12 Strategii Pentru Optimizarea Campaniilor PPC & Creșterea Vânzărilor

Untitled

Dimensiune font:

| 22-12-2022 09:48

 

 

 

Campaniile PPC sunt printre cele mai utilizate metode pentru creșterea vânzărilor atunci când vine vorba de digital marketing. Antreprenorii de succes știu că reclamele Google Ads plătite îi pot ajuta să genereze vânzări multe într-un timp scurt, tot ce trebuie să facă este să se asigure că anunțurile sunt optimizate corespunzător. 

 

Dacă și tu vrei să te bucuri de rezultatele aduse de campaniile PPC, citește acest articol în continuare. Vei afla nu mai puțin de 12 strategii pentru optimizarea campaniilor PPC și creșterea vânzărilor pe care le poți aplica pentru afacerea ta!

Optimizarea PPC: Ce este și de ce este importantă?

Optimizarea unei campanii reprezintă procesul de îmbunătățire a acesteia, de a spori eficacitatea prin câteva fine ajustări care pot impacta radical rezultatele promovării PPC. Fiecare canal de marketing poate fi optimizat - există optimizare SEO, optimizarea marketingului prin email, a marketingului prin conținut etc., iar reclamele plătite ar trebui să se bucure de aceeași atenție. 

12 strategii de optimizare a campaniilor PPC

Dacă îți dorești să ai campanii PPC care să îți aducă rezultate din ce în ce mai performante, iată care sunt cele 12 strategii de optimizare pe care le poți implementa: 

  1. Actualizează-ți lista de cuvinte cheie în mod regulat

Analizează care sunt cuvintele cheie profitabile, cu un cost care poate fi susținut pe toată durata campaniei plătite în Google, și care sunt cuvintele cheie care au un cost prea mare, neprofitabil pentru tine. Bineînțeles, poți înlocui acele cuvinte cheie nerentabile cu altele pentru a testa în continuare și a găsi noi cuvinte cheie care să îți ajute campania să ajungă la persoanele potrivite.

  1. Construiește în continuare liste de cuvinte cheie negative

Lista de cuvinte cheie negativă este utilizată adesea de către specialiștii PPC. Practic, această listă conține cuvinte cheie similare cu cele pentru care campania va fi vizibilă sau din același câmp semantic, dar care nu au intenție tranzacțională sau nu reprezintă cu acuratețe care sunt produsele sau serviciile pe care tu le oferi. Este esențial să ai o listă cu cuvinte cheie negative cât mai cuprinzătoare pentru a te asigura că administrarea bugetului Google Ads va fi optimă.

  1. Îmbunătățește-ți performanța site-ului

Această strategie nu este valabilă doar pentru campaniile PPC, ci este universal valabilă în tot ceea ce privește marketingul digital. Performanța site-ului este „un pilon de susținere” pentru toate eforturile tale de promovare. Gândește-te în felul următor: poți avea o campanie PPC optimizată de cei mai buni specialiști dintr-o agenție de Google Ads, poți investi un buget de invidiat în promovarea pe Google Ads, dacă site-ul tău nu este construit ținând cont de principiile de bază ale web designului, dacă paginile se încarcă greu etc., un utilizator, chiar dacă ajunge pe landing page-ul tău cu intenția de a face o achiziție, cel mai probabil va părăsi pagina în doar câteva secunde. Așadar, înainte de a implementa o strategie de marketing, asigură-te că site-ul tău este ușor de folosit și trece testele de performanță puse la dispoziție de Google (precum PageSpeed Insights) sau alte tool-uri de specialitate.

  1. Asigură-te că site-ul tău este sigur și accesibil

Trecând mai departe, un site trebuie să fie sigur și accesibil pentru fiecare persoană. Siguranța unui utilizator pe site poate fi verificată cu ușurință prin existența acelui mic lacăt din bara URL-ului și a prezenței „https” la începutul acestuia. Un site accesibil este, pe scurt, un site care nu prezintă probleme de lizibilitate, care nu pune probleme userilor când vine vorba despre navigație - meniul este intuitiv, imaginile au suficient contrast, paginile de ajutor, contact ș.a. pot fi găsite cu ușurință etc.

 

  1. Creează pagini de destinație localizate

Dacă afacerea ta este una care oferă servicii locale sau ai magazine fizice în anumite orașe, accentuează acest lucru prin landing pages localizate. Spre exemplu, dacă ai magazine fizice în sectorul 1 și sectorul 3, poți avea câte o pagină în site pentru fiecare dintre acestea, optimizate cu cuvintele cheie potrivite. De asemenea, dacă oferi servicii în anumite orașe, precum consiliere juridică, poți avea câte o pagină în site pentru fiecare oraș în parte, unde să oferi detalii, spre exemplu, despre specialiștii pe care îi ai. După ce aceste pagini sunt construite, le poți promova prin anunțuri PPC care să fie vizibile doar persoanelor din acele zone/ orașe.

  1. Folosește extensii la anunțuri

Extensiile la anunțuri reprezintă o modalitate ușoară de a oferi utilizatorilor mai multe informații într-o modalitate simplă. Poți adăuga ca extensii câteva pagini din site care au legătură cu anunțul tău. Spre exemplu, un magazin online care are un anunț PPC pentru pagina de produse bio, poate adăuga extensii cu trimitere directă către paginile de snack-uri bio și băuturi bio. Un site care oferă servicii poate folosi extensiile pentru o trimitere directă către pagina de contact și pagina „despre noi” din site. Fiecare extensie poate fi configurată cu un heading și o scurtă descriere care ar trebui să fie cât mai convingătoare. Practic, cu ajutorul extensiilor, poți avea un anunț care să promoveze mai multe pagini din site, nu doar una. 

  1. Dezvoltă o strategie de remarketing

Prin remarketing sau retargetare, persoanele care deja au interacționat cu site-ul tău, cele care s-au arătat interesate de produsele sau serviciile tale, vor vedea din nou un anunț cu scopul de a le determina să finalizeze achiziția. De asemenea, prin afișarea repetată a anunțului tău, publicul țintă va deveni mai familiar cu afacerea. Dacă eforturile PPC sunt susținute de strategia SEO și site-ul este în primele rezultate din SERP, persoanele din publicul țintă vor avea o încredere mai mare în serviciile și produsele tale.

  1. Fă testări A/B

Testările A/B presupun implementarea simultană a două campanii care folosesc elemente de copywriting sau elemente vizuale ușor diferite pentru a observa care variantă funcționează mai bine. Spre exemplu, poate varia imaginea unui produs când vine vorba de Shopping Ads sau poate varia CTA-ul când vina vorba de Search Ads. Important este să urmărești performanța fiecărei variante și să stabilești mai apoi care este anunțul în care merită să investești un buget mai mare - anunțul A sau anunțul B.

  1. Valorifică FOMO (teama de a rata)

Este dovedit faptul că în era internetului, utilizatorii suferă de FOMO - fear of missing out. Fie că este vorba despre ultimul produs apărut pe piață, fie că este vorba despre ultima postare a unei celebrități sau a unui influencer, oamenii trebuie să vadă, să cumpere, să folosească acum. Teama de a rata o reducere mare, de a pierde șansa de a cumpăra o pereche de pantofi trendy pentru că stocurile sunt limitate etc., poate fi valorificată prin termeni specifici în campaniile PPC. Cuvinte precum: cumpără acum, reduceri limitate, ofertă valabilă în limita stocului disponibil ș.a. pot trezi teama de a rata a utilizatorilor, determinându-i să finalizeze achiziția cât mai repede. 

  1. Concentrează-te pe canalele care generează cele mai multe conversii 

Este de la sine înțeles că ar trebui să te concentrezi pe acele canale care îți aduc cele mai multe conversii. Cu toate acestea, în practică poate fi observată adesea o încăpățânare a antreprenorilor de a-și îndrepta bugetul spre un anumit canal de marketing pentru că li s-a promis de diverse persoane că, într-o anumită perioadă de timp, canalul va deveni profitabil. Multe afaceri se promovează prin Video Ads, deși publicul lor țintă nu are răbdare să urmărească un videoclip de promovare. Bugetul tău trebuie îndreptat spre canalele de marketing care îți aduc cel mai bun ROI, nu spre canalele care sunt trendy acum. 

  1. Perfecționează-ți abilitățile de copywriting

Textul unui anunț este un element de bază. Dacă acesta nu este convingător, întreaga campanie are de suferit. Deși importanța este mai mare în momentul în care anunțul nu este însoțit de un element vizual (imagine sau video), chiar și în cazul acestora trebuie să existe un CTA convingător sau un storyline inteligent. Învață bazele copywriting-ului, asigură-te că folosești un tone of voice potrivit publicului tău țintă și vei vedea cum reclamele tale încep să fie din ce în ce mai performante.

  1. Treci la licitarea manuală

Deși poate părea mai ușor să folosești licitarea automată și să lași algoritmul să decidă pentru tine, licitarea manuală îți oferă un control sporit asupra campaniilor PPC și este modalitatea folosită cel mai adesea de către specialiștii PPC. Învață mai multe despre secretele licitării manuale și implementează cât mai repede schimbarea! 

 

 

Acum că ai aflat cele 12 strategii pentru optimizarea campaniilor PPC, poți trece la implementarea lor. Deși unele pot fi implementate imediat, pentru unele este necesară puțină pregătire și know-how. Dacă nu ai timpul necesar pentru a învăța tainele copywritingului, secretele licitării manuale sau cum funcționează testările A/B, apelează la Limitless.ro, o agenție care oferă servicii PPC și se poate ocupa de administrarea campaniilor în Google Ads și promovarea site-ului tău pe Google!

 

Sursa foto: Unsplash.com


Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Unghii cu gel – avantajele și pașii pentru o manichiură de lungă durată
12/09/2025 09:47

Unghii cu gel – avantajele si pasii pentru o manichiură de lungă durată Unghiile cu gel au castigat o popularitate semnificativă datorită numeroaselor avantaje pe care le oferă. În primul ran ...

Capodoperă de Rubens, regăsită la Paris după mai bine de patru secole
11/09/2025 13:22

Unul dintre cele mai enigmatice mistere din istoria artei a primit răspuns la Paris, unde un tablou de Rubens, datat 1613 si considerat pierdut de peste patru sute de ani, a fost scos la lumină. Descoperirea ...

Odorizantele de cameră profesionale: pot purifica aerul din încăpere?
11/09/2025 12:14

Odorizantele de cameră profesionale: pot purifica aerul din incăpere?  Aerul pe care il respirăm in locuinte, birouri sau spatii comerciale poate fi incărcat cu praf, bacterii, particule de poluare si ...

Hanorac slim fit sau hanorac oversized: care opțiune ți se potrivește?
11/09/2025 11:48

Hanorac slim fit sau hanorac oversized: care optiune ti se potriveste? Hanoracul ocupă un loc special in garderoba oricui apreciază stilul relaxat si practic. Fiecare dintre noi vrea să se simtă in largul ...

5 mașini potrivite pentru șoferii începători în 2025
11/09/2025 09:23

 Piata din 2025 abundă in superminiuri care promit să fie prietenoase cu portofelul si cu mediul. Modelele selectate mai jos se remarcă prin tehnologie actuală, costuri predictibile si spatiu suficient ...

Profesor bătut crunt de un elev căruia i-a atras atenția că nu are voie să fumeze în curtea liceului
10/09/2025 18:35

 Profesor bătut crunt de un elev căruia i-a atras atentia că nu are voie să fumeze in curtea liceului. În ce stare se află profesorul acum si cum a reactionat conducerea scolii după incident? ...

Succesiunea după decesul unui părinte! Când se poate pierde accesul la moștenire!
10/09/2025 13:03

Multi romani vor să afle ce pasi trebuie urmati pentru succesiunea după decesul unui părinte! Succesiunea este procesul prin care bunurile unei persoane decedate ajung la mostenitori, iar rolul notarului est ...

Cămăși Y2K: Cum să le porți în 2025?
10/09/2025 09:19

 Estetica Y2K revine in fortă si nu există semne că va dispărea prea curand de pe radarele modei. Este un stil care capătă o nouă fată in 2025 - mai putin literal, mai atent, dar incă cochetand cu ...

Linoleumul revine în forță: unde și cum poți transforma spațiile cu acest material versatil?
09/09/2025 10:39

Poză de Annie Spratt pe Unsplash.com Cand spui „linoleum”, probabil iti vin in minte amintiri din copilărie, cu podelele scolilor, spitalelor sau chiar ale apartamentelor comuniste. Dar lucruri ...

Supreva.ro,  un partener strategic pentru antreprenorii care își doresc să crească și să rămână relevanți pe piață
09/09/2025 09:27

Supreva.ro,  un partener strategic pentru antreprenorii care isi doresc să crească si să rămană relevanti pe piată În comertul de astăzi, unde ritmul este alert si concurenta intensă, cheia ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei