UN MILION DE STELE

LOGO cARITAS

Dimensiune font:

| 16-11-2021 13:35

 Duminică, 14 noiembrie 2021, începând cu ora 19:00, la Catedrala Romano-Catolică „Sfânta Fecioară Maria, Regină” din Iași a avut loc acțiunea de solidaritate „Un milion de stele” organizată de Asociația Centrul Diecezan Caritas Iași.

Un milion de stele este o inițiativă Caritas ce se desfășoară în mai multe țări europene în fiecare an înainte de Crăciun. În timpul evenimentului, se aprind candele în spații publice, piațete, fiecare lumânare reprezentând un simbol de solidaritate pentru o persoană aflată în nevoie.

Asociația Centrul Diecezan Caritas Iași desfășoară această acțiune din anul 2007. De-a lungul timpului, a avut loc în mai multe locații: Bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt, Ansamblul Urbanistic Palas (în zona patinoarului), de câțiva ani organizându-se la Catedrala Romano-Catolică „Sfânta Fecioară Maria, Regină”.

Anul acesta, ziua pe care am ales-o pentru organizarea evenimentului coincide cu Ziua Mondială a Săracilor. Această decizie nu a fost întâmplătoare, fiind  două evenimente cu impact deosebit asupra comunității: sensibilizare și ajutorarea celor care trăiesc în sărăcie, a celor marginalizați social, singuri sau bolnavi, mai ales în contextual pandemiei, care lasă un profund sentiment de durere, suferință și neputinţă.

Ziua Mondială a Săracilor a fost stabilită de Papa Francisc în a 33-a Duminică de peste an, prin Scrisoarea Apostolică Misericordia et Misera (2016), fiind sărbătorită prima dată în 2017. Este o acțiune care ne îndeamnă să ne deschidem inimile spre cei aflați în nevoie, mesajul de anul acesta din partea Sfântului Părinte fiind: Pe săraci îi aveţi totdeauna cu voi şi, oricând voiţi, puteţi să le faceţi bine” (Mc 14,7).

Simbolul lumânărilor pe care le-am aprins în forma siglei Caritas, ca semn al credinței și al speranței ce ne unesc în misiunea pe care o avem, au devenit darul cel mai frumos și profund pe care l-am putut face în aceste timpuri de grea încercare. Lumina candelelor este asociată cu iubirea față de aproape și totodată cu aprinderea unei speranţe pentru o viaţă mai bună.

În cadrul acțiunii, ne-am simțit binecuvântați la auzul cuvintelor rostite de Excelența Sa Iosif Păuleț, Episcop de Iași, Părintele Iosif Iacob, directorul asociației noastre și invitații: doamna doctor Păuleț Anda – medic primar medicină de urgență, Unitatea de Primire Urgențe a Spitalului Clinic „Sf. Spiridon Iași și domnul Flandorfer Eduard – Inginer la CFR Iași. Cuvintele lor ne-au îndemnat să fim mai uniți în comunitatea din care facem parte și să arătăm mai mult interes și implicare față de nevoile celor din jur, să prețuim viața, să avem speranță și credință, mai ales în mai ales în contextul pandemiei, care lasă un profund sentiment de durere, suferință și neputinţă, provocând schimbări drastice în viețile tuturor.

Ce poate fi mai frumos şi aducător de fericire decât a mulţumi Domnului pentru toți cei care au ales să se dedice aproapelui, pentru bucuria mărturiei de credinţă oferită şi primită în vieţile noastre.

Mulțumim tuturor purtătorilor de lumină, voluntarilor și întregii echipe Caritas, colegei noastre Ernestine Tiba care a moderat evenimentul, tuturor colaboratorilor și partenerilor media: Ercis Fm, Ercis Media, Apollonia Tv, Ziarul De Iași, Evenimentul Regional al Moldovei, Iași Tv Life.

Aducem mulțumiri deosebite Episcopiei Romano-Catolice de Iași, parohiilor romano-catolice din dieceză, părinților parohi și vicari, precum și comunităților implicate, pentru atenția sporită acordată acțiunilor noastre și pentru susținerea permenentă a cauzelor nobile.

La expoziția de obiecte realizate manual de voluntarii și personalul de la Centrul de Resurse pentru Copii și Tineri „Don Bosco” din Iași și Centrul de Resurse pentru Familii și cu ajutorul donațiilor oamenilor de bine, am reușit să colectăm suma de 11.787 lei. Fiecare donație va aduce zâmbete copiilor și familiilor care se află în diferite forme de dificultate.

Mulțumim de asemenea artiștilor noștri și copiilor beneficiari ai Centrului „Don Bosco ce au susținut un recital de muzică cu adevărat emoționant. Talentul și dăruirea lor ne-au încălzit sufletele, iar micuții ne-au demonstrat că prin educație, iubire și susținere continuă se dezvoltă încrederea și se clădesc caractere frumoase.

Campania de solidaritate față de cei aflați în nevoie s-a organizat în această perioadă și în alte parohii din regiunea Moldovei, iar fondurile strânse (15.036 lei) vor fi direcționate către vârstnicii care beneficiază de servicii sociale și socio-medicale în cadrul Centrelor de Îngrijire la Domiciliu:

-          Iași - Iugani: „Parohia Sfânta Fecioară Maria, Regină”, Hălăucești: „Parohia Nașterea Sfintei Fecioare Maria”, Oțeleni: „Parohia Sfânta Ana”, Butea: Biserica Romano-Catolică Preasfânta Treime

-          Bacău - Faraoani: „Parohia Sfântul Anton de Padova”, Valea Mare „Parohia Sfântul Mihail” Pîrgărești: „Parohia Sfântul Mihail”

-          Neamț - Tămășeni „Parohia Sfânta Fecioară Maria, Regina”, Săbăoani: „Parohia Sfântul Mihail

-          Suceava - „Parohia Sfântul Ioan Nepomuk”

-          Vaslui -  Huși: „Parohia Sfântul Anton de Padova” și  „Biserica Nașterea Sfintei Fecioare Maria”.

Reușita activităților asociației noastre depinde în mare măsură și de lucrarea pe care pastorii comunităților o fac și de asumarea misiunii caritative pentru sprijinirea fraților noștri în nevoi. Le mulțumim lor pentru sufletul și interesul cu care au venit în sprijinul evenimentelor organizate de colegii din echipele de îngrijire care au marea responsabilitate de a-i sluji pe vârstnici, de a promova crezul și convingerile lor pentru fapte și acțiuni în spiritul carității.

 

Am reușit să aprindem Un milion de stele pentru cei nevoiași.

Mulțumim tuturor!

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Poți rămâne fără pensie dacă nu depui luna aceasta un document esențial. Care sunt pașii
04/09/2025 21:21

 Pensionarii pot rămane fără pensie dacă nu depun anumite documente la casele de pensii de care apartin. Periodic, institutia trage un semnal de alarmă pensionarilor cu privire la această obligativit ...

Prețul la curent. Care-i planul mai departe
01/09/2025 03:47

Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, a declarat că ministerul are cinci puncte pe care le-a comasat, măsuri ce ar trebui să fie implementate incepand cu săptămana viitoare si care ar trebui să ducă la o redu ...

Bolojan anunță: creștem impozitele pe proprietate – casă și mașină – la persoanele fizice
29/08/2025 06:17

Premierul Ilie Bolojan a declarat, miercuri, că va creste baza de impozitare la impozitele pe proprietate – casă si masină – la persoanele fizice, mentionand că o bună parte din acest venit va rămane ...

Sesiune extraordinară la Senat: Se pune 'cruce' unei industrii care a scris istorie în România
25/08/2025 19:32

Senatul se reuneşte luni in plen, de la ora 12:00, intr-o nouă sesiune extraordinară, pentru a lua act de emiterea unei ordonanţe de urgenţă a Guvernului, după cum a decis Biroul permanent al forului leg ...

Românii cu venituri mici se pot înscrie de astăzi pe platforma voucherelor de energie. Ce ajutor primesc aceștia lunar
20/08/2025 11:15

 Platforma voucherelor pentru energie a fost finalizată. Romanii cu venituri mici vor primi ajutoare de 50 de lei lunar, pentru plata facturilor de curent electric. Înainte, trebuie insă să se ins ...

În sectorul de stat totul e pe pile, nu e nimeni angajat pe bune
20/08/2025 08:19

Romanii stiu foarte bine că in institutiile statului nu mai contează competenta, ci relatiile. Functiile sunt ocupate pe criterii de pile, rudenii si apartenentă de partid, nu pe baza meritului sau a concurs ...

Noi reguli pentru călătoria cu copiii în străinătate. Pași mai simpli pentru însoțitor
19/08/2025 08:40

O veste bună pentru părinti, bunici si rudele care insotesc copiii minori in străinătate: regulile privind iesirea din tară cu minori au fost simplificate. Politia de Frontieră anuntă că verificarea caz ...

Bolojan avertizează că pensiile și salariile ar putea să nu mai fie plătite. „Vin 6 luni critice”
15/08/2025 15:12

 Premierul Ilie Bolojan a lansat un avertisment dur in publicatia Bloomberg. Romania ar putea intre in incapacitate de plată. În acest scenariu, pensiile si salariile ar putea să nu mai fie plătit ...

Patrule înarmate de jandarmi au început să apară în București: Oamenii spun că sistemului îi e frică de eventualele mișcări sociale și încearcă să inducă teama în popor | Cum justifică Jandarmeria prezența personalului cu armele la vedere?
15/08/2025 08:40

Patrule inarmate de jandarmi au fost fotografiate marti la metroul bucurestean. Cu armele de foc la vedere, jandarmii au ridicat ingrijorări pentru unii cetăteni. Facem precizarea că nivelul national de ale ...

Spunem sau nu spunem „La mulți ani” de Sfânta Maria?
14/08/2025 21:36

* preotii spun că putem să facem ce urare dorim * „Din cele 10 sărbători inchinate Maicii Domnului, cea de la mijloc de august este cea mai mare şi da, spunem La mulţi ani! in acestă zi pentru că ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei