în locul celuilalt și în locul celorlalți (coordonez des echipe de furnizori diferiți), cu scopul final de a creiona un eveniment memorabil pentru cei ce m-au ales. Oamenii își pun nunta - un eveniment cu atâta încărcătură emoțională (pentru ei, pentru familiei și pentru cei apropiați) - în mâinile mele cumva, când mă aleg că wedding planner. Când sunt doar decorator&florist, alături de echipă cumva e mai ușor, dar tot există responsabilitatea ca totul să arate frumos. Apar și provocări ce țin de lucrul cu oamenii, de presiunea aceasta, de imprevizibilitatea unor factori, oricât de bine ai organiza tu agenda, cu toate am de-a face de zece ani. Da, zece ani se împlinesc pe 1 martie 2024 de la primul eveniment al meu&nostru (ca fondator al Magenta Events). Din acest motiv, am decis ca în acest an să fim prezenți înainte, în primul week-end din februarie, la cel mai mare târg de nunți din Iași. Va fi un an aniversar pentru mine&noi și, mai mult că oricând, îi voi răsplăti pe cei ce mă aleg&ne aleg cu lucruri&experiențe de care să își amintească, peste ani, cu bucurie. Căci, într-un cuvânt, despre asta este o nuntă: despre bucurie!

A consemnat Maura ANGHEL

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Greșeala de la pompă: cum faci să nu-ți strici mașina dacă ai pus benzină în loc de motorină?
07/09/2025 11:45

 Printre soferi circulă tot felul de mituri: unii spun că sistemul start-stop strică electromotorul si consumă mai mult combustibil, altii sustin că, in cazul masinilor care au cutie automată, ar fi ...

Roluri în trei filme pentru actorul ieşean Ionuţ Cornilă
25/08/2025 08:50

Lunile acestei veri au fost pline pentru pasionatii de film, dar si pentru creatorii genului. Între numeroasele evenimente nationale si internationale, Festivalul TIFF de la Cluj si Serile Filmului Romane ...

„Trebuie să producem peste 7 tone de grâu pe hectar doar pentru a acoperi cheltuielile de înființare a culturii”
04/08/2025 12:59

* consideră inginerul Vasile Lungu, unul dintre cei mai cunoscuti fermieri din regiunea Moldovei si chiar din tară, administratorul ,,Domeniilor Lungu” din judeţul Iaşi - În Valea Prutului si i ...

Ce whisky se bea la Camera Deputaților
03/08/2025 15:26

  Camera Deputatilor are prevăzută in buget o sumă de peste 10.000 de euro pentru achizitia de băuturi „spirtoase premium” si vin romanesc pentru acest an. Sumele apar in planul anual de ...

„Ia unește lumi. Și o face fără grabă, fără zgomot, cu rost”
29/06/2025 20:05

- Ce inseamnă pentru tine frumosul, in forma lui cea mai sinceră? Si cum ai stiut că vrei să-l asterni pe panză? - Frumosul incepe cu ce contin. Cine sunt, ce aleg, ce las să se aseze in mine. Fiecare e ...

  „Medicina în dar și credința în vindecare”
06/04/2025 20:05

* dialog cu prof. univ. dr. Daciana Elena Brănisteanu, fondatorul Primăverii  Dermatologice Iesene, care incepe astăzi in Capitala Moldovei. Un interviu despre puterea discretă a credintei si despre tr ...

„Fiecare dintre noi are un dar special, o chemare unică, iar lumea devine mai frumoasă atunci când fiecare își urmează drumul cu sufletul deschis”
26/03/2025 08:39

- Cum v-a influentat propriul parcurs profesional modul in care ii inspirati pe copii să-si descopere potentialul si să-si urmeze pasiunile? - Pentru mine, a fi invătătoare este un mod de viată, o menire ...

„Ne-am dorit atât de mult să devenim egale cu bărbații, încât, undeva pe traseu, ne-am pierdut”
23/03/2025 20:50

 - Ce v-a purtat pasii spre această meserie dură? A fost o chemare limpede sau o poveste care s-a tesut in timp? - A fost, oricat de cliseistic ar suna, chemarea destinului. Toată copilăria mi-am dori ...

„Femeile pot face orice, dar nu oricum. Grația și sensibilitatea ne permit să vedem dincolo de geometria rigidă”
23/03/2025 12:43

- Cum v-ati impletit pasii printre structuri de beton si geometrii riguroase, păstrand in suflet gratia si frumusetea de a fi femeie? – Pentru mine, ingineria constructiilor nu a fost niciodată doar de ...

„Principala cauză a alienării sociale din prezent este fluxul continuu de informații și experiențe digitale”
22/03/2025 11:30

- Oamenii au fost dintotdeauna alienati sau ceva s-a schimbat fundamental in ultimul secol? - Alienarea a fost legată in trecut de conditiile socio-economice, fiind inteleasă ca lipsa sau indepărtarea de r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei