„Când mi-a venit în minte ideea de a păși drumul antreprenoriatului, mi-am dorit o schimbare în viața mea”

1interviu manuela manea

Dimensiune font:

| 06-02-2024 14:10

 Dialog cu Manuela Manea, antreprenor ieșean

- Ați construit o afacere foarte frumoasă și stabilă în industria frumuseții. Care este secretul?

- Atunci când pui pasiune, drag și suflet în ceea ce faci, rezultatele nu ezită să apară. Am pornit de la ideea că vreau să creez în Iași o clinică de înfrumusețare care să ofere pacientelor mai mult decât tratamente de beauty. Să le ofere o experiență unică, un timp de calitate care să le readucă starea bine atât interioară, cât și exterioară. Sunt foarte implicată în tot ceea ce se întâmplă în interiorul afacerii Q Estetic, investesc în dezvoltarea profesională a echipei prin participarea la cursuri în domeniu, ne familiarizăm în permanență cu noile trenduri în materie de estetică. Am adus cele mai noi și performante echipamente de estetică corporală și facială, iar mai nou am extins gama de lasere medicale potrivite pentru tratamentele dermatologice și de estetică medicală.

-  Cum ați reușit să impuneți, dat fiind mediul concurențial puternic?

- Sunt o fire feminină, sunt atrasă de tot ceea ce înseamnă stil, modă și rafinament și cred că am rezonat foarte bine cu industria de beauty. Când mi-a înflorit în minte ideea de a păși pe acest drum al antreprenoriatului, mi-am dorit o schimbare în viața mea. Îmi doream un program flexibil, timp pentru familie și pentru pasiunea mea cea mai mare, călătoriile, tocmai ceea ce compania multinațională în care lucram nu îmi oferea. Recuperarea de după cele trei nașteri m-au făcut să interacționez mai mult cu clinicile de înfrumusețare existente la acea vreme în Iași și pot spune că din experiențele pe care le-am avut am învățat ce să aplic și ce să nu fac în clinicile Q. După cel de-al treilea copil am realizat că vreau să intru în industrie și să creez un loc special în care femeile să se bucure de o abordare caldă, de o experiență la înalte standarde de calitate. Respectul față de clientele noastre, calitatea, profesionalismul și dezvoltarea continuă cred că au conlucrat la impunerea brandului Q Estetic pe piață.

- Ca să nu mai vorbim de standarde.

- Atunci când pornești la drum cu niște standarde ridicate este foarte important să îți dorești și să reușești să le menții. Sigur că asta presupune multă muncă, efort susținut și resurse. La Q Estetic ne îmbunătățim în permanență serviciile oferite prin învățare și evoluție constantă, printr-o echipă solidă, motivată și implicată și prin atenția sporită acordată nevoilor și așteptărilor pe care le au pacientele noastre.

- Trei copii impun mai mult decât efort. Cumprioritizați în contextul unei cariere solicitante și a rolului de mamă a trei băieți?

- În timp am învățat că sănătatea mea fizică și psihică este prioritară, pentru că dacă eu nu sunt bine, atât familia mea, cât și business-ul au de suferit. De aceea, am grijă de mine, echilibrez balanța și îmi iau timp pentru a-mi încărca bateriile atunci când simt că e nevoie. Călătoriile sunt cel mai bun tratament pentru starea mea de bine și profit de fiecare ocazie să evadez din cotidian. Chiar dacă unele călătorii nu sunt bazate exclusiv pe relaxare, explorarea de locuri noi mă ajută să elimin stresul, să mă întorc cu energie proaspătă și cu noi idei de dezvoltare.

- Ce strategii de gestionare a timpului folosiți pentru a balansa între cariera ta de antreprenor, viața de mamă și responsabilitățile de zi cu zi?

- Îmi doresc să păstrez un echilibru între partea profesională și familie, tocmai de aceea diminețile mele încep la ora 6 și sunt dedicate copiilor și pregătirilor pentru grădiniță și școală. Încerc să am un program cât mai bine definit, pentru a reuși să îmi planific activitățile cât mai eficient. Serile ni le petrecem de asemenea, în familie. 

În zilele mai aglomerate îmi prioritizez sarcinile astfel încât să rezolv task-urile urgente și să îmi rămână timp și pentru responsabilitățile de mamă. Un alt artificiu care funcționează la mine este delegarea sarcinilor. Este un privilegiu să ai o echipă de încredere, pe care să te poți baza.

- Succes fără obstacole nu există. La dvs cum a fost?

- Începutul cred că a fost ușor anevoios pentru că nu cunoașteam domeniul estetic-medical. La debut, cumulul de informații este destul de amplu și îți poate crea o stare de panică. Terminologia este foarte complexă, sunt multe echipamente, proceduri, tratamente pe care trebuie să le înțelegi și să le aprofundezi. Apoi m-am izbit și de reticența cunoștințelor care știau că vin din mediul financiar-bancar și nu am cunoștințe pe partea de antreprenoriat și estetică. Însă cu multă perseverență, muncă și pasiune am reușit să ajung, iată la 5 ani de Q Estetic. Un obstacol a fost și pandemia, care cred că a afectat multe business-uri. Având o afacere care însemna interacțiune directă cu pacientele, tratamente face-to-face, în acea perioadă am închis clinica timp de două luni și sigur că nici reluarea activității nu a fost lipsită de provocări. Până am intrat în ritmul normal a durat ceva timp, au fost tot felul de modificări și reglementări cu care a trebuit să ne aliniem. A fost o perioadă dificilă și provocatoare pentru noi, ca business. 

 - Cum v-ați adaptat la schimbările din industrie? Mă gândesc la cererea pentru produse și servicii mai sustenabile.

- La Q Estetic promovăm frumusețea naturală. Serviciile oferite de noi au rolul de a evidenția frumusețea naturală și nu de a schimba în totalitate trăsăturile pacientelor noastre. Credem că fiecare femeie este frumoasă în felul ei, doar că uneori are nevoie de un mic ajutor care să o ajute să descopere cea mai bună versiune a ei. Credem că în primul rând o piele frumoasă este o piele sănătoasă, iar pentru asta are nevoie de o îngrijire specială și delicată. Ne adaptăm la tendințe prin participarea constantă la training-uri în domeniu pentru a ne familiariza cu noile tehnologii și tratamentele de ultimă generație în materie de estetică facială și corporală.  Protejarea mediului și a resurselor naturale este foarte importantă și cred că fiecare om, dar mai ales fiecare antreprenor ar trebui să aibă asta în vedere atunci când își manageriază afacerea. Anul trecut am amplasat câte o stație de încărcare pentru mașinile electrice în ambele clinici Q Estetic, oferindu-le clienților noștri serviciul de încărcare gratuit. În felul acesta încurajăm transportul eco-friendly și protejarea mediului înconjurător. De asemenea, echipamentele achiziționate în cadrul clinicilor sunt atent alese, astfel încât să respecte toate normele europene în materie de siguranță, sănătate și protecție a mediului.

- Fiind început de an, este firesc să vorbim despre planuri.

- Vreau ca în 2024 să îmi canalizez mai mult eforturile pe dezvoltarea ariei medical-estetice din clinica Q Estetic Păcurari. Avem medicii dermatologi cu care colaborăm și noile lasere achiziționate recent, lasere revoluționare (Clarity, Nordlys și eCO2) dedicate procedurilor dermatologice. Vrem să promovăm tratamentele de ultimă generație din domeniul esteticii medicale, existente în premieră în zona Moldovei la Q Estetic și cu ajutorul cărora obținem rezultate rapide și eficiente în diverse afecțiuni dermatologice precum acnee, leziuni vasculare, rozacee, negi virali și alunite, hemagioame, leziuni pigmentare și altele.

- Ce sfaturi aveți pentru femeile care doresc să deschidă o afacere în industria frumuseții?

- Industria frumuseții este idilică din exterior și poate părea puțin frivolă, privită la modul superficial, însă nu este așa. Cred că, la fel ca în orice domeniu, antreprenorul trebuie să își stabilească de la început foarte bine valorile, misiunea și viziunea firmei, să știe de unde pleacă și unde își dorește să ajungă. Trebuie să aibă încredere în forțele proprii, să pună suflet în afacere și să se documenteze foarte bine atunci când alege echipamentele pentru clinică, pentru că tehnologia folosită are un rol foarte important și trebuie selectată în cunoștință de cauză. Un aparat de calitate îndoielnică poate face mai mult rău decât bine.  Dacă faci ceva cu drag și cu pasiune, nu ai cum să dai greș.

- Cum împăcați viața de familie cu cea de afaceri?

- De cele mai multe ori încerc să țin separate cele două planuri: profesia și familia, însă sunt multe situații în care îi cer ajutorul sau sfatul soțului meu. Este un partener de nădejde, am încredere în spiritul lui antreprenorial și îmi este aproape ori de câte ori am nevoie. Pe băieți deocamdată nu îi implic în afacere pentru că nu vreau să le inoculez vreun gând despre ce mi-aș dori eu să facă în viitor, ci îi las pe ei să își dea seama pe ce drum vor să meargă și să își ia propriile decizii. Le vorbim despre antreprenoriat, le răspundem la întrebările și curiozitățile pe care le au, însă ne adaptăm informațiile la vârsta fiecăruia dintre ei. Dacă va exista interes din partea lor pe partea aceasta, cu siguranță îi vom susține.

Maura ANGHEL 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Unghii cu gel – avantajele și pașii pentru o manichiură de lungă durată
12/09/2025 09:47

Unghii cu gel – avantajele si pasii pentru o manichiură de lungă durată Unghiile cu gel au castigat o popularitate semnificativă datorită numeroaselor avantaje pe care le oferă. În primul ran ...

Capodoperă de Rubens, regăsită la Paris după mai bine de patru secole
11/09/2025 13:22

Unul dintre cele mai enigmatice mistere din istoria artei a primit răspuns la Paris, unde un tablou de Rubens, datat 1613 si considerat pierdut de peste patru sute de ani, a fost scos la lumină. Descoperirea ...

Odorizantele de cameră profesionale: pot purifica aerul din încăpere?
11/09/2025 12:14

Odorizantele de cameră profesionale: pot purifica aerul din incăpere?  Aerul pe care il respirăm in locuinte, birouri sau spatii comerciale poate fi incărcat cu praf, bacterii, particule de poluare si ...

Hanorac slim fit sau hanorac oversized: care opțiune ți se potrivește?
11/09/2025 11:48

Hanorac slim fit sau hanorac oversized: care optiune ti se potriveste? Hanoracul ocupă un loc special in garderoba oricui apreciază stilul relaxat si practic. Fiecare dintre noi vrea să se simtă in largul ...

5 mașini potrivite pentru șoferii începători în 2025
11/09/2025 09:23

 Piata din 2025 abundă in superminiuri care promit să fie prietenoase cu portofelul si cu mediul. Modelele selectate mai jos se remarcă prin tehnologie actuală, costuri predictibile si spatiu suficient ...

Profesor bătut crunt de un elev căruia i-a atras atenția că nu are voie să fumeze în curtea liceului
10/09/2025 18:35

 Profesor bătut crunt de un elev căruia i-a atras atentia că nu are voie să fumeze in curtea liceului. În ce stare se află profesorul acum si cum a reactionat conducerea scolii după incident? ...

Succesiunea după decesul unui părinte! Când se poate pierde accesul la moștenire!
10/09/2025 13:03

Multi romani vor să afle ce pasi trebuie urmati pentru succesiunea după decesul unui părinte! Succesiunea este procesul prin care bunurile unei persoane decedate ajung la mostenitori, iar rolul notarului est ...

Cămăși Y2K: Cum să le porți în 2025?
10/09/2025 09:19

 Estetica Y2K revine in fortă si nu există semne că va dispărea prea curand de pe radarele modei. Este un stil care capătă o nouă fată in 2025 - mai putin literal, mai atent, dar incă cochetand cu ...

Linoleumul revine în forță: unde și cum poți transforma spațiile cu acest material versatil?
09/09/2025 10:39

Poză de Annie Spratt pe Unsplash.com Cand spui „linoleum”, probabil iti vin in minte amintiri din copilărie, cu podelele scolilor, spitalelor sau chiar ale apartamentelor comuniste. Dar lucruri ...

Supreva.ro,  un partener strategic pentru antreprenorii care își doresc să crească și să rămână relevanți pe piață
09/09/2025 09:27

Supreva.ro,  un partener strategic pentru antreprenorii care isi doresc să crească si să rămană relevanti pe piată În comertul de astăzi, unde ritmul este alert si concurenta intensă, cheia ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei