Decizie majoră cu privire la Magazinul Unirea. Ce se va întâmpla cu marele centru comercial, părăsit de sute de afaceriști

000000  ultima-ora-480x330

Dimensiune font:

| 30-06-2025 16:26

 Decizie majoră cu privire la Magazinul Unirea. Ce se va întâmpla cu marele centru comercial, părăsit de sute de afaceriști

 Compania de consultanţă imobiliară Colliers România anunţă că a fost desemnată să coordoneze procesul de repoziţionare pentru cele două centre comerciale Unirea Shopping Center din Bucureşti şi Braşov. Mandatul include realizarea studiului de concept, redefinirea spaţiilor comerciale şi atragerea unor chiriaşi noi, potriviţi contextului actual al pieţei şi specificului fiecărei locaţii.

 

„Colliers România a fost desemnată să coordoneze procesul de repoziţionare pentru cele două centre comerciale Unirea Shopping Center din Bucureşti şi Braşov, considerate repere emblematice ale retailului urban, cu suprafeţe de peste 80.000 de metri pătraţi, respectiv 16.000 de metri pătraţi. Mandatul include realizarea studiului de concept, redefinirea spaţiilor comerciale şi atragerea unor chiriaşi noi, potriviţi contextului actual al pieţei şi specificului fiecărei locaţii”, anunţă compania de consultanţă imobiliară.

Obiectivul proprietarului este transformarea Unirea Bucureşti într-un spaţiu multifuncţional modern şi adaptabil, care să depăşească modelul tradiţional de retail axat pe fashion. Noul concept va integra o gamă diversificată de funcţionalităţi şi servicii - de la restaurante, cafenele şi rooftop bars, până la zone dedicate culturii, sportului şi divertismentului. Totodată, proiectul ia în calcul includerea unor spaţii de co-working sau birouri clasice, pentru a răspunde cerinţelor tot mai variate ale consumatorilor urbani şi ale turiştilor care frecventează zona centrală. Procesul de repoziţionare va fi implementat etapizat, având în vedere dimensiunea amplă a clădirii din Bucureşti - prima etapă va începe cu Aripa Splai, urmată de zona centrală şi, ulterior, de segmentul Călăraşi.

Această colaborare vine în contextul schimbărilor semnificative în comportamentul de consum al bucureştenilor, influenţate de dezvoltarea continuă a pieţei de retail din ultimii 20 de ani.

Totodată, zona Piaţa Unirii se află într-un amplu proces de reabilitare structurală, cu lucrări majore anunţate de autorităţi pentru o perioadă estimată de aproximativ doi ani. Intervenţiile asupra planşeului Unirii, element-cheie al infrastructurii urbane, oferă nu doar şansa unei reconfigurări comerciale, ci şi oportunitatea unui nou început pentru una dintre cele mai vizibile şi frecventate zone din Capitală.

 

Istorie impresionantă pentru Magazinul Unirea (Unirea Shopping Center)

 

Până la finalul anilor ’90, Unirea Shopping Center Bucureşti era singurul centru comercial de mari dimensiuni din Capitală şi un punct de referinţă pentru cumpărături. În ultimele două decenii, piaţa s-a extins rapid, cu peste 50 de centre şi galerii comerciale dezvoltate în Bucureşti şi împrejurimi, schimbând treptat comportamentele de consum şi orientând publicul către formate de proximitate sau concepte tematice, mai aproape de casă ori de birou. 

Deşi peisajul comercial al Capitalei s-a diversificat semnificativ, zona Unirii a continuat să atragă un flux ridicat de vizitatori, susţinut de poziţionarea ultracentrală şi proximitatea faţă de repere majore precum Centrul Vechi, Palatul Parlamentului, instituţii publice, hoteluri şi clădiri de birouri.

„Unirea a fost întotdeauna mai mult decât un centru comercial - a fost şi rămâne un reper pentru bucureşteni şi pentru mulţi dintre români. Într-un moment în care zona centrală a oraşului trece prin transformări importante, considerăm că este timpul potrivit pentru o nouă etapă în viaţa acestui spaţiu. Ne dorim ca Unirea să redevină un loc vibrant, cu oferte actuale şi atractive, care combină funcţii diverse şi răspund aşteptărilor unui public modern. Vizăm o transformare completă, care să repoziţioneze centrul într-un mod relevant şi inovator. În acest proces, este firesc să căutăm retaileri şi concepte noi, dar şi să colaborăm cu operatorii existenţi care împărtăşesc viziunea noastră şi sunt deschişi să se alinieze noii direcţii de dezvoltare”, a declarat Alexander Adamescu, preşedintele Consiliului de Administraţie Unirea Shopping Center. 

Zona Unirii are un potenţial ridicat de atracţie, susţinut nu doar de amplasarea centrală, ci şi de densitatea mare a populaţiei din interiorul inelului central al Bucureştiului, estimată la peste 500.000 de locuitori. La acest bazin urban se adaugă fluxul constant generat de birouri, instituţii, unităţi de învăţământ şi, tot mai mult, de turism. În 2024, România a atras 2,4 milioane de turişti străini, în creştere cu 13,5% faţă de anul anterior, la care se adaugă turiştii români. Zona Centrului Vechi - Unirea - Palatul Parlamentului rămâne una dintre cele mai căutate destinaţii ale Capitalei, datorită mixului de atracţii, evenimente şi opţiuni de petrecere a timpului liber. Pe termen mediu, această dinamică este aşteptată să genereze o creştere semnificativă a numărului de turişti, tendinţă confirmată şi de evoluţiile din alte capitale din regiune. Hotelurile şi spaţiile comerciale din centrul Bucureştiului sunt printre principalii beneficiari ai acestui flux în creştere.

„Atractivitatea centrelor comerciale din Bucureşti şi modul în care acestea funcţionează s-au schimbat semnificativ în ultimii ani. În acest context, o clădire precum Unirea Bucureşti, cu o locaţie ultracentrală şi accesibilitate excelentă, are nevoie de un suflu nou – concepte actuale, aliniate tendinţelor internaţionale de retail şi petrecere a timpului liber. Potenţialul este uriaş şi suntem încrezători că mulţi operatori, atât locali cât şi internaţionali, vor dori să se alăture acestui proiect, inclusiv branduri care încă nu sunt prezente pe piaţa din România”, spune Simina Niculița, head of retail agency la Colliers România. Colliers precizează că va colabora îndeaproape cu proprietarul pentru a defini noi concepte comerciale care să aducă diversitate, relevanţă şi o mai bună integrare în ţesutul urban, cu scopul de a transforma cele două centre în destinaţii atractive pentru public şi investitori.

În paralel, Colliers va coordona şi repoziţionarea completă a Unirea Shopping Center Braşov, care găzduieşte în prezent doi operatori de fitness şi un restaurant-lounge la ultimul etaj. Clădirea va intra într-un proces extins de renovare, iar redeschiderea este estimată pentru sfârşitul anului 2026 sau începutul lui 2027. Planurile vizează transformarea centrului într-un spaţiu urban multifuncţional, adaptat noilor tendinţe în materie de consum, mobilitate şi stil de viaţă.

Braşovul este unul dintre oraşele cu cea mai accelerată dezvoltare economică şi imobiliară din ultimii 15 ani, iar noile concepte de retail şi servicii atrag constant locuitori din oraş şi din zonele învecinate. Poziţionarea centrală a clădirii, în imediata apropiere a Gării, oferă un avantaj important prin accesul facil şi traficul constant, deservind o populaţie de peste 300.000 de locuitori. 

„Repoziţionarea centrelor Unirea Shopping Center din Bucureşti şi Braşov este un proiect cu miză strategică, care aduce împreună expertiza imobiliară şi o viziune orientată spre regenerare urbană. Ne propunem să dezvoltăm spaţii deschise şi flexibile, care să răspundă real nevoilor comunităţilor locale şi să rămână relevante într-un oraş în continuă transformare. Scopul nostru este ca aceste centre să devină destinaţii atractive, cu impact pozitiv asupra vieţii urbane. Suntem onoraţi să contribuim la redarea relevanţei unor repere importante pentru peisajul comercial din România”, conchide Simina Niculița

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Unghii cu gel – avantajele și pașii pentru o manichiură de lungă durată
12/09/2025 09:47

Unghii cu gel – avantajele si pasii pentru o manichiură de lungă durată Unghiile cu gel au castigat o popularitate semnificativă datorită numeroaselor avantaje pe care le oferă. În primul ran ...

Capodoperă de Rubens, regăsită la Paris după mai bine de patru secole
11/09/2025 13:22

Unul dintre cele mai enigmatice mistere din istoria artei a primit răspuns la Paris, unde un tablou de Rubens, datat 1613 si considerat pierdut de peste patru sute de ani, a fost scos la lumină. Descoperirea ...

Odorizantele de cameră profesionale: pot purifica aerul din încăpere?
11/09/2025 12:14

Odorizantele de cameră profesionale: pot purifica aerul din incăpere?  Aerul pe care il respirăm in locuinte, birouri sau spatii comerciale poate fi incărcat cu praf, bacterii, particule de poluare si ...

Hanorac slim fit sau hanorac oversized: care opțiune ți se potrivește?
11/09/2025 11:48

Hanorac slim fit sau hanorac oversized: care optiune ti se potriveste? Hanoracul ocupă un loc special in garderoba oricui apreciază stilul relaxat si practic. Fiecare dintre noi vrea să se simtă in largul ...

5 mașini potrivite pentru șoferii începători în 2025
11/09/2025 09:23

 Piata din 2025 abundă in superminiuri care promit să fie prietenoase cu portofelul si cu mediul. Modelele selectate mai jos se remarcă prin tehnologie actuală, costuri predictibile si spatiu suficient ...

Profesor bătut crunt de un elev căruia i-a atras atenția că nu are voie să fumeze în curtea liceului
10/09/2025 18:35

 Profesor bătut crunt de un elev căruia i-a atras atentia că nu are voie să fumeze in curtea liceului. În ce stare se află profesorul acum si cum a reactionat conducerea scolii după incident? ...

Succesiunea după decesul unui părinte! Când se poate pierde accesul la moștenire!
10/09/2025 13:03

Multi romani vor să afle ce pasi trebuie urmati pentru succesiunea după decesul unui părinte! Succesiunea este procesul prin care bunurile unei persoane decedate ajung la mostenitori, iar rolul notarului est ...

Cămăși Y2K: Cum să le porți în 2025?
10/09/2025 09:19

 Estetica Y2K revine in fortă si nu există semne că va dispărea prea curand de pe radarele modei. Este un stil care capătă o nouă fată in 2025 - mai putin literal, mai atent, dar incă cochetand cu ...

Linoleumul revine în forță: unde și cum poți transforma spațiile cu acest material versatil?
09/09/2025 10:39

Poză de Annie Spratt pe Unsplash.com Cand spui „linoleum”, probabil iti vin in minte amintiri din copilărie, cu podelele scolilor, spitalelor sau chiar ale apartamentelor comuniste. Dar lucruri ...

Supreva.ro,  un partener strategic pentru antreprenorii care își doresc să crească și să rămână relevanți pe piață
09/09/2025 09:27

Supreva.ro,  un partener strategic pentru antreprenorii care isi doresc să crească si să rămană relevanti pe piată În comertul de astăzi, unde ritmul este alert si concurenta intensă, cheia ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei