Anca Dragu desființează creșterea economică a României: Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardu!

11

Dimensiune font:

| 16-01-2023 14:28

Fostă șefă a Senatului, Anca Dragu, tună și fulgeră pe tema economiei României, acuzând Guvernul Ciucă de eșec total. Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardu!, cam așa rezumă Anca Dragu povestea creșterii economice.

"Cam așa se poate caracteriza, pe scurt, economia românească. Creșterea economică ascunde dezechilibre, inechități în creștere și perspective îngrijorătoare. Tocmai de aceea, România are cel mai scăzut rating de țară din toată Uniunea Europeană. Cu alte cuvinte, România este considerată cea mai riscantă țară pentru investiții din toate țările Uniunii Europene.

Inflația este un dezechilibru major care ii sărăcește pe români și reduce apetitul pentru investiții. O țară cu inflație ridicată arată că guvernul a eșuat in coordonarea politicilor economice și transmite mesaje de neîncredere, de îndoială. În luna decembrie 2022, inflația a ajuns la 16.4%, ceea ce plasează România în plutonul restrâns al țărilor cu inflație mare. În decembrie 2022, 12 state membre UE au avut rata inflației între 6 și circa 10% , dovadă că se poate, cu condiția să existe guvernanți responsabili. Țările cu cele mai scăzute rate ale inflației sunt Spania (5.6%), Luxemburg (6.2%), Franța (6.7%), Malta (7.3%) și Grecia (7.6%).

Preturile au crescut în special pentru produsele alimentare, ceea ce face ca persoanele cu venituri mici să fie cele mai afectate de prețurile în ascensiune continuă. Alimentele de bază au înregistrat creșteri colosale de preț: ulei (+37%) , faină (+33%), zahăr (+63%), unt (+45%), cartofi (+35%) și ouă (+36%).

De asemenea, prețurile la energie electrică (+45%), gaze (+36%) și carburanți (+13%) au continuat să crească, iar soluțiile Guvernului la criza facturilor sunt peticite, incoerente și nesustenabile, arătând diletantismul guvernanților.

Inflația a făcut ca oamenii să sărăcească. Eliminând efectul inflației, veniturile românilor au scăzut și vor continua să scadă cu aproape 3%. Românii cu venituri mici sunt cei mai afectați, întrucât veniturile acestora cresc cu mai puțin decât rata inflației, iar inflația se resimte mai acut. Mai mult, prețurile alimentelor, mai ales ale alimentelor de bază, care reprezintă 70-80% din consumul românilor cu venituri mici, au crescut cu 30-40%, chiar și mai mult. În loc să le plătească pensii decente și să reducă impozitarea salariului minim, Guvernul preferă să îi țină pe românii cu venituri mici în sărăcie și să le ofere ajutoare sporadice, tocmai pentru a-i ține dependenți de politicienii cinici.

Acum, văzând datele privind inflația pentru 2022, putem spune că bugetul pe 2023 a fost construit pe un cadru macroeconomic prea optimist. Ca și în 2022, în anul curent, inflația va favoriza statul, dar îi va afecta pe cetățeni și companii. În timp ce noi plătim prețuri mai mari pentru toate bunurile și serviciile, statului îi revin încasări mai generoase din TVA. Inflația acționează ca un impozit ascuns.

Creșterea economică se menține, aparent, la niveluri ridicate, dar ascunde dezechilibre și tensiuni, iar potențialul de creștere economică rămâne modeste im comparație cu nevoile și cu resursele României. În trimestrul al-3-lea al anului 2022, România a înregistrat o creștere economică de 4,6%, iar în primele nouă luni ale anului 2022 creșterea a fost de 4,3%.

Problema este că această creștere economică a fost, din nou, bazată pe consum. Contribuția consumului la formarea PIB-ului a fost de două treimi (2/3), în timp ce contribuția investițiilor a fost doar de o treime.

Dezechilibrele externe - deficitul de cont curent, în special deficitul comercial - au atins cote alarmante. Deficitul balanței comerciale a crescut cu peste 45% în perioada ianuarie - decembrie 2022 față de anul precedent, ajungând la 31 de miliarde de euro. Structura importurilor este îngrijorătoare, astfel că importàăm bunuri la care ar trebui să fim campioni la export! Din păcate, România NU reușește să își producă alimentele de bază. În anul 2022, am importat 80% din necesarul de carne de porc, iar grâul românesc și floarea-soarelui, materiile prime pe care România le are din belșug, sunt exportate ieftin și importate produse finite la prețuri exagerate. În general, exporturile României abundă în produse cu valoarea adaugată scăzută.

La începutul anului, Ministerul Finanțelor a reușit să obțină cel mai scump împrumut în dolari americani din ultimii 15 ani. De fapt, statul român plătește cea mai mare rată a dobânzii din UE la împrumuturile publice, ceea ce arată lipsa de încredere a investitorilor în măsurile guvernului și în perspectivele economice ale tarii noastre. Pe lângă cele 4 miliarde de USD (circa 19 mld lei) împrumutați, vom plăti și o dobânda de aproape 21 de miliarde de lei. Pe scurt, românii sunt mai îndatorați cu aproape 40 de miliarde lei .Fiecare român - copil, tânăr, angajat, pensionar - este mai dator cu aproape 2100 de lei după acest împrumut. În total, fiecare român este mai dator cu 39 de mii de lei, adică aproape 10 salarii medii nete, sau 21 de salarii minime nete. Altfel spus, un salariat cu salariu minim trebuie sa muncească aproape doi ani pentru a plăti partea lui de datorie.

Nu este nevoie de pregătire economică pentru a realiza că actuala coaliție de guvernare nu găsește soluții la problemele economice. Avem cel mai mare grad de impozitare a muncii la nivelul salariului minim, motiv pentru care 12,5% dintre românii care muncesc 8 ore pe zi se află în risc de sărăcie. Adică, 1 din 8 români trăiesc în sărăcie deși au un loc de muncă. În plus, Guvernul a supraimpozitat contractele de muncă part-time, astfel că o persoană care muncește doua ore plătește dări către stat ca și cum ar munci și ar primi salariu pentru 8 ore. Contractele de muncă part-time sunt folosite în toată lumea și caracterizează flexibilitatea pieței muncii.

Mediul de afaceri suferă și găsește cu greu resurse pentru a deveni mai competitiv. Pentru a produce bunuri și servicii de calitate, antreprenorii au nevoie de cadru legislativ stabil și de resurse financiare, de infrastructură de calitate și de acces la finanțare, dar mai ales au nevoie ca statul să nu-i încurce. Însă, Accesul la finanțare pentru antreprenori este greoi, iar deficitul bugetar mare și nevoia de bani a Guvernului reduc și mai mult șansele ca firmele să fie preferate de bănci la obținerea unui credit. Povara administrativă asupra mediului de afaceri este ridicată, birocrația este încă la cote maxime, iar dosarul cu șină este nelipsit.

Există soluții pentru aceste probleme dar ele sunt ignorate pentru ca guvernanții vor sa ii tina pe romani in sărăcie și dependenți de ei. Reducerea cheltuielilor publice, reducerea taxelor, impozitelor și contribuțiilor asupra muncii precum și sprijinirea antreprenorilor sunt măsurile elementare ce ar trebui aplicate urgent".

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
14 septembrie, Ziua inginerului român
14/09/2025 10:30

Ziua inginerului roman este sărbătorită, anual, la 14 septembrie, fiind instituită prin Hotărarea de Guvern 525/2000. Potrivit acesteia, Ministerul Educaţiei Naţionale, Academia de Ştiinţe Tehnice şi ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

Programul Rabla pentru persoane fizice, APROBAT. Voucherul pentru mașini electrice SCADE la 18.500 lei
12/09/2025 06:10

Programul Rabla pentru persoane fizice a fost aprobat de Guvern in sedinta de Guvern de joi, cu alocare bugetară de 200 milioane lei. Vestea proastă este că cei care intentionau să-si cumpere o masină elec ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE SI
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023 ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JUD
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat ...

COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activității ALERGIA PRO PLUS SRL
11/09/2025 15:45

 COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activitătii ALERGIA PRO PLUS SRL

COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIAȚIA „O ȘANSĂ PENTRU FIECARE”, anunță lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare din județul Suceava”, cod smis 337676.
11/09/2025 10:02

  COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIATIA „O SANSĂ PENTRU FIECARE”, anuntă lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare di ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei