CERERE DE OFERTĂ Beneficiar: MĂRUL DOMNESC S.R.L. Cod de înregistrare fiscală: 43387106 Număr de înregistrare: J33/1613/2020 Adresa sediului social: sat Basarabi, comuna Preutești, nr. 189, județul S

CERERE DE OFERTĂ

Dimensiune font:

| 28-05-2021 09:41

Beneficiar: MĂRUL DOMNESC S.R.L.

Cod de înregistrare fiscală: 43387106

Număr de înregistrare: J33/1613/2020

Adresa sediului social: sat Basarabi, comuna Preutești, nr. 189, județul Suceava, cod poștal 727448, România 

CERERE DE OFERTĂ 

Aferente bunurilor care urmează a fi achiziționate prin programului “Sprijin pentru infiintarea de intreprinderi sociale”, proiect “Impact start-up” POCU/449/4/16/12630

Acord de finanțare nr. 65 din 09.03.2021 

Capitol I. Informaţii generale 

Obiectul și valoarea estimată a contractului de furnizare bunuri: 

Nr. crt.

Descrierea bunurilor

Cantitate

 

Pretul estimat

(lei, cu TVA)

Total

 

1

Tocător fructe cu spălător și elevator

1

47135.90

47135.90

2

Presă de fructe automatizată cu bandă

1

76511.05

76511.05

3

Spălător automat cu presiune înaltă

1

8008.70

8008.70

4

Compresor de aer

1

1951.60

1951.60

5

Vană colectoare suc

1

9127.30

9127.30

6

Filtru suc

1

11673.90

11673.90

7

Cisternă inox 150 l cu capac și suport

2

1388.75

2250.00

8

Dozator pentru pungi

1

2142.00

2142.00

9

Pasteurizator automat pe gaz

1

43684.90

43684.90

Total lei, cu TVA

202912.85

Locul de livrare a produselor (locația implementării proiectului): sat Basarabi, comuna Preutești, nr. 189, județul Suceava, cod poștal 727448, România.

Termenul de livrare a obiectului contractului: maxim 90 zile calendaristice din momentul semnării contractului.

Criteriul de evaluare și selecție a ofertelor de preț: Evaluarea ofertelor se va realiza prin compararea avantajelor tehnice și financiare prezentate de către ofertanți, cu condiția respectării criteriilor solicitate de transmitere și prezentare a ofertelor. Va fi selectată câștigătoare oferta cu cele mai multe avantaje pentru realizarea scopului proiectului. În cazul ofertelor cu aceleși caracteristici tehnice propuse, se va alege oferta cu cel mai mic preț.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor:  03.06.2021, ora 24:00.

Locul şi modalitatea de depunere: Oferta se depune într-un singur exemplar, semnată de către ofertant la adresa sat Basarabi, comuna Preutești, nr. 189, județul Suceava, cod poștal 727448, România, până în temenul limită pentru depunerea ofertelor, pentru MĂRUL DOMNESC S.R.L., în atenția domnului Robert Vasile Ciocan – 0757611338/ ciocanrobertvasile91@gmail.com . A se scrie pe plic “A nu se deschide până în data 04.06.2021, ora 08:00.

Ofertele primite după termenul limită nu vor fi luate în calcul. Informații suplimentare se pot obține pe adresa de email ciocanrobertvasile91@gmail.com sau la nr. telefon 0757611338.

Locul, data și ora deschiderii ofertei: sat Basarabi, comuna Preutești, nr. 189, județul Suceava, cod poștal 727448, România, în data de 04.06.2021, ora 08:00.

Limba de redactare a ofertei: română sau engleză.

Moneda folosită: lei sau euro.

Ofertele alternative: neacceptate.

Modalitatea de solicitare a clarificărilor: Clarificările pot fi trimise prin email către domnul Robert Vasile Ciocan. E-mail / telefon: ciocanrobertvasile91@gmail.com. Telefon: 0757611338.

Clauze contractuale: În contractele de furnizare vor fi prevăzute în mod expres condiții referitoare la livrare, montaj, punere în funcțiune, recepție, standarde de calitate, service, garanții, posibilitatea de acordare a unui avans. Avansul solicitat nu va depăși 50% din valoarea totală a contractului de achiziție. Oferta de preț câștigătoare se anexează la contractul de furnizare.

SPECIFICAȚII TEHNICE  

Aferente bunurilor care urmează a fi achiziționate prin procedură competitivă, prin programul “Sprijin pentru infiintarea de intreprinderi sociale”, proiect “Impact start-up” POCU/449/4/16/12630

Acord de finanțare nr. 65 din 09.03.2021 

Tocător fructe cu spălător și elevator – 1 buc.

Racord electric: 230 - 50 Hz; Putere electrică minimă: 3 kW; Capacitate de lucru: 2000 kg/h; Material: inox 1.4301; Racord apă: 1/2”; Lungime: 3000-3400 mm; Lățime: 720-820 mm; Înălțime: 2000-2150 mm; Masă: 180-210 kg.

Componente: Motor electric; Întrerupător și variator de frecvență; Mufă electrică de 230V; Sașiu și roți; Banda rulantă; Diuzele de spălare cu jet; Cuplare apă de spălat 1/2”; Vană de spălare; Ieșire prea plin; Intrare apă cu robinet; Evacuare apă; Sistemul de tensionare a benzii rulante; (Spațiu) Masă presortare. 

Presă de fructe automatizată cu bandă – 1 buc.

Racord electric: 230V - 50 Hz; Putere electrică minimă: 0,37 kW; Necesar aer comprimat minim: 6 bar; Necesar apă cu presiune min. 150 bar; Capacitate de lucru minimă: 300 kg/h; Material: inox 1.4301; Lungime: 1000-1150 mm; Lățime: 1020-1120 mm; Înălțime: 1000-1150 mm; Înălțime minimă gura de admisie: 1000 mm; Înălțime minimă gura evacuare turtă: 450 mm; Înălțime minimă țeavă de eliminare suc: 350 mm; Masă: 150-180 kg. 

Spălător automat cu presiune înaltă – 1 buc.

Presiune maximă: 180 bar; Debit apa: 660 L/h; Putere: 3 kW; Lungime: 350-400 mm; Lățime: 350-400 mm; Înălțime: 950-1050 mm; Tensiune: 230V; Masă: 40 kg. 

Compresor de aer  – 1 buc.

Rezervor: 50 litri; Presiune: 8 bar; Debit aer: 170 L/min; Putere motor: 1.5 kW 230 V; Nivel zgomot maxim: 100 dB; Masă: 35 kg. 

Vană colectoare suc – 1 buc.

Curent electric: 230V - 50 Hz; Capacitate: 3600 l/h; Putere electrică pompă minim: 0,5 kW; Echipat cu sensor de nivel suc; Material: inox; Filtru grosier; Pompă transfer suc; Lungime: 160-1260 mm; Lățime: 480-580 mm; Înălțime: 300-380 mm; Masă: 25-30 kg. Componente principale: 1. Filtru grosier; 2. Ștuț de ieșire DN25; 3. Comutator automat / manual; 4. Comutator oprire / pornire; 5. Vană suc. 

Filtru suc – 1 buc.

Material: integral inox;  Capacitate filtrare: 250 microni; Conectori furtun: DN25; Lățime: 400-450 mm; Înălțime: 600-650 mm; Masă: 14-15 kg. 

Cisternă inox 150 l cu capac și suport – 2 buc.

Capacitate: 150 l; Suport inox; Capac anti praf; Diametru: 460 - 480 mm; Înălțime: 890 - 930 mm; Grosimea minimă a peretului: 0.6 mm; Grosimea minimă a fundului: 0.7 mm. 

Pasteurizator automat pe gaz – 1 buc.

Racord electric: 230V - 50 Hz; Putere electrică: 800 W; Putere calorică gaz: 30 kW; Consum maxim gaz: 11 m3/ora; Coș evacuare: în exterior evacuarea gazelor arse (D 100 mm), în interior introducerea aerului proaspăt (D60 mm); Capacitate de lucru: 300 l/ora; Ștuț de introducere suc: DN 25; Rezervor puffer pentru suc pasteurizat prevăzut cu senzor de nivel; Material schimbător de căldură: inox alimentar; Nivel de zgomot maxim: 70 dB; Lungime: 1120-1220 mm; Lățime: 480-580 mm; Înălțime: 1480-1580 mm; Masă: 100-115 kg. Componente principale: - centrală termică; - schimbător de căldură în formă de spirală, din inox, introdus în boiler; - pompă pentru suc și valvă pentru controlul temperaturii sucului. 

 Dozator pentru pungi – 1 buc.

Cântar: digital; Capacitate: 3-5 l; Suport inox pentru pungi bag in box de capacităț între 2-5 litri. 

Atenție! Obligatoriu a fi atașat ofertei transmise o declaraţia pe propria răspundere din care să rezulte că nu vă aflați în conflict de interese, conform art. 15 din O.U.G. nr. 66/2011, după modelul:

Declarație pe propria răspundere

nr. …. din…/…./2021 

Subscrisa (firma ofertantă), …………………., cu domiciliul în .................................................................., CUI: ................................, nr. înregistrare la ORC ............................................., reprezentant legal ................................., identificat cu CI seria ..........., nr. ..................,  

DECLAR 

Subscrisa (firma ofertantă), …………………., nu deţine pachetul majoritar de acţiuni în două firme participante pentru acest tip de achiziţie și că nu există legături între structurile acţionariatului beneficiarului şi (firma ofertantă), …………………., sau între membrii comisiei de evaluare şi (firma ofertantă), ………………….. 

Cu stimă

 MĂRUL DOMNESC S.R.L.                                                                  28.05.2021
Reprezentant legal, Robert Vasile Ciocan

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
14 septembrie, Ziua inginerului român
14/09/2025 10:30

Ziua inginerului roman este sărbătorită, anual, la 14 septembrie, fiind instituită prin Hotărarea de Guvern 525/2000. Potrivit acesteia, Ministerul Educaţiei Naţionale, Academia de Ştiinţe Tehnice şi ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

Programul Rabla pentru persoane fizice, APROBAT. Voucherul pentru mașini electrice SCADE la 18.500 lei
12/09/2025 06:10

Programul Rabla pentru persoane fizice a fost aprobat de Guvern in sedinta de Guvern de joi, cu alocare bugetară de 200 milioane lei. Vestea proastă este că cei care intentionau să-si cumpere o masină elec ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE SI
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023 ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JUD
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat ...

COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activității ALERGIA PRO PLUS SRL
11/09/2025 15:45

 COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activitătii ALERGIA PRO PLUS SRL

COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIAȚIA „O ȘANSĂ PENTRU FIECARE”, anunță lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare din județul Suceava”, cod smis 337676.
11/09/2025 10:02

  COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIATIA „O SANSĂ PENTRU FIECARE”, anuntă lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare di ...