Economie

Comunicat de presa - Demararea proiectului „Digitalizarea Asociatiei ARTIS Iasi”

 Comunicat de presa - Demararea proiectului „Digitalizarea Asociatiei ARTIS Iasi”

Comunicat de presa - Demararea proiectului „Digitalizarea APHR Filiala Iași
12/08/2025 09:30

 Comunicat de presa - Demararea proiectului „Digitalizarea APHR Filiala Iasi"

Claudiu Târziu ia atitudine față de înstrăinarea unei resurse strategice a României
12/08/2025 07:52

„Romania nu stie să isi folosească si să isi protejeze resursele – si asta devine o dramă natională. Cazul recent al minei de sare de la Valea Florilor, judetul Cluj, este incă o dovadă. O companie din Ungaria urmează să deschidă acolo cea mai modernă mină de sare din Europa, cu o puritate de 99%, exploatabilă timp de secole, avand capacitatea de a acoperi aproape toată cererea anuală a Ungariei. In timp ce Salina Praid – odinioară un simbol al industriei romanesti – este inchisă in urma dezastrului recent, Romania asistă pasiv la valorificarea de către altii a cee ...

 Pilonul 2 se clatină: cum se pregătește prăbușirea pensiilor private
12/08/2025 07:50

* Guvernul pregăteste schimbări majore pentru plata pensiilor din Pilonul II: dispare optiunea plătii integrale * „Participantii au stiut de la inceput că plata pensiei se face periodic si numai in cazul exceptional in care activul acumulat este redus este posibilă plata unică, asa cum sunt si practicile internationale”, transmiste ASF * „Matematica e simplă: piramida se răstoarnă. În loc să fie multi plătitori si putini beneficiari, vor fi multi beneficiari si putini plătitori. Exact reteta pentru implozie”, sustine economistul Radu Georgescu Un proi ...

Gheorghe Piperea:Ce propun
12/08/2025 07:49

In conditii de criză bugetară si economică nu strangi surubul austeritătii, nu sufoci consumul, nu cauzezi falimente neplătindu-ti datoriile la timp, nu induci somaj, sărăcie si foamete. In mod normal, relaxezi fiscalitatea, cresti colectarea taxelor, impozitelor si contributiilor (inclusiv prin conformare voluntară, adică, prin plata de bună voie si la timp a dărilor de către contribuabili) si reduci costurile inutile sau extravagante. Aplici principiile din (pre)insolventă – nimic altceva. Ce propun: -reducerea la 30% a taxelor, impozitelor si contributiilor asupra salar ...

Comunicat de presa - Demararea proiectului „Digitalizarea APHR Filiala Iași
11/08/2025 11:48

 Comunicat de presa - Demararea proiectului „Digitalizarea APHR Filiala Iasi"

 Comunicat de presa privind demararea proiectului „Digitalizarea Asociatiei ARTIS Iasi”
11/08/2025 11:27

Comunicat de presa privind demararea proiectului „Digitalizarea Asociatiei ARTIS Iasi”    

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie publica cu strigare in data de 18.09.2025. Five Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu S.A. -in reorganizare cu sediul in Sat Falciu, Comuna Falciu, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/229/2002, avand CUI: RO14812105, organizeaza o singura licitatie publica cu strigare in data de 18.09.2025 de la ora 13.00, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei: Proprietate imobiliara -„Ferma Valea lui Marcu” -Pachet bunuri imobile si mobile, compusa din teren extravilan in suprafata de 28.413 mp, impreuna cu cladiri si bunuri mobile, situate in Extravilan Falciu, judetul Vaslui -Pret pornire: 200.000 Lei. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.000 Lei +TVA si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta/ videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu in data de 17.09.2025, ora 16.00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele pot fi obtinute la nr. 0762.978.187 sau e-mail: vanzari@ r-agro.ro.
Dobânzile BNR au rămas la valorile din august 2024
10/08/2025 19:05

* BNR estimează că „rata anuală a inflatiei va consemna un amplu salt in trimestrul III 2025, sub impactul tranzitoriu al expirării schemei de plafonare a pretului la energia electrică si al majorării incepand cu 1 august a cotelor de TVA si a accizelor, iar in următoarele trei trimestre se va reduce relativ lent si pe o traiectorie fluctuantă considerabil mai ridicată decat cea din proiectia precedentă” Vineri, in sedinta de politică monetară a BNR, s-a hotărat mentinerea la valorile stabilite in august 2024 a dobanzii de politică monetară la 6,50%an, a celei pentr ...

Cum se vor face plățile de la Pilonul II după pensionare și ce se întâmplă cu banii rămași dacă nu ai moștenitori
08/08/2025 21:38

 „Aceste plăţi care se vor face eşalonat vor fi garantate. Niciodată nu vor incasa mai puţin decat au primit cand au intrat in fondul de plată”, a dat asigurări Ileana Horvath, director pe sectorul de pensii private din ASF, in timpul conferintei de azi de la Guvern, in care a fost anuntat noul proiect de lege care vizează pensiile private din Pilonul II si III. Peste 9,3 milioane de romani care au pensii private obligatorii (Pilon II) si facultative (Pilon III) nu vor mai putea să-si retragă toti banii odată, după obtinerea deciziei de pensionare, ...

România rămâne fără miere. 2025, cel mai negru an pentru apicultură din ultimele patru decenii
08/08/2025 11:10

În 2025, Romania a fost martora celei mai grave crize din apicultură din ultimii 40 de ani. Productia de miere a fost practic anihilată, lăsand apicultorii fără rod si albinele fără hrană. Ploile reci, lipsa polenului si temperaturile haotice au transformat stupii in zone de dezastru biologic. „Nu s-a făcut nicio lingură de miere de salcam in toată tara”, trage un semnal de alarmă Tiberiu Korb, vicepresedintele Asociatiei Crescătorilor de Albine Hunedoara. Salcamul, teiul, florile de camp – toate au esuat in a produce nectarul vital pentru supravietuirea c ...

Achiziția de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL
08/08/2025 09:02

 Achizitia de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL

 Lansarea proiectului EXECUȚIA TERENURILOR DE SPORT ȘI A STRUCTURILOR CONEXE DIN INCINTA COLEGIULUI ALEXANDRU CEL BUN (CORP A ȘI B), ORAȘUL GURA HUMORULUI, JUDEȚUL SUCEAVA Cod SMIS: 335209
08/08/2025 09:00

Lansarea proiectului EXECUTIA TERENURILOR DE SPORT SI A STRUCTURILOR CONEXE DIN INCINTA COLEGIULUI ALEXANDRU CEL BUN (CORP A SI B), ORASUL GURA HUMORULUI, JUDETUL SUCEAVA Cod SMIS: 335209 

Achiziția de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL
07/08/2025 09:01

 Achizitia de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL

 Lansarea proiectului EXECUȚIA TERENURILOR DE SPORT ȘI A STRUCTURILOR CONEXE DIN INCINTA COLEGIULUI ALEXANDRU CEL BUN (CORP A ȘI B), ORAȘUL GURA HUMORULUI, JUDEȚUL SUCEAVA Cod SMIS: 335209
07/08/2025 09:00

 Lansarea proiectului EXECUTIA TERENURILOR DE SPORT SI A STRUCTURILOR CONEXE DIN INCINTA COLEGIULUI ALEXANDRU CEL BUN (CORP A SI B), ORASUL GURA HUMORULUI, JUDETUL SUCEAVA Cod SMIS: 335209 

În statistici, românii trăiesc mai bine decât ungurii și grecii
07/08/2025 08:56

Romania nu mai joacă in liga codaselor atunci cand vine vorba de salariul minim – cel putin nu dacă privim cifrele printr-o lentilă corectă: paritatea puterii de cumpărare (PPS). Potrivit celui mai recent raport Eurostat, valabil pentru al doilea semestru al anului 2025, Romania urcă pe locul 10 in Uniunea Europeană in ceea ce priveste valoarea reală a salariului minim, devansand state precum Ungaria, Grecia, Portugalia, Croatia si Lituania. Această „monedă virtuală” numită PPS este un indice care ajustează valoarea salariului in functie de preturile locale, niv ...

Economist: Am mai pierdut un proiect important prin PNRR. O centrală complet nouă
07/08/2025 06:24

Am mai pierdut un proiect important prin PNRR, respectiv o centrală complet nouă, ridicată cu bani europeni, proiectul avand valoarea de 1,28 miliarde lei, arată profesorul de economie Cristian Păun intr-o postare pe pagina sa de Facebook. In opinia sa, ”nu ai cum să nu te gandesti că cineva are un plan clar legat de Romania. Un plan de mentinere in sărăcie, un plan izolationist prin refuzul constant al integrării in Uniunea Europeană, un plan clar ca aici să nu se intample lucrurile care in altă parte s-ar fi intamplat rapid, fără icnete si văicăreli, fără ezitări si in ...

Guvernul schimbă radical evaluarea imobilelor confiscate de regimul comunist / Cum se modifică prețurile acestora DOCUMENT
06/08/2025 13:34

 Guvernul vrea să schimbe, prin ordonantă de urgentă, modul de evaluare si de plată a despăgubirilor pentru locuintele si terenurile confiscate de regimul comunist, ca să evite posibile sanctiuni din partea Curtii Europene a Drepturilor Omului (CEDO), dar si un impact financiar major asupra bugetului de stat. Evaluarea imobilelor, suspendată in prezent, va fi reluată prin aplicarea unor noi criterii care vor inlocui inechitătile din grilele notariale actuale din toată tara.   Procesul de restituire a proprietătilor confiscate de regimul comunist se confruntă cu un ...

Achiziția de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL
06/08/2025 11:56

 Achizitia de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL

COMUNICAT DE PRESĂ ,,Creșterea competitivității firmei JUST ENJOY prin achiziția de active corporale și necorporale”
06/08/2025 11:28

COMUNICAT DE PRESĂ ,,Cresterea competitivitătii firmei JUST ENJOY prin achizitia de active corporale si necorporale” August 2025

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei