Antibiotice Iași, dezvoltare echilibrată, investiții strategice și extindere internațională

sigla-buna-antibiotice

Dimensiune font:

| 14-05-2025 16:20

                                                                                                                          Iași, 14 mai 2025     

Antibiotice Iași, dezvoltare echilibrată, investiții 

strategice și extindere internațională

 Antibiotice SA (simbol ATB) a publicat, la data de 14 mai 2025, raportul privind rezultatele economico-financiare aferente primului trimestru al anului.

Având în vedere contextul instabil la nivel global și, în special, evenimentele naționale care influențează economia și politicile financiare, compania Antibiotice consolidează rata profitabilității și poziția atât pe piața internă, cât și pe cea internațională, confirmând astfel sustenabilitatea strategiei sale de creștere durabilă și echilibrată.

 

 Principalele rezultate economico-financiare din T1 2025:

  • Venituri totale: 180,03 milioane lei;
  • Profit brut: 35,34 milioane lei, echivalent cu o rentabilitate de 21,9%, în creștere cu 3% comparativ cu T1 2024;
  • Randament al afacerii (profit brut+ taxa claw-back) de 27,8%;
  • Lider valoric cu o cota de piață în spitale (produse generice OTC și Rx) de 13,6% (conform Cegedim, martie 2025);
  • Valoare medie a acțiunii: 2,3745 lei/acțiune.


Poziție consolidată pe piața farmaceutică din România

Antibiotice ocupă locul 4 din 361 de companii active în România, în funcție de consum (număr de cutii), cu o cotă de piață de 4,5% pe segmentul medicamentelor generice cu și fără prescripție medicală. Este lider cantitativ pentru formele farmaceutice: unguente (19,7%), supozitoare și ovule (33,4%) și pulberi injectabile (60,2%), și deține locul 3 pe segmentul capsulelor (5,6%).

 

Creștere susținută și diversificarea portofoliului

În primul trimestru, au fost lansate trei produse noi: un medicament cu prescripție pentru terapia de substituție hormonală și două suplimente alimentare, destinate sănătății femeii aflate la menopauză și sănătății bărbatului, cu adresabilitate atât pe piața internă, cât și internațională.

 

Expansiune internațională aliniată cu obiectivele strategice

Veniturile din vânzările pe piețele internaționale au însumat 75,9 milioane lei (15 milioane euro).

În principal, creșterea a fost susținută de extinderea prezenței în Europa cu produse finite, în concordanță cu obiectivele planului de afaceri, ceea ce conferă companiei perspective importante de dezvoltare. Antibiotice a continuat negocierile comerciale în Germania, Italia, Spania, Polonia, Ungaria, Cehia și Slovacia pentru demararea vânzărilor produselor autorizate, precum și pentru stabilirea portofoliilor vizate pentru înregistrare în perioada următoare.

În Germania, una dintre cele mai mari piețe din Europa, a fost încheiat un contract de distribuție pentru două produse injectabile, cu primele livrări planificate pentru trimestrul patru al anului curent. De asemenea, s-au inițiat discuțiii avansate pentru demararea înregistrării unui portofoliu de produse topice.

În Italia au fost adjudecate noi licitații pentru un produs injectabil din portofoliul companiei, care vor conduce la obținerea unei cote de piață de aprox. 40% în piața țintă pe moleculă.

În Vietnam, compania a lansat patru noi produse cardiovasculare prin intermediul a doi noi parteneri locali.

Pe segmentul substanțelor active, Antibiotice și-a menținut trendul de consolidare pe piața globală, cu livrări în peste 55 de țări. În perioada ianuarie–martie 2025, s-au înregistrat progrese în proiectele strategice din Europa, America de Nord și America Latină, confirmând premise solide pentru dezvoltarea pe aceste piețe.

 

Eficiență operațională și stabilitate financiară

În perioada de referință, compania și-a desfășurat activitatea în acord cu planul de afaceri “The Future Together”, reușind să consolideze rata de profitabilității și o cifră de afaceri netă de 161,12 milioane lei.


Indicatorii de echilibru financiar urmăriți în primele 3 luni din 2025:

·         Lichiditatea curentă (active curente/datorii bancare pe termen scurt) este de 9,47, mai mare decât 1,2 (nivel recomandat de instituțiile financiare)

·         Total datorii bancare (suma datoriilor bancare ca expresie a soldului creditului operațional și a soldului creditului de investiții):

o   Total datorii bancare/EBITDA este 1,34, mai mic decât de 3,5 (nivel recomandat de instituțiile financiare)

o   Total datorii bancare/capital propriu este de 0,22, mai mic decât 1 (nivel recomandat de instituțiile financiare)

 

Investiții strategice pentru dezvoltare și modernizare

În T1 2025, Antibiotice Iași a realizat investiții în valoare de 11,25 milioane lei, alocate conform planului anual de investiții, pentru consolidarea și modernizarea capacităților companiei.

Cea mai mare parte a investițiilor – 8,4 milioane lei – a fost direcționată către proiectele din cadrul programului InvestEU – Dezvoltare Strategică, și au vizat:

  • dezvoltarea portofoliului de produse prin investiții în cercetare-dezvoltare;
  • extinderea capacităților industriale, inclusiv avansarea lucrărilor la noua unitate pentru producerea, ambalarea și depozitarea produselor sterile.
    Depozitul de produs finit, investiție finalizată la sfârșitul anului trecut, a fost autorizat de ANMDMR, în perioada de referință. 

Totodată, compania a continuat transformarea digitală prin implementarea sistemului ERP, modernizarea rețelelor informatice și consolidarea securității cibernetice.

Investițiile pentru consolidarea afacerii, în valoare de 3,2 milioane lei, au vizat modernizarea infrastructurii de utilități, adaptarea la cerințele de mediu, dotarea laboratoarelor de control al calității și retehnologizarea fluxurilor de fabricație.

 

Investiții în dezvoltarea resurselor umane prin fonduri europene

În perioada de referință, Antibiotice Iași a atras fonduri europene în valoare de 1,5 milioane euro pentru formarea resurselor umane prin două proiecte cu finanțare europeană, derulate prin platforma de management al cunoașterii, Academia a+:

  • „Educație în Acțiune: Îmbunătățirea Accesibilității și Relevanței Învățământului Profesional și Tehnic prin Stagii de Practică în cadrul Antibiotice S.A.”
  • „AntibioticeSkills: Perfecționarea Studenților și Adaptarea lor pe Piața Muncii”

Acestea vizează stagii de practică pentru peste 500 de elevi și studenți, contribuind la dezvoltarea competențelor profesionale, antreprenoriale și digitale. Proiectele sunt implementate cu sprijinul Fondului Social European Plus și vor fi derulate până în 2027.

***

Persoanele interesate de mai multe informații pot consulta Raportul administratorilor aferent primului trimestru din 2025 pe site-ul Bursei de Valori București (www.bvb.ro), al Autorității de Supraveghere Financiară (www.asfromania.ro) sau pe website-ul companiei Antibiotice S.A. (www.antibiotice.ro), secțiunea „Investitori > Informații financiare > Raportări financiare”.

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
14 septembrie, Ziua inginerului român
14/09/2025 10:30

Ziua inginerului roman este sărbătorită, anual, la 14 septembrie, fiind instituită prin Hotărarea de Guvern 525/2000. Potrivit acesteia, Ministerul Educaţiei Naţionale, Academia de Ştiinţe Tehnice şi ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

Programul Rabla pentru persoane fizice, APROBAT. Voucherul pentru mașini electrice SCADE la 18.500 lei
12/09/2025 06:10

Programul Rabla pentru persoane fizice a fost aprobat de Guvern in sedinta de Guvern de joi, cu alocare bugetară de 200 milioane lei. Vestea proastă este că cei care intentionau să-si cumpere o masină elec ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE SI
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023 ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JUD
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat ...

COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activității ALERGIA PRO PLUS SRL
11/09/2025 15:45

 COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activitătii ALERGIA PRO PLUS SRL

COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIAȚIA „O ȘANSĂ PENTRU FIECARE”, anunță lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare din județul Suceava”, cod smis 337676.
11/09/2025 10:02

  COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIATIA „O SANSĂ PENTRU FIECARE”, anuntă lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare di ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei