Cum a construit un fost șef de la ISC, prin autorizații succesive, un bloc de 7 etaje între case, pe Șoseaua Viilor / Procurorii au intrat pe fir

000000   media-1447

Dimensiune font:

| 25-02-2023 19:55

 Șoseaua Viilor 37 intre case cu parter, parter și etaj, pe o parcelă de 500 mp, apărut un bloc cu 7 etaje. La începutul lunii februarie, procurorii au făcut percheziții la sediul Primăriei Sectorului 5, dar și la firma care construiește imobilul, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de înşelăciune, fals în declaraţii, fals intelectual şi uz de fals. HotNews.ro a intrat în posesia mai multor documente care arată că firma care a construit blocul aparține unui fost șef ISC, dar și cum a crescut blocul de la 5 etaje la 7 prin mai multe autorizații de construire eliberate succesiv de Primăria Sectorului 5.

Șoseaua Viilor 37-2022Foto: Google Maps

Povestea începe pe 8 martie 2019, când administrația Florea a dat autorizație de construire pentru edificarea unui imobil de locuințe cu parter și 5 etaje pe Șoseaua Viilor nr. 37. Beneficiari: Aliuță Constantin și Burcea Andrei. Indicatorii urbanistici aprobați sunt: POT 57% și CUT 3. Potrivit autorizației de construire, trebuie asigurate 16 locuri de parcare , 4 în incintă și restul pe un teren de pe Șoseaua Viilor 55, la circa 250 m distanță. Terenul are o suprafață de 536 mp. 

Foto: Cum arăta terenul în 2018 și în 2019, când a început șantierul 

Pe 20 decembrie 2019, Primăria Sectorului 5 emite o nouă autorizație de construire pentru acest teren, prin care se autorizează edificarea unui spațiu comercial la parter. Beneficiarul autorizației de data aceasta este însă firma Building Consulting Tower. Indicatorii urbanistici aprobați sunt: POT 58%, CUT 3, înălțime 19,75 mp. Proprietarii trebuie să asigure 32 locuri de parcare.

Pe 25 februarie 2021, Primăria Sectorului 5 emite o nouă autorizație de construire, de data aceasta pentru creșterea cu încă un etaj a înălțimii imobilului. Mai exact pentru ”modificare temă pe parcursul execuției, cu completare CUT maxim admis pentru imobilul de locuințe cu spațiu comercial la parter, cu regim de înălțime P plus 5 E, rezultând un imobil de locuințe colective cu spațiu comercial la parter, cu regim de înălțime parter, plus 5 etaje, plus etaj tehnic”. Indicatorii urbanistici cresc la POT 58%, CUT 3,49 și înălțime 21,6 m. Numărul de locuri de parcare care trebuie asigurat rămâne același - 32 de locuri. Beneficiarul autorizației de rămâne firma Building Consulting Tower.

 

Foto: Blocul în 2021

Pe 8 decembrie 2021, Primăria Sectorului 5 emite o nouă autorizație de construire, pentru încă un etaj în plus. Mai exact pentru ”supraetajare imobil locuințe colective cu regim de înălțime, parter, plus 5 etaje, plus etaj tehnic, cu spațiu comercial la parter, cu un nivel o singură dată , în suprafață de max 20% din suprafața construită desfășurată, rezultând o construcție cu parter, plus, 6 etaje, plus etaj tehnic”. Indicatorii urbanistici cresc la POT 58%, CUT 4,07 și înălțime 24,65 m. Numărul de locuri de parcare care trebuie asigurat crește la 37 de locuri. Beneficiarul autorizației de rămâne firma Building Consulting Tower.

 

Foto: Blocul în 2022

Indicatorii urbanistici îi depășesc cu mult pe cei aprobați prin Planul Urbanistic General, unde CUT-ul pentru această zonă este 3, și chiar pe cei din Planul Urbanistic Coordonator al Sectorului 5, aprobat pe 18 iunie 2020 și anulat de instanță pe 11 iulie 2022, unde CUT-ul este 3,5.

Potrivit datelor din platforma online de verificare a firmelor confidas.ro, firma Building Consulting Tower a fost înființată în 2016 și are următorul acționariat:

 
  • Ana-Maria Arghir - 50%
  • Mihai Andrei Arghir 50%

În 2017-2018, Mihai Andrei Arghir apare ca inspector șef regional IRCBI la Inspectoratul de Stat în Construcții.

Acesta a lucrat la ISC în perioada 2007-2018, fiind pe rând șef serviciu achiziții, economist, secretar general al ISC și inspector șef regional - Inspectoratul Regional în Construcții București Ilfov.

Vecinii au cerut anularea autorizațiilor de construire în instanță

Vecinii, dar și Prefectul Municipiului București au cerut anularea autorizațiilor emise în instanță. În procesul intentat de vecini, pentru anularea autorizației din martie, vecinii au câștigat pe fond, dar au pierdut la recurs.

În procesul pentru anularea autorizației din decembrie 2019, intentat de Prefectul Municipiului București, prefectul a pierdut la fond și la recurs.

 

”Respinge excepția lipsei de interes ca neintemeiată. Respinge acțiunea formulată ca neîntemeiată”, este decizia Tribunalului București, menținută la recurs.

Pe rol mai este un proces pentru anularea autorizației din februarie 2021.

Ce cercetează procurorii

Cazul a ajuns în lumina reflectoarelor la începutul lunii februarie 2023, când Poliția a anunțat că face percheziții la Primăria Sectorului 5, dar și la doi inspectori în construcții și un dezvoltator într-un dosar în care sunt bănuiți că ar fi falsificat un proces verbal de recepţie la terminarea lucrărilor aferente unui bloc de locuințe din București. Potrivit surselor HotNews.ro este vorba despre imobilul de pe Șoseaua Viilor 37, iar Poliția a fost sesizată de una dintre persoanele care a cumpărat o locuință în acest bloc, iar la vânzare dezvoltatorul imobiliar a declarat că nu erau litigii care vizează construirea blocului, deși era pe rol proces pentru anularea autorizației de construire,intentat de vecini. Pornind de aici, poliția a mai descoperit că s-a făcut recepția, în ianuarie 2022, deși nu erau toate lucrările făcute.

„În această dimineaţă, 8 februarie 2023, poliţiştii Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice - Sector 5, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 5, pun în aplicare 3 mandate de percheziţie domiciliară, la sediul unei instituţii publice, precum şi la sediile unor persoane fizice şi juridice, în Capitală, într-un dosar în care sunt efectuate cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de înşelăciune, fals în declaraţii, fals intelectual şi uz de fals”, a precizat atunci Poliția Capitalei.

 

Persoanele bănuite ar fi întocmit în fals un proces verbal de recepţie la terminarea lucrărilor aferente unui imobil, având destinaţia de locuinţe colective. Perchezițiile au vizat Primăria Sectorului 5, doi inspectori în construcții și dezvoltatorul clădirii.

Rămâne de văzut la ce concluzii vor ajunge procurorii și ce se va întâmpla mai departe cu acest caz.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
14 septembrie, Ziua inginerului român
14/09/2025 10:30

Ziua inginerului roman este sărbătorită, anual, la 14 septembrie, fiind instituită prin Hotărarea de Guvern 525/2000. Potrivit acesteia, Ministerul Educaţiei Naţionale, Academia de Ştiinţe Tehnice şi ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

Programul Rabla pentru persoane fizice, APROBAT. Voucherul pentru mașini electrice SCADE la 18.500 lei
12/09/2025 06:10

Programul Rabla pentru persoane fizice a fost aprobat de Guvern in sedinta de Guvern de joi, cu alocare bugetară de 200 milioane lei. Vestea proastă este că cei care intentionau să-si cumpere o masină elec ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE SI
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023 ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JUD
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat ...

COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activității ALERGIA PRO PLUS SRL
11/09/2025 15:45

 COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activitătii ALERGIA PRO PLUS SRL

COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIAȚIA „O ȘANSĂ PENTRU FIECARE”, anunță lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare din județul Suceava”, cod smis 337676.
11/09/2025 10:02

  COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIATIA „O SANSĂ PENTRU FIECARE”, anuntă lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare di ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei