Casa de modă Giorgio Armani, amendată pentru condiții de muncă improprii
Dimensiune font:
Casa de modă Giorgio Armani a fost amendată de Autoritatea Antitrust din Italia pentru presupuse practici comerciale incorecte. Celebrul producător de genți și accesorii din piele de lux este acuzat că a externalizat serviciile, iar subcontractorii ar fi folosit angajați obligați să lucreze fie fără forme legale, fie în condiții improprii sanitare.
Casa de modă Giorgio Armani, amendată pentru condiții de muncă improprii
Potrivit Reuters, care citează autoritățile italiene, companiile din grupul Armani „au emis declaraţii înşelătoare privind etica şi responsabilitatea socială, aflate în contradicţie cu condiţiile reale de muncă constatate la furnizori şi subcontractori”.
Mai specific spus, brandul a externalizat producția de obiecte de lux, iar subcontractorii au contractat alte firme care au angajat muncitori în condiții ilegale și nesigure din punct de vedere sanitar. Casa de modă a respins acuzații, ba chiar a transmis că va contesta în instanță această decizie de sancționare. Într-un comunicat oficial, grupul Giorgio Armani s-a declarat „dezamăgit şi consternat” de decizia autorităţii: „Grupul a acţionat întotdeauna cu cea mai mare corectitudine şi transparenţă faţă de consumatori, piaţă şi toţi partenerii, aşa cum reiese din întreaga sa istorie”.
Ilegalități pe bandă în industria luxului
Nu este primul caz de acest gen anchetat de Autoritatea Antitrust. Anul trecut, o investigație similară a vizat celebra companie Dior, acuzată că a indus în eroare consumatorii. Brandul a acceptat o serie de măsuri, considerate suficiente pentru a evita o sancțiune usturătoare.
Nici producătorul de cașmir Loro Piana nu a scăpat, dar nici o divizie a casei de modă Valentino. Aceste firme de lux au fost plasate sub administrație judiciară în urma acuzațiilor de abuz asupra unor lucrători din lanțurile de aprovizionare.
O anchetă a procurorilor din Italia arată că fabricile locale ale Dior și Armani, care produc genți și alte accesorii din piele, exploatează forța de muncă străină, plătind doar o fracțiune din prețurile de vânzare cu amănuntul.
Potrivit documentelor, Dior plătește doar 53 de euro pe geantă furnizorilor săi, pe care o vinde apoi în magazine cu 2.600 de euro. În aceeași situație se află și Armani. Inițial cumpărate cu 93 de euro de la furnizori, produsele de lux sunt revândute cu 250 de euro. Ulterior, în magazine, acestea ajung la prețuri de circa 1.800 de euro.
Adauga comentariul tau